Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf messe på fornebu.

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Messe i helgen. Er det noe utstyr som 2Må" testes før sommern??. Selv skal jeg vel teste det meste men planlegger nye wedger til sommern så Cleveland sine nye 588 wedger skal testes nøye. Fin mulighet til å teste noen nye skaft også.

Vårkåt

over 18 år siden

Vårkåt

Er det noen som vet hva som kommer til å skje der ute til helgen?
Hva er på salg, f eks?

samvittighet

over 18 år siden

samvittighet

Bør man ha like dårlig samvittighet hvis man tester utstyr på en messe for så å bestille på nett, som når man tester i en proshop for så kjøpe på nett?

.

over 18 år siden

.

nei. En messe er lagd NETTOPP for at folk skal få se, og få prøve utstyr!
Selvsagt er vel målet at man skal få solgt noe, men det kan man ikke forvente, så sant man ikke har noen gode tilbud da!

seb

over 18 år siden

seb

hvar det ikke den messa som var så skuffende i fjor eller husker jeg feil .....

gjerrig

over 18 år siden

gjerrig

selv halv pris er blodpris i flyhangaren på snarøya

Pettern

over 18 år siden

Pettern

Det er vel først å fremst for å teste nytt utstyr men de har en "salgs krok" der hvor de selger ting under web pris. Ikke årets modeller kannsje. De siste årene har det vert TWT som har hatt utsyr der og de har Cleveland. Kansje noe fra fjordåret som er billig der i år. Vi får se.

Friik

over 18 år siden

Friik

Skal bli morro å se om importørene har greid å få tak i de nye drivermodellene fra Titleist, Callaway, Nike og Taylor Made. Er også spent på de nye puttermodellene til Talyor Made og Bobby Grace.

Men tidligere erfaringer tilsier at vi bare får se fjorårets utstyr.

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Har vert en tur på Fornebu å slått noen baller nå. Ser de setter opp ting til salgs og der er det gammle modeller men billig. Så Cleveland sin hybrid med NV skaft til 1100 og standar skaft til 700.- Puma var der og solgte sko og litt klær. Noen DevilRay puttere også. de er nok veldig billige. =;-)Noen traller fra bag boy som så fine ut også. Ingen av leverandørene som var på plass. Det virket som om ikke SMD med titleist skulle komme??. Vi får se i morgen.

golfkongen

over 18 år siden

golfkongen

Smd kommer ikke..
Det vet jeg.

Skoløs

over 18 år siden

Skoløs

Tarzan
Var det noe utvalg på golfsko?

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Ja det var masser av sko også. Noen fra puma for de moodige + masser fra "Bite?" og Adidass så jeg. Gikk ved 15.00 tiden så det kom kansje mere etter at jeg gikk.

Skoløs

over 18 år siden

Skoløs

Takker for svar Tarzan.

Jeg får stikke inn og se hva de har.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Messa var ikke så veldig imponerende, men det er muligheter for å finne noe brukbart. Grunnene til å dra: 1. Tre-hjuls traller til 1000 kroner (fjorårsmodellen), 2. Klærne med Miklagard-logo (begrenser vel kundekretsen noe) er veldig billige. 3. Muligheter for å prøve de nyeste driverne. Personlig liker jeg ikke å teste drivere innendørs, men det er mange modeller der i det minste.

Puma har mye fint, men prisene gjør at jeg heller handler det i USA.

byman

over 18 år siden

byman

Messa var ikke imponerende i det hele tatt. Åpningstid fra 0900. Vi var der 0900, og da hadde ikke alle leverandørene kommet ennå. De pakket fortsatt ut varer etter klokka 10... Dette var uproffesjonelt. Hadde forventet at det meste var priset slik at man ikke måtte spørre om pris nesten overalt (på golfkøller). Var innstillt på å handle, men venter heller til neste mulighet byr seg. Hadde ventet at Pilot Putter skulle ha stand. Ikke var det noe tilbud på laser avstandsmåler (dette skal liksom bli en av årets store salgsobjekter) Men det var en gps til salgs der. Den er sikkert grei, bare man får programmert den. Håpet også at det var noen simulatorer (enkle rimelige) til salgs og at Taylormade kunne hatt tilbud på fjordårsmodeller. Dette var ikke noen stor salgsmesse! (mulig at det ikke var meningen heller..)

byman

over 18 år siden

byman

Innlegget over gjelder golfmessa på Fornebu Indoor Golfcenter..

Titleist

over 18 år siden

Titleist

Tror mange hadde samme erfaring ang messa i fjor også.

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Var innom messa i dag og synes det var gøy å være der. Fikk testet nytt fra de fleste store. Kjøpte meg en Cleveland hybrid med NV skaft for 1100.- testet firkantete drivere fra Callaway og Nike. Testet nye drivere fra Taylormade og Cleveland. Testet også de nye wedgene. Synes selve demoen har blitt mindre men at salget hadde blitt større.
Det virket som leverandørene hadde med det nyeste av det nye.
Synes det var bra og det var også masser av folk der så helt bom er det tydelig ikke.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Vi var ikke der fordi køllene er på vei sjøveien fra Asia dessverre.
Skulle gjerne vært der, og hadde vi fått køllene litt tidligere så hadde vi selvsagt vært der!

Profound Putters
Bernt Stellander

Driverkunde

over 18 år siden

Driverkunde

Var der og testet det meste.
Største skuffelse var Callaway FT-i driver. Stygg å se på, dårlig håndverk i form av sprekk mellom den LØSE!!!!!! metallplata bakerst på sålen og selve sålen. Denne sprekken vil virke som en drittsamler og til slutt sprenge delene fra hverandre. I tillegg hørtes lydan av balltreffet ut som når man slenger en tom cola-boks i asfalten for full kraft. Ikke rart ingen tour-proer har funnet plass til den i bagen sin.

Største positive overraskelse på driversiden etter å ha jobbet gjennom Callaway, Cleveland, Nike og TaylorMade var Ping Rapture. Den gikk rett frem hver gang. Når snøen blir borte blir det utendørs "omtest" mellom Ping Rapture, Superquad TP og Burner TP for mitt vedkommende. Savnet forøvrig Callaway FT-5 og Titleist på messa.

!

over 18 år siden

!

velvel. jeg sto i nærheten, og kastet baller på fjosok, men jeg kunne ikke unngå å høre den lamme lyden av NIKE driverene..!! ploooook....ploooooooook.... var som å høre noen kaste en middels stor vannmellon i ansiktet på en middels stor fyr, som sto klar for å kaste en driver i bakken! USJ!

snakker om å bli LEI SEG av en lyd!

ELlers enig/uenig med de fleste her...(?). Fikk kjøpt meg billig tralle, men ellers var det trist. Kikket på gps-greiene, men den kan jeg kjøpt for under 3ooo ifra england, og da gidder jeg ikke gi over 4500,-her, OG IHVERTFALL ikke når jeg må gjøre alle målinger selv!!!

Ivrig

over 18 år siden

Ivrig

Driverkunde: Callaway Fti er vel heller ikke laget spesiellt for tourspillere, som prioriter stort sett lengde. Så vidt jeg har skjønt mister man litt lengde med denne kontra FT-5. Samme med Nike square.

Når det gjelder den tomme coca cola lyden, mener du da den samme spesielle lyden som man også får på FT-3 og FT-5, eller har denne FTi en annen lyd? Og den sprekken du snakker om, er det en større sprekk en den som er på FT-3? Har ikke testet denne enda, men har testet Niken, og den lagde så sinnsyk lyd innendørs at man måtte proene måtte ha på hørselsvern.

Driverkunde.

over 18 år siden

Driverkunde.

Vet ikke hvordan FT-5 lyder, men FT-i har en lyd som i mine ører høres ut som noe sprekker for hvert treff. FT-3 har mye bedre lyd.
Har aldri lagt merke til noen sprekker i FT-3, men det jeg ser på FT-i minner om enkelte billige klonekøller der "pynt" er limt på med dårlig lim. Etter all reklamen som Callaway har bombardert oss med på internet og i alle golfblader forventet jeg at FT-i skulle bli en opptur, og hadde mentalt forberedt meg på å kjøpe den. Nedturen ble stor når jeg fikk den i hendene.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Sto ved siden av en senior med den nye Nike firkant driveren på Sim range på Sandaker.

Lyden var særs høy.Han brukte ørepropp i høyre øre mens han slo...
Det var faktisk ubehagelig å stå rett ved siden av.

Han lå på 85 mph i svnghastighet. Og trengte ørepropp. Lurer på hvordan det låter når noen med godt over 100mph dunker til...

Noen med rask køllehodehastighet som prøvde den på fornebu?
Eventuelt prøvde Calleway sin driver og kan si noen ord om lydstyrken?

...

over 18 år siden

...

Jeg sto bak Driverkunde da han testet FT-i. Han har køllehastighet på godt over 100mph, og det gjorde vodt i ørene mine.

Personlig likte jeg best lyden av TM Superquad.

På golfdigest.com har de nå tatt opp lyden av alle driverene, som du kan spille av (ikke helt reell lyd, men forskjellen mellom lyden av køllene er nok riktig...)

...

over 18 år siden

...

vondt, ikke vodt

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Takk for tilbakemelding og tips, skal ta en tur innom golfdigest :-)

Ørepropper

over 18 år siden

Ørepropper

Det er jo nesten en slik Jævla Cobra lyd jo, er du ikke våken blir du det

Driverkunde

over 18 år siden

Driverkunde

Etter å ha vært innom golfmessa på FIGC på lørdag dro jeg til Aberdeen på søndag, og var innom pro-shopen til Kings Links, den dårligste kommunale banen i Aberdeen. Greenfee for 18 hull kostet
4 (fire) pund, men i pro-shopen hadde de ca 3 ganger så mye utstyr som hele golfmessa tilsammen. Prisene ligger også 25-40% lavere.
På toppen av det hele kan alt utstyret testes utendørs på en flombelyst 300m lang drivingrange.
Dette gir et visst perspektiv av norske utstyrsleverandører, som ikke bør bli det minste forundret over handelslekkasje til utenlandske nettsteder. Jeg kommer ihvertfall ikke til å betale 5000 kr i Norge for en driver jeg kan få for 3000kr et annet sted.

Pettern

over 18 år siden

Pettern

Driverkunde?.
Hva i hæ... har det med norske utstyrsleverandører å gjøre?. Leverandørene har betalt penger for å stå en hel helg på fornebu for at du og vi andre skal få prøve nye modeller. Golfmiljøet er lite i Norge og jeg synes det var et fint tiltak. Kos deg på banene i skotland og bli der hele sommeren også. Er jo veldig billig bane, tenk på alle de pengene du tjener på å spille er HELE året. Jeg spurte foresten på priser på messa og prisen på den jeg likte best var 3300-3500.- det er vel pris nivå som det har vert siste 10 år. Fornøyd driver tester.

Trist golfer

over 18 år siden

Trist golfer

utrolig skuffende messe... Synes leverandørene var elendige! Service er et fremmedord for den gjengen som stod og "hang" der!

Driverkunde

over 18 år siden

Driverkunde

Skjønner du ikke det, Petter ? Det har ALT med norske utstyrsleverandører å gjøre.
Skotske og Norske importører betaler omtrent det samme for utstyret inn til landet. Men norske importører legger på mer enn dobbelt så mye som de fleste andre land. Det samme gjør pro-shoppene.
Ping Rapture driver koster 270 pund (3300kr) her i Storbritannia, 4400kr i Norge.
Det gir en prisforskjell på 1100kr, eller 33% dyrere i Norge. Kan du forklare hvorfor det er slik, Pettern ??
Utsalgsprisen i USA er 429 dollar = 2700kr. På eBay har jeg sett dem solgt for 260 dollar (1640kr). Sammenlignet med dette blir prisen i Norge astronomisk.
Jeg kommer til å dra flere turer til USA ifm jobb i vår/sommer, og gjett hvorfor jeg venter med å handle golfutstyr....

Pettern

over 18 år siden

Pettern

Kjøp utstyret hvor du vil. Jeg synes det er bra at leverandørene tar seg tid til kundene. Her i Oslo er det ikke noen baner eller ute driving ranger som er oppe enda og derfor er messe på fornebu perfekt. Jeg fikk testet masser av utstyr men kommer nok ikke til å kjøpe noe nytt enda. Du må huske på at det fortsatt ikke er en helårs sport i Norge.
Ikke store kjeder som kjøper rett fra produsenten heller. Ikke er vi i EU heller så priser går ikke å samenligne. Hadde gjerne sett store kjøpesenterer fulle av golfutstyr og simelatorer med flinke proer som kan hjelpe deg 24/7 med det kommer ikke til å skje i LILLE Norge.
Jeg er kansje ikke så godt vandt men jeg synes det var noen deilige timer på fornebu lørdag.

Driverkunde

over 18 år siden

Driverkunde

Vel, jeg er godt vandt, og har forsåvidt ikke noe å klage over på golfmessa annet enn prisen. De som stilte ut på FBU var hyggelige og hjelpsomme, det er ikke der det ligger. Bare på pris. Og siden jeg ikke har overflod med penger så må jeg orientere meg litt før jeg kjøper. Nå er jeg relativt heldig som får reiser av jobben til mange land der golfen har kommet en del lenger enn i Norge. Dette utnytter jeg selvfølgelig til egen (og venners) fordel, men synest det er greit å si fra også. Det er bare forbrukerne som kan legge press på golfutstyrdistributørene, og noen av dem sitter så godt i det at det er ikke synd på dem om dem må tilpasse prisnivået til verdensmarkedet.
Som du sier er ikke golf en helårssport i Norge, så desto mindre får vi igjen for utstyret vi kjøper.

chip beck

over 18 år siden

chip beck

Norge er ikke med i EU og det koster derfor mer å sende varer inn til landet. Vi har 25% moms i landet vårt, i Florida f. eks er det 6%.
Veil. pris er det samme i hele Europa og inkjøpsvillkårene også. I Norge er ikke konkurransen så stor enda og butikkene holder seg stort sett til anbefalt pris for å opprettholde en liten margin de kan leve av. Hos flere leverandører gjelder ikke garanti på produkter kjøpt utenfor Norge. Skjer det noe må produktet leveres tilbake der man kjøpte det.

Ved å kjøpe utstyr i Norge får du god service, gratis tilpassing og testing, reklamasjonsrett og det er ikke ulovlig å prute på prisen.

:-)

over 18 år siden

Kjøper du et jernsett i Norge, betaler du kanskje 2-500 kroner mer enn hvis du kjøper det i Usa og skal sende det hjem. Prutter du litt blir det fort rimeligere å kjøpe i Norge. Tar da utganspunkt i at folk er erlige og ikke svindler på moms.

Drivere er det fremdeles litt forskjell i pris på, men alt i alt er det lite å spare hvis man ikke reiser selv da.

På e-bay finner du tilbud som er "for gode til å være sanne" og det er akkurat det de er. Den sjansen tar ikke jeg.

Det har skjedd mye med prisene i Norge de siste årene, og bedre vil det bli hvis vi gir dem en mulighet til å drive butikk her i landet.

proshop

over 18 år siden

proshop

Hvor mye legger proshopene på da driverkunde ?

H

over 18 år siden

H

Til Chip Beck

Ved å kjøpe utstyr i Norge får du god service, gratis tilpassing og testing, reklamasjonsrett

Du får alt dette (minus testing) ved kjøp over nettet. Men hva tester man? Proshop har kun std-sett. Man kan jo prøve andres sett.
Bare for å ordens skyld; Jeg ville ikke gå til Proshop og teste for så å kjøpe på nettet.

seb

over 18 år siden

seb

til :-) 2-500 kr tjent på et jern sett ???? da gjør du dårlige handler ellers så har du ikke peiling . På ebay finnes det flust med seriøse aktører som har mye bra utstyr til en billig penge.

at norske pro shoper selger med liten fortjeneste har jeg minimalt troen på .

der er lit for mye " å stakkars proshoper ute å går " de må inrette seg etter marked og etterspørsel slik som alle andre grupper ( hvis man ikke skal få dem subsidiert da ) .

ellers så må de begynne å tenke i andre baner på hva de skal tjen penger på for handling over nettet kommer ikke til å avta .....

Pettern

over 18 år siden

Pettern

Jeg vet at det som gjør prisene "høye" i Norge IKKE er impotørene. Husk at proshopper skal tjene årslønna på 6 måneder. og det at det kjøpes inn små kvanta til Norge gjør jo ikke at de får de beste priser. Så er det moms og frakt. Det koster å være et lite olje land utenfor eu med høyt lønsnivå. Jeg jobbet noen år som selger hvor jeg skulle selge sports klær til sportsbutikker og var det ikke lettsolgte produkter hvor de ikke tjente fra 100 til 150% kunne du bare glemme det.

over 18 år siden

seb:
Jeg forutsetter at det kjøpes gjennom en seriøs forhandler.
Jeg ser ikke på e-bay som en seriøs forhandler.

Hvis du f.eks kjøper Titleist 755 på TGW.com koster det 7000,- kroner ink. frakt og moms.
Dette er eks. toll (over 6000 i sportsutstyr =toll), men jeg vet ikke hvor mye.

Utsalgspris i Norge 7995,-

Det blir et sted mellom 2-500 kroner før evt. prutting

proshop

over 18 år siden

proshop

Hva syntes dere en Norsk proshop bør ha i brutto fortjeneste på f.eks. en ny Callaway driver ? og et jernsett på 8 j ?

over 18 år siden

litt mindre enn det dere har på køller.
MYE mindre enn det dere har på klær

chip beck

over 18 år siden

chip beck

Svar til H: Jeg vet at TaylorMade ikke har worldwide garanti. Kjøper du et TM produkt på nettet eller på reise i utlandet og det er noe som går i stykker, må du returnere produktet der det ble kjøpt. Nytter ikke å gå inn i en hvilken som helst proshop få produktet erstattet.

Har sett at det er fler proshopper som satser på custom fitting og har investert i launch monitor og demokøller med ulik lie og skaft. Da kan man gi en helt annen service og konkurrere ut nettbutikker. Det man ikke kommer unna er vel de som benytter seg av dette tilbudet for så å bestille på nettet. Om det er rett eller galt skal ikke jeg bedømme, men det er nok mest fair å spille med åpne kort fra starten og kanskje betale noen hundrelapper for å bli tilpasset.

proshop

over 18 år siden

proshop

hva har vi på køller da smiletrynet ?

Olle

over 18 år siden

Olle

Proshop:

Hva dere skal ha i bruttofortjeneste er vel noe alle blåser i. På samme måte som at du sikkert ikke er villig til å betale mer i renter på boliglånet ditt, enn høyst nødvendig. Vil heller ikke folk flest betale mer for utstyr enn nødvendig.

proshop

over 18 år siden

proshop

jo det er jo helt greit, men det blir nevnt her at de tror proshoppene har så stor fortjenste på køller noe som er helt feil. Og det er ikke snakk om hva vi SKAL HA , men hva folk syntes er akseptabelt at vi har. Kanskje jeg ordla meg feil. Jeg for min del kunne tenkt meg å driti
alt som heter golfkøller å slippe innkjøp og risiko ved det. og i steden fylle proshoppen med is, pølser,vaffler, kaffe osv. Så slipper jeg å sitte igjen med et vare lager som jeg må selge med tap.

Driverkunde

over 18 år siden

Driverkunde

Endelig tilbake fra Skottland.....
Nå er det vel ingen butikker som går ut og spør kundene hvor mye de skal ha i fortjeneste, det må de finne ut av selv.
Kunden ser bare utsalgsprisen, og de fleste som kan velge mellom to forskjellige utsalgspriser på samme gjenstand velger selvfølgelig den billigste.
Det er også slik at butikker som ikke er liv laga enten avvikler eller går konkurs. Sånn er verden. Den som ikke klarer å tjene til levebrødet sitt dør.
For meg er det helt greit med pølser og vaffler i pro-shopen. Da skulle jeg handlet der mye oftere.
Netthandel blir mer og mer vanlig selv om det fortsatt vil være en del som ikke har mot til å kjøpe utstyr fra den store farlige verden. Noen blir dessverre også lurt. Men når det gjelder eBay så har man gode muligheter til å vurdere selgerne. Handler man fra såkalte power-sellers som bare selger golfutstyr og som har flere tusen positive feedback risikerer man ingenting. Mange av de store utsalgsstedene som Golfsmith og Rockbottomgolf osv selger samme utstyr på eBay som i butikken, men til billigere priser.

over 18 år siden

leste nylig en artikkel om pirat kopier av golfkøller i usa. Det var en som ble avslørt med mange tusen sett, alle av kjennte merker. De var så proffesjonelt laget at produsentene ikke kunne se forskjell mellom kopi og ekte vare. Det var først når køllene ble testet at kopiene kunne skilles ut.
for all del bruk e-bay, men kjøp gjennom en sertifisert leverandør det florerer av kloner der ute.

Bobby Peru

over 18 år siden

Bobby Peru

Så en dokumentar om piratindustruen av golfutstyr i Kina. Callway kopiene var utrolig bra laget, tom. Callaway representanten var imponert. Problemet var at selv om de så 100%, var de bare crap inni.
Har kjøpt endel på ebay og er ikke i det minste tvil om at *mye* av de billige callaway og TM køllene i nedre prissjikt er kopier.

Nye Ping rapture fra "forhandler" til 260 dollar er *garantert* kopier.

Har selv en seiko klokke fra en ebay selger med 99+% feedback med 1000-vis av kjøpere som har stoppet opp. Det er vel ingen som tror at det er ekte lacoste og polo skjorter som selges for en slikk og ingenting (og fra peru)? hehe ...

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Spilte en runde med en kar som hadde kjøpt 3 wedger i Kina. betalt ca 120 kr pr stk. Jeg har spilt med samme orginal wedger selv i 2 år og så ikke forskjell. Man merket at skaftene var litt "døde" men utsende var helt like. De kan jobben sin disse "koppi" gutta, det er helt sikkert.

Bobby Peru

over 18 år siden

Bobby Peru

Tarzan;
jeg kan love deg at de callaway-kopiene som ble vist i 60 minutes (tror det var det programmet) IKKE var i nærheten av orginalen. Innsiden så man to-gode naboer løsninger i råstål/ubehandlet stål som var dårlig limt sammen = dårlig og ikke minst farlig.

Når det er sagt så er ikke kina=dårlig, de fleste OEM får jo laget køllehoder i kina.

proshop

over 18 år siden

proshop

Driverkunde : Jeg er enig i alt du sier men det er ikke det svaret jeg er ute etter her. Du sier lenger oppe at proshoppene i Norge legger på alt for mye, at det er de som gjør at prisene her er så høye. Har du noen tall å komme med når det gjelder hvilken kalkyle vi har på våre køller? Kan det være andre årsaker enn proshoppene som gjør den høye prisen? Tar du din påstander ut ifra løse lufta eller vet du noe om dette ?
Derfor kom mine noe kanskje rare spørsmål lenger oppe her. Jeg viser gjerne til mine kunder hva jeg må betale for en kølle og da stiller salget seg anderledes og hvis jeg også da gir 2 gratis protimer, så er kølla solgt.
Synd dette med kopier på nettet, håper ikke for mange av dere blir lurt men vi er vel bare i begynnelsen av å avsløre dette.

...

over 18 år siden

...

... uten at jeg vet for mye, kan det jo tenkes at importørene har mesteparten av skylden

Se f.eks. på prisen på Callaway og Titleist sine golfballer i proshop og på nett i USA.

Det er lett å se at importøren av Callaway priser mye mer fornustig enn utsugern av en Titleistimportør....

Driverkunde

over 18 år siden

Driverkunde

Jeg sier lenger opp at både importørene og proshoppene legger på for mye på prisen.
Med for mye mener jeg for mye i forhold til de fleste utland, ikke nødvendigvis for mye i forhold til hva de må ha for å tjene nok til å holde seg i live. Det er uansett uinteressant for kundene.
Jeg er fullt klar over at mange pro-shop'er sliter, og vet at flere importører tjener fett.
Fikk høre i fjor at pro-shopen på hjemmeklubben min har ca 40% avanse på gølfkøller (Callaway og Taylor Made) og opptil 70% avanse på klær og sko. Tipper importørene tar noenlunde det samme.

Men nå ser vi at "proshop" prøver å spore av denne diskusjonen til å bli en politisk/ideologisk debatt om hvor mye ekstra de "gavmilde" forbrukere skal subsidiere distribusjonsapparatet med for at de skal overleve.
Denne type økonomistyring døde ut med den sovjetiske gammelkommunismen. Nå har vi fått internett, og dermed global markedsøkonomi. Forbrukeren kan sammenligne prisene i norske pro-shopper med prisene på amerikanske nettbutikker (pluss frakt og moms), og den som kommer dårligst ut taper salg. Money rules.

Driverkunde

over 18 år siden

Driverkunde

Apropos kopiering:
De produktene som blir mest kopiert er de produktene som har størst prisøkning fra produksjonskostnader til utsalgspris. Merkevarer av særlig klokker, klær og golfutstyr har ofte 100 ganger høyere utsalgspris enn produksjonspris. Dvs at hvis en kjeltring investerer for 10000kr kan han hente ut en million etter at varene er solgt. Ganske høy rente for pengene sammenlignet med å ha dem stående på konto.
Og til mer bransjene klarer å heise prisene til mer konkurranseutsatt blir de fra kopieringshaiene. Akkurat nå florerer det av særlig Ping Rapture drivere og jern, Scotty puttere og hele utstyrsbredden til Callaway og Taylor Made på markedet. Vær ekstra obs på disse ved kjøp på nettausjoner.

proshop

over 18 år siden

proshop

Den var god, prøver ikke å spore av noe som helst jeg, fortalte bare hvordan et salg kan forgå hos meg. Heldighvis er det fortsatt noen som er opptatt av service - innkludert i pris - oppfølging - trygghet ved kjøp osv. isteden for å sitte hjemme å vente på en vare som er real eller fake. Men det er jo selvfølgelig noe man må velge selv. Fornøyde kunder vil vel alle ha/være.

XXO

over 18 år siden

XXO

Driverkunde:
"Merkevarer av særlig klokker, klær og golfutstyr har ofte 100 ganger høyere utsalgspris enn produksjonspris. Dvs at hvis en kjeltring investerer for 10000kr kan han hente ut en million etter at varene er solgt. Ganske høy rente for pengene sammenlignet med å ha dem stående på konto".

Wisky, sigger og narko har også ganske høye påslag, men ikke i denne størrelsesorden og så uten risiko da.....

Her er det skikkelig seriøs debatt

seb

over 18 år siden

seb

wisky,sigger og narko gir vesntlig større straff en det gos ved oppbevaring/salg av kopi golf køller ..... får vel bare et klaps på handa og en bot for det ene mens det andre gir vel en stund på cella ...

XXXO

over 18 år siden

XXXO

Skal vi utbrodere debatten er det vel enda større fortjeneste å rane banker og pengetransporter...... Men såvidt jeg forstår ved å lese lenger oppe er det golfutstyr vi debatterer..... Merkelig at det alltid må komme noen som ikke har nok IQ til å holde seg innenfor temaet.

XXO

over 18 år siden

XXO

SEB - Det var det jeg sa, ja - Driverkundens påstand om fortjeneste og påslag var i overkant store uten særlig risiko.

XXXO - dersom du virkelig HADDE lest debatten - noe du tydeligvis bare har gjort halvveis så hadde du sett at dette gikk på en kommentar til Driverkunde... og salg av fake utstyr....

Merkelig at de med lav iq er de første til å komme med iq-kommentarer - kan det være at de ikke har forstand til å la være tro.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her