Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

North Yorkshire... til Amici

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Jeg bodde i York, men ikke på hotell:) Så er ikke så bevandret på hotellsiden i området dessverre. Men noen generelle betraktninger om baner i North Yorkshire, og noen lenker og annen info kan jeg jo godt bidra med.

Generellt holdt jeg meg til tre "klynger" av baner i North Yorkshire: (en stjerne på de som er UK Top 100 ranket, og resten er baner som jeg liker.

Leeds-Harrogate området:
Alwoodley*
Moortown*
Moor Allerton* (Disse tre klasse-banene ligger forøvrig (sammen med fire andre baner) kun ett steinkast fra hverandre!)
Pannal
Harrogate
Rudding Park

York området:
Fulford*
The Oaks
York
Malton & Norton

Scarborough området:
Ganton* (fantastisk bane med finurlige greener, digre bunkere overalt, masse heather og omtrent like mye gorse)
Scarborough North cliff
Scarborough South cliff
Filey
Flamborough Head (lett syk bane, ligger oppå en klippe som stikker ut i havet, så det blåser (som regel friskt) fra alle kanter, ikke en bane "up there" men så spesiell at den er morsom)

Litt info om banene finner du her: http://www.englishgolf-courses.co.uk/yorkshire/

Om du er på utkikk etter ett billig sett, så har pro-shoppen på Pike Hills (ligger ved innkjøringen til York langs med A64 mellom Leeds og Scarborough) bøtter og lass av brukt utstyr (og det er billig) like i nærheten ligger Monks Cross retail park, hvor American golf har butikk med mange bra tilbud (forøvrig er du ute etter klær har du McArthur Glen designer outlet rett ved og der får du alle de store merkene sykelig billig)

Siden jeg er noe forutintatt ville jeg bodd i York:) Det er innen grei kjøreavstand til alle banene over, og er jo en gammel æreverdig by med masse severdigheter og masse hyggelige Yorkshiremen (obs, kan være litt vanskelige å forstå til tider, spesiellt hvis inntaket av John Smith's bitter har vært på ett vanlig nivå)

For hoteller i York kan du sjekke denne linken: http://www.york-tourism.co.uk og for ellers i Yorkshire finner du mye info her http://www.iknow-yorkshire.co.uk/north_yorkshire

Skulle det være noe, så er det bare å spørre

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei !

Takker og Bukker for et ( Langt ) men godt svar !!

Det var mest overnatting rundt Ganton jeg var ute etter da jeg har allerede har Boket Ganton og Alwoodley på samme dag.
Jeg går ut 08.30 på Ganton så York blir litt langt unna hvis jeg skal ha frokost på overnattingstedet.
Startiden på Alwoodley er 16.00, men de sa jeg bare kunne komme tidligere hvis jeg klarte det.

Har også boket Woodhall Spa og siste bane blir nok Ashridge.
Etter å ha fått nei fra Woburn ( Fult ! ) og Bracket Hall ( Bare medlemer ). Fikk også tilbud fra "The Grove", men der var det dyrt ja ..
Det koster å spille etter Tiger !

Kanskje jeg kommer tilbake med en bane rapport, og en match rapport hvis Liverpool vinner !

mvh
Amici Sumus

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Jammen, da var det jo litt anderledes:) Men da har du ihvertfall informasjon til neste tur, du har jo Moor Allerton, Moortown og Fulford igjen å spille ihvertfall.

Overnatting i Ganton, vel, Ganton er ikke så fryktelig mye annet enn en fantastisk golfbane men, du finner sikkert en eller annen White Swan eller Rose&Crown pub som har noen rom i nærheten.

Siden du begynner i Ganton vil jeg heller anbefale deg å overnatte i Scarborough enn Malton. For det første er det nærmere (kun 10-15 minutter å kjøre), og for det andre er jo Scarborough en av de orginale "seaside resorts", så det er godt med restauranter og faktisk litt å se også, Malton er nok mere et senter for omliggende bondegårder...

Faktisk så ble jeg så inspirert av turen din at jeg tenker på en tur selv i løpet av sommeren, altfor lenge siden jeg har drivet etter løpende kanin..

Cheers,
Ian

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her