Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Snodigste golfhull...

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

For å gjøre venttiden kortere drømmer jeg litt om nye spennende baner, og av og til mimrer litt om fordums hull både de bra og de som kanskje er litt snodige, så derfor; hvilket er det mest snodige golfhullet du har spilt?

Mitt bidrag blir da etter nøye vurdering hull 18 på Malton & Norton GC (forøvrig en rasende fin bane). Par fem på 509 yards, relativt greit rett frem, etter en god drive står man og koser med den spoon og tenker, skal jeg prøve å gå på to? men, dengang ei, for klint inn midt foran greenen står det nemlig en diger, gammel æreverdig eik, så da blir valget å slå seg så nærme eika att man enten kan lobbe over eller gjøre en lav pitch under greinene. http://www.maltonandnortongolfclub.co.uk/hole18.php

HrG

over 18 år siden

HrG

Jeg syntes hull4 på Askim golfklubb er snodig jeg... Et blindt par3-hull... Og når man spiller det som nummer 13 etterpå (Det er altså en 9-hullsbane), er det et par 4 hull som man kan slå seg inn på green på 1 slag... FARLIG! (iogmed at det er blindt mener jeg, og folk kan stå på green, det vet man aldri)

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei !

Til Yorkie;
Jeg lurte på om jeg kunne stille et spørsmål eller to !

Har du spilt Ganton også da siden de ligger så nærme hverandre ??
Har du noen tips om overnatting i Malton / Norton ??

Jeg spør på grunn av at jeg skal spille Ganton 20 April.

mvh
Raymond

Blade

over 18 år siden

Blade

Hva med hull 8 på bergen gk.....

Krokhol GK

over 18 år siden

Krokhol GK

For ikke å snakke om Krokhol GK. De har 9 gode hull og 9 hull som er....vel....litt av hvert. Snodige kan man godt si om flere av dem!

SuperLavHandicaper

over 18 år siden

SuperLavHandicaper

Må vel si at hele askim gk er en snodig bane!

men mest snodige hull tror jeg må være hull 13 på borre! 570 meter par 5 fra hvit! som regel i motvind! ganske smalt er det også! noen enige?

Inhabil

over 18 år siden

Inhabil

Du mener nok hull 14 på Borre. Tror (håper) ikke det er mange som er enig med deg. Du må skille mellom vanskelig og snodig. Hullet er krevende, men absolutt overkommelig. Et tøft hull som krever 3 gode slag i rekkefølge for å nå GIR. Det er kanskje nettopp det du mener er snodig?

Olle

over 18 år siden

Olle

Hull 3 (tror jeg) på Ballerud. Et ultra kort hull hvor du slår ut ca 20 meter høyere en greenen. En kompis klarte å "drive" greenen med en putter en gang.

frenzy

over 18 år siden

frenzy

Hva er snodig med hull 8 på Bergen? Er ikke dette et typisk kort par 4 hull hvor det er mulig å nå frem til (den lille) greenen på utslaget? Treffer du den ikke, blir du straffet med en vrien pitch og får således ingen enkel birdie. Så kanksje jern,wedge er like bra.

bobo

over 18 år siden

bobo

Olle det er vel hull 4 du mener på Ballerud....

Nils B

over 18 år siden

Nils B

Bergen GK er den største DRITT banen jeg noen gang har spilt.
Jeg har spilt mange baner i norge, og den tar kaka.
Forferdelig er ordet.

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Olle
Hva synes du om dette hullet da? http://www.palheirogolf.com/hole3_ing.htm, det er vel hull 4 på Ballerud men på speed:) Kanskje en passe utfordring til han putterdriver-kompisen din?
Stussa litt når jeg så scorekortet, første gang jeg har sett ett par 3 hull med index 4, men når jeg kom til hullet skjønte jeg hvorfor....

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Det er vel ikke så mye verre enn hull 11 på Bogstad? :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her