Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Det påstås at det finnes hyggelige

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

østlendinger. Hvorfor spiller de ikke golf?
Er det fordi det kan være dårlig miljø på østlandsbanene?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Den var original Aage.
hva er du så bitter for? ble du slått av en østlending i en regel-konkurranse en gang, og klarer ikke helt komme over det?

Chris

over 18 år siden

Chris

Har du ikke noe bedre å bidra med kan du la være!

Adolf

over 18 år siden

Adolf

Jeg tror ikke det har noe med banene / klubbene å gjøre Aage.
Det er bare sånn vi er.
Jeg har heller aldri truffet en hyggelig østlending, iallefall ikke på en golfbane.
Jeg tror kanskje det har noe med at vi føler oss bedre enn andre, noe som i en viss grad også er tilfelle.

Jeg forstår at det muligens kan virke noe blærete på folk fra andre områder av landet, men dersom du tenker deg godt om , så er du vel innerst inne ganske enig selv i at vi ligger litt foran.

Jeg synes folk fra andre områder kan være ganske hyggelige jeg.

Vi rister riktignok litt på hodet, og smiler lurt oss østlendinger imelleom,
når vi er sammen med andre, men det er jo ikke så rart, for dere andre oppfører dere ganske teit til tider.

Henke

over 18 år siden

Henke

F eks nå, når Aagolf poster denne tråden. Da smiler jeg lurt for meg selv, mens jeg rister lett på hodet.

Olle

over 18 år siden

Olle

Vi må ikke glemme alle negerene, samene, nordlendingene, pakistanerne, lærerene, Gro Harlem, Oddvar Brå, sørlendinger og sjefen.

De er teite de, heldigvis så er pappan min sterkere enn pappaen deres.

Adolf

over 18 år siden

Adolf

Nå er vel faktisk Gro Harlem Brundtland østlending så god som noen.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Aagolf: Kanskje du ikke inspirerer folk til å være hyggelige mot deg?

Lost ball

over 18 år siden

Lost ball

Er det ikke snart på tide å eksludere denne klovnen? Greit, han gjør det sikkert bare for å provosere - og klarer det tidvis - men så lenge det tilsynelatende er hans eneste mål, så er det kanskje bedre å være foruten hele Aagolf'en. Nå er det nemlig ikke morsomt lenger, bare patetisk.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Enig med Lost ball, mest av prinsippet om at noen burde beskyttes mot seg selv.

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Støttes av meg også. Drit lei av det samme pjattet hele tiden.

Foreslår obligatorisk IQ-test av alle som skriver her, minimumsgrensen bør ligge 3 poeng (buffersone) under min.

H

over 18 år siden

H

Han skrøt på en annen nettside at han fikk lov til å diskutere fritt her på Scangolf.
Litt morsomt om han ryker ut her også.

Har forøvrig hørt at han skal være dommer på Amatour kommende sommer.
Og der er det jo flere 24-handicapere som er dommere allerede.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Hahaha, med så mange østlendinger på Amatour, så blir vel det som å sette et Ku Klux Klan-medlem til å dømme en NBA-kamp.

Vil forøvrig rette kjemperos til dommerne ved Amatour på Hauger i fjor, de var utrolig hyggelige og for første gang trodde jeg faktisk på dem når de sa at "vi er jo her for å hjelpe dere slik at dere unngår straffe-slag". Til orientering var jeg ikke i noen situasjon der jeg trengte dommer, men de var alltid hyggelige og spurte hvordan det hadde gått osv. Slik liker vi dommerene!

Pløye-Per

over 18 år siden

Pløye-Per

NGB: Så du mener at man kan slippe unna med IQ under frysepunktet?

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

PP: Til tross for et liberalt krav så ville det faktisk ha ekskludert et par debattanter. (Nevner ikke navn)

Skrens Petrus

over 18 år siden

Skrens Petrus

"med så mange østlendinger på Amatour, så blir vel det som å sette et Ku Klux Klan-medlem til å dømme en NBA-kamp."

Utrolig bra kommentar Fjosok! hehehe

tilskuer

over 18 år siden

tilskuer

Siden jeg kommer nordfra støtter jeg i utgangspunktet mobbing av østlendinger, men nå synes selv jeg at dette blir litt kjedelig og forutsigbart fra aagolf. Kanskje på tide med en annen innfallsvinkel.
Eksklusjon - nei. Hvis aagolf skulle bli eksludert for å være sneversynt, sta og lite mottakelig for andres argumenter ville det vel blitt få medlemmer igjen her - hvis de samme kravene skulle gjelde alle da.

Ellers er jeg litt fascinert over at det synes å eksistere en slags forventet kobling mellom HCP og kompetanse/Iq. Hvorfor er det utenkelig at en med handicap 24 skal ha mindre greie på reglene enn en med HCP 5 ? Det er vel ikke så mange idretter hvor det er vanlig å stille krav om at dommerne skal være toppidrettsutøvere??.

Hva bør ellers være nedre HCP-grense for å være meningsberettiget på dette forumet ?

tilskuer

over 18 år siden

tilskuer

Retting :

Skal stå ...handicap med 24 skal ha bedre greie på reglene.....

LunaDN

over 18 år siden

LunaDN

Jeg foreslår Hcp. 8.4 som øvre grense for å være med her.

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Hehe, Pløye-Per. Jeg antar du snakker om frysepunktet på granitt.. :-)

For øvrig støtter jeg LunaDN's forslag om 8,4 som øvre grense. Ihvertfall helt til de nye hcp-reglene har begynt å gjøre sin virkning.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Dere to må da fort bli lei av å snakke med dere selv.

H

over 18 år siden

H

Kan være at de som prøver å være hyggelig med hverandre ikke blir så fort lei.
Faktisk verre med de som bare skyver andre fra seg ved å være negativ.
I en annen tråd skriver Aagolf; "Forøvrig bør enkelte få med seg at i NGF systemet skal alle begreper være kjønnsnøytrale. "

Jeg mener å ha lest et sted at NGF anbefaler alle å være inkluderende mot andre også.
Vet ikke om starten på denne tråd er helt i NGF's ånd.

Tenk etter.

Alter Ego

over 18 år siden

Alter Ego

Aagolf, tar du den andre du kan?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

tilskuer:
hvis du leser liiiiitt mer nøye, så vil du se at påstandene stort sett ikke handler om regelkunnskap, men om generell forståelse for golf.

for min del er det helt naturlig at en med lavere handicap en meg, og ikke uten unntak selvsagt, har mer kompetanse på golf enn meg eller andre med høyt handicap.
unntakene er jo de som jåler seg til et handicap og blir værende der lenge uten å gjøre annet enn å jåle seg videre.

de jeg kjenner med lavt handicap er i hvertfall milevis foran meg når det gjelder forståelse for både spillet, banerkvaliteter, design, og generell kunnskap.
ingen av de sier de kan reglene bedre enn meg, selv om de sikkert kan det også, men det er liten tvil om kompetansen uansett.

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Å ha høy iq er IKKE det samme som å ha mye kunnskap om f.eks. golf.
Å ha høy iq er heller IKKE ensbetydende med å være omgjengelig.

Det finnes mange tullinger med høy iq, og sånn sett KUNNE til og med Aagolf - i teorien - hatt høy iq.
På den annen side finnes det trolig flere tullinger med lav iq. Så det er definitivt størst sannsynlighet for at Aagolf ligger et godt stykke nederst på venstresiden av iq-skalaen.

Vh NGB GT (3. reservemedlem av Hakadal Mensa)

Chris

over 18 år siden

Chris

Finnes det ikke moderatorer på forumet som kan slette slike innlegg???

Moderator

over 18 år siden

Moderator

Det fins moderatorer ja, men jeg må si jeg er usikker på hva som er underholdning og hva som er over grensen her :)

ariel

over 18 år siden

ariel

Veldig bra, moderator.
Grensen mellom underholdning og svada er noen ganger marginal.
Det hender også at det tipper over................
men, so what?
Setter stor pris på at du er såpass romslig.

SuperLAvHandicaper

over 18 år siden

SuperLAvHandicaper

Dette Tar av! hva mener du egentliger østlendinger? hvor går grensa? kjenne mange som er hygglige mot meg når jeg spiller! kan ha noe med at de ser opptil meg om mine golf slag da!:D

Pedro

over 18 år siden

Pedro

Du må skjønne det Superlavhandicapper at Aagolf kjeder seg veldig mye, og syns det er gøy å plage og provosere lettlurte mennesker på forumene. Det ender vel med at han også blir sperret ute til slutt?!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her