Runar Nyrud
Det er flere amatører som kan slå Henrik i enkeltrunder, og er således bedre enn han akkurat da. Marius slo sin bror i enkeltrunder, og var bedre akkurat da. MEN Henrik slår dem klart i andre runder. MEN i golf er det ikke det som er "å være bedre enn", det som gjelder i golf er hvor bra turneringer du får være med i, og derav hvor mye penger / poeng du har / tjener. Og før noen går forbi Henrik der er de ikke bedre.
Tiger Woods er verdens beste golfer ! Eller... ihvertfall er han den høyest rangerte, og det er det som gjelder. Verdens beste golfer i år er Phil Mickelson, ifølge rankingen, og det er den man går ut fra.
Er Tiger verdens beste golfer i moderne tid ? NEI det er han ikke etter min mening, det er Jack. Før han har passert Jack er han ikke bedre. Er Tiger en bedre golfer ? Vet ikke. Umulig å si da utstyret og ballene har endret seg så mye de siste årene, men jeg tviler. Spessielt på det mentale var Jack en ener. MEN det blir "synsing" og personlig mening.....
Å sammenlingne en amatørs (Tage) resultater og meritter satt opp mot Henriks reslutat og meritter for å avgjøre hvem som er best er umulig. Det blir som å prøve å avgjøre hvem som ville vært best av Dæli og Brå dersom de hadde vært jevngamle.
Du kan ikke sammenlingne Tyrifjord med Europatour baner, det blir fullstendig feil. Feks. Masters Course på Barsebeck er 6395, mens Tyrifjord er 5747. OG lengde er bare ett av momentene. Oppsett av banen er et annet. På feks. The Old Course blir banen satt opp spessielt når The Open skal gå der. Alt fra hvor mye sand og hvor hard den skal være, og til hastigheten / hardhet på fairwayer. "Firm and fast" er stikkordet når det gjøres klart for "The Open".
Marius: Jeg forstår deg godt når du vil svare på mer eller mindre gjennomtenkte / smarte / sanne innlegg, men du vil aldri bli objektiv i en slik sammenheng. Du har sett litt av virkeligheten, og blir litt irritert på at folk slenger med leppa, men du kan ikke ta dette personlig, men jeg forstår deg godt....
Intill Tage spiller på samme Tour som Henrik, eller på noe som er bedre, kan man ikke si at Tage er bedre enn Henrik. Det eneste man HAR bevist er at Henrik var bedre enn Tage på Tyrifjord "mann mot mann".
Men jeg er jo enig i at det KAN SE UT SOM om Tage har mulighet til å komme lenger enn Henrik, da han har gode resultater, men intil han "gjør det" kan man ikke vite, man kan bare tro.
Action speaks louder than words. Eller skal vi si "la køllene snakke for deg" ?
Tilbake til Henrik. Jeg synes det er utrolig synd at han "forsvinner". Vi trenger de få vi har, uansett om det er i toppen eller bunn av europatouren.
Marius: jeg vet ikke om du vil svare på et slikt spørsmål men jeg prøver: Det virker som Henrik har vært litt "ensom svale". Ettersom jeg har forstått det har Henrik "kun" hatt en trener her hjemme (Drøbak ?), og ingen andre. Vet du om / hvor for ikke Henrik har blitt med i et "team" bak en trener i utlandet ? Med det mener jeg: det er jo trenere basert i utlandet som har flere spillere på høyt nivå, og som kjører en viss grad av samtrening / matching, og en del "egentrening". Vet du om Henrik har vurdert noe slikt ? Understreker at dette ikke er noen kritikk, men en generell og oppriktig interesse om hva / hvordan ting gjøres / kan gjøres.