Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvorfor mener så mange østlendinger

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

at rød tee er dametee? Disse er jo også slopet for menn.

Jezus

over 18 år siden

Jezus

Hvorfor har Aagolf så mange meninger? Han har jo så liten hjerne...

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Det kan jo være, men min får plass inne i hodet. Det er tydelig at for mange på dette forum så slenger den rundt helt uten mening.

bobjoy

over 18 år siden

bobjoy

mener mange østlendinger det da? Jeg er da østlending og mener ikke det.

Hacker

over 18 år siden

Hacker

Jeg er østlending og mener at rød tee er for damer/nybegynnere og oldboys. Hva mener du Aagolf?

Svippelure

over 18 år siden

Svippelure

Jeg spiller fra rød tee innimellom fordi det er gøy med avveksling. Jeg har 4 i hcp og da må jeg vel kunne innrømme at det ikke er så veldig morro å spille så kort bane. Jeg slår ikke sykt langt, men langt nok tik at det blir litt kjedelig. Fett nok innimellom.

Hvorfor fortsetter Aagolf sin evinnelige stigmatisering om de slemme østlendingene?

Lost ball

over 18 år siden

Lost ball

Aagolfegutt, nå synes jeg at du er litt uklar - igjen. Tror du at du godhetsfullt kan konkretisere og gjerne også dokumentere påstandene dine? Jeg er litt usikker på noen av momentene dine, og håper at du kan hjelpe meg med spørsmålene jeg har.

Hvordan vet du at mange østlendinger mener dette om rød tee, og hvor mange er egentlig "mange østlendinger"? Er det flertallet av østlendinger, eller er det bare en definert mengde? Hvis det er en definert mengde, hva er da definisjonen? Går det på antall eller forholdsmessig andel? Hvis det nå skulle være flere østlendinger som ikke synes at rød tee er dametee, enn det er østlendinger som synes det, er det likevel hold i din påstand om at mange østlendinger synes at rød tee er dametee? Er dette en geografisk abnormalitet, eller er det slik at det også i andre regioner av landet er mange som synes at rød tee er dametee?

Hva skal defineres som østlendinger? Er det de som bor i Østfold, eller er det alle som bor øst for egersund? Hvor går grensen? Hvis en fra vestlandet eller nordnorge bor midlertidig på østlandet, er vedkommende da østlending? Hvis man flytter permanent til østlandet fra en annen plass av landet, blir man da øyeblikkelig østlending, eller er det en inkubasjonsperiode man må gjennom?

Ellers så virker det fullstendig unødvendig av Aagolf'en å poengtere at han har plass til hele hjernen sin i hodet sitt. Det skulle ikke forundre meg om de fleste av oss vil gå så langt som å tro at det til og med er god plass til den inni der.

Arnebjarne

over 18 år siden

Arnebjarne

Hehe. Nydelig innlegg Lost ball :D

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Det var da voldsomt til innlegg Lost Ball.
En kan faktisk undres på om det bare er ballen som er lost her.

Adolf

over 18 år siden

Adolf

Jeg som trodde Aagolf var død.
Nå er han på gang igjen i flere forum.
Antageligvis etter en bølgedal med feilmedisinering er han tilbake på det gamle dopet. Klar til ny dyst.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Dette er vel langt mer ett tegne på feil droppunkt Adolf. Du vet vel at det lett fører til en diskdituasjon.

Bert

over 18 år siden

Bert

Som østlending er jeg ukjent med at så mange av oss mener rød tee er dametee, men det er kanskje den vanlige oppfatningen. I turneringer spiller f.eks. damer fra rød tee med mindre blå tee brukes. Selv spiller jeg av og til fra rød tee for å få litt avveksling, mens kvinnelige medlemmer av familien gjerne spiller fra gul. Noen baner har også skrevet på sine scorekort at alle spillere med grønt kort (alt. med hcp over 30) anmodes om å spille fra rød tee. Langt flere klubber bør gjøre det samme.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Så hyggelig å se at det finnes østlendinger som kan noe annet enn å spille fra sort. Banen kan jo utnyttes på helt andre måter enn det som er standard på østlandet. Er det noen flere som der borte som har et normalt forhold til golfspillet?

Moderator

over 18 år siden

Moderator

Aagolf: Hvis du er ute etter å provosere er det fint om du kan gjøre det andre steder.

På forhånd takk.

Indek Såtte

over 18 år siden

Indek Såtte

Aagolf driver å provoserer fordi han ikke har noen annen måte å kommunisere på.
han påsto for en tid tilbake at han var svært populær som spillepartner i hjemmeklubben sin, og det tror jeg nok gjerne.
alle vil ha sin egen erfaring med bygdas orginal, og orginal, det er han i allefall.
Han sitter på en kjempehøy kjepphest, og klarer faktisk ikke komme ned.
hvis hans mål av østlendinger er riktig, så er mitt mål av vestlendinger nå skapt av Aagolf, og da må jo spørsmålet være:
finnes det vestlendinger som ikke er misunnelige søndagsturister som hetser sine landsmenn mot bedre viten?

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

???
Er det å provosere å mene at også menn har lov å spile fra rødt utslagsted???
Nå har jeg nettopp kommet hjem fra et varmt område med en stor gruppe østlendinger som hardnakket hevdet at dette er dametee på østlandet. (i tillegg til at de skulle ha fli dlopp overalt hvor det var et sår i banen)
Er det ikke lov å spørre om resten av østlendingene har samme oppfattning?

Bbgolf

over 18 år siden

Bbgolf

Aagolf

Hvis du ikke skjønner hva moderator mener burde du lese innleggene dine på nytt. Prøv nå å ha en hyggeligere tone her inne?

Indek Såtte

over 18 år siden

Indek Såtte

poenget, Aagolf, er at det lyser tvers igjennom hva du er ute etter. for du stigmatiserer folkegrupper på en så innlysende måte at du må jo være stokk dum for å tro at vi ikke skjønner det.

personlig så blir jeg ikke provosert av det nei, men jeg ser jo lett at spørsmålet ditt kommer av at du ønsker å provosere.

merkelig så mye du henger sammen med østlendinger når du spiller golf, du som ganske tydelig hater oss alle sammen.

Er alle vestlendinger slik?

(siste spørsmålet var et sarkastisk stikk til Aagolf, og ikke ment som et stigmatiserende spørsmål om vestlendinger)

Lost ball

over 18 år siden

Lost ball

Indek Såtte: jeg tror en del av oss vil begynne å gå med hodet bøyd og blikket ned hvis vi blir identifisert gjennom Aagolf...

Jeg tror jeg har vært medlem i samme klubb som Aagolf, og selv om det var mange hyggelige mennesker der, så var det også en hel del som tilsynelatende mente at verden gikk rundt utelukkende for å glede dem... Jeg skal ikke si at jeg vet sikkert hvem Aagolf er, men jeg vet om en hel del kandidater.

Aagolf utmerker seg jo også ved å ta mannen, ikke ballen, og er jo ett utmerket eksempel på at liv og lære ikke alltid går hånd i hånd. Først prediker han regler og etikette, og så takler han i knehøyde etterpå hvis noen skulle være uenig med ham.

Ellers så tror jeg kanskje du tar feil av Aagolf og hesten, jeg tror han har falt av hesten mange ganger, og landet på hodet hver gang.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Bbgolf. Nå har jeg lest alle innleggene flere ganger. Jeg forstår ikke hva som er uhyggelig ved å stille ett spørsmål.
Med unntak av Bert som har gitt et fornuftig svar er alle øvrige svar direkte personangrep mot meg. Det er til og med en som påstår at jeg har hest???.
Siden resten er opttatt av å unngå spørsmålet er det jo nærliggende å tro at dette gjenspeiler oppfatningene østpå.

indek såtte

over 18 år siden

indek såtte

Ja Aagolf. du har helt rett. sånn er vi alle sammen østpå. godt vi har deg og dine frender som kan balansere oss ut.

Lostball:
bra svar.... :O)

Indek Såtte

over 18 år siden

Indek Såtte

forøvrig litt påfallende at Aagolfs skriftlige språk er bokmål, mens han påtar seg rollen som representant for vestlandets befolkning.

jeg tror konklusjonen må være at Aagolf selv er en bitter østlending som ønsker å ødelegge ryktet til våre venner i vest.

Bbgolf

over 18 år siden

Bbgolf

Aagolf

Neimen stakkars deg. Er det personangrep nå å ta til motmæle mot sutringa di? Du har et nickname her inne, så hvordan dette kan være personangrep skjønner ikke jeg. Kanskje du driver "personangrep" mot alle østlendingene?

Moderator

over 18 år siden

Moderator

Da sier vi at nok er nok

Å-Aagolf

over 18 år siden

Å-Aagolf

At dere gidder å svare på så klare provokasjoner? La Aagolf få dø i fred.

Lost ball

over 18 år siden

Lost ball

Aagolf; hva er det som gjør dine spørsmål til bare å være spørsmål, mens mine og andres spørsmål er personangrep?

Hva synes du dette forteller om ditt syn på andre debattanter:
Aagolf (27.02.07 kl. 22:47) Hcp: 3-29 Klubb: Royal Malta Golf Club

Det kan jo være, men min får plass inne i hodet. Det er tydelig at for mange på dette forum så slenger den rundt helt uten mening.

På dette tidspunkt var det 1 - èn - som hadde stilt spørsmålstegn ved hjernen din, og igjen henviser du til mange, som er en slik herlig diffus mengdebeskrivelse. Når du i dette innlegg henviser til mange, inkuderer du da deg selv? Det var på dette tidspunkt 2 - to - personer som hadde skrevet innlegg i denne tråden, og du var den ene.

La meg også poengtere at klubben jeg tror Aagolf er medlem i, lykkeligvis ikke er min nåværende hjemmeklubb! Jeg blir mer og mer glad for at jeg meldte meg ut av pannekakeklubben ved flyplassen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her