Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Gratulerer

Stenson rocks!

over 18 år siden

Stenson rocks!

Utrolig kult at Stenson vant turneringa i helga. Fabelaktig!

Gratulerer så mye!

Milou

over 18 år siden

Milou

Ja veldig kjekt. Går jo opp på 5 eller 6:e plass på verdensrankingen nå. Bedre enn Parnevik noen gang vært.

MCKivre

over 18 år siden

MCKivre

De er på topp i de store idrettene,bygger biler,mobiltelefoner,jagerfly
skjer det noe et eller annet sted iverden så er der alltid en svenske
Er det noen som fremdeles tror at det bare finnes knapt 9 millioner svensker?

Tåpelig Jason Sobel i ESPN

over 18 år siden

Tåpelig Jason Sobel i ESPN

Som jeg misstenkte så var en eller annen amerikan nødt til å begynne å trashe ner på at Stensson nå er ranket 5 i verden...

http://sports.espn.go.com/golf/columns/story?columnist=sobel_jason&id=2779639

Åååå, håper han kommer til å angre stort at han skrev den tåpelige artikeln...

Og alle vet jo at det ikke er Forsberg, men Zlatan och Carolin Klüft som er de to mest populære idrettspersonene i Sverige. Sier litt om hvor lite insatt han som skrev artikeln var om Sverige.

Stenson?

over 18 år siden

Stenson?

Stenson? Jeg trodde det var Stensen som vant

M04

over 18 år siden

M04

Ang. Jason Sobel i ESPN....

Joda, er ikke helt uenig i det Jason har å si (han sier det ikke særlig hyggelig, men likevel).

Det eneste han sier (og det sa Henrik selv også) er at H ikke er verdens 5 beste golfer - men at han er etablert i verdenstoppen.

- og han sier at H har "flyttet inn i nabolaget" til Singh og gutta - og det har han.

--- Det er fryktelig gøy, og jeg håper Henrik klarer å knekke en major snart. Men, skal jeg være ærlig - har jeg mer tro på at Ogilvy tar Masters, enn at Henrik gjør det, etter gårsdagens spill.

Leif 2

over 18 år siden

Leif 2

OWGR reflekterer jo mest hvor bra en spiller har spilt den siste tiden. Henrik har spilt knall-bra, det er derfor han er ranket nummer 5. Els har vært skada, Singh och Goosen slitt litt med formen. Hva er det som er så rart med at han nå er ranket nummer 5?

At Henrik er ranket 5 i verden betyr ikke at en skal tolke det som at han automatiskt er mer favoritt til å vinne en turnering enn en som har lavere rank. Tolker en ranken på den måten er det jammen ikke mye logikk å finne =)

Rankingen reflekterer jo ikke hvor mye en golfspiller har vunnet og spilt bra i majors for 4 år siden, men hvor bra han spiller nå... Eller skal Jack Nicklaus fortsatt være ranket nummer 1 kanskje??? =)

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Så vidt jeg kunne se så hevdet Jason at Forsberg var den mest populære i Ørskjøldsvik ... og det kan nok stemme.

Comment

over 18 år siden

Comment

Ja men han måtte ju ment Sverige ettersom Stenson er fra Göteborg, ikke Ö-Vik

Bobby Peru

over 18 år siden

Bobby Peru

Mener å huske at Norges landslag var ranket topp 5 en stund - eller var det topp 3. I stedet for å skirve i det lange og det brede om Stenson manglende ferdigheter som topp 5 spiller burde Sobel kanskje ha skrevet (inngående) om rankingssystemets mangler ...

Hvem skal foran han da???

over 18 år siden

Hvem skal foran han da???

Hvem er det som er ranket dårligere enn Stenson (som ikke vært skada mye i løpet av de siste åra, alltså ikke Els) som dere mener har spilt bedre en Stenson de siste to år med mest vekt på seneste tiden og som har klart lavere poeng enn Stenson???

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Sikkert Ernie Els, men hvem bryr seg?

Topp-10 er vanvittig gode, kun Tiger peker seg ut av dem i mine øyne.

Hacker

over 18 år siden

Hacker

Kanskje litt opp-topic, men er Zlatan virkelig så populær i Sverige? Det er greit at han er god i fotball, men han er jo også en av de mest usympatiske fotballspillere noensinne! Hmm..jaja nok om det.

Stenson fortjener rankingen, han er bedre enn Else, Goosen osv. akkurat nå. Det beviser han neste uke!

Zlatan är omtyckt som få

over 18 år siden

Zlatan är omtyckt som få

Ja Zlatan är utan tvekan den mest populära idrottsutövaren i Sverige. Sen har norsk media (och även en del svensk media) varit välditg duktiga på att stämpla Zlatan som osympatisk, något som dock de flesta svenskar vet är så långt ifrån sanningen man kan komma. Medias skitkastning på honom har faktiskt ökat hans popularitet då de flesta inser att det i stort sett endast handlar om sensationalism och behovet av att pröva skapa ett svart får i svensk fotboll.

snappy

over 18 år siden

snappy

Bjørn Borg, Fredrik Ljungberg, Zlatan, Anja Persson er store.

Min kjæreste som er fra Sverige sier:

Tror ikke Zlatan er så populær akkurat nå ettersom han ikke vil spile i landslaget...sedan er Karolina Kluft sykt populær i Sverige...hur nå en så kallad sport som syvkamp kan bli populær...æven Kajsa Bergqvist er stor

Susanna Kallur vann Jerringpriset 2006, der svenska folket røstar på den svensk de tycker har varit best

Så alle er vel ikke enige om alt i Sverige heller

Mattias

over 18 år siden

Mattias

Att Zlatan är størst kan jag ju hålla med om. Men vad folk tycker om honom går ju mycket upp och ner. Ena dagen är han ju hatad nästa dag älskad.

Henrik Larsson är väl den mest älskade svenska idrottsmannen typ.
Foppa är ju självklart i närheten där också. Men svensk hockey har ju inte direkt gått uppåt sen vi förlorade mot vitryssland.. (OS-guldet hjälpte inte så mycket som det borde)

Før øvrigt tycker jag den svenska golfscenen blir för plottrig. Det är helt enkelt før många spelare. Jag kan inte en gang nämna alla svenskar på PGA touren.
Den norska scenen är lättare att hålla reda på. Och man blir mycket mer uppskattad som spelare. Det är ett mindre och trevligare community.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her