Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Banestrategi

Peremann

over 18 år siden

Peremann

Hvis dere kommer til en ny bane, f.eks på ferie, som dere skal spille to-tre ganger. Hvordan planlegger dere strategien på en helt ny bane hvis man får tak i en baneguide på forhånd. Og når man har spilt banen ettpar runder kjenner man jo til hullene. Men hvordan spiller dere baner generelt for å få lavest mulig score?

Hadde vært interessant å høre litt om risk/reward-tankegang. Men også med tanke på taktisk spill på korte hull. Taktisk spill på lange hull. Håper noen med lavt handicap kan rådføre litt.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Tillater meg å svare tross høyt hcp, skal erfare nettopp dette til uka i Portugal.

Generell plan første banebesøk: følger spillefeltet uten snarveier, tar ingen store sjanser ved innspill ift greentreff.

Senere besøk: noenlunde samme tankegang, men kan ta noen snarveier i doglegs/svinger. Mer flaggorientert ved innspill.

I praksis blir det jo uansett kaos, men en plan/tanke er en god ting læll.

Korte hull: tilpasse utslag ift innspill med P - 8j.
Lange hull: driver, deretter avhengig av lengde til green og hindringer, samt "førstefølelsen".

Punkt 1: treffe ballen.

hcp 12

Peremann

over 18 år siden

Peremann

Det var ikke meningen å diskriminere oss høyhandicappere :) Takk for bra innspill Fooore. Det var mange o'er i nicket ditt, slår du såååå skeivt? :D

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Først ser jeg på banen.
Så ser jeg på ballen.
Så ser jeg på banen igjen.
Så ser jeg på ballen.
Så svinger jeg.
Så ser jeg etter ballen (et vilt, sanseløst øyeblikk)
Så snur jeg meg bort i skam...

Loddvart

over 18 år siden

Loddvart

Først ser jeg på NGB GT.
Så ser jeg på banen.
Så ser jeg på NGB GT.
Så ser jeg på den ekle prøvesvingen.
Så snur jeg meg bort og ler litt.
Så ser jeg på banen for å komme over synet.
Så ser jeg på stancen til NGB GT.
Så ser jeg null vektforflytning siden han allerede står med 90% av vekta på høyrefoten.
Så ser jeg starten på baksvingen.
Så lukker jeg øynene.
Så hører jeg et døvt lite dunk.
Så ser jeg at NGB GT slamrer kølla si i ryggen så den spretter opp igjen.
Så snur jeg meg bort for å le.
Så hører jeg plasket.
Og til slutt snur jeg meg og sier: "jeg skal prøve å føle med deg, men kan ikke love at jeg klarer det."

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

... og idet jeg snur meg bort, ser jeg Loddvart.

(Resten er sensurert av antimobbepolitiet)

hehe

Yngve

over 18 år siden

Yngve

HEI!!!
ikke mobb Gunnar bull, han er tross alt den eneste her inne som ved hver golfsving reiser mellom to kontinenter uten å få med seg tax-free....

Yngve

over 18 år siden

Yngve

(til de som da ikke er kjent med det fenomenet, så kalles stancen til NGB for Sibir-kløfta)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her