Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Lite å leve av i proffgolf

Smalhans

over 18 år siden

Smalhans

Som golferen.no skriver i dag: God norsk innsats på challengetouren, men selv topp 10 er ikke nok til å dekke reiseutgifter, langt mindre noe å leve av. Tilsynelatende er det mye penger i golf, og det høres jo mye ut når milliardene ruller inn til nummer en. Bare for å ha nevnt det: Thomas Myhre skal visstnok tjene 6 mill. i Viking. Selv på mange 2. divisjonslag i norsk fotball har spillerne langt mer solide inntekter enn man får om man kniver om opprykk til toppdivisjonen i internasjonal golf. Ære være dem som satser på å nå toppen likevel! Synd oppmerksomheten følger pengepremiene, ikke prestasjonene.

Savner Erik

over 18 år siden

Savner Erik

Dette kan ikke være riktig. Ved å leve litt forsiktig, har de mer enn nok penger som det er.
Tjener Thomas Myhre virkelig 6 mill? Jeg blir kvalm...

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Det er vel som PerH sier på Sportn, challengetour er en utdanning, ikke et levebrød, og da koster det.

De norske har vel et ok - sikkert ikke bra - støtteapparat ift kostnader, og de tenker langsiktig mot europatour og mer stabile inntekter.

Ære være dem for det!

Siddis1

over 18 år siden

Siddis1

Thomas Myhre har selvsagt ikke 6 mill. i årslønn i Viking. Dette var noe VG spekulerte i dagen etter at han hadde valgt Viking, noe som falt VGs LSK-vridde sportsjournalist tungt for brystet.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

oi.. enda en som mener at når man har nok som man har, så skal man ikke få mer etter innsats!

jaja...

Kubein

over 18 år siden

Kubein

Uansett, så fortjener Thomas Myhre MYE mer enn en middels golfer som hakker rundt på Challenge touren. Challenge Touren er bra springbrett til Europatouren, ikke enn tour man spiller på for å tjene penger. Spiller du mer enn 3 sesonger på Challenge Touren uten å komme noe lenger, så bør du finne på noe annet å drive med.

Savner Erik

over 18 år siden

Savner Erik

Ingen fortjener å tjene så mer enn en million kroner i året. INGEN!!!
Jeg vet jeg er ganske alene med disse tankene, men flertallet har sjelden rett.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

hihi.... har kanskje en følelse at du tøyser litt nå ja.......

Beginners cup?

over 18 år siden

Beginners cup?

Så challenge tour er litt som beginners cup da altså, artig å vinne men tre napp i pokalen er ikke noe å trakte etter

Kubein

over 18 år siden

Kubein

Får du 3 napp i "pokalen" så har du klart å kvale til Europatouren.....

Savner ikke Erik

over 18 år siden

Savner ikke Erik

Ja alle burde tjene det samme, bo i like hus, kjøre like biler.

I million er ikke så mye penger. Etter skatt så sitter du igjen med halvparten, og 500.000 er ikke mye hvis du skal ha en ok bil og et hus som det går ann å snu seg i.

Savner Erik

over 18 år siden

Savner Erik

Erik ville ikke ment at alle burde bo i like hus. Men det er ingen menneskerett å tjene så mye! Tenk på de som sulter og har lite...
Godt at staten tar mest mulig skatt ihvertfall. Så er det litt rettferdighet i verden.

Savner ikke Erik

over 18 år siden

Savner ikke Erik

Du får vel en ok bil og et ok hus for 1 million i årslønn? Downs?

Savner Erik

over 18 år siden

Savner Erik

Her vet jeg ikke hva Erik ville sagt. Men det hadde helt sikkert vært noe veldig klokt.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Henrik B har vel også fått oppleve at det skal endel til for å tjene penger på "B-touren"..tjente $ 3,675.00 i helga. Det er ikke mye,knapt nok penger til en tur/retur reise usa/australia..på økonomiklasse.
Og JAL har tjent € 5,663 på 4 turneringer...med mye reising.

Man må prestere hvis man skal leve godt av dette

kevin:

over 18 år siden

kevin:

Tror nok du får tur/retur reise fra Usa til Australia for ca 24000 kr:)
Du får vel nok til hotell og kansje et par dusin Pro-V1x også

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Kevin, husk at han skal innom New Zealand også, så reisekostnadene fordeles over to turneringer.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Ja jeg vet det..prøvde bare å illustrere at med det ene eksemplet at bare flybilletten kan koste mer enn han tjener på en turnering. Begynnelsen på NW er tøff med all den reisinga..og hvis man ikke tjener penger heller gjennom gode plasseringer så blir det tøfft. Men har vel så han klarer seg foreløpig,blir godt å komme seg tilbake til USA snart tror jeg..da kommer nok plasseringene..og pengene

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her