Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Titleist Vokey Spin Milled - bounce?

Ulf

over 18 år siden

Ulf

Har tenkt å skaffe meg en 56 grader som sand wedge, og en 60 grader. Hvilken bounce bør jeg velge på 56 og 60?

king Ben

over 18 år siden

king Ben

Er underlaget veldig bløtt velger du en med mye bounce og motsatt om det er veldig tørt/hardt i bakken....

Ergo... Du bør ha den ene med mye og den andre med lite.....

Ulf

over 18 år siden

Ulf

Mulig jeg spør dumt som fersking, men 56 brukes vel (nesten alltid) som sandwedge? Ser man kan velge 56/10 og 56/14, samt 60/4 og 60/8. Jeg bør vel ha 56/14 og 60/4 da?

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Jeg har en spin milled 60/4. Dette er ikke en spesielt lettspilt kølle må jeg innrømme. På vått underlag må man være særdeles presis for ikke å grave seg ned på grunnfjellet. Jeg hadde tidligere en vokey 59 grader med 10 grader bounce og den var mye mer lettspilt. Selv bruker jeg 60 grader fra bunker også og vil nok av den grunn også anbefale mer bounce på 60-graderen.

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Hvilken bounce du har avhenger av som K.B sier av underlanget (bakken) men også av hvor bratt du svinger. Vanskelig skal men men standar dekker du det meste og i Norge hvoe det varier mye mellom banene er nok Standar bounce det beste.
Sjekk link hvor det er bedre forklart. Trykk på der det står Bounce

http://www.clevelandgolf.com/index.php? &¤t=0&insidefile=club.html&oid=T010:e9b4abc21a55e5 c0ab93aa86593a60c4&moid=105&function=display&oidit =T004:3yjq4xv1ccelxeb2k259a6fd

king Ben

over 18 år siden

king Ben

Blir litt som å spørre om man skal bruke skruknotter, faste knotter eller ispigger under fotballskoene.....Evt om man skal velge kald eller varm ski i langrenn.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her