Yankee
Det er veldig stor forskjell på simulatorer fra forskjellige produsenter. Jeg er enig i at chipping og putting er en vits på FullSwing simulatorene, men min erfaring er at aboutGolf simulatoren er meget nøyaktig på putting. Derfor spiller jeg FullSwing med 4 m gimmies, mens jeg huller ut på aboutGolf. Ellers kan du jo stille vanskelighetsgraden slik at utfordringen øker også på simulatoren, du kan bruke raske og harde greener, vanskelige flaggplasseringer, mye vind, osv. Du mister imidlertid aldri ballen i en simulator, så der sparer ihvertfall jeg noen slag i forhold til utendørs!
Ellers er det slik at du kan be simulatoren om å gi deg ekstra lengde på slagene (boost). Dessverre er de fleste simulatorene i golfbutikker og innendørssentre satt opp slik at du får litt ekstra lengde. Dette er nok for at du skal bli fornøyd med spillet og "trives" på innendørssentrene. I golfbutikkene vil de selge flere køller ved å overbevise deg om hvor mye lengre du slår når du prøver en ny driver.
Jeg testet for en tid siden drivere i simulator i en golfbutikk i USA. Selgeren var strålende fornøyd når jeg slo 25 m lengre enn normalt med den driveren han ville selge. Heldigvis hadde jeg min gamle driver i bilen, og når jeg hentet den slo jeg 30 m lengre enn normalt. Jeg prøvde så de samme to driverene på en annen simulator uten "boost", og fikk da normale lengder. Det ble ikke ny driver den gangen.