Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Post dine simulator erfaringer her!

Golf4life

over 18 år siden

Golf4life

Ris,Ros og priser

Min er faring i år:

Sandaker,Oslo: Terninkast 5 pris (200 kr/t)

+meget gode simulatorer

-Betale for parkering

Follo Golfsenter: Terninkast 4 pris (250 kr/t)

+hyggelig betjening

-ufølsom på putting

Yankee

over 18 år siden

Yankee

Spiller kun på aboutGolf simulator dersom en slik er tilgjengelig. Fullswing er for unøyaktig på nærspill. Veldig positivt at det nå er mulig å spille på aG simulator i Oslo.

Titleist

over 18 år siden

Titleist

Var en tur oppe på det nye stedet ved Skedsmokorset (i industriveien) forleden. Så bra ut det, tror det kostet 150 kr/t og da kunne man slå så mange baller man orket tror jeg. Var en simulator der også, et chippe sted og en puttegreen. Stor P kapasitet og gratis. Fint for alle som bor nord i Oslo og Akershus ihvertfall.

OB

over 18 år siden

OB

Hvordan er simulatoren på det golfsenteret på Torshov? Vurderer å ta en tur dit og spille....

Yankee

over 18 år siden

Yankee

Simulatorene på Golfsenteret i Sandakerveien er meget bra (about Golf). Spilte noen runder der i desember.

Hacker

over 18 år siden

Hacker

Simulatorer er mest lek synes jeg. Lave slag går altfor langt (PW 150m f. eks), de fleste andre slag går også for langt, unntatt kanskje driver. Chipping og putting er en vits, men det har en viss underholdningsverdi.

De som spiller mye på simulator får fort altfor gode scorer, gjerne 5-10 over par for en 18 handicapper. Bare vent til utesesongen begynner, da går scorene i været og slaglengden motsatt!

Yankee

over 18 år siden

Yankee

Det er veldig stor forskjell på simulatorer fra forskjellige produsenter. Jeg er enig i at chipping og putting er en vits på FullSwing simulatorene, men min erfaring er at aboutGolf simulatoren er meget nøyaktig på putting. Derfor spiller jeg FullSwing med 4 m gimmies, mens jeg huller ut på aboutGolf. Ellers kan du jo stille vanskelighetsgraden slik at utfordringen øker også på simulatoren, du kan bruke raske og harde greener, vanskelige flaggplasseringer, mye vind, osv. Du mister imidlertid aldri ballen i en simulator, så der sparer ihvertfall jeg noen slag i forhold til utendørs!

Ellers er det slik at du kan be simulatoren om å gi deg ekstra lengde på slagene (boost). Dessverre er de fleste simulatorene i golfbutikker og innendørssentre satt opp slik at du får litt ekstra lengde. Dette er nok for at du skal bli fornøyd med spillet og "trives" på innendørssentrene. I golfbutikkene vil de selge flere køller ved å overbevise deg om hvor mye lengre du slår når du prøver en ny driver.

Jeg testet for en tid siden drivere i simulator i en golfbutikk i USA. Selgeren var strålende fornøyd når jeg slo 25 m lengre enn normalt med den driveren han ville selge. Heldigvis hadde jeg min gamle driver i bilen, og når jeg hentet den slo jeg 30 m lengre enn normalt. Jeg prøvde så de samme to driverene på en annen simulator uten "boost", og fikk da normale lengder. Det ble ikke ny driver den gangen.

lotto

over 18 år siden

lotto

spill på simulator må tas med en STOR klype salt.. det er veldig urealistisk og slagene blir alt for lange, untatt med driver.. chipping og putting er en vits på simulator..

Henke

over 18 år siden

Henke

Jeg syns dere overdriver litt. Alle skjønner vel at simulator ikke er som ekte golf, men for mange handler det ikke om detaljene, men om å klaske ballen mot noe annet enn veggen på Fornebu. Eller ikke klaske ballen i det hele tatt, mellom oktober og mai.

I tillegg er det STOR forskjell på de forskjellige simulatorene. Jeg slår ganske mye for høyt med jernene, og straffes da på Fullswing mht lengde. Der går slagene kortere enn i virkeligheten. På AboutGolf, hvor teknologien er betraktelig bedre får jeg kanskje litt mer lengde. Problemet med Fullswing er at den vurderer høyden som veldig viktig, så når man puncher slagene, eller som noen nevner chipper leses slagene altfor langt.

Allikevel er man jo ganske tett i hodet hvis man mener at det er så dårlig kvalitet på simulatorene at den ødelegger spillet ditt! Selvfølgelig må man vite at man ikke skal ta til tårene når det viser seg at man ikke går Pebble Beach på +9 allikevel. Det er uansett hvordan man vrir og vender på det bedre enn å sitte hjemme og visualisere en hel runde.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her