Yngve
men du setter det temmelig langt ut på spissen selv KB, når du sammenlikner snylting med stjeling!
I tillegg så er det som snart alle har sagt, ikke så mange som gjør den ekstreme varianten du snakker om, så jeg nekter å tro at det er denne snyltingen som medfører konkurs hos proshoppene.
jeg nekter rett og slett å tro at flesteparten som handler på nettet først snylter tjenester, låner varer og drar den helt ut til å nesten handle, for så å kjøpe på nettet.
jeg kan godt tro at noen personer gjør dette, men du får det til å høres ut som om flertallet av netthandlere er snyltere som utnytter markedets svakheter til å få seg billig utstyr.
jeg vil fortsatt forsvare de som kjøper på nett fordi de ikke har råd til å kjøpe i butikk, men jeg tror de fleste er såpass bevisste at de ikke kynisk utnytter proshoppene på forhånd.
Noen, som sagt, er slik, men sånn er det i alle deler av alle markeder, ikke noe spesiellt med golfbutikker her.
du sier at 2+2=4, og det vet vi også alle, men at dine moralske grenser setter standard for alle andres, det er jeg ikke med på, og dermed så må du ikke snakke om fakta uten å ta med alle faktorer. da blir det politikk og det er ingen sannhet, men en subjektiv fremlegging av et synspunkt.
er langt fra dette til et faktum.
helt enig at dårlig råd ikke rettferdiggjør stjeling, men debatten handler ikke om stjeling, men derimot om hvor grensen går før det er kynisk utnytting av tjenester mellom det å se på varer i Èn butikk, for så å handle i en annen.
hva er forskjellen på å prøve varen i en butikk, prøve varen i en annen butikk, og så handle i den ene av de to, mot det å handle på nettet som butikk nr. 2?