Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norske banerekorder

nysgjerrig

over 18 år siden

nysgjerrig

Håper ekspertisen her inne kan hjelpe meg med noe jeg lenge har lurt på.

Hva er banerekordene på norske baner og hvem har dem. På min egen hjemmebane Meland er det 71 -2 for herrer. Det er det flere som har oppnådd. Lokal spiller Bjørn Hage (NM 90) var den første. Lars Martin Berg tangerte under P4 og det gjorde også Ofeigur Johann GUDJONSSON,
For kvinner Lene Hafstein Mørch 75 +2

For ordens skyld, banerekorder er ikke noe noen en kjenner visstnok gikk på under en selskapsrunde. Med banerekorder mener resultater oppnådd i turneringer fra hvitt eller blått ( eller hva det er på Miklagard)

..

over 18 år siden

..

Tror banerekorden på Nes er 1time! Vet ikke om han tok flere runder..

golfer

over 18 år siden

golfer

banerekorden på askim er 67! -2

mmmm

over 18 år siden

mmmm

lene:)

meland

over 18 år siden

meland

Andreas Hagan gikk jo meland på 70 i 2005. synd det var ballplassering og at den ikke telte som banerekord

BOGK

over 18 år siden

BOGK

Anders Kristiansen gikk 59 (-6) på Borregaard under KM for 2 år siden! Det herlige med historien er at han spilte ikke helt optimalt i 3 runder, men på tee før finalerunden meldte han 59 slag og skrev 59 på ballen!

Scorekortet med ballen henger på klubbhuset!

Sola

over 18 år siden

Sola

Banerekorden på Sola er 65 (-7) først av
Eirik Tage Johansen (første runde NM 2003) og deretter tangert av Christian Helland (tredje runde NM 2003) og Jan-Are Larsen noen år senere

mmmmm

over 18 år siden

mmmmm

Joonas Granberg fra Finland gikk 67 -5 på Hauger på tredje og siste runde av Nordisk Mesterskap på Hauger i 2005. Før det hadde en svenske hadde banerekorden på 68 i ca 15min.....

Freddybobo

over 18 år siden

Freddybobo

Mener at banerekorden er 63 slag (-9) på Nes. En eller annen svenske som var innom. Scorekortet henger i ramme ved dassen i klubbhuset.

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Borre (Gammel par 73)

Gary Emeson 63 -10!! 1994 under Karsten Ping Norwegian Challenge

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Lofoten Golf Links

Øyvind Rodahl - 62 slag - par.

superlavhandicaper

over 18 år siden

superlavhandicaper

Banerekorden på BOGK er på 58, som anders gikk under KM.. han skrev 58 og ikke 59 på ballen.. Banerekorden på onsøy er på 65 under P4 i fjord, men lars petter brovold har gått 62 på en treningsrunde mener jeg!

golfern

over 18 år siden

golfern

62 runden til brovold var fra gul tee, tror jeg.

Superlavhandicaper

over 18 år siden

Superlavhandicaper

det er mye mulig, men ville ikke telt alike vel! men er en bra prestasjon, selv har jeg bare klart 69 der:S

Anders

over 18 år siden

Anders

Mener rekorden på Mjøsen er 66 (-6). Men nå bygges ett hull om, så da blir banen par 71.

Drammen/Skoger

over 18 år siden

Drammen/Skoger

Herrer gul par 71: 67 slag Erik Stenman P4 Tour 2005

http://www.golfbox.no/livescoring/scorecard.asp?tour={DE9F04F3-FDB9-46AB-A720-3CF99147AB8B}&guid={535D42E9-0B63-4FE9-B833-94973B96F578}

Damer rød par 71: 67 slag Ann Kristin Solvang tror jeg

SUperLavHandicaper

over 18 år siden

SUperLavHandicaper

Stemmer det Anders, Fredrik Frank Kollevold gikk 66 TO ganger på samme dag under den siste A-Touren på Mjøsen i september, tviler på at noen har gått 65 etter det, siden ingen hadde klart det før;D

Kremt

over 18 år siden

Kremt

Må vel sies at Ole Fremstad også har gått 66 under A-Touren på Mjøsen. Rasist

SuperLavHandicaper

over 18 år siden

SuperLavHandicaper

Beklager det inntruffne, hadde glemt Ole i feia.. husket bare at Fedrik Frank fikk premie, glemte at Ole presterte det under vanskligere forhold! All ære til Ole for den prestasjonen!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her