Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Dropp

Henke

over 18 år siden

Henke

Jeg har søkt litt rundt nå, men finner ikke noe godt svar.

Kan noen kloke hoder forklare meg hvorfor proffene kan droppe så mye frekkere enn meg? F eks Westwood (tror jeg), nå nettopp i Desert Classic, eller Tiger i fridropp-situasjon på 16 sist søndag.

For å gjøre det klart: I begge situasjoner dropper de på samme siden av hindringen/hinderet som greenen og flagget. I Westwoods tilfelle slår han ballen rett i vann fra lett rough, går frem og dropper to ganger for å få ballen til å ligge i rough, to meter fra greenkant. Jeg ville aldri turt det...hadde droppet ny ball der jeg mente ballen først skar ut i hinderet.

Gul og rød

over 18 år siden

Gul og rød

Det er forskjell på vannhinder, det finnes også noe som heter sidevann. Ikke noe problem å droppe på samme side som flagget da...

Yngve

over 18 år siden

Yngve

hjelper ikke om det er sidevann hvis du prøver å droppe nærmere flagget da....

spør Aagolf.... han vet alt

Henke

over 18 år siden

Henke

Takk Yngve. Nesten så jeg fremsto som et nek.

Jeg kjenner til de ulike hindrene. Det jeg lurer på er om noen kan gi et eksempel på når du kan droppe en ball nærmest på fringe'n, uten noen form for markering eller måling. Eller som Tiger; slå seg til asfalt, og like kjekt droppe rett ved greenen..?

...for det vil nemlig jeg også begynne å gjøre.

Ballerud

over 18 år siden

Ballerud

Henke: Bare dropp sånn som du vil du. Men skriver du deg ned på den runden kommer Aagolf å tar deg.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Antar at Tiger droppet grunnet enten
a)ball lå på veien
b)flattråkka gress der publikum sto
c)veien var i veien for sving/oppstilling

og så lenge det ikke er nærmere flagget er det vel greit?

De er flinke til å droppe der borte!

.

over 18 år siden

.

På dansk viasport, så sa de at Tiger sto på asfalt, og derfor fikk fridropp. Han kunne da sikkert droppe litt på skrå "bort fra" greenen, og da var det jo greit.

Den andre greia så jeg ikke...

HrG

over 18 år siden

HrG

Man skal jo bruke regelsystemet for det det er verdt!
Ser også folk dropper fordi det er sprinkleranlegg i nærheten av ballen... Gjerne da om den ligger litt kinkig til. Det er jo lov, så hvorfor ikke benytte seg av det?

snappy

over 18 år siden

snappy

Det er ikke lov å droppe seg fri om sprinkel anlegg ligger i linje mellom ballen og flagget lenger.. Du må fysisk stå på sprinkler anlegget om du skal få fri dropp nå... Regelen ble endret i 2005.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

vakke meningen at du skulle fremstå som et nek da Henke... :D

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her