Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norgestoppen, hva er det?

Tøre Leonorsen

over 18 år siden

Tøre Leonorsen

Vi har tidligere diskutert baner og klubber, hva som er bra, hva som er dårlig, hva som er best og hva som suger.

nå hadde vi nylig en liten disputt i en annen tråd som endte med banning og voldsom nærtagende respons fra enkelte deltakere i debatten.

før vi begynner på nytt, så vil jeg starte med å understreke at dette er et anonymt debattforum.
et anonymt debattforum betyr at uansett om du legger ut hele navnet ditt, telefonnummeret ditt, adressen og personnummer, så er du fortsatt anonym, for det er ingen som kan bekrefte at du er den du sier du er.
Ergo, så er det INGENTING som heter personhets her inne, så sant vi ikke snakker om offentlig kjente personer, eller personer vi av en eller annen grunn ER den han utgir seg for å være.
Årsaken til at jeg nå understreker dette, er at jeg ikke på noen måte vil finne meg i å beskyldes for personhets når jeg argumenterer imot enkeltindivider her inne. Usaklig og teit kan jeg sikkert bli, og det gjelder mange med meg, men personlig, det vil det ikke bli så lenge ingen av oss vet hvem den andre er. Så enkelt er det bare!

Nå, til saken.

hva betyr "norgestoppen"?
Det ble nevnt i en tidligere tråd at for eksempel Kv. Dal er i norgestoppen når det gjelder norske golfanlegg. jeg kom til skade for å misforstå og trodde vi snakket om banen, og skal faktisk være noe mer ydmyk i forhold til denne uttalelsen nå.
men, tillater meg alikevel å stille noen spørsmål.
1. hvor er definisjonen på hva som skal til for å kalle et anlegg topp 10-20 i Norge? dette blir så subjektivt at det er helt latterlig å i det hele tatt diskutere det. i hvertfall når det kun handler om kvantitet og ikke kvalitet.
At et anlegg har diverse fasiliteter er fint, og gjør jo at de har potensiale for å kunne bli bra, men fra det, og til å være medlem som selv sier at sitt eget hjemmeanlegg er Norges beste er veeeldig langt.
Nå er det klart at medlemmene på Miklagard er også kjent for å snakke skyhøyt om eget anlegg, men her snakker vi tross alt om et anlegg som står på PGA listen, og som ikke legger skjul på at de skal ha et anlegg i høy klasse.

2. Hvorfor er det viktig å fremstille sitt eget anlegg som Norges beste, eller ett av norges beste?
er det egenreklame, så stiller jeg spørsmålet til habiliteten til personene som gjør dette, siden vi tross alt ikke får betalt for å skryte av noe her inne. eller gjør kanskje noen det? i så fall, så bør dere betale med markedsføringsmidler til Scangolf som innehar reklamen deres.

3. Kan man kalle et anlegg "et av norges beste" dersom banen er kjip, bare fordi det er masse fasiliteter i anlegget?

nå er jeg spent på svar..... :O)

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Vel. Denne debatten ender alltid opp med sinte mennesker :)

Men jeg synes det er ganske fjernt å dele norges 18-hullsbaner (som er rundt 60) opp i 1/3, og kalle disse for noe topp-liste. Snakker vi om Norgestopp så vil jeg max dytte 10 baner inn på den lista. Kanskje færre også.

Det er jo greit å rangere ifølge kvalitet da. Man kan gi terningkast på rangekvalitet, klubbhus, fairway, green, banedesign, banelayout, service etc etc etc. Som blir gjort i Norsk Golf. Ingenting er subjektivt når man ser på kvaliteten. Men det blir veldig ofte subjektivt på forumene når vi alle synser om hva vi _liker_ best.

Og dette med at vi Miklagardere liksom skal prate så skyhøyt om egen bane. Vel. Når man er medlem på Miklagard, Nøtterøy, Losby, ++ så skal man altså ikke få lov å debattere dette? Nettopp pga bra kvaliteten man er vant til? :)

Min favorittbane er Holtsmark, fordi det er så usannsynlig gøy å spille der. Men det går jo på min smak. Greenene var ikke så bra i år, men jeg håper og tror de blir bedre i 2007. Kvalitetsmessig med tanke på hull-layout og greenkvalitet må jeg dessverre trekke fram hjemmeklubben min som en av gjengen i Norgestoppen.

2. Fordi ingen av oss har lyst å innrømme at vi er medlem på en bane som stinker. Vi er jo ikke så dum at vi melder oss inn i en klubb som har dårlig planlagt hulldesign :) Men nå er jo jeg medlem der vi ikke sliter med dette. hoho.

3. Tja. Anlegget kan jo være blant norges beste anlegg, dersom anlegget har masse bra features som trekker det opp sammenlignet med andre anlegg! Jøss nå sa jeg "anlegg" 4 ganger i samme setning.

Tøre Leonorsen

over 18 år siden

Tøre Leonorsen

Helt enig med deg Flucker. i hvertfall i det meste.
Når man er medlem i en toppbane, så blir man liksom inhabil mot å uttale seg om toppbaner, og dette kan ikke komme av annet enn misunnelse.
når da visse mennesker mener at vi andre er misunnelige på anlegget de er medlem av, som har blitt hauset opp som "norges beste anlegg" av de samme menneskene, men som jeg aldri hører noen si noe spesiellt om, med unntak av "Jo, det var koselig der", eller "Banen var fin den", så blir det litt lite troverdig, og bærer mye preg av å være resultat av kun medlemmers egne meninger.
Personlig så får jeg særdeles lite lyst til å besøke dette anlegget, og det samme gjelder en del venner av meg, som også har fulgt med på debattene rundt dette.
de får rett og slett avsmak og da er det fint at vi kan velge mellom så mange gode anlegg på sentrale østlandet og nedover både øst og vestfold.

Tøre Leonorsen

over 18 år siden

Tøre Leonorsen

mener forøvrig også at anlegget stryker seg selv fra en liste over de beste dersom banen ikke er bra.

Jezus

over 18 år siden

Jezus

En annen ting - hvis man opererer med en årsavgift på 2000 kroner så må jo dette på en eller annen måte influere på hvor mye arbeid de legger ned i vedlikeholdet.
Fint hvis de har en god gresstype på greenene, men hva hjelper det hvis de ikke har råd til å klippe dem?

y

over 18 år siden

y

Det jo intressant å se hva dere fra Mikla.... klarer å lire av dere i løpet av en dag da.

Men med årsavgift på 2000 får man jo ikke mye, det er helt sikkert Jezus, så det kan jo ikke være mye til anlegg.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

y: ja hva klarer vi å lire av oss? Det er vel bare 1 miklagarder i denne tråden. Har jeg lirt av meg mye fælt mener du?

y

over 18 år siden

y

Ja, men dere skal få lov til å sitte i deres egen sandkasse og leke for dere selv.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Ja jeg er nok et slemt menneske. Pass deg så jeg ikke melder meg inn i din klubb. Jeg blir vel ikke på Miklagard alle årene.

king Ben

over 18 år siden

king Ben

Hei y!

Tror du det er mulig å ha en debatt her rundt det trådskriver startet med UTEN å lage nok en Miklagard debatt!!???

Flucker

over 18 år siden

Flucker

king ben: Det er vel min skyld siden jeg pekte på kvalitetsbaner som Miklagard, Nøtterøy og Losby. Så nå hater nok y alle på disse tre banene fordi dem skryter så mye av dem.

Det hjelper ikke at jeg sier at jeg har en annen bane enn min medlemsbane som favoritt. Nei jeg lirer fortsatt av meg veldig mye slemt. y tok vel bare på seg litt for trange sko i dag :)

lol

over 18 år siden

lol

lol

y

over 18 år siden

y

Det skal ikke mye til før hyenene samles----

y

over 18 år siden

y

King Ben

JEG har vel ikke debattert Miklagard bare sagt at det er utrolig hva man skal få lese av debattanter derfra...

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

hyenene, som du snakker om y, er vel de som kategorisk er ute etter å ta en viss gruppe bare pga bakgrunn i stedet for hva som tastes av meningsytringer.

du y, du er en hyene etter din egen definisjon, i denne tråden.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

jesus maria:

jeg har sjeldent vært så enig med deg som nå.

jeg er ikke medlem på Miklagard!!

Jo

over 18 år siden

Jo

Ta Nøtterøy feks.
En middelmådig bane som har blitt hauset opp til de grader.
Er ikke i nærheten av Mikla, Losby,Evje,Bogstad, Larvik som er blandt norges beste baner

Y

over 18 år siden

Y

Jeg tror du tar feil Jesus Maria

Når hyener utfordrer er de aldri alene - aldri. Hyener løper som regel alltid i flokk, Jesus. Hyener svært feige når de er alene......

Dessuten kjennetegnes de ved at de følger en lederhyene - som for eks Yngve nå som ikke hadde noen selvstendig mening men var vært enig med flokklederen..... ved å erklære seg enig så er det som å se bikkja når hun legger seg på rygg og logrer med halen - vet ikke helt hva Yngve logrer med .......

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

nye sosiopater viser seg frem stadig vekk..

Y

over 18 år siden

Y

Var det looseren i deg som kom frem nå Jesus - synes du er litt tafatt jeg....

Fortell meg hva en sosiopat er vil du så jeg vet hva jeg er, det er sikker noe fint noe siden det kommer fra deg..

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Ja skal vi se, en sosiopat er vel en som lider av sosial mistilpasning.
Ofte alvorlig sådan.

Så du ser det er ikke så flatterende, men til gjengjeld meget beskrivende i ditt tilfelle.

Jezus

over 18 år siden

Jezus

Haha. Joa Y, du er virkelig tøff der du står alene mot røkla.
For det første er det ingen som vet hvem du er.
For det andre blir det rimelig latterlig å kalle alle som er uenige med deg for hyener. Etter dine prinsipper vil det derfor være en fordel å være klin idiot, fordi da har du ihvertfall en mening ingen andre har.

y

over 18 år siden

y

Jo, takk for det da, Jesus, det er jo godt at det bare er en Y da....

Jezus - her blander du deg inn i noe som du ikke har peiling på, du følger alle de andre hyenene over som sagt

..... grunnen til at dette er rett er at jeg ikke har diskutert noe som helst i denne tråden, jeg hadde en kommentar på at det var intressant å se hva Miklafolket klarte å lire av seg i løpet av en dag og dermed kastet alle seg over meg - hadde likevel kanskje litt utfordringer innimellom bare for gøy for å se hvor mye som skulle til for å trigge dere og det viste seg at det ikke var mye gitt....... vinteraggresjonen er på topp :)))))) (ler og ler)

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

ikke le deg ihjel da

Y

over 18 år siden

Y

Du Jesus--- en sosiopat passer vel dårlig inn i en hyeneflokk.. hvis ikke han er lederen da... da er det vel greit, er det ikke, du som kan dette??

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Nei det har ingen sammenheng.
For mer info, så anbefaler jeg den web-siden som solskinnsgolferen tidligere har nevnt; www.justfuckinggoogleit.com

y

over 18 år siden

y

Liker ikke sånne sider som anbefales av folk jeg ikke kjenner - som regel er det noe som ikke er så bra.... Sola vår er jo advokatspire så har kan jo ikke lede oss på villeveier men likevel-

y

over 18 år siden

y

Lurer på en ting jeg ---

Hvor mange av dere har kabeltv uten mulighet til å få inn Viasat golf??

siden dere er så lett antennelige så må det være en grunn mener jeg. Ut med det hvor mange??????

y u so stupid?

over 18 år siden

y u so stupid?

Haha, den skjønte du ikke din fjott.

y

over 18 år siden

y

Det var en som ikke har parabol.... men en nye ein, har ikkje sett det nicket før... Når det gjelder nettsiden så er jeg ikke så intressert i fucking stupide ting ser du.

y u so stupid?

over 18 år siden

y u so stupid?

Du forstod ikke en dritt. Les linken en gang til.

y

over 18 år siden

y

OhOhOh denne har versert på andre nettsider i mange dager og den blir ikke bedre enn den var første gangen - oh so stupido

y u

over 18 år siden

y u

Du er ikke så flink til å ro.

Y

over 18 år siden

Y

Har du noe bedre å komme med - noe nytt og ubrukt eller er det bare gammelt oppgulp andre har skrevet?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så morsomt å skrive piss bare for å provosere "Y" eller "y" eller hva du heter!

nå gikk du tom for pissprat mot miklagardmedlemmene, så da ble det alle de som var enige med miklagardmedlemmene du kastet deg over i stedet....

patetisk... du snakker om at vi bør se på TV!!! Vel, når du skriver her inne bare for å få sure reaksjoner, så skal du få en av meg.
Get a life.......

tilskuer

over 18 år siden

tilskuer

Som du sier Tøre er jo dette en veldig subjektiv debatt, og så langt er vi enige. Men ut fra ditt andre innlegg kan en tolke det som om du mener at de "subjektive" meningene til deg og dine venner er mer "objektive" enn de "subjektive" meningene til de vestpå (forutsatte at det er en bane vestpå du tenker på) . Som ukjent skal jeg altså stole mer på vurderingene til deg/dere som ikke "har lyst" til å spille på en bane enn de som har bygd opp en bane de virkelig er stolte over. Hvorfor det?.
Ellers kunne jeg være litt fristet til å følge opp din argumentasjon om personhets og anonymitet ved å karakterisere din argumentasjon om banene som et utslag av typisk østlandsk snobberi, men jeg prøver å være litt mer høflig, også overfor ukjente, og vil dessuten ikke generalisere for mye, så jeg velger å la det være.
Kriteriet for å kunne kalle seg et anlegg i norgestoppen må vel ut fra dette være at mer enn 20 personer fra de mer sentrale strøk av landet kan tenke seg å spille banen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her