Tøre Leonorsen
nå hadde vi nylig en liten disputt i en annen tråd som endte med banning og voldsom nærtagende respons fra enkelte deltakere i debatten.
før vi begynner på nytt, så vil jeg starte med å understreke at dette er et anonymt debattforum.
et anonymt debattforum betyr at uansett om du legger ut hele navnet ditt, telefonnummeret ditt, adressen og personnummer, så er du fortsatt anonym, for det er ingen som kan bekrefte at du er den du sier du er.
Ergo, så er det INGENTING som heter personhets her inne, så sant vi ikke snakker om offentlig kjente personer, eller personer vi av en eller annen grunn ER den han utgir seg for å være.
Årsaken til at jeg nå understreker dette, er at jeg ikke på noen måte vil finne meg i å beskyldes for personhets når jeg argumenterer imot enkeltindivider her inne. Usaklig og teit kan jeg sikkert bli, og det gjelder mange med meg, men personlig, det vil det ikke bli så lenge ingen av oss vet hvem den andre er. Så enkelt er det bare!
Nå, til saken.
hva betyr "norgestoppen"?
Det ble nevnt i en tidligere tråd at for eksempel Kv. Dal er i norgestoppen når det gjelder norske golfanlegg. jeg kom til skade for å misforstå og trodde vi snakket om banen, og skal faktisk være noe mer ydmyk i forhold til denne uttalelsen nå.
men, tillater meg alikevel å stille noen spørsmål.
1. hvor er definisjonen på hva som skal til for å kalle et anlegg topp 10-20 i Norge? dette blir så subjektivt at det er helt latterlig å i det hele tatt diskutere det. i hvertfall når det kun handler om kvantitet og ikke kvalitet.
At et anlegg har diverse fasiliteter er fint, og gjør jo at de har potensiale for å kunne bli bra, men fra det, og til å være medlem som selv sier at sitt eget hjemmeanlegg er Norges beste er veeeldig langt.
Nå er det klart at medlemmene på Miklagard er også kjent for å snakke skyhøyt om eget anlegg, men her snakker vi tross alt om et anlegg som står på PGA listen, og som ikke legger skjul på at de skal ha et anlegg i høy klasse.
2. Hvorfor er det viktig å fremstille sitt eget anlegg som Norges beste, eller ett av norges beste?
er det egenreklame, så stiller jeg spørsmålet til habiliteten til personene som gjør dette, siden vi tross alt ikke får betalt for å skryte av noe her inne. eller gjør kanskje noen det? i så fall, så bør dere betale med markedsføringsmidler til Scangolf som innehar reklamen deres.
3. Kan man kalle et anlegg "et av norges beste" dersom banen er kjip, bare fordi det er masse fasiliteter i anlegget?
nå er jeg spent på svar..... :O)