Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Michelle Wie...

irritert

over 18 år siden

irritert

Nå leser jeg igjen at Michelle Wie vil spille med herrene. Er helt sjokkert jeg, hvor utrolig dum er det mulig å bli? Kan hun ikke bare skjønne at hun ikke kommer til å klare det, hun vinner ikke en gang på dametouren.... jeg skjønner ikke hva folk som inviterer hun til turneringer tenker med heller, det er jo ikke morro å se på en som går 78-82 slag og misser cuten med 13 slag...

Det er helt greit for meg at damer spiller på herretouren, hvis de klarer Q-School!

H

over 18 år siden

H

Helt enig.
Hun må ha verdens dårligste rådgivere.
Men de får vel en god slump av penga som renner inn på hennes konto, og penga rår.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Kan jo hende at hun lærer mye av å spille vanskelige herre-baner. Gir henne jo også unektelig svært god PR. PR gir pengar i kassa. Er jo en grunn til at vi diskuterer henne istedenfor Annika...

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

....svaret på om det er nyttig for Big Wiesy å spille herregolf får vi vel i løpet av LPGA-sesongen. Men det man vet svaret på nå er at hun ikke holder mål i herresammenheng og da er jeg enig med dem som mener det er litt patetisk. Det blir litt freak show aktig og det er hun ikke tjent med.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Jeg forstår heller ikke dette. Også må jeg si jeg ikke forstår arrangørene som klarer å få plass til henne på disse turneringene. Hva syns karene som går glipp av en plass på en PGA event bare fordi lille snørrunge Michelle har lyst å lære golf av gutta?

Blir for dumt dette. Skal dem konkurrere med mennene får dem til pokker kvalifisere seg på lik linje. Hva er poenget med å "ville stille likt" når man ikke klarer å stille likt i kvalik-sammenheng?

Dustete opplegg.

XXXO

over 18 år siden

XXXO

Hmm--- dama er snaut 20 og har allerede tjent tilstrekkelig antall millioner dollar til at både hun og hele familien kan lever som grever resten av livet - på rentene, forutsatt at hun bruker dem fornuftig.

Hun kan drikke XXXXXO resten av livet!

Så sitter det noen her og snakker om verdens dårligste rådgivere? Hun / de utnytter enhver mulighet til å tjene så mye penger som mulig så tidlig som mulig og mens hun har fokus på seg og sitt.

En annen er så "dum" at han reiser på seiltur når GM og andre står og vifter med sjekkheftet, han er nordmann og var på TV i går. Han har sikkert fått råd av dere. Når han kommer hjem fra seiltur så er det store muligheter for at han er glemt og uansett har seilturen og prinsippene kostet ham en god slump penger. Pappa har sikkert nok av dem uten at jeg kjenner noe til det.

Det er jo om å gjøre å utnytte de mulighetene andre gir deg.

H

over 18 år siden

H

Poenget XXXO er at hun kommer til å tjene så mye penger gjennom livet at hun kan gjøre alt som du beskriver.

Men, det er veldig stor forskjell på å være en underdog og spille bra (det har hun uansett ikke klart hittil i herreturneringer) og på det å være med i toppen på en dameturnering på dag 4 og klare presset og vinne tilslutt.
Mange hevder at hun burde spille og vinne på det nivå hun er på nå for å lære seg å vinne turneringer.
Det er noe som heter at man skal gå alle trinn i en trapp før man er på toppen.
Michelle Wie har hoppet over mange trinn og prøver seg på et nivå som bare får henne til å se patetisk ut.

Jeg skjønner meget godt de herrespillere som er nr 1 og 2 på venteliste for en storturnering og mister plassen de har SPILT seg til, til en som hittil har blitt sist i feltet hele tiden.

XXXO

over 18 år siden

XXXO

Skjønner at du og jeg eller for den sak skyl heller ikke MW går den samme trappen.

Siden vi er inne på sånne ordtak så er det ett godt gammelt ordtak som sier at det er bedre med en fugl i hand enn ti på taket. MW høster det hun er god for i øyeblikket og siden hun gjør jobben så godt så blir det overskudd herfra og inne antakelig (arv til barn og barnebarn) og da kan jeg faktisk ikke se at det hun gjør er galt.
Mange har blitt skadet slik at videre spill ikke er mulig, for eks ekstreneren til Tutta, Holmes eller hva det nå er, hva da dersom hun hadde "spart seg" til fremtidige inntekter.......

Når du snakker om de som står på venteliste så trodde jeg at det var ett visst antall reserverte plasser i enhver turnering for såkalte underdogs og/eller inviterte gjester. Jeg er nok ikke sikker på det, men en ting er sikkert, dersom MW trekker 10 - 15 000 ekstra publikummere på torsdag og fredag i forhold til de øvrige som står med lua i handa og spør om å få lov til å være med, så tror jeg det regnestykket også er ganske klart.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Hun er et produkt akkurat som Olsen-tvillingene (elendige skuespillertvillinger som har blitt søkkrike på bevisst merkevarebygging).

Jeg tror frøken Wie må prestere noe snart, ellers så mister folk interessen, og hun blir kun en kuriositet i sirkuset. Og når hun blir det, får hun heller ikke wilcardene hun er avhengig av.

Jeg synes også det hele er skikkelig dust, men jeg kunne godt ha dummet meg ut PGA-toure om jeg hadde tjent like mye jeg.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Bjørnstad dummet seg jo ut helt gratis... :)

Rick Nickson

over 18 år siden

Rick Nickson

Ja OK XXXO takk for tipset. Det er alltså mye viktigere å tjene penger mens en fortsatt kan... Hm... med tanke på at en kanskje dør før 30 hvis en skulle være skikkelig uheldig så har jeg då bestemt meg for å avslutte utdaningen min og begynne å lage pizza, for det er noe jeg var flink til når jeg var 14-17 år.

=)

Wie rimer på Parodi

over 18 år siden

Wie rimer på Parodi

Jeg har en katt på kun 4 år som er flink på trav. Jeg ringte ner till travbanen og spurte om det var greit å la katten få være med å trave på neste løp i V75... Sitter her og venter på svar. Hun er skikkelig kjappe alltså og galopperer aldri. Jeg føler meg overbevist at hun kommer til å bli en publikumssukse, så hvorfor ikke!

;)

Sesongstart

over 18 år siden

Sesongstart

..kommer snart. Kanskje dere får noe annet å tenke på. Vintermånedene er vannskelige. Husk det er ikke lengde før vi kan spille igjen, en snartur til Portugal i februar, en oval weekend i Spanis i mars og vips så kommer påsken og vi kan stikke av igjen. Kanskje Danmark, Skotland, Irland eller tom Florida. Vinteren er herlig når vi kan dele den opp.

Hva

over 18 år siden

Hva

med et norsk-kurs for å få tiden til å gå? ;-)
Jo, det kann være vannskelig nu midt i vinnteren.
Tror nok jeg tar en tur til Spanis.

Måtte bare ta litt igjen. annonymmt da ;-)

XXXO

over 18 år siden

XXXO

Nivået begynner å bli rimelig lavt her også ja men dersom du kan tjene 50 - 100 mill dollar på å bake Pizza før du er 30 så er det absolutt å foretrekke foran skolegang. Tjener du godt for eks ca. 600.000 i året på utdannelsen din så kommer du opp i en total inntekt på kr 30 000 000 2007 kroner gjennom livet.

Ikke så galt med det doble eller tredoble før hun passerer 20 - 22 da og så på hobbyen på toppen av det hele...

XXXO

over 18 år siden

XXXO

Skulle jo stått i dollar som blir 7 ganger mer enn det doble - ikke lett dette men jeg tror MW har hatt gode rådgivere og at Pizzabakeren gjør noe dumt hvis du slutter skolen

Carl

over 18 år siden

Carl

Jeg vil råde ALLE seriøst ambisiøse golfere på alle nivåer til å spille på PGA-touren så OFTE de kan. Damer, herrer, juniorer. Selv spiller jeg stort sett klubbmesterskap og scrambleturneringer om øl og er verken seriøs eller ambisiøs, men dersom noen hadde tilbudt meg noen hundretusen for å starte i FBR i morgen så kan du ta deg faen på at hadde jeg vært med første fly.

Uansett hvordan dere snur og vender på det så gjør hun VESENTLIG mer penger der, og nå er det nå også engang slik at man lærer mest ved å spille med de beste. Jenta er 17 (!) år gammel og kan nesten bli så god som helst, men jeg er slett ikke sikker på at hun har vondt av å pushe seg i stedet for å dasse rundt i comfort-sonen på LPGA.

Ellers riktig så rørende denne omtanken dere tilsynelatende har for rævenden av PGA-feltet, men om Jason Dufner eller Steve Marion må spille Nationwide en helg mer eller mindre er strengt tatt ikke noe jeg mister nattesøvn over.

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

XXXO: Hvem er nordmannen som sier nei til penger og drar på seiltur ?

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Jeg tror faktisk MW lærer av å spille mot bedre motstand, at enkelte synes det er patetisk og idiotisk mm tror jeg hun gir blaffen i. Med rette.

Hun er litt som Henrik, på en veldig bra dag tror jeg hun er topp-10, men 4dager blir nok litt mye.

Stå på alle unge talenter!

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Men i rettferdighetens navn tror jeg Henrik er bedre enn frk. Wie til å snekre.

XXXO

over 18 år siden

XXXO

Han satt og snakket om å reise på seiltur på NRK seint på kvelden - kunne selge rettighetene til en filmsnutt han hadde lagt ut på YpuTube - skulle på folkehøgskole etter seilturen ---- de satt bare og ristet på hode over idiotien --- håper ikke det var sant....

Hvem

over 18 år siden

Hvem

da?

Her er karen

over 18 år siden

Her er karen

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/224251

Det var visst Chevrolet og ikke GM - fyren har også fått tilbud av MTV

Han er lurere enn de fleste

Fin film da og smart fyr men når han begynner å snakke om "fremtiden" blir det litt ...... dumt

Hvem

over 18 år siden

Hvem

Ja, det der var litt søke greier. Men han bygger jo image da, og da er vel det måten å gjøre det på. Kan funke greit fremover.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Sikkert flink fyr, men gud bedre så klam og egosentrisk.....og penga til seilturen ? Kommer fra pappa?

"Jeg vil aldri jobbe for en kommersiell aktør"..... med mindre arven fra pappa er diger så må han ete de ordene i seg eller ta jobb i det offentlige. Trygdekontor-animatør kanskje ? Første-animatør i Kommunaldepartementet? For selge filmene sine til en kommersiell aktør vil han ikke - bare til NRK... som er den mest kommersielle medieaktøren i Norge - særlig på spin-off produkter.

Men hvem var det?

over 18 år siden

Men hvem var det?

Neon som vil si hvem det er?

Wie

over 18 år siden

Wie

Men slutt å være tullete nå. Vi kritiserer ikke Michelle Wie primært. Vi kritiserer de som tilbyr Michelle Wie å være med på disse turneringene.

Skulle ikke forbause meg nå om Wie bare mister det heilt og ikke blir noe mer enn en halvgo LPGA-spiller som kanskje hevder seg in en eller annen turnering in i-mellom

XXXO

over 18 år siden

XXXO

Wie - welcome to the forum.

Dine rådgivere er kritisert for å være dårlige og det har jeg sagt imot. Du må holde på dem og fortsette å gjøre akkurat som de sier slik at du tjener mest mulig penger mens du kan. Penger du ikke har tjent kan du ikke regne med at du tjener - du kan si at du har potensiale til å tjene en enda større formue enn den du allerede har tjent men jobben er ikke gjort før pengene er i banken....

Keep on the good work....

Chuck Norris says:

over 18 år siden

Chuck Norris says:

Wie will never win a major

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Apropos Chuck Norris:

http://www.chucknorrisfacts.com/

Chuck Norris says-personen

over 18 år siden

Chuck Norris says-personen

Ja det var der ifra jeg fikk min inspirasjon =)

olle

over 18 år siden

olle

Den eneste grunnen til at MW blir invitert til turneringer er at det skaper interesse = flere tilskuere/TV seere = mer eksponering for sponsorene = mer $$$$$. Værre er det ikke.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Hvis MW fortsetter å spille så dårlig i herreturneringene som hun gjør nå så skjer ett av to:

Enten slutter invitasjonene å komme eller så må hun spille toppløs.

Spøk til side; Som så mange side shows må det skje noe for at det skal være moro. Hun må altså enten nesten klare cut'en, klare cut'en eller få meritter som gjør at hun er verdt det uansett. Hvis ikke så kan fort den nye 16 åringen (han 1.45 høye fra Hawaii som klarte cut'en for noen uker siden) eller andre side shows overta (pensjonerte baseballspillere + 2 i hcp eller lignende) for å trekke publikum.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Favoritten:

When Chuck Norris does a pushup, he isn’t lifting himself up, he’s pushing the Earth down.

HM

over 17 år siden

HM

8 mnd har gått.
Nå er hun for dårlig til å spille på LPGA.

Stakkars jente.
Håper hun klarer å komme tilbake.

PINGLE

over 17 år siden

PINGLE

ja, hva faan gjør hun i en sånn turnering.. Sponsorinvitasjon my ass.. Kanskje sponsoren burde finne en annen og sponse.
oG HUN tror hun skal klare og hevde seg med gutta.

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Så på Golf.se at hun fikk tildelt wild cardet tidlig på sesongen.
Det var før hun ble skadet og påfølgende dårlig form.

Tror kanskje ikke hun hadde fått det om det skulle bli tildelt nå.

HM

over 17 år siden

HM

Det hadde hun garantert fått. Hennes rådgivere og sponsorer ødelegger henne hvis de holder på slik videre.

vest

over 17 år siden

vest

nå har hun vell vert skada/ute av form et par års tid.. greit det renner inn $$$ i bøtter&spann nå men et par-tre år til med dette tullet så trur eg selv amerikanerne går leie..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her