Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf-interesse

Hemmelig

over 18 år siden

Hemmelig

Jeg må dessverre ta i bruk hemmelig nickname slik at vennene mine ikke skal mobbe meg.

Har noen av dere merket at interessen for golf går i bølgedaler? Jeg har gjort det endel de siste 7-8 årene. Men nå er jeg totalt uinteressert i golf, trene golf, spille golf og alt slikt. Det gikk gradvis nedover med interessen i hele 2006. Og jeg aner ikke hvorfor, fordi jeg elsker jo golf nesten over alt annet. Hva er det som skjer? Jeg spilte mindre i år enn tidligere år, så sånn sett tror jeg ikke at jeg overdrev. Dog, jeg overdrev nok de tidligere årene. Spillet har vel ikke akkurat stagnert heller. I 2006 var året jeg har vært mest stabil også.

Merkelige saker. Men har flere erfart det samme? Kommer gnisten når det blir grønt ute? Jeg tviler igrunn.

snappy

over 18 år siden

snappy

har erfart det ja.. Men da er det viktig å bare fortsette å sette nye mål. ofte der det det som mangler og du mister motivasjonen. For meg hjalp det å flytte til en sted med bedre golf spillere. Dette gav meg en utfordring, og ny gnist..

Lærer man noe nytt, blir ting gøy, og interessen kommer tilbake.

For meg hjelper det ikke å spille jevnt, jeg vil spille bra jeg.. Det gir meg mer å spille 75, 76, 69, 72 en å spille 73, 73, 73, 73.. slik er det bare.. Må se et potenisale jeg liksom hele tiden for at jeg skal gidde å trene.

Kanskje det er utfordringer du mangler. Eksempel: P4 tour neste sesong, topp 40 OoM 2008.. Bare et eksempel

Hemmelig

over 18 år siden

Hemmelig

Det kan nok stemme det at målsetningene mine ikke har vært de beste de to siste årene. Har ikke hatt noe som helst mål og har bare spilt for å spille. Har trent litt med pro også som prøvde å sette nye mål, men jeg syntes liksom ikke det var så veldig interessant å jobbe mot målene. Og da ble det bare tamt etterhvert.

Kanskje det er turneringsspill som er løsningen for å gniste til litt. Da fokuserer man jo automatisk bedre.

Er helt enig med at det er bedre å spille bra på færre runder, enn å spille middels på mange. Takk for bra innspill snappy.

Jezus

over 18 år siden

Jezus

Jepp. For å finne bedre medspillere - det er ihvertfall ikke mulig :-)

Golfern

over 18 år siden

Golfern

Prøv og finn ut hva du vil med golfen.
Jeg hadde en lang periode hvor jeg trente mye, spilte mange turneringer og tok golfen mer og mer alvorlig.
Jeg satte meg, tydeligvis, for høye mål.
Det gikk så langt at jeg ble drit lei golf, og vurderte å slutte helt, selv om jeg var en habil spiller med singelhcp.

Etter å ha vurdert situasjonen, fant jeg ut at golf er uviktig i den store samenheng.
Hvorfor gå på en golfbane å være frustrert og sur pga tidvis dårlig spill.

Ettre å ha innsett dette fik jeg en helt ny holdning til golf.

Senk skuldra å gå ut og ha det gøy.
Drit i scoren, og kos deg over de gode slaga, og at du er så heldig å kunne gå på en nydelig golfbane og være i sammen med gode venner.

Lysten kom tilbake, og jeg har det bedre på banen og spiller bedre golf enn jeg noen gang har gjort.

Vi slenger innom en turnering nå og da, men mest spiler vi uhøytidlige match og skins konkurranser med venner.

Så sett golfen i perspektiv, og spill for å ha det morro

Fred

over 18 år siden

Fred

Golf er som livet. Det går opp og ned. Ender i et hull i bakken.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her