Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Katastrofesesong ?

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Henrik sliter med cut'en (sålenge han spiller på gress og ikke sand)

Jan Are har misset tre cut'er på rad i Mellom Amerika.

Cecilie L. har misset cut'en i sitt eneste forsøk.

Vibeke S. har misset cut'en en gang og blitt 58 i Australian Open da hun greide cut'en

Suzann Pettersen er skadet frem til april/mai.

Petter Kaensche prøvde seg i Sør Afrika... MC på ham og.

....og stakkars, og det mener jeg, Morten Hagen ble syk dagen før kval'et til Asia Touren.

Resten av proffene hadde så slappe år i fjor at man neppe skal forvente undere. Mulig unntak; Øyvind Rojahn - men han har ikke startet sesongen enda.

Dette ser ikke veldig lovende ut for de norske proffene i 2004.... Det blir liksom litt tamt å følge med på Eirik Tage Johansen sin college karriere..... hvis det skal være de eneste høydepunktene som dukker opp.

Det er bare å krysse fingrene og håpe at Henriks sandsuksess fortsetter på gress i Qatar.

Bruno A.

over 21 år siden

Bruno A.

Ja, det ser mørkt ut og det er trist. Gjennombruddet for de norske ser ut til å drøye. Hvorfor er det slik? La oss si at Norge ligger omkring ti år etter svenskene i utvikling mht golfsporten (antall baner og spillere). På proffnivå var imidlertid svenskene langt bedre for ti år siden enn vi er nå. (I 1995 var både Parnevik, Forsbrand, Johansson og Häggman inne blant de 100 beste på rankingen). Det må bety at det blir trent feil og for lite. Etter min mening er Suzann Pettersen det eneste unntaket.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Tror nok at nivået var lavere generelt i 1995, men tror også at klimaet vårt må ta en del av skylden. Sverige har større områder for "vintergolf". Tror også at treningskultur og medlemsstruktur har mye å si (dvs. relativt få unge medlemmer i norske golfklubber). Tror golf ville ha mye å lære av andre idretter. Tviler ikke på at alle gjør så godt de kan, men det er ikke sikkert det er godt nok :-)

Dessuten - Sverige hadde en golfkultur på plass før 1995 (før 1985 for den saks skyld), så det er mulig vi er mer enn 10 år bak.

Dr Leadtape

over 21 år siden

Dr Leadtape

Synd at Henrik sløser bort det enorme talentet sitt. Det nytter ikke å være i Norge i flere måneder om vinteren og knapt trene. (litt inne). Alle konkurentene sliter blod og tårer hele dagen under varmere himmelstrøk, det er derfor ikke overraskene at han nå sliter med å holde følge i starten av sesongen.

Henrik har flytt lenge på sitt enorme talent, det er nå når første motgangen melder seg at vi får se hva som virkelig bor i gutten.

Realisten

over 21 år siden

Realisten

Må nok korrigere deg i at ALLE konkurrentene trener under varmere himmelstrøk. Dette gjelder nok bare de som tjener gode penger på tour'en! Svært mange må hjem (gjerne nordover) til kona og hennes lønn, barn, regninger, hus, vedlikehold etc etc...

Bruno A.

over 21 år siden

Bruno A.

Sammenligningen med Sverige er interessant, men også Sverige ligger langt mot nord, og gir begrensede muligheter vinterstid. Hvorfor er f.eks. Sverige en bedre golfnasjon enn Italia, Frankrike og Portugal? Det skulle jeg gjerne hatt svaret på. Det kan imidlertid tyde på at klima og treningsforhold ikke betyr alt i denne sammenhengen.

SB

over 21 år siden

SB

Et norsk golf-gymnas/college på Gran Canaria e.l. ville nok vært en god talentutvikler for våre fremtidige stjerner. ;-)

Dr Leadtape

over 21 år siden

Dr Leadtape

Realisten, fortell meg hvem av de andre 125 som klarte kortet på ET i fjor som ikke trener i varme strøk om vinteren ? De fleste svenskene bor i Spania, Florida osv, Thomas Bjørn trener i Dubai, Clarke i Sør Afrika og solkysten er full av britiske proffer om vinteren, til og med Susann har fått et krypinn i Florida.

Hater å sitere Zachrison, men han sier "det er ikke en svenske som har blitt virkelig god ved kun å trene i sverige, det er ikke mulig med de klimatiske forhold som råder om vinteren. ". Altså, alle som vil bli gode drar sørover om vinteren. Og for ordens skyld, dette er mye billigere enn å leve her oppe i verdens dyreste land !

Golfentusiast

over 21 år siden

Golfentusiast

Deler deres bekymring for framtidens norske golfstjerner.

Håper at det virkelig kan bli sving(!) på rekruteringsarbeidet i Norge. En "nasjonal satsing" på aldersgruppen 10-18 år med Landsserie, "Majors", treningsleire, etc. ville hjulpet mye. Mulig at noe av dette finnes, men sannsynigvis ikke godt nok. Når vi i Norge behandler golf som Toppidrett, SÅ kan vi få fram et par enere.

Håper det skjer.

Den som hadde vært ung nok, dere. DA skulle det blitt satset da...

Flyttet til Sveriga

over 21 år siden

Flyttet til Sveriga

Hvorfor er det slik ??
Jo, fordi:
Styret i NGF består av duster som hverken forstår golf eller administrasjon.
Styre og stell rundtomkring på banene består av peroner som hverken forstår golf, idrett eller administrasjon.
Spillermassen består av avdanka middelaldrende overvektige kontorrotter uten idrettskultur.
Unge talenter har ingen sjanse til å bli gode hvis ikke pappa driter tusenlapper.
Nordmenn er like flinke til å organisere golf som tyrkerne er til å organisere langrenn.
Begynn med å skrape bort flausa på toppen i NGF, få inn en IDRETTS-leder som kan vise til resultater i andre sportsgreiner (f.eks en kapasitet a-la Johan Kaggestad eller Per Ravn Omdal).
Da kan det kanskje bli noe på sikt.......

SB

over 21 år siden

SB

Ingen grunn til beskymring lenger.
Nå gjør Henrik det godt i store turneringer igjen ;-)
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=218254

Bruno A.

over 21 år siden

Bruno A.

Se der ja! Akkurat nå LEDER Bjørnstad Qatar Masters med fire undere etter 11 hull. Får håpe han holder seg i sona!

Golfentusiast

over 21 år siden

Golfentusiast

Vel, en dobbel bogey på det 12. føyer seg vel inn i rekken av ustabilt spill....

Go Henrik!!

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Den doble var grim. Selv om det er en liten turnering er en topp plassering godt for selvtilliten, mens dobbel bogeyer definitivt ikke er det.

Golfentusiast

over 21 år siden

Golfentusiast

...og bogey på 15de. Snipp, snapp...

Golfentusiast

over 21 år siden

Golfentusiast

And guess what. Ny bogey på 17. Tilbake på par.

Jeg forstår nå Smilende Sam som startet denne tråden.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Frustrerende. Men like fullt; full støtte til alle de norske. Hver helg. Like mye håp hver gang....

Så til de som trodde at jeg var ute etter å være negativ; feil. Jeg håper mer enn del fleste at alle proene skal bli sinnsykt gode og vinne alt som er. Sikker på at de gjør sitt beste er jeg og !

Ekte Golfentusiast

over 21 år siden

Ekte Golfentusiast

Tror Golfentusiast skal være forsiktig med å være for negativ. Er du entusiast så må du støtte opp om den eneste norske spiller som foreløpig er kvalifisert for ET.
Mange gode spillere bak Bjørnstad i dag.
Håper han klarer cut'en denne gangen.

Støttende

over 21 år siden

Støttende

-selvfølgelig skal vi støtte de norske spillerne.
-kjempemorro når det går bra.
-ingen skade skjedd når det går dårlig.
-men
-Henrik er et kjempetalent
-Henrik trener hardt og seriøst
-likevel sliter Henrik på Europatouren.
-og ingen andre spillere er i nærheten av å kvalifisere seg.
-hvorfor ??
-svar:
-golfforbundet må støtte opp på samme måten som
skiforbundet og fotballforbundet gjør med "sine" utøvere.
-hva f... skal vi med en golfpresident som ikke er i stand til
annet en å representere ved festelige anledninger.
-og i motetning til en viss statsråd Victor Normann her ikke
vår kjære golfpresident oppnådd en dritt......

Gunnar S

over 21 år siden

Gunnar S

Gledelig å se at Henrik avslutta med tre birdies i dag, og da bør cut'n klares greit (han ligger på -2 nå).

Ikke så fryktelig langt opp til topp-10 heller, så kanskje det vendte litt for han med den sterke innhetinga i etterhvert i dag.

hei og hå

over 21 år siden

hei og hå

muligens jeg tar feil,men var det ikke en smarting som fikk igjenom et forslag om og redusere inntektene til golfforbundet med 3mill, til
stor jubel.da er det lett og satse

qatar sheik

over 21 år siden

qatar sheik

fin debatt dette:-)
konstruktiv og bra.....tenk hvis dere brukte samme energi på deres egne liv isteden for å sitte forran pc'n og prate dritt. da kanskje det hadde gått en drøm eller to i oppfyllelse, eller kanskje ikke......

Ole Gregert

over 21 år siden

Ole Gregert

Hei

Jeg synes at Henrik begynner og få sving på spillet sitt. Han har ikke hatt mulighet til samme flotte forhold som du finner andre steder i verden. Etter noen runder til så tenker spillet blir mer stabilt og bedre score.

ole gregert

over 21 år siden

ole gregert

Hei

jeg følger opp det jeg gav utrykk for i går og Henrik B. er på vei. Puttingen idag var langt bedre enn oppstart av turneringen. Vi kan bare glede oss til fortsettelse med fine treningsforhold som kommer mer stabilitet og resultater.

Golfentusiast

over 21 år siden

Golfentusiast

Henrik er nå ferdig med turneringen, og fikk meget anstendige 72-70-70-69 og 7 under par. Gir ca. plassering 25 og 12 000 sårt tiltrengte Euro! Han (og vi!) trenger flere slike turneringer for å klatre på rankingen og forhåpentligvis klarer han kortet i år også.

Og til "Ekte Golfentusiast", jeg mener ikke at jeg var for negativ, men refererte kun fra hans siste ni på åpningsdagen. +4 på seks hull er ikke bra...

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Hvis denne tråden er for negativ så må man ha levd for lenge i et karismatisk kirkesamfunn.... Det er et faktum at sesongstarten for norsk golf har vært mager. Det må være lov til å si det uten å få kjeft og samtidig håpe, heie og juble når ting går bra. Sånne som sheiken ovenfor må ha stått opp med feil bein først i en årrekke....

Sultanen av Jæren

over 21 år siden

Sultanen av Jæren

Tage vokser sakte men sikkert, somebody stop him!

Emmanuel

over 21 år siden

Emmanuel

Norge følger det olympiske ideal: Det viktigste er å delta.........

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her