Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Miklagard

Skuffet

over 18 år siden

Skuffet

Selv på landets beste golfanlegg skjer dette...... huff.....

Miklagard trenger folk i pro shop'en og en mekaniker
Miklagard Golf, som ligger på Kløfta og er rangert som et av Nordens beste golfanlegg, har service og kvalitet høyt oppe på prioriteringslisten. Totalt er ca 40 personer ansatt på Miklagard Golf.

Butikkmedarbeidere
Klubben har overtatt pro shop'en og treenger tre motiverte butikkmedarbeidere. Arbeidsoppgavene består av salg, medlemsservice, booking og innregistrering. Kjennskap til salg og service er viktigere enn kunnskap om golf.

XXO

over 18 år siden

XXO

HÆ......?

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Ja det var trist at de trengte flere folk. En virkelig tragedie.

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Jeg går ut fra at det 'Skuffet' kanskje henviser til er kvalifikasjonene til personer som skal ansettes i proshoppen:

"Kjennskap til salg og service er viktigere enn kunnskap om golf."

Det er jo et tankekors.

På den annen side er det vel kanskje de som på forhånd er interessert i golf som vil være mest motivert til å søke. Og dessuten har vi jo hatt noen tråder/innlegg her som har dreid seg om mangel på service i proshoppen på angjeldende bane.

hrG

over 18 år siden

hrG

De vil vel at folk skal selge istedet for å leke, og kaste bort tiden med fagprat med potensielle kunder;

"Skal du ha den... hva kalte du den?? Driver? Draiver?? ... ja, skal du ha den eller skal du ikke ha'n?"

Skuffet

over 18 år siden

Skuffet

Ofte er det slik dette henger sammen. Lettere å selge et produkt når man har kunnskap om det!
Samtidig så faller jo argumentet med kvalifisert hjelp bort når man diskutterer nettkjøp kontra proshop......
Ser for meg studenter med null peiling som prøver å selge ting de absolutt ikke vet om passer eller ikke.......

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Skuffet: Jeg foreslår du prøver å skape litt bedre tråder framover. Dette er bare tull og tøys. Hvis du er ute etter å sabotere for andre så kan du finne et annet nettsted å gjøre det. Ok?

Geir Arne

over 18 år siden

Geir Arne

Hva mener du med nettkjøp kontra proshop? Hvilket argument faller bort da?

Det tyder på at Miklagard ønsker å ha serviceinnstilte mennesker i shoppen som kan gjøre mange forskjellige oppgaver, istedenfor en kar som mener han kan alt om utstyr og som ikke kan prate til folk på en skikkelig måte. Hva vet du forsåvidt om HVA de skal selge i shoppen? Er det sånn kjempe hokus-pokus å lese seg opp på forskjellig utstyr tror du?

Nei du vil vel helst at de skal ansette 3 proer/køllemakere som kun skal jobbe i shoppen. Det hadde det blitt peng av !!!

Skuffet

over 18 år siden

Skuffet

Hva er galt med denne tråden? HVorfor er det bare tull og tøys? Og hva har dette med sabotasje å gjøre?

Det er et essensielt tema. Vi har flere ganger diskuttert kompetansen eller mangel på sådan hos de som jobber i proshoppene. Dette er et av hovedargumentene proshoppene bruker mot nettkjøp, som de da kaster bort.

Flucker: Du vet hvem jeg er og hva jeg står for i slike samenhenger. Så fremst det er mulig handler jeg i norske proshopper, fordi jeg får kyndig veiledning som kan forsvare den økte kostnaden.
Med et slikt konsept blir det bare vanskeligere å forsvare det......

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Vel jeg er uenig.

Jeg tror heller ikke det er vanskelig å sette seg inn i å selge golfutstyr. Syns det blir for dumt å angripe klubben for å satse på service framfor å lete etter de få som kan mye om utstyr. Men har du satt deg inn i hva dem skal selge da?

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Det er vel ikke helt utelukket at de som jobber i shop'en kommer til å ha et visst samarbeid med pro'ene på Miklagard.......

Den som solgte Subaru til bruttern for en stund siden var forøvrig hverken Petter Solberg eller trener'n hans.....

Dilter

over 18 år siden

Dilter

SS: ... men han kunne kanskje litt om bilene han solgte?

veggiss

over 18 år siden

veggiss

jeg rekrutterer selgere ganske ofte, og kunnskap om det man skal selge er ikke det jeg ser på. det gjelder å finne personer som er utadvendte, og som kan gi kundene god service, samtidig som de er gode selgere. produktkunnskapen kommer etterhvert.

XXO

over 18 år siden

XXO

Enig i at det trengs fornying i Proshop på Mikla. Det er faktisk den eneste proshop hvor jeg har møtt direkte dårlig service og nå har jeg etter hvert vært i en del.

Finn gode servicemindede personer som kan kundebehandling og ha proene i bakhånd, de kan jo rydde på lageret inntil det blir bruk for dem.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

"Alle" mener jo at man skal prøve utstyret sammen med pro før man kjøper det. Da trenger man ikke en golfkyndig person for å slå beløpet inn i kassen samt selge pegger og andre forbruksartikler. Kjenner meg forøvrig ikke igjen i kritikken av tidligere personale i shoppen. Har bare positive opplevelser med de jeg har hatt med å gjøre der.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Det jeg reagerer på er at et golfanlegg trenger 40 ansatte...

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

40.??? Det er da ingenting

Mission Hills. Et utrolig område med 10 baner ferdige og to under bygging. Neste år har de 216 hull. Over 2.000 caddier ansatt, og nesten like mange vakter

Slik er det hos de store guttene

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

De har vel innsett at de har god peiling på golf der, men ikke så god på salg, og da søker man etter den kompetansen man mangler.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Tok ikke Mikla selv over proshop ved nyttår?
Ikke rart de trenger folk da vel, og ekstrem golfkompetanse er ikke poenget slik jeg ser det, mer på service.

Har alltid blitt møtt positivt på Mikla, både oppe og nede!

Thor Hellenæs

over 18 år siden

Thor Hellenæs

Litt fakta:

Miklagard Golf tok over butikken etter Darren WebsterClarke Golf Academy ved årsskifte. Våre proer skal arbeide på Driving Range og samtidig selge hardware (køller) der.
Butikken i klubbhuset skal selge i hovedsak klær og sko, og ikke minst ta hånd om medlemsservice. Vår vurdering er at hardware bør selges av personer som har en faglig bakgrunn for golf, altså proer.
Dermed blir butikken betjent av serviceinnstilte mennesker som i enkelte tilfeller ikke har mye erfaring fra golf.

Butikken er mitt ansvar, og som vi også har skrevet i annonsen, så ta gjerne kontakt med meg pr telefon hvis det er ubesvarte spørsmål rundt dette..

Thor Hellenæs
Head of Sales
Miklagard Golf
97729818

Aro

over 18 år siden

Aro

Godt gjort å få tittelen "Head of sales" med den peanøtt omsetningen det er av utstyr og klær på Miklagaard. Head of what?? 2 stk 16 åringer i kassa?

Resultatet/Omsetningen er ikke i nærheten av å dekke lønnen til denne direktøren og de to 16 åringene......Har ikke noe imot av folk er stomansgale, men medlemmene må som vanlig dekke alt mulig tøv på Miklagaard.

Good løck!!

"Head of toilet"

Freddybobo

over 18 år siden

Freddybobo

Og da kan vi gratulere Aro med det mest latterlige innlegget noen sinne.

Ingolf

over 18 år siden

Ingolf

Aro: Hvilken annen engelsk tittel ville du brukt da? Det er en ganske vanlig tittel med tanke på hva Hellenæs gjør sånn til informasjon.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Nyttig informasjon fra Thor, som viser at Miklagard har gjort hjemmeleksen - igjen. (Nei, jeg er ikke medlem).

Jeg kjøpte driver på Miklagard ifjor. Har aldri fått bedre service noen gang. Darren tok med seg et arsenal av drivere opp på rangen og sto der med meg i en time for å sikre at jeg fikk den som passet meg og svingen min best. Hyggelig instruksjon fikk jeg med på kjøpet også. For min del er jeg ikke i tvil om at proshop'en på Miklagard kommer til å bli meget bra - også i fortsettelsen.

Aro sitt innlegg er med god margin så dumt at det ikke bør kommenteres.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg har jo hatt mine diskusjoner med Thor før, men dette høres fornuftig ut. Husk også på at det er vesentlig mye billigere å lønne to tenåringer enn å lønne en golfkyndig person (les pro e.l.). Som vi har diskutert tidligere så burde det jo vært et krav om søte, blide jenter i proshoppen.

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Men, vil du gå bort til driving rangen for å titte på køller??. Tror den ligger litt langt unna om man vil konkurere på hardvare siden. Pokker jeg drar ikke bort ditt for å slå en bøtte før spille engang og det gjør jeg i 90% av gangene jeg spiller. Trod desverre det også vil bli mere tyveri om de fyller huset der borte med varer. Det er ganske bortgjømt og stille der borte på kveld/natterstid. Tiden vil vise. Lykke til.

Mod

over 18 år siden

Mod

...og der gikk Flucker rett i skyttergraven igjen!

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Javel?

Dølle

over 18 år siden

Dølle

Det høres vel ut som Skuffet ig Aro behøver folk med sssssstor kompetanse i Proshopen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her