Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Visualisering

Sam Arve

over 18 år siden

Sam Arve

Visualisering er et redskap som så og si alle profesjonelle spillere bruker. Bruker du visualisering som en del av preshot-rutinen?

Sam Arvid

over 18 år siden

Sam Arvid

Hvorfor tar du opp dette på flere diskusjonsforum på nettet?

Jeg kan visualisere meg deg som sitter der og skriver et innlegg du syntes kunne være spennende å diskutere, men som alle andre gir blanke f.... i. Sitter vel spent og venter på svar?

Ola Nordmann

over 18 år siden

Ola Nordmann

Hei Sam Arvid.
Jeg tviler på at alle gir blanke i å bruke visualiseringen som et hjelpemiddel før man slår et slag på golfbanen. Jeg har stor nytte av å visualisere hvordan jeg ønsker ballbanen skal være, og hvor jeg ønsker ballen skal lande etter slaget. Når jeg fokuserer på et mindre område på fairway som ballen skal lande innenfor, så gir det et vesentligere bedre resultat enn om målet var kun å treffe fairway et eller annet sted. Jeg foreslår derfor at du holder fjortisfaktene dine for deg selv Sam Arvid, og spør moren om å få ukepenger til å kjøpe deg noen protimer...

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Visualisering er en god ting det Ola dunk, men de to siste linjene i innlegget ditt er vanskelig å fokusere på. Er det noe dere lærer på skolen nå?

Pat

over 18 år siden

Pat

Det finner du ut når din tur kommer, Aagolf.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Er det lenge til Pat?

Samuel Jackson

over 18 år siden

Samuel Jackson

Hvorfor tar man opp et tema på flere nettsider? For å øke sjansen for å få flere og gode svar..........

Eller trodde du det var for å irritere noen?? ;)

Pat

over 18 år siden

Pat

Aagolf, be dine foreldre ta kontakt med rektor på den skolen du sogner til. Han vet nok når du skal begynne.

Sam Arve

over 18 år siden

Sam Arve

Ufattelig hvor mye søppel det er på disse forumene.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Sam Arve:
Jeg bruker mye visualisering med tanke på ballbane når jeg spiller. Det hjelper lite å prøve å forme slag hvis man ikke prøver å se for seg hvordan ballen skal smyge seg gjennom lufta og lande der man ønsker. Som andre sier er det lurt å fokusere på mindre deler av fairwayen om man skal plassere seg. Kall det gjerne provisoriske "greener" som man sikter etter. Proene bruker i veldig stor grad slike teknikker, så der har nok de fleste av oss noe å lære.

Dessverre så blir det kun visualisering av ballbane nå på vinteren, siden det er så lite grønt å slå fra :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her