Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Seriøsitet

king Ben

over 18 år siden

king Ben

Er det virkelig mulig å stille opp i VM uten å ha erstattere som står klare!? Spesielt med eget utstyr som er så viktig i Golf......

Trodde ikke det var mulig og opptre så useriøst.....

king Ben

over 18 år siden

king Ben

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=180766

H

over 18 år siden

H

Helt enig KB. Hva holder de på med?
Totalt useriøst.

Men det må jo være tull det VG skriver om at de to spiller med samme sett. Det må vel være SP's køller som Sæther bruker.
Det er jo ikke lov å spille med samme sett

king Ben

over 18 år siden

king Ben

Det er riktig. Hun bruker Suzann sitt sett!!

Det er kanskje ikke så rart Norge er der de er golfmessig......

glemmer påmeldinger, osv,osv.......

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Ifølge de aller første meldingene løp Lill Kristin Sæther og kjøpte et sett 20 minutter før start. Hvorvidt det er riktig eller ikke er ikke godt å vite. Uansett tyder alle meldinger på at Marianne Skarpnord deler sine køller med LKS, og at de har fått lov til det. I så fall en merkelig løsning. Må være vanskelig for LKS og forstyrrende for MS. Fortsatt ifølge de tidlige meldingene går Kaensche caddie for LKS og bærer Tuttas køller for syns skyld!

Lurer på hva som er fakta her, det kommer vel for en dag etterhvert.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Pyttsann, i golf kan alt skje, sikkert en grei gjennomføring for jentene som spiller uansett!

Og dritt for Tutta, som kommer sterkt tilbake!

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Mener å huske at når de spiller som lag så kan de bruke hverandres køller, det rare er vel at de regnes som lag når scoren er individuell. Forklaringen kan være at man anser hele turneringen som en lagturnering.

Når det gjelder det å ha reserve på plass, så tror jeg at en av grunnene til at det ikke var tilfellet er at en forutsetning for deltagelse var at Suzann stilte. Så kan man si at da burde man hatt en reserve for Marianne. Kanskje man lot være å hente ned noen nettopp fordi at den andre aktuelle spilleren LKS, likevel var på stedet. At hun ikke har med seg køller på tribunen er ikke så rart. Jeg er sikker på at hun har utstyret sitt et sted ikke langt unna, men Tutta trakk seg 20 min før start.....

Et av de andre lagene - Filippinene måtte trekke seg pga sykdom , da kom Skottland inn. Tror ikke mange av lagene hadde reserver "on-site", så det er unfair å si at det er norsk amatørskap.

H

over 18 år siden

H

SS
Hvis hun var der som turist så er det noe annet.

Jeg trodde hun var en del av laget

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Merkelig. Blir ikke Norge bli nektet å spille da Suzann ikke stiller? Reglene ser jo klare ut etter det jeg kan se

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Jeg gjetter at LKS var der fordi hun skal spille kvinnenes Sunshine Tour.

HenrikFan: Jeg tipper at de fikk spille fordi at Tutta var der, hadde registrert seg og at når det da var en annen spiller der så lot de det gå. Arrangøren har kanskje tenkt at det var litt sent å kalle inn et nytt lag 20 minutter før start og tenkt at nå må nåde gå for rett for Skarpnord som har reist langt og lenger enn langt......

Jan E. Espelid

over 18 år siden

Jan E. Espelid

Smilende Sam, jeg er på plass i Sun City, og din analyse er helt korrekt: Arrangementskomiteen hadde et kjapt møte og lot Lill Kristin spille fordi hun var der og fordi hun faktisk sa ja til det på uhyre kort varsel.

Det kokte rundt turneringskontoret og første tee i minuttene før start. Det var uhyre sporty av Lill Kristin å stille, og arrangementskomiteen sa ja fordi det ikke finnes noen konkrete regler for hva man skal gjøre om en spiller må trekke seg i siste liten. De mente det var det beste for turneringen at det norske laget spilte, selv om de strengt tatt ikke var kvalifisert med de to spillerne som representer oss - det er Tuttas ranking som har gitt Norge plassen.

Det er for øvrig ingen lag som har reserver med til World Cup, så Norge er verken unike eller amatørmessige i den sammenhengen.

Zatan

over 18 år siden

Zatan

Se det, bare å være til stede er nok når Tutta spyr og skiter. I følge Felix er det ikke rare prestasjonene som rår !

Lill kristin fomlet, og ikke minst slo hun ballen sin langt ut i skogen til høyre.

Om min kone bare hatt vært til stede, så hadde hun, selv med den lite kledelige hoven, slått både kreti og pleti.

Zataninnen kunne stilt på minuttet, skal jeg si dere, og det er kun de vantro som tviler på det.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Nettopp. Ikke amatører - men litt flaks. Gamle Sam med bulls eye. Ikke overraskende....

H

over 18 år siden

H

Uansett, seriøse, amatører, proffer eller hva man skal kalle det. Hvor bra er nivået i norsk damegolf? Skremmende med score +6 i bestball på det nivået. Også virket det som de ga opp på slutten av runden. Dette er jenter som har satset seriøst (?) i flere år og hatt gode trenere.
Er det psyken som svikter, eller er de ikke bedre? Kommer det unge jenter bak som kan bli bedre?

golferen

over 18 år siden

golferen

Hmm. Er Espelid og andre fra golfredaksjonene våre her inne og skriver under dekknavn, mon tro? Er vel ikkebra når journalistene bruker dette forum til å spre sin edder og galle.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her