Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Har neon av dere spilt disse banene ??

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei !
Jeg skal reise alene til England 19 - 24 April for å spille golf og se fotball. Så jeg lurte på om noen av dere har spilt disse banene ??

- Woddhall Spa Hotchkin course ( Sydøst for Lincoln )
- Ganton ( Nordøst for Leeds )
- Alwoodley ( Nord for Leeds )
- Notts ( Nord for Notingham )
- Sherwood Forest ( Rett ved Mansfield )
- Belfry - Brabazon ( Rett ved Birmingham )
- Woburn sine 3 baner ( Nordvest for London, tror jeg ! )

Jeg har allerede boket 2 x 18 hull på Woodhall på søndag og kjøpt bilett til Liverpool - Wigan på Lørdag så det blir bra!.
Nå lurte jeg bare på om noen av dere kjente til de andre !.

mvh
Amici Sumus!

Her var det ikke mange svar

over 18 år siden

Her var det ikke mange svar

Hei !

Her var det ikke mange svar ? - Nobody ??

mvh
Amici Sumus

TLTM

over 18 år siden

TLTM

Hva med å kutte ut fotballen, så skal du se at du kan føre alle, eller de fleste golfbanene på din egen liste. Det hadde vært fett!.:-)

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei !
Planen var å spille Ganton og Alwoodley på fredag, eneste problemet er at jeg har problemer med å slippe til tidlig på Ganton ... og da får jeg problemer med å rekke begge banene på samme dag, men jeg jobber med saken !. Skal ringe de i morgen.

Jeg prøver å finne en starttid tidlig lørdag før kampen ( kamp blir det ! ) men det er ikke mange av disse "gode" banene rundt Liverpool som slipper inn gjester på en tidlig lørdags morgen !

Som sagt s å blir det 36 hull på Woddhall Spa Hotchkin course på søndag.

Mandag har jeg 3 valg;
- Notts og Sherwood Forest da ligger veldig nærme hverandre.
- Belfry - Brabazon. har fått et tilbud på "alt", men det var ikke billig.
- Woburn - Spille golf hele dagen med lunch ink. De har et tilbud på det, men det var heller ikke så billig ... men det er greit.

Så hvis noen har et tips eller noen informasjon om banene hadde jeg vært takknemlig !. Kanskje jeg skriver et reisebrev !

mvh
Amici Sumus

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Har spilt både Alwoodley og Ganton (og en haug andre baner til i North Yorkshire) Ganton er helt klart ett must og Alwoodley ligger ikke langt etter, er en viss fare for at du blir hekta:) Apropos Ganton, tren mye sandslag før du spiller....
Andre baner i området som kan vurderes er Fulford, Pannal, Moortown, Rudding Park og Moor Allerton.
Hvis du planlegger to runder på samme dag, kanskje du skulle tenke på Ganton(som du MÅ spille) og Fulford siden de ligger noe enklere tilgjengelig en Ganton+Alwoodley
http://www.fulfordgolfclub.co.uk/
http://www.gantongolfclub.com/
Eia den som var tilbake...

Niblick

over 18 år siden

Niblick

Alwoodley was Alister MacKenzie's first design (with Harry Colt) in 1907. Moortown was his second design, this time alone.

I have played Woodhall Spa and it is a tough course with very deep bunkers!

I have also played The Belfry which I found extremely boring although it is fun to have played a Ryder Cup course.

Woburn is supposed to be good but I don't know which one I would choose. Why do you not play Sunningdale or The Berkshire, much better courses than Woburn.

ErSa

over 18 år siden

ErSa

Har spilt Brabazon på The Belfry mange ganger, ca. 25 runder (Corporate turnering) siden 1997. Hva som kjennetegner denne banen er først og fremt hullene 10 og 18 som begge to er fantastiske golfhull. Forøvrig er vel banen ikke spesielt spennende men den er for all del ikke enkel. Alltid i fantastisk god stand og roughen er lang og seig, aldri opplevet maken på andre baner.
En morsom opplevelse var da en bransjekollega i min ball gjorde eagle på hull 18 fra fairwaybunker. Denne hendelsen ble virkelig lagt merke til da det aldri tidligere var gjort eagle på dette hullet under turnering. Min venn fikk under banketten på kvelden overrekt et flott bilde fra hull 18 av headpro Peter McGowen, en fin gest fra The Belfry.
Forøvrig vil jeg anbefale et par andre baner som ligger i umiddelbar nærhet av The Belfry, nemlig Forest of Arden og Little Aston.

Pedro Dimas

over 18 år siden

Pedro Dimas

Notts er en meget bra bane...tøff utfordring! Wooburn er helt suverene....

Niblick

over 18 år siden

Niblick

Little Aston is also supposed to be a superb little course.

This is a course originally design by Harry Vardon (British Open Winner)but was redesigned totally by Harry Colt in 1925.

Bob

over 18 år siden

Bob

Wasn't it Henry Vardon?

Niblick

over 18 år siden

Niblick

The only Vardon I know is Harry Vardon.

See link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Harry_Vardon

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Antagelig samme person. I engelsktalene land er jo ofte de som kalles Harry ofte døpt Henry.

Ærlege Arne

over 18 år siden

Ærlege Arne

Henry var den ukjente (men likevel meget gode) golfspillende bror til den atskillig mer profilerte Harry Vardon.
Henry var litt tykkere enn Harry, og klarte aldri å finn et grep han var fornøyd med.
Men han var en grepa kar, det sier alle som kjente ham.

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei !

Da har jeg booket Ganton 08.30 og Alwoodley 16.00 begge på Fredag.
Siste fikk jeg billig da det var noe som het Summer Twilight, det betyr halv pris !. Som jeg har informert om tidligere så har jeg booket 36 hull på Woodhall på Søndag. Så det blir spennende å se hvilken som er best av Ganton og Woodhall ... Sjekk ut denne linken :

http://www.golfclubatlas.com/gantonwoodhallspa1.html

Det skal bli noe å bryne seg på!, nå må jeg bare bestemme meg hva jeg skal gjøre på mandag. Ellers så takker og bukker for jeg alle gode innspill ... Noen av de havnet på greenen !.

mvh
Amici Sumus

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Ray,
Var turen vellykket? Eller er grooves i sandwegden helt utslitt;)
Kr,
Ian

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hallo Ian,

Turen var meget bra den, kan ikke si noe annet.

Av banene var nok Woodhall Spa den beste banen, men Ganton var i best "shape" av de to. Synes også bunkrene på WoodHall var værre enn de på Ganton. Kjepp høy som jeg var så var det to av bunkrene som jeg aldri kom ut av ...

På WoodHall spilte jeg sammen med en fra USA som fortalte meg at han hadde betalt 50.000 $ for medlemskapet i klubben hjemme.
Men han var veldig hyggelig og vi hadde en fin runde sammen.

Ellers så spilte jeg Oak Park også som ligger Sør-vest for London.
http://www.crown-golf.co.uk/templates/clubs_golfclub.aspx?id=173
Som jeg likte veldig godt etter å ha spilt på vel mye sand !.

Skulle også ha spilt Alwoodley samme dag som jeg spilte Ganton, men de hadde ikke klart å skaffe meg noen spillepartner når jeg møtte opp.
Og det toppet seg litt etter at han i proshoppen sa han var på utkikk etter noen jeg kunne spille sammen. Men etter at jeg hadde snakket med 2 som holdt på å slå ut som sa at jeg kunne slenge meg på de. Men da var ikke jeg skiftet og klar, men han i proshoppen hadde ikke spurt de om jeg kunne spille med de.
Hadde han gjordt det så hadde jeg vært klar til å slå følge med de.
Så lettere irretert informerte jeg han om at jeg ikke ville spille alene
og dro.

Kampen mellom Liverpool og Wigan var bra, det viktigste var at de vant !. og det gjorde de jo med 2-0. Jeg satt på "the kop" og sang med !.

Det eneste abre med turen var at jeg hadde innbrudd i bilen, det i seg selv var ikke noe problem da kameraten min i England kjørte den dagen til Liverpool, problemet var Budget bilutleie som holdt meg for narr, ikke fortalte sanheten og truet meg. Til slutt la jeg ut en del penger som jeg ble lovet å få tilbake når jeg leverte bilen på Stansted.
Men det fikk jeg ikke ... Men ting kan jeg si deg og det er at jeg ikke er ferdig med denne saken ... Nå er det prinsipp ...

Tar meg kansje en tur neste år også ! men da ikke med Budget bilutleie !

mvh
Ray

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Vel, vel, man kan kanskje se det sånn at du ihvertfall hadde en innholdsrik tur;)
Høres nesten ut som jeg da må få meg en tur for å spille Woodhall hvis du mener den er på høyde med Ganton (eller bedre)!

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Harry Vardon AKA Henry William Vardon:
http://www.nndb.com/people/758/000116410/

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hallo Yorkie,

De holder samme klasse, kanskje med Woodhall hårfint forran.
Men som jeg nevnte, denne gangen var Ganton i bedre shape ...

Håper og se deg på Holtsmark i september ! eller kanskje i helgen da jeg tenkte å spille Holtsmark på søndag hvis været tillater det.

mvh
Ray

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her