Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Juksemakernes Landsforening

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Informasjon til alle medlemmer av Juksemakernes Landsforening.

De bebudede medlemskortene er under arbeid. Det har dessverre oppstått en krangel mellom Grafisk og Etisk avdeling som gjør at arbeidet kan ta litt mer tid enn planlagt.

Krangelen er forsåvidt bare om småtterier, men her er noen av spørsmålene Etisk avdeling stilte Grafisk avdeling etter 1. gjennomsyn av plotten:

1. Kan man kalle kortet OFFISIELT HCP- OG IQ-KORT uten å komme i konflikt med Mensa Norge? Og hvis ikke, hvilke sanksjonsmuligheter har Mensa Norge?

2. Kan man fylle ut spillehandicap med blyant? NGF sier tja...

3. Kortet skal også fungere som kredittkort, og avtale med MasterCart er på det nærmeste ferdig. Dog eksisterer det en del uenighet om kredittgrensen. Etisk avdeling foreslo kr 12,- (hoho), Grafisk avdeling foreslo Ubegrenset, mens MasterCart i utgangspunktet ønsker et rent betalingskort hvor butikken betaler utgiftene.

Sekretariatet vil oppdatere denne artikkelen straks det skjer noe.

Mvh NGB GT
sekreteuse

Finn

over 18 år siden

Finn

Jammen artig du. Bidrar i hvertfall til å ødelegge scangolf.no, det skal du ha. Siden blir jo veldig mye mer seriøs når du skriver inn.

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Her er et mulig grunnlag for et 'charter' (grunnprinsipper) for foreningen:

Tried and true ways to cheat on the golf course

http://www.badgolfer.com/departments/features/ways-to-cheat-1315.htm

Mulig motto:
Juksing er både vitenskap og kunst og det krever en mann eller kvinne med avansert intellekt, ubyrdet av moralbegreper, for å gjøre det påå en skikkelig måte.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Finn: Du har et uoppslitelig godt humør

Er webmaster også medlem

over 18 år siden

Er webmaster også medlem

i denne foreningen ellers er det vel kanskje på tide med en skikkelig kjempeopprydding i diverse tråder - lag dere en egen sode for juksere........

Er webmaster også medlem

over 18 år siden

Er webmaster også medlem

Skulle visst lest igjennom forrige innlegg før posting men er så G R U N D I G lei de 5 - 6 12 - 14 åringene med handikap 0 - 10 som holder det gående både her og andre fora med samme tema og som oppfører seg direkte motbydelig for tiden. Dersom de ikke er 12 - 14 åringer så er det jaggu på tide at de går i seg selv - kanskje den ene faktisk er ansatt på en høyt profilert klubb, noe man ikke skulle tro var mulig..............

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Hupps. Fillern. Glemte selvfølgelig at man ikke må ha det gøy. Sorry, skal aldri gjenta seg.

Angående siste "antakelse" så tar du feil. Jeg fikk sparken fordi jeg smilte på jobben...

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Noen er furt fordi de ikke får være med i foreningen... :)

tilskuer

over 18 år siden

tilskuer

Og jeg som trodde dere allerede hadde golfklubber på østlandet!
Jeg synes faktisk dere er litt bedre nå når dere prøver å bruke litt humor enn før når dere bare skulle glefse. Hadde dere bare brukt den litt før, og supplert med litt selvironi, hadde dere sluppet å bli så provoserte.

Webmaster

over 18 år siden

Webmaster

Det gjentar seg hvert år rundt disse tider. Vi er inne i en dødperiode når det gjelder golf og da er det tendenser til en del "utenomsnakk". Vi lar det passere så lenge det ikke dominerer forumet helt og så lenge det ikke går ut over noen personer.

Vi kan ikke slette innlegg kun fordi de kan være useriøse i noens øyne. Det er tross alt en klar overvekt av mer "normale" tråder her. Noen tråder har dog en tendens til å spore av etter en stund og vi burde kanskje ha vært flinke til å avslutte trådene.

Man må huske på at vi mennesker har forskjellige interesser. Noen ganger foretrekker man kanskje "Manshow" fremfor et politisk debattprogram og omvendt. Slik er det vel her også.

Vi aner også at snittalderen er relativt høy her, selv om mange ikke tror det. Det er nemlig enkelt for oss å spore aktiviteten og identitetene i forumet (uten å nødvendigvis vite hvem det er). Vi ser at noen kan skrive det mest seriøse og interessante inlegget den ene dagen for deretter å hente frem en rompehumorside av seg selv en annen dag. Noen syntes det er morsomt, andre ikke. Som leser har man jo alltids mulghet til å "bytte kanal" hvis noe ikke faller i smak.

Men jeg er enig med siste innskriver at man godt kan ha ha litt respekt for de som ikke har samme meninger og la være med den såkalte glefsingen.

tilskuer 2

over 18 år siden

tilskuer 2

tilskuer: Nå var det Aagolf Den Gode Vestlending som starta denne glefsingen.

Må dere drive med dette sandkassepratet om vestlendinger og østlendinger!?!? hva ER det med dere ...

Bra innlegg av Webmaster!

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Du tar nok feil der Tildkuer 2.
Jeg glefser aldri. Jeg påpeker kun ett av golfbanenes største problem. Langtsloende kjekkaser som eier verden. At disse er overrepresentert på østlandet er hevet over tvil.
At det å kunne slå en ball som ligger i ro kan produsere så mye manglende folkeskikk er en studie verdt. :-)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

og Aagolf biter på og føler han må forsvare seg igjen......

stå på Aagolf.....

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Forsvare Yngve?
Jeg har da ingenting å forsvare.
Jeg konstaterer kun en kjennsgjerning som alt for mange hyggelige spillere må leve med. :-)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

"jada Aagolf, du har rett"

jammen godt du har folkeskikk til å utdanne oss østlendinger innen folkeskikk da.

du mener kanskje det er god folkeskikk å buse inn hos folk og opplyse de om at de er en gjeng med juksemakere uten folkeskikk også?

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Det begynner å bli ganske åpenbart at Aagolf sitt mindreverdighetskompleks er begrunnet.

hehe

over 18 år siden

hehe

Har noen bust seg inn hos deg Yngve? Den var god. Bor du her?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

hehe.... kanskje det ble litt for bokstavelig....

poenget er vel, som Fjosok sierm mannen har mindreverdighetskomplekser og må la dette gå utover landsmenn som han ikke lengre ser på som landsmenn dersom de kommer øst fra vannskillet.

det er litt tegnende for personligheten hans at det virker veldig viktig å få frem hvor mye bedre han selv og hans "frender" er enn oss andre.

velvel
nå skal jeg prøve å ignorere han...

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Den verste av alle er nå han derre Eirik Tage Johansen, hvem er det han tror han er??? "Ooooh, look at me, I qualified for the European Tour...nanananana". Lavt handicap har han i tillegg, for ikke å snakke om at han er "langtsloende" (er det noe fiskegreier?). Det eneste positive med han er at han ikke kommer fra Østlandet...

Z

over 18 år siden

Z

Det er nok det beste for alle dere i hyeneflokken.
Det går nok neppe bra om dere skulle prøve dere med noe annet enn personangrep.
Golfkunnskap for eks.?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

lol.... den fikk du klem på Aagolf/Z!

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Alle med evne til å oppfatte ting i kronologisk rekkefølge (det vil si alle som ikke lider av kronologi-dysleksi) vet at Aagolf startet det hele med sin "geografi-rasisme" hvor han betegner østlendinger som juksemakere og jålehandicappere. Senere har østlendingene også blitt "langtsloende" kjekkaser som eier verden, og uten folkeskikk.

Nei, jeg tror INGEN blir særlig fornærmet av disse uttalelsene, derimot er det meget festlig. (Jeg vet om folk her inne som ville gitt en arm for å bli kronet med betegnelsen "langtslående", skjønt det da ville vært vanskelig å opprettholde den statusen... hvis du skjønner...).

Når noen gjentatte ganger ytrer slike karakteristikker så må det bunne i et enormt behov for å dumme seg ut, og da ser jeg det nesten som min plikt å hjelpe til.

Kanskje vi østlendinger kan bekrefte hans fordommer, og da vil han jo ikke lenger være mentalt forstyrret. Den beste måten å kurere paranoia på er jo å ansette folk til å forfølge den paranoide, for da paranoian plutselig berettiget.

Pokker heller, jeg skulle jobbet innenfor psykiatrien i steden jeg... jaja, dette forumet er jo et godt surrogat. :D

Yngve: Kan jeg få tittel "Første Psykiater-kjekkas"?

Ingolf

over 18 år siden

Ingolf

Er det ikke interessant som Fjosok sier ja. Aagolf kommer løpende inn på forumet som ny bruker, og skjeller ut østlendinger, og påstår de alle jukser seg ned i handicap. Så reagerer folk på at han er så dust. Etter det prøver han å gjøre seg til offer - og kaller de som reagerer på sånt tull for hyener.

Heia, heia, heia Aagolf! Dette kan du. Keep up the good work!

Luna

over 18 år siden

Luna

Jeg har også reagert på psyken til mannen.

Noen ganger flesker han til med de mest diotiske provokasjoner,
mens i neste omgang syter og oppfører som seg som en såret drittunge.

Jeg tror han bør få hjelp med medisineringen sin.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Fjosok,

så lenge du også beholder den gamle tittelen, så er det greit for meg.

TLTM

over 18 år siden

TLTM

Det med den søppel-tråden, hadde ikke det vært et mer riktig valg for mange på denne tråden.

Rist medisering, psykiske lidelser, dust, dysleksi, syting, såret drittunge, juksing, offerrolle, og alt annet "hyene"flokken" måtte ha sårt på sinnet, i disse mørke januardager (Luna lyser ikke som ei skinnende sol desverre)

Ingolf

over 18 år siden

Ingolf

TLTM:
Ja det manglet bare wannabe-offer nr 1 på listen. Nå er dere to. Gratulerer med dagen.

Denne tråden handler om Juksemakernes Landsforening, så da er det vel rimelig forståelig at vi får prate om det her, og ikke i søppeltråden som du passer best i?

TLTM

over 18 år siden

TLTM

Takk for gratulasjonen, Ingolf. Leste så fort gjennom innlegget ditt at jeg trodde du hadde fått med deg at det er gebursdagen min i dag :-)

Ellers kan det være at du har rett, men litt dannet språk hadde vært hyggeligere. Syntes fortsatt at utskjellsordene passer best på dynga, jeg.

Ingolf

over 18 år siden

Ingolf

Enig med deg - men nå har fyren lagt ut eggene selv. Da kan man ikke akkurat klage på at noen tramper på dem når de syns det blir for dumt

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Til de som måtte være interessert fikk jeg idag min A på 3. avdelingseksamen. Jeg foreslår derfor beskjedent nok meg selv som ansvarlig for kreativ regeltolkning i foreningen.

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Hehe, du er jo så alt for beskjeden...

Men gratulerer med A'en!

Hmmm... Du jukset vel?

:-)

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Det er klart jeg jukset, jeg er jo medlem i Juksemakernes Landsforening, et medlemskap som jeg er svært stolt av.

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Ja, du er jo faktisk også den første som ble tvangsinnmeldt. Sånt står det respekt av!!!

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

AR - I - S - PI - I - SI - TI, tell me what it means to me!

Yngve

over 18 år siden

Yngve

jesus maria,

du er nå førstedikter, og ansvarlig for kommunikasjon mellom øvre og nedre avdeling.

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Stilig, jeg er altså limet som binder organisasjonen sammen!
Må feires med et limerick..

En fair-playende golfer fra fjorden
fant ballen sin liggende i jorden
se det var no dritt
jeg flytter den litt
NÅ er det klart for en god'en! (et godt slag, red.anm.)

Luna

over 18 år siden

Luna

Dersom jeg bytter nick fra Luna til Luna GT event. Luna TT,
kan jeg også bli medlem?
Jeg er kanskje ikke så flink til å jukse, men jeg lærer fort.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Haha. Den var herlig jesus m!

En dårlig oppfølger:

Gjengen var å golfa med Kåre
Han gaula om litt vondt i låret
seffern måtte'n jo jukse
han spilte jo som ei flukse
"Nei, jæ trukke rem andre såre"

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Luna - jeg tror du har misforstått. Eventuelle tilleggskvaliteter i form av GT og/eller TT (ta gjerne med GLX, Sport o.l. også) er IKKE nødvendige for å være en ekte juksemaker.

Her trenger man verken innrømme sine feilgrep eller be om tilgivelse. Man kommer inn i foreningen uansett.

"og se han reiste seg, så opp mot himmelen og utbrøt i glede: Mine brøde er tatt fra meg..." (NGB GT, 17.01.07 kl.10:07)

Dette kan skje med deg også :-)

Luna RS

over 18 år siden

Luna RS

Den er grei.
Takker så mye.
Jeg er med, men jeg insisterer på et vedheng.
Jeg er iferd med å begynne et nytt liv, så noe må markere denne, for meg, store begivenhet.
Jeg har blitt enig med meg selv, og heretter blir det Luna RS

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Good luck with your new life in the fast lane :-)

Luna

over 18 år siden

Luna

RS er jo for dumt. Det har jo ingen mening.
DN må det bli (den nye)
Sorry for rotet.

Er det noen verv ledig for rotehoder?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

hmmm.. ja, vi har faktisk ingen rotehoder, så du er nå over-rotehode!

Trippel

over 18 år siden

Trippel

Kan jeg bli det eneste medlemet uten verv eller posisjon i klubben? Dersom jeg får et verv kommer jeg bare til å jukse og late som om jeg gjør jobben nemlig.

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Hjertelig velkommen, flott søknad spør du meg.

Yngve har (som alltid) siste ordet, da...

Yngve

over 18 år siden

Yngve

du må nok ta med deg en tittel alikevel.

Han-Uten-Verv er tittelen din.

velkommen i vår spennende forening.

sjekk ut websidene våre.....(hehe, jeg jaug/jukset... vi har ingen websider enda)

NGB GT: de sorte kortene var flotte.... jeg får tårer i øynene...

Presidenten

over 18 år siden

Presidenten

jeg synes denne tråden lå ufortjent langt nede på listenen nå.
han fulle anda bruker for mye spalteplass.

kom igjen... la oss passe på at denne tråden vinner....

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Blant jukserne er alle tapere, selv når de vinner......he he:-)

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Jeg vil da påpeke at 84% av alle innleggene i Regelryttertråden er skrevet av ekte juksemakere. De resterende 16% er mer eller mindre intetsigende programsvada av Sjefen sjøl.

Moralen blir da: Det må mange ekte juksemakere til for å holde liv i en eneste regelrytter.

he he:-)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Jeg tror John Travolta sa det best i "face off".....:

"Touché"......

Trippel

over 18 år siden

Trippel

Hva med..

Trippel

over 18 år siden

Trippel

å dele opp...

Trippel

over 18 år siden

Trippel

innleggene litt...

Trippel

over 18 år siden

Trippel

for å ..

Trippel

over 18 år siden

Trippel

få opp..

Trippel

over 18 år siden

Trippel

frekvensen litt.

Trippel

over 18 år siden

Trippel

Er det...

Trippel

over 18 år siden

Trippel

brukbar juks?

Vi vinner!

Trippel

over 18 år siden

Trippel

Hilsen
Han-Uten-Verv.

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

JUKS!!! Herlig :-)

Luna DN

over 18 år siden

Luna DN

La mannen få et verv.

LDN

over 18 år siden

LDN

Vi har vel ikke glemt tråden eller?

Trippel

over 18 år siden

Trippel

Jeg har ikke glemt den!

Jeg ser forresten at den såkalte "ikke-jukseforeningen" ikke er helt juksefri: Den opphøyde leder Simen Fulland uttalte for kort tid siden at Aagolf måtte klare 1 mnd uten å fornærnme de øst for vannskillet før han kunne bli medlem av "ikke-jukseforeningen". Det skulle han klare, men så...

Jeg har klippet følgende fra "de andre" sin tråd:

Hen Bogan (21.01.07 kl. 11:59)
Aagolf du er en skam for alle vestlendinger. På vegne av Vestmannalaget kan jeg meddele at du er fratatt status som vestlending med umiddelbar virkning og kan anse deg som internert Østlending for evig tid.

Aagolf (21.01.07 kl. 12:07) Hcp: 3-29 Klubb: Royal Malta Golf Club
Det er da helt umulig. Jeg vil nok aldri klare å bli så egoistisk og selvopptatt at jeg kan overleve som det :-)

En klar fornærmelse spør du meg!
Litt etter gir Fulland opp og godtar Aagolf som medlem. Dvs. Fulland forandrer reglene underveis, og det er jo som kjent juks!! Deilig!!

Det neste som skjer er at Fullanda sier fra seg alle verv fordi det er for stor arbeidsbelastning!! Med 3-4 medlemmer???!!! Dette er vel det som kalles rituelt selvmord?

Som jeg sa; Vi vinner!!

Mvh
Han-Uten-Verv!

Per Drunkaducko

over 18 år siden

Per Drunkaducko

Jeg vil gjerne ile til min venn Simens forsvar. Han prøvde seg på et idealistisk prosjekt. Ble infiltrert av personer med åpenbare sinnslidelser eller i beste fall manglende virkelighetskontakt. Så trakk han seg ut. På vegne av alle fulle ender - det viser god moral, selv om han brøt sine egne regler. Jeg vil faktisk påstå at det var nødverge av Simen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her