Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ferie i Thailand...trenger litt tips

veggiss

over 18 år siden

veggiss

heisann
har ikke vært der nede før, men har lest her at pattaya er et bra utgangspunkt med tanke på pris og kvalitet på banene, så jeg har bestemt meg for det. har også lest at pattaya er en "belastet" by, og lurer da på om det er noe pes å bo midt i byen, eller om man heller bør skygge unna og bo litt utenfor.

hva sier dere som har vært der?

Tom.

over 18 år siden

Tom.

Har vert i Pattaya 4 ganger og altid bod mitt i byen. Det er veldig bra. Er du en som altid havner i problemer her hjemme havner du i problemer der også. Det er skrevet litt på golfsiden. her er linken.
Ps: skal nedover i feb. Når drar du??

http://www.golfsiden.com/debatt/thread.asp?id=1781.

PS: Jomtien er noen få minutter unna Pattaya og blir regnet som den litt roligere delen av byen.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

blir ikke å dra før 1 juledag i år faktisk, så det er en stund til. tenkte å leie en leilighet fra www.pattayagardenapartments.com

er det problemer å få starttider der nede, eller går det fint å ta dette på dag til dag basis?

Tom

over 18 år siden

Tom

Hei.
Neida, det er ikke noe problem. Men. Jula og Jannuar er nok den stunden med mest trafikk. De fleste arangsjører der nede har forhånd bokket tider som du kan benytte deg av. Helgene er det lett kaos der nede. Selv om det er fult bruker de å klare å få deg ut. De er glad i penger. lol. Det finnes som sakt masser av barer folk treffes på for så å reise ut. da er det som regel altid noen som vhet hvordan man fikser. Er dere flere er det greit å få bil til hotellet som henter og leverer. De fikser biletter og alt annet også. De fleste har iallefall bockket opp 3 dager i uken. Fortell hva du ønsker og de fikser det også. Kansje gi beskjed 2 - 3 dager i forvei om det ikke er de oppsatte banene du ønsker å spille. Sjekk denne hjemmesiden. http://www.pattayasports.org/golf/index.htm. Jeg pleide å dra fra
Cafe Kronborg som er rett utenfor hotellet jeg pleier å bruke.

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Veggis: Tom har helt rett. Den linken han oppgir er til Pattaya Sports Club. Medlemsskap er åpent for alle og koster B2000 for 6 år. Det er 350-400 kroner, men spiller du mer enn 3 runder så sparer du det inn gjennom rabattene du får. Nettsiden har en liste over 'klubbens' priser på de forskjellige banene.

Du har ca 20 baner å velge mellom. En grei oversikt finner du her:
http://www.thaigerlinegolf.com/golf_map.php

Det er ikke noe 'pes' å bo midt i Pattaya lenger, nå må nemlg barene slå av musikken kl. 1. For noen år siden holdt de på mye lenger.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

har allerede funnet ut at jeg skal melde meg inn der ja. vi blir to stk som drar ned, meg og min bedre halvdel. vi skal ikke spille hver eneste dag, så det blir mest i ukedagene.

takk for tipsene folkens...nå er det bare å finne billige flybilletter som gjenstår. pleier det å være dyrt å få med golfbag nedover?

Tom

over 18 år siden

Tom

Det kommer an på hvilken person som stå i skranken og hvor mye du ellers har med. Når jeg betaler for golfkølene koster det ca 500.-.
Tror de nå har en fast pris for golfbag og du derfor ikke betaler "overvekt".
Regn med at du må betale en vei. Sist måtte jeg betale fra Bangkok men slapp fra Gardemoen. Gangen før betalte jeg ingen av veiene. Gangen før det reiste jeg fra Gøteborg og betalte begge veiene.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

ok...det overlever jeg nok. hvilket flyselskap pleier å være billigst nedover dit da? det som er pussig er at det alltid er dobbel pris på flyselskapets hjemmeside i forhold til f.eks. reisefeber.no

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Reiser som regel med Thai og har aldri betalt ekstra for golfbaggen, men da har jeg som regel minimalt med annen bagasje. Thai har greie avganger hver dag fra både Stockholm og København og ligger greit an på pris. Ellers skal Finnair ha et bra tilbud til Bangkok, men det har jeg aldri prøvd. Det koster forresten ikke mer enn 150-200 kroner å få et reisebyrå til å sortere gjennom alle de forskjellige tilbudene.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Problemet med reisebyråer er at de ikke gidder å gå gjennom alle tilbudene. De bruker kun www.amadeus.net . Da noen jeg kjente skulle til Sør-Afrika fant de et tilbud som var nesten 3500 kroner billigere pr. snute enn det reisebyrået hadde klart å finne bare ved å gå inn på nettsiden til det aktuelle flyselskap...

For å finne alternative reiseruter til Bangkok så er forøvrig www.amadeus.net et greit sted å få oversikt. :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her