Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

morten

tilpasset køller?

over 18 år siden

tilpasset køller?

hei.

Har vurdert å anskaffe meg tilpasset køller. Men først ønsker jeg å spørre dere:

Noen som har kjennskap, altså har fått tilpasset køller?

Hjalp dette dere til å forbedre spillet?

Hvor mye måtte dere betale/hvor har dere fått det utført?

Takker for eventuelle fornuftige svar.

H

over 18 år siden

H

Jeg har fått tilpasset køller, men jeg visste hva jeg skulle ha og satte opp spesifikasjonene selv. Jeg er over snitt høy og ikke spes lang i armene, fikk en tomme ekstra lengde på skaft, + 3 grader upright lie og tykkere grep.
Jeg tror det hjalp meg siden jeg er over normal i lengde. Det kostet ingenting ekstra. Jeg kjøpte mine via TGW.com.
Alle seriøse proshoper skaffer uten ekstra kost.
Hvis du vet hva du skal ha kan du gjøre som jeg gjorde. Hvis ikke bør du få hjelp av pro.
Hvorfor vil du ha tilpassede? Er du en normal-person i mål er det liten vits. En pro vil hjelpe deg hvis du er uerfaren.

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Det koster ikke noe ekstra om du har målene. Innendørs senterene har folk som kan hjelpe deg med mål. Når du først har det kan du bestille hva som helst, hvor som helst. det gjøres på fabrikken og har noe leverings tid. regn med 4 uker nå og lengere nærmere sommern.

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Lasse på Avancia Romerike tar alle nødvendige mål og tester og tilpasser utstyret. Kjøper du Mizuno køller hos han må du regne med 2 ukers levering fra England hvor køllene settes sammen.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Denne diskusjonen har vi hatt mange ganger før. Tilpassede køller fra store produsenter er helt sikkert fornuftig hvis kroppen din trenger det. Jeg fikk som GK spiller tilpassede kzg køller fra customgolf. De var jeg svært lite fornøyd med. Dyrt var det også. Køllene som jeg nå spiller på er standard og kostet halvparten, men fungerer mye bedre for meg.

Lars chr Hansen

over 18 år siden

Lars chr Hansen

Jeg stikker hodet inn i vepsebolet igjen og prøver meg med et svar her:

Som GK spiller er det svært lite annet enn lengde, liggevinkel og greptykkelse som er nødvendig å tilpasse. Nybegynnere viser tidlig tegn til rolig, normale eller kraftig måte å svinge på, så det kan være en ide å bruke hodet litt slik at det skaftet man velger i første golfsett passer sånn nogenlunde for de første årene med golf. Det er bortkastede penger å kjøpe dyre spesialtilpassede køller før du har kommet deg inn i et spor, altså fått deg en nogenlunde repeterbar sving.
Køllehodene skal være lettspilte, og du bør like utseende på dem :)

Hilsen

Lars Chr Hansen

morten

over 18 år siden

morten

takk lars chr hansen for det mest fornuftige svaret

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Lars Chr er nok en av de i Norge som kan aller mest om dette :) Hør på han

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her