Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Er dette ekte Callaway eller kopi?

Chris

over 18 år siden

Chris

Fant denne på finn: http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=9032267&sid=4aggmhmNR234201&pos=25&tot=168

Men det var nesten for billig til å være sant, X-18 komplett med wooder, driver, jern, putter og bag til 4500,-
Syns bagen så litt "Kina" ut..

Veldig

over 18 år siden

Veldig

Skeeeptisk.

sjenerelt

over 18 år siden

sjenerelt

skeptisk til "potet med kjepp på"!!!!!

Katoi

over 18 år siden

Katoi

Fake. Uansett.

Jeg er

over 18 år siden

Jeg er

generelt veldig skeptisk tilde som skriver sjenerelt

ikke sjenerelt da!

over 18 år siden

ikke sjenerelt da!

skeptisk til "potet med kjepp" også kalt X-18

Killer

over 18 år siden

Killer

Jeg kan med 100 % sikkerhet si at disse er kinakøller.
4500 kroner for dette er grov svindel.
Jeg tipper at denne mannen har betalt en 1200-1500 kroner for de i Kina eller lignende.
Bare svindel !!!

Killer

over 18 år siden

Killer

Mens vi fortsetter hetsen :

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=9079630&sid=11axencpFQ615005&pos=1&tot=171

Er folk helt forbanna dum i hodet?
Disse køllene koster 2495,- hos golfplayer.no
Da er det vits i å kjøpe det på finn.no.

Klovner

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Du får dem for ca £ 50 på E-bay :-)

Crux

over 18 år siden

Crux

Alt som handles på nettet til en billig penge er fake

veggiss

over 18 år siden

veggiss

internett er fake!!!!

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Send han en mail og spør om hvordan han har fått tak i køllene. Be om kvittering. Dersom han er unnvikende eller ikke kan fremskaffe dette så gjør du nok klokt i å styre unna. Umulig å se om de er fake eller ikke på så lang avstand. På Taylormade så er plastwrappingen på chinakøllene forskjellige fra orginalene, så der er det enkelt å se, sånn hvis noen lurte. :)

MCS

over 18 år siden

MCS

En del av Callaway kopiene er tilnærmet umulig for folk flest å skille på utseende.

Svensk golf testet en del kopisett (tror det va PING) opp mot orginaler og kopiene var skremmende dårlig. Tydlig at det er utseende og ikke egenskaper som kopieres.

Svingvekt og loft var laaaangt fra korrekt

flucker

over 18 år siden

flucker

Kjøp i proshoppen eller hos respekterte nettbutikker. Easy peasy ;)

Kina farer

over 18 år siden

Kina farer

Jeg var nettopp på reise i Kina, i Shanghai og Tianjin. Der borte vrimlet det av kopier, spesielt Callaway. Annenhver butikk i sidegatene i Shanghai hadde stående et helt utvalg av Callaway, Cleveland, Cobra osv, pluss litt Odyssey og Yes! puttere.

Er selv ikke noen ekspert på Callaway, men det var da ganske lett å se at dette var kopier. Spesielt kunne en se dette i lakken på logoen på overgang hode/skaft og på skaftet. Ellers er køllene sikkert ganske bra de i forhold til pris som var latterlig billig.

Etter å ha sett omfanget der borte vil jeg i fremtiden være ekstremt selektiv med hvem jeg handler med på internett.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

dette er en av grunnene til jeg at holder meg unna oem produsentene hvertfall. tror du skal lete lenge for å finne fake twgt køller.

geir

over 18 år siden

geir

det er en ekte callaway kopi

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Et godt nybegynnertips er iallefall å styre langt unna "ekte" varer som kommer fra asia...

øj

over 18 år siden

øj

Et godt nybegynnertips er iallefall å styre langt unna "ekte" varer som kommer fra asia...

Blir ikke de fleste køller produsert i asia?

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Joda, men veldig mye av det som selges av selgere på ebay som har tilholdssted i asia er fake. Oddsen for at det er et falskt produkt er derfor vesentlig større dersom du kjøper av en asiatisk selger enn dersom du kjøper fra europa eller usa.

øj

over 18 år siden

øj

"skeptisk til "potet med kjepp" også kalt X-18"

Hva er galt med Callaway?

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Det er vel her som ellers: "Får du et tilbud som virker for godt til å være snat, så er det akkurat det." Sjekk prisen hos f.eks. tgw.com, og selger de vesentlig billigere enn det, så styr unna.

(",)

over 18 år siden

(",)

Veldig skeptisk til denne også..

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=8914569&sid=3atoGUmDa350243&pos=137&tot=167&page=6

Spesielt driveren ser man at dette er fake!

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Det er vel litt typisk fake at det er sett med driver, putter og hele sualmitten. Har til gode å se noen skikkelige butikker som selger full pakke med et kjent merke.

hrG

over 18 år siden

hrG

Såvidt jeg husker er X-18 blå i grafikken bak køllehodet... og disse ser da vitterlig røde ut. For meg oser det fake...

Kina fareren

over 18 år siden

Kina fareren

Etter det jeg selv så i Kina så er slike "hele sett" det vanligste. Før pruting skulle selgerne ha ca. 1500,- for et sett som var mistenkelig likt det eksempelet ovenfor fra finn.no. Etter pruting burde prisen være 4-500,-

til øj

over 18 år siden

til øj

sikkert ikke noe galt med X-18 bortsett at de må være noe av det styggeste som noen gang har vært produsert av golf-køller....

øj

over 18 år siden

øj

er enig i at de ikke er pene å se på, de koster mye penger da "noen" phil m, a. sørenstam, h.stenson mm skal ha sine penger. om fler hadde spilt med dem om de var ett par tusen billigere er uvisst.

Tyster

over 18 år siden

Tyster

Er fast på forumet, men vil ikke at selgeren på finn skal komme etter meg. Nå har jeg tipset finns sikkerhetsavdeling om kopiene. Oppfordrer dere alle til å gjøre det samme dersom dere kommer over lignende.

Tyster

over 18 år siden

Tyster

Annonsen er nå forøvrig stoppet.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Haha den putteren så jo lite fake ut.

king Ben

over 18 år siden

king Ben

Hadde alle selgere vært like ærlige som han her så.......

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9190546&sid=9aEmqza3G343819&pos=15&tot=1038

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her