Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nye jern - Hva anbefales?

Molemei

over 18 år siden

Molemei

Vurderer å gå til en custom fitter og få tilpassset nye jern. Er litt lengre enn normalen og tror derfor det kan være en god investering.

Jeg er ikke ute etter game improvmentkøller, men mer køller som kan gi meg litt mer følelse og mulighet til å forme slagene slik jeg vil.

Er det noen som spiller på Mizuno MP-60. Hadde vært gøy å høre hva dere synes om de.

HCP - rundt 8.

Titleist

over 18 år siden

Titleist

Kjøp blades, men husk riktige skaft er mye viktigere enn type kølleblad....

sidewatcher

over 18 år siden

sidewatcher

"forme slagene" med 8 i hcp.....

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Du kan kjøpe mine gamle CB690 jern :)

TigerFan!

over 18 år siden

TigerFan!

ja sidewatcher? Synes du det er rart? Hva om man ligger litt bak en busk, eller dum til, skeivt på fairway, men vil prøve å gå for greenen allikevel?

Synes du da det er dumt å prøve å få til en draw eller fade? Synes du det ville være kjipt å faktisk kunne bestemme om du vil slå en draw eller fade?? MÅ man ha under null i hcp for å prøve noe slikt???

sidewatcher

over 18 år siden

sidewatcher

nei, man må ikke ha null i hcp for å prøve....men kanskje for å få det til...

blades med 8 i hcp når Henrik Stenson og David Toms, for å nevne noen, spiller med cavityback....tja, det er sikkert gøy med køller som ser fine ut :-)))

sidewatcher

over 18 år siden

sidewatcher

TigerFan spiller kanskje med blades ?
var du med på Hakadal og klaret somde fleste andre å få under 30p :-))))

Titleist

over 18 år siden

Titleist

Jeg har 6 i hcp og kan slå draw og fade. Big deal. Er ikke hjernekirurgi heller da......
Spiller med blades og vil aldri spille med annet. Krever bra balltreff og det går ikke alltid, men likevel er det blades for meg. Så det våset om at man må ha ned mot 0 i hcp for sånt kan dere bare slutte med....

Sidewatcher, selv om det er uoverkommelig for deg er vi ikke alle like. At mange proffer spiller med cavity er jo ikke noe argument. Og de ser fine, gir best feel på slagene, og er bortimot uerstattelige for de som eier dem..

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Jeg var innom en Golfsmith-butikk og en fyr kom bort til meg med en Callaway X-ettellerannet-kølle og en Titleist 695MB og spurte hvilken jeg likte best.
Jeg svarte: "Titleist"
Han spurte: "Hvorfor"
Jeg: "Fordi den er den peneste"
Han: "Callawayen er mer lettspilt"
Jeg: "Ingen kølle er så lettspilt at den veier opp for et sånt utseende"

Bryr man seg ikke om utseendet kan man like gjerne kjøpe potet med skaft som er mye mer lettspilt.

Bryr man seg ikke om utseendet kan man like gjerne pule den stygge feite kjerringa hvis hu i tillegg kan lage mat og vaske.

(Og så vidt jeg vet er ikke Hakadal lakmus-testen på hvorvidt de køllene man har er riktige eller ei heller...;)

sidewatcher

over 18 år siden

sidewatcher

Fjosok; hvor mange poeng fikk du egentlig på Hakadal `?
høyst sannsynlig spiller du vel "39" hver gang på den oppskrytte og feilslopende hjemmebanen din....

du burde hørt på selgeren i Golfsmith butikken eller tatt til takke med Marit C :-))

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Hvor mange poeng? Husker ikke, men jeg tror ikke det var skremmende høyt oppe på 20-tallet :D

Spiller jevnt over 36 poeng på den oppskrytte overslopede hjemmebanen min ja. Gjorde forøvrig det også på Hauger, Bogstad, Mjøsen og Nes også så det er flere overslopede baner der ute :)

For ordens skyld var det en kunde og ikke en selger som spurte meg om råd, sikkert fordi jeg utstråler kompetanse ;)

Hakadal

over 18 år siden

Hakadal

Jeg må si det er en prestasjon å få over 25 poeng på Hakadal-blindness-for-the-heavens første gang man spiller den :)

birdiewatcher

over 18 år siden

birdiewatcher

sidewatcher er et mobbeoffer som ikke kan/vet noe om golf. INGEN GODE golfspillere vil argumentere mot blades. Det gjør bare høyhandicappere som ikke treffer ballen.

fjosok: godt svart

meg selv: Når jeg hadde 15-20 i hcp kunne jeg forme både fade og draw. Nå har jeg 3 i hcp og trenger ikke forme dem lenger for jeg ligger alltid med rett linje til greenen. Blades begynte jeg med som 12 handicapper og har aldri hatt problemer med dårlig balltreff.

Slice

over 18 år siden

Slice

Jeg klarer å forme perfekte powerfades rett som det er.

hrG

over 18 år siden

hrG

Så rart at denne debatten pluttselig gikk fra et spørsmål om kølleanbefaling til et spørsmål om hvorvidt folk kan slå fade/draw eller lignende... Jaja, jeg har 19,6 i hcp, og slår fade og draw som jeg selv vil. No Hassle, det er bare å øve!

Når det gjelder anbefaling av køller, så må jeg selvsagt anbefale deg de køllene du liker; Det vil si at du bør teste de du syntes ser pene ut, og som gir deg en god følelse når du holder den. Jeg har testet mye innen blades, og endte opp med Custom Fit fra KZG, og går nok ikke derfra med det første. Har også testet TM sine bladkøller, men de var rett og slett for vanskelige for meg, mulig med annen tilpassing at de hadde funket bedre...

Det finnes mye godt innen alle fabrikater og køllehodetyper. Du som spiller på rundt 8 i hcp burde kanskje se deg om etter et sett du kan bruke endel år, og ville derfor anbefalt at du brukte mye tid i proshopper og diskutert med en køllemaker eller 3 hva du burde gå for

sidewatcher

over 18 år siden

sidewatcher

birdiewatcher;
du er nok den eneste 3 hcp`eren som spiller ballen rett frem....

ja, jeg er ett typisk mobbeoffer som ikke ahr peiling på golf....har hcp lavt på 3 tallet og har kvalet til P4 ved to anledninger i sommer.....

uten baltreff :-)) har balltreff som dere kan drømme om men spiller fortsatt ikke med blades...

fjosok:
ser du er god på alle baner hvor du ikke blir målt....på Hakadal spillte dere vel uten "selskapsdropper" og mulligan så da ble det verre og få mer enn 23 :-)))

har du væt på Marit C ?

Ontopic

over 18 år siden

Ontopic

Molemei;
Jeg spiller på mp32 (litt tynnere enn mp60). Har hcp på 6tallet. De er nydelige når jeg treffer godt. Savner imidlertid noe mer tilgivende køller. Ville i det minste gått til mp60 dersom jeg skulle kjøpt nye i dag.

For øvrig skjønner jeg ikke helt diskusjonen ovenfor. Kan ikke huske at det er så vanskelig å spille draw/fade med cavity. Sikkert litt lettere med blades, men dog. Det jeg derimot syns er mye vanskeligere er å holde ballen lavt (vind, under trær).

Jada,gitt

over 18 år siden

Jada,gitt

Jeg ler meg skakk av alle forumproffene som fader og drawer de nydelige bladesa sine.
Som dundrer ballen 300m midt i fairway med den råeste driveren, men som knapt nok kommer under 80 slag
Les resultatlisten på 2 års scangolfturnering, så ser vi hvor nivået ligger.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

sidewatcher: Jeg snakker selvfølgelig kun om runder spilt i turneringer, alle fire nevnte baner ble spilt under AmaTour i år. Kvalet forøvrig også til to P4 tour i år, men synes det er så pinlig å stille opp der når man hacker rundt med 3 i hcp at jeg valgte og heller vente til jeg lærer meg å spille ordentlig.

til fjosok

over 18 år siden

til fjosok

Du Hacker ikke når du spiller til 3. Å si at du ikke kan spille ordentlig med et slikt handicap er å gjøre narr av 90% av de som skriver her inne. Ta deg sammen din kølle!

Fooore

over 18 år siden

Fooore

13:00: du må forstå at det kun var for å fortelle om sitt eget hcp, på en sålkalt ydmyk måte. Men resultatet blir noe blærete noe.

Ift trådstarten så har jeg spilt med noe semi-blades fra Wilson fra hcp 17 til 12, men funnet ut at et mer tilgivende sett nok passer meg bedre ennå så lenge, så da blir det TM RAC LT fom 30.12(håper jeg).

Antar at TS bruker råd fra pro likeså mye som gurglinga her inne.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Det er et definisjonspørsmål igjen, i Amatour-selskapet så klarer man seg sånn passe greit med et nivå på rundt 3 i hcp. Men blant norges beste så faller man i gjennom og er da relativt sett en "hacker". Det er ikke å gjøre narr, det er bare et spørsmål om referanse-punktet man bruker. Tror ikke det er mange med 3 i hcp som stiller opp på P4-tour med en følelse av at de er gode i golf. At jeg fortsatt føler meg som en hacker i det selskapet skal ingen få ta fra meg, hvis noen med 10 i hcp føler at de er gode så skal de få lov til å føle det også.

Når det gjelder sakens kjerne altså køller: Spill med den kølla som gjør at du har mest glede av golf, om det er å score lavt, ha en god følelse når du treffer bra eller hva det måtte være er kanskje ikke så viktig.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Fooore: Det var et svar på sidewatchers påstand om at Fjosok kun forsvarte handicap når han ikke fulgte reglene. At du velger å tolke alt som skryt kan jeg ikke gardere meg for. Til opplysning så har jeg også svømmeknappen, lappen på Mercedes-biler i Hunderfossen Familiepark og sølv-gradering i Fantomet-klubben. Nå ble du vel enda mer misunnelig tenker jeg :D

Kubein

over 18 år siden

Kubein

Har fulgt P4 touren siste årene, og jeg kan skrive under på at om man har 3 i hcp, så er man IKKE god nok på det nivået og enkelte vil nok føle seg som en hacker... Det blir som om jeg, som har vært toppscorer i fotball i 3 div skal løpe ut på Old Trafford eller Anfield og føle meg som en konge....

Hadde sikkert følt meg som en konge når jeg løp ut på bana...men ikke når jeg løp inn i garderoben igjen. Så stor forskjell er det fra Topp nivået på P4 touren til en som har 3-4 i hcp. Tenk bare på hvordan nivåforskjellen er opp til PGA touren.. Tror vi alle er enige om at vi som sitter og skribler på Scangolf er som en 3-4 div spiller å regne.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Kubein: Takk, my point exactly :)

TigerFan!

over 18 år siden

TigerFan!

@sidewatcher Har desverre ikke fått være med på noen av scangolfturneringene, så der har jeg ingen resultat å vise til. Kanskje like greit...

Ang blades vs cavity osv, Jeg liker blades, og det er supert når man har feelingen inne, og treffet på plass, men de dagene, ukene eller månedene når svingfølelsen ikke er til stede, så kan blades suge, og "små" feil blir forsterket mye. Feilmarginene blir mye større med blades kontra cavity. Selv om du har en dårlig dag, med dårlig ball"treff", så kan fortsatt resultatet bli sånn nogenlunde ok, med feks X-klumpene!

Men så må man vurdere hva man vil med golfen sin da...Tror vel de fleste her inne ikke har sjans til å tjene penger på golfen uansett(bortsett fra Sidewatcher da, som er LAAAANGT nede på hcp-skalaen med litt over 3, og har kvalet til p4-tour 2 ganger... WOW....).
Vi andre får si at "oi, DEN kølla så bra ut! DEN vil jeg bruke..." Selv om den kanskje gjør at du innimellom spiller litt dårligere golf(eller mindre god golf..)
Så, selv om blades kanskje er hakket "vanskeligere" å spille med, så er de i mine øyne såpass mye penere å se på, at jeg helst vil ha de! Såpass forfengelig må det være lov å være?? :D

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Bottom line is, if you carry a single digit handicap, make consistently solid contact with your irons and have no trouble getting the ball in the air, you would probably benefit from a forged blade. Your shot patterns will be tighter, it will be easier to work the ball either direction and hit it high or low.

On the other hand, if a large percentage of your shots are miss hits and you need help getting the ball into the air, you would better serve yourself by hitting a cavity back club. It will be easier to get the ball airborne, your shots will be straighter and your misses will be minimized.

A set of forged cavity backs will have the forgiveness of a traditional cavity back, yet offer the feel of a blade.

Jada,gitt

over 18 år siden

Jada,gitt

Også ser det tøfft ut da.
Skikkelig kult å ha blades stikkende opp av baggen.
Ler meg ihjel av jålekopper som hacker rundt med blades

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Kjøp et sett du føler deg komfortabel med og drit i hva andre måtte mene om det.

1881

over 18 år siden

1881

Merkelig , så mange svar på et spørsmål og bare en som er fornuftig.
Bra svart Jørgen.

sidewatcher

over 18 år siden

sidewatcher

fjosok:
hvis du har kvalet til noen P4 Tour må det ha vært langt nord i landet eller oppe i ditt hode :-))

uansett så skjønner jeg godt at du aldri ville stillt i noen P4 tour med det som må være ett jålehandicap....du må jo ha feil hcp hvis du noengang kan klare lavt 20tall i stableford :-))

tilbake til køllediskusjonen;
jeg sier ikke at ikke noen med 8 ikke klarer å slå med blades, skjønner bare ikke hvorfor man skal gjøre dette vanskeligere enn det er....
jeg kjenner en og annen som treffer bra nok til å spille med hva som helst....men de er det ikke overtall av på de amatoruene jeg har vært med på.....

Luna

over 18 år siden

Luna

Snuste selv på et blades-sett for noen år siden.
Men ble anbefalt avThomas Hansen ( P4 tour vinner 04) til å velge mer lettspilte køller, og endte opp med de samme som han spilte med.
Det var idiotisk å gjøre et godt golfslag som er vanskelig i seg selv enda vanskeligere.
Han mente selv at mye av grunnen til storspillet 04 sesongen var at han gikk over til mer lettspilte køller (x-14 pro series)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

gleder meg til å se sidewatcher knuse alle oss jålescangolfere på neste års scangolfturnering.

eller vil han kanskje bruke den standariserte anonym-unnskyldningen og si: "Nei, jeg gidder ikke å spille sammen med en så stor samling med jålehandicappere som kun leverer med tastaturet og ikke med driveren"
eller kanskje: "jeg spiller tross alt stabilt på 3-tallet, og har ingenting i stablefordturneringen til SG å gjøre".

bare at du som 3-handicapper er så strålende opptatt av stableford poeng og andres køllevalg gjør meg svært tvilende til at du spiller på 3-tallet gitt.....

påstår at fjosok lyver om P4-kval i tillegg.... høres ut som en trivelig kar.
Fjosok er kranglete, men ingen løgner...(hehe.. den fikk jeg klem på!!)

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

sidewatcher: Ja, det var Longyearbyen Amatour, det var 10 wildcard og 5 deltakere :)

Yngve: Fjosok er ofte kranglete men ikke alltid, men jeg skjønner godt at det ikke alltid er like lett å se de gangene han ikke krangler så den tar jeg på egen kappe. Men som du også sier, løgner er han ikke.

Køllevalg: Jeg er helt enig i at det er patetisk med bladkøller hvis man har dem i bagen kun for show-off men ikke klarer å traktere dem. Det blir som å se Sharif kjøre Koenigsegg. Selv skal jeg driste meg til å prøve blandingen 735 CM i år, hvis det ikke funker så går jeg glatt tilbake til cavity-backs. Det er noe med at det er morsommere å kjøre bil uten traction-control og alle mulige hjelpemidler, men havner man konstant i grøfta er det kanskje en idè å skru dem på.

sidewatcher

over 18 år siden

sidewatcher

merkelig at jeg aldri har funnet Fjosok på noen resultatlister på P4....
men jeg følger jo ikke så godt med :-))

735 CM ser fine ut, har prøvd de litt...

Til sidewatcher

over 18 år siden

Til sidewatcher

"merkelig at jeg aldri har funnet Fjosok på noen resultatlister på P4....
men jeg følger jo ikke så godt med :-))"

Nei du gjør jo ikke det, følger godt med altså.
Han skrev jo at han ikke deltok selv om han var kvalifisert.
Dakommer han ike på lista.

Er det nødvendig å starte en serie med tulleinnlegg når man burde diskutere / få råd ang køllevalg

skulle stå

over 18 år siden

skulle stå

Da kommer han ikke på lista.

golfer

over 18 år siden

golfer

Rac-os taylormade....de er best

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

sidewatcher: Hvis du hadde lest litt nøyere det Fjosok skrev så hadde du sett at han valgte ikke å stille opp på de to P4-tourene grunnet god selvinnsikt. Kvaler han derimot i år så skal han stille opp og gå ned med mast og seil, køller, bag, sko og baller. Bruke sine 5 tilmålte minutter på leting hver gang han choker og havner i skogen og se til at rundene tar de 6 timene som seg hør og bør...

Belinda

over 18 år siden

Belinda

Til sidewatcher-dusten. Siden du driver anonym vendetta må jeg vel få forsvare Fjosok litt. Fint at du trekker fram årsverste runde for Fjosok på Hakadal-turneringen og baserer alt på det. Jeg trekker fram de gode resultatene her. Kanskje du kan holde kjeft snart?

Klubbmesterskap på Miklagard:
Pos 3 - Fjosok 76 77 (svart tee på meget våt bane)

Amatour Oslo GK:
T15 Fjosok 78 78 77 75

Amatour ETC open Miklagard (fant ikke runde 2):
T-26 Fjosok +8 80

Amatour Nes:
16 Fjosok 86 74

Amatour Mjøsen:
4 Fjosok 74 79 (siste runde med +5 på ett hull)

Jeg syns nå dette vitner om stabilt bra spill jeg. Hvordan spilte du da sidewatcher?

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Belinda: Nå får jeg nok kjeft av noen igjen. Omtenksomt at du ikke tok med Solastranda og Nøtterøy forøvrig.... :) Mjøsen-choken var one for the books!

(siste-runde på Miklagard ETC var en 77 runde og tror jeg kom på 13pl.)

Belinda

over 18 år siden

Belinda

77 er respektabelt på den banen ja. Siden sidewatcher bare tok fram den ene fæle runden valgte jeg å ta fram de som var noe å samle på :)

Belinda

over 18 år siden

Belinda

Hva skjedde på Mjøsen på det ene hullet da? Jeg er spent

sidewatcher

over 18 år siden

sidewatcher

spillte kun en av de samme som Fjosok....
det var på Nes og der slo jeg han iallefall :-))

og Nøtterøy da..der slo jeg han garantert !

Belinda

over 18 år siden

Belinda

sidewatcher: Neimen så dritflink du er

Kubein

over 18 år siden

Kubein

Jeg puttet 6 mål mot Vestli i 3 divisjon for noen år siden, vi vant 7-1....

Jævlig interessant, ikke sant????

Det blir akkurat på samme måten som: jeg slo deg på Nes i P4 touren....woooooooow, så utrolig bra. Du er kanskje nummer 960 401 på verdensrankingen.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

sidewatcher: Jeg har sjekket listene og hvis du snakker sant altså at du var topp 15 på Nes og topp 33 på Nøtterøy, men ikke spilte Miklagard ETC så kan du bare være en person. Da har du etternavn som en annen kjent norsk golfspiller, og har også blitt medlem av samme klubb som meg. Det rare er at denne personen har spilt 3 P4 Tour i år og ikke 2.... Hmmm... er det noen som bløffer her???

sidewatcher

over 18 år siden

sidewatcher

det var du som spurte hvordan jeg spillte....

Belinda

over 18 år siden

Belinda

sidewatcher: det var jeg som sa du var dritflink

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

"Sidewatcher", det er dårlig gjort å ta Fjosok fordi han spilte lite taktisk klokt under scangolf turneringen i Hakadal.

Han hadde jo bare spilt igjennom banen 1 gang rett før turneringen startet. Så enten hadde du dårlig hukommelse Fjosok ,eller du spilte bajas og fikk betale prisen for det.....

Til trådstarter : En vis mann sa en gang "det er ikke noe poeng å gjøre golf vanskeligere enn nødvendig".

Ergo velg så lettspilte køller som mulig, tilpasset din kropp og hastighet/akselereasjon av en med god kompetanse på området.

Med mindre man er i verdenstoppen gir nok det best resultater.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Spiller man jevnt under 80 i den type konkurranse, så spiller man veldig bra sammenlignet med oss normal-hackere.

Well done!

Men bladkøller kontra ikke-blad er opp til hver enkelt. Blad er vanskeligere synes jeg, så mitt sett skal ta seg en pause noen år.

Og om de heter TM eller Callaway eller Titleist eller annet, det går i mine øyne kun på smakssak&feeling!

Solum i morgen! Håper jeg....

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Fulland: Jeg ser du prøver deg igjen... I julefredens ånd så kan vi si at Hakadal ble for taktisk vanskelig for meg, ok? ;)

sidewatcher: Enten er du Øyvind Bjørnstad, eller så ljuger du...

Fooore: Blad er nok vanskeligere, men de er også litt mer "oppdragende" i forhold til balltreff og det kan jo være en fordel om man ønsker å nærme seg sweetspot.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Helt greit for meg det Fjosok he he..Var ikke ute etter diskusjon,bare litt juletyn:-)

Syntes det var på sin plass etter at du kalte hjemmebanen min for en "lakmustest". Maken til frekkhet.........

Eller vent litt, gir ikke lakmus tester nøyaktige resultater og verdier.
Kanskje du egentlig gav oss et kompliment?

Spill Hakadal og finn ut hvor god du egentlig er?

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Fulland: Nå slurver du her, det jeg skrev var:

"(Og så vidt jeg vet er ikke Hakadal lakmus-testen på hvorvidt de køllene man har er riktige eller ei heller...;)"

Dette var kun en kommentar til ytret påstand om at en runde (i dette tilfellet på Hakadal) avslørte om man spilte med riktige køller eller ei.

Personlig er jeg mer opptatt av å avsløre "sidewatcher" som sprer om seg med beskyldninger og karakteristikker i huet og rævva, men her er blitt så underlig stille....???

fjols...

over 18 år siden

fjols...

for å si det slik, det skulle ikke forundre meg om du har rett der fjosok...for det ligner mistenkelig på måten han uttrykker seg på.

En forvirrende rekke med beskyldninger, og en følelse av overlegenhet i forhold til alle andre som ikke har peil på golf, fordi de ikke er nede på hverken 2,3 eller 4 hcp...

foråsidetslik...

Fujikura

over 18 år siden

Fujikura

Nå lurer jeg virkelig på hvorfor man må spille en av norges dårligste baner for å finne ut hvor god man er. Oi sa jeg det der høyt? Ja jeg mente det til og med også. I mine øyne er den så jævla kjip at jeg hadde ikke spilt den om så jeg hadde fått gratis greenfee. Å fy jeg er vel et fælt menneske som sier sånt.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

fjols: Jeg kjenner ikke dette mennesket, men hvis "sidewatcher" snakker sant om sine bragder på amatour så er ØB den eneste muligheten.

Under alle forbehold om at dette stemmer så har dette mennesket, såvidt meg er bekjent, meldt seg inn i Miklagard som "sidewatcher" lenger opp betegner som oppskrytt, og velger å legge seg ut med medlemmer der ved å beskylde dem for ymse sludder og vås. Det virker ikke logisk å gjøre seg upopulær i egen klubb på den måten.

Men igjen, det er ikke noe i veien for at sidewatcher bare farer med løgn og fanteri.

hilsen
Frøken Detektiv :)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Helvete heller Fjosok, og der som jeg trodde jeg hadde deg..
Klassisk tilfellet av "heng ham ikke vent til jeg kommer"

Forstår nå hva du mente og trekker med tungt hjerte all tyn tilbake slik at julefreden opprettholdes:-)

Og ja Fujikura, du er et fælt meneske som sier sånt....Fy deg slemme mannen...fy på deg sier jeg.

Fujikura

over 18 år siden

Fujikura

Hehe. Fikk jeg ikke til å dra deg opp? Faens julefred. Fjosok da. Skjerp deg. Si noe slemt du da. Eller du Fulland. FÅ NOE SLEMT! Å det glemte jeg. sidewatcher er jo blitt den onde fæle på forumet :D Jeg er fornøyd jeg.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

"fujikura", du får for forsøket ;-)

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Hehe, jeg som er så snill??? Skal ikke uttale meg om hvorvidt sidewatcher er ond og fæl. Litt klønete kanskje? Velger å tro at beskyldningen om jålehcp og juks var ment flåsete og så ballet det litt på seg for ham, men da er det viktig å stille dem til ansvar for sine uttalelser. Vanlig barneoppdragelse det, for da skjerper de seg til neste gang! Og så må de selvfølgelig be om unnskyldning, og den er vel like rundt hjørnet tenker jeg... :p

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Unnskyld fjosok... jeg mente ikke at du var kranglete..... hele tiden.....

underrettelig og diskusjonshungrig er mer rett karakteristikk, og man skal vite litt om det man diskuterer for å kjøre deg fast, det skal du ha... hehehe...

Denne Sidewatcher, som nå tydeligvis har slukket stearinlyset foran PC'en sin er nok bare en bløffmaker ja. Han hadde plutselig ingen argumenter når du tok han på fersken... jeg er imponert.....

I tillegg, må vite, har jeg også spilt et par selskapsrunder med fjøssokken på Mikla, ja, den oppskrytte sandbagger-banen på kløfta, og det var ingen opplevelse av jålehandicap, men en oppvisning i forskjellen på en ustabil høyhandicapper(les: meg) og 2 dyktige amatørgolfere(Les Gunder og Fjosok) som knivet om presisjonen og æren....

(får jeg de 100 kronene du snakket om for den der Fjosok?)

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

hehe, det var fagre ord Yngve! Jeg setter opp månedlig trekk fra min snobbe-konto til din :) Snart er det vår igjen... kanskje!

Luna

over 18 år siden

Luna

Da er vi enige da.
Blades er for scrach-spillere og jålekopper, mens game-improvements er for de som vil spille best mulig golf, uten hensyn til stil.

Molemei

over 18 år siden

Molemei

Her tok det litt av gitt. Ikke veldig mange konkrete råd, men tar det rådet om at dette må jeg finne ut av selv.

Men er det ingen som spiller på MP-60? Det må jo være en slags gylden mellomvei?

sidewinder!

over 18 år siden

sidewinder!

Så titleist 735 nevnt oppi her. De er vel også en slags gyllen middelvei. Har de selv, og har ingenting å klage på. Fine, treffer ballen nå og da og ser bra ut i baggen....

Kan anbefales.

Molemei

over 18 år siden

Molemei

middelvei, var det jeg skulel skrive ja....

http://www.cutmuscle.com/

GudBedre

over 18 år siden

GudBedre

Her ska folk som har valgt å være anonyme avsløres og henges ut i full offentlighet. Noen har tydligvis problemer med å respektere at folk flest foretrekker ikke å offentliggjøre sitt navn på internett.

Og hvis personen ikke er den omtalte så henger man ut en 'uskyldig' person. Det neste er vel nå at denne personen føler han må gjøre det klart at han ikke er sidewatcher.

Kanskje moderator burde gjøre noen grunnleggende prinsipper klare vedrørende offentliggjøring av (eller forsøk på sådan) av anonymitet.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Gudbedre: Hvis man har valgt å være anonym så må man passe seg for ikke å gjøre seg identifiserbar. I det øyeblikket sidewatcher sier at han slo meg på Nes Amatour, påstar han at han er en av 15 offentlig navngitte personer, dette innskrenkes til ytterligere 4 personer når han sier at han samtidig slo meg på Nøtterøy. Når han i tillegg sier at dette var de eneste amatourene vi har deltatt i sammen så er det han som påstår at han er denne ene personen. Hvis han utgir seg for å være denne personen uten faktisk å være det (noe jeg ettertrykkelig sier er fullt mulig) så er det personen bak sidewatcher som begår ugjerningen her.

Jeg har ikke skrevet noe injurierende om denne personen, det er kun ytret påstand om at såfremt det sidewatcher skriver er sant så må det være nevnte person som gjemmer seg bak nicket. Hvis man sier at man er gift med prinsesse Martha Louise, kommer fra moss og har irriterende S-er så må man regne med å bli tatt for å være Ari Behn.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

...og er man ikke Ari Behn så er det falsk identitetbruk, noe som er alvorlig overfor stakkars Ari.

GudBedre

over 18 år siden

GudBedre

Fjosok,

Din prinsippløshet overgås kun av ditt HCP.

Trøkkikula

over 18 år siden

Trøkkikula

whoho, den fikk du klem på!

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

... og jeg takker for 20 minutters gratis underholdning etter at jeg kom hjem fra ferien min :-)

Fjosok. Dette forumet trenger deg!

704

over 18 år siden

704

Skulle akkurat til å si det samme NGB. Tilbake fra juleferie og får dette servert.

Som MC sier: Priceless!! :o)

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Det er sidewatcher som påstår at han er denne personen, ikke jeg. Kan noen evt. forklare meg hvorfor jeg er den som har gjort noe galt i denne saken her? (Utover et gedigent overtramp av temabrudd :)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

"Fjosok", du vet at jeg er veldig for bruk av fullt navn.

Jeg vet f.eks hvem du er men jeg kaller deg "fjosok" alikevel fordi dette er ditt valg.

Dette har jeg respektert uansett hvor uenige vi har vært når du har langet ut med karakteristiker av min hjemmebane som jeg føler er i beste fall urettferdige.

Så det du har gjort som er "galt" er å navngi en som vil være anonym i den hensikt å komme ovenpå i en diskusjon.
Du mener at han selv har gitt slipp på sin anonymitet ved å nevne at han slo deg i 2 turneringer. Dette er å trekke det litt langt. Var ønske hans å ikke være anonym ville han gjort som jeg. Skrevet under fullt navn.

Dersom din nystartede praksis oppretholdes av flere her, vil forumet ikke være anonymt lenger ,og alle sine meninger vil være fremme i lyset med navn og klubbtilhørlighet.
Dette da ganske mange av oss ved hjelp av lignende listelesning og hint her og der vet ,eller lett kan finne ut ,hvem det er som skjuler seg bak nickene.

Dermed forsvinner poenget med forumet for mange bort.. Dvs at underholdningsverdien vil gå ned (skrekkelig tanke når jeg tenker meg om) og sakeligheten opp. (ganske fin men kjedelig tanke).

Ergo : "sidewatcher's" cover was blown...(possibly).

Bare tanken på at enkelte her plutselig ville måtte stå til rette for sine meninger, er vel mer en nok til å senke promillen noen hakk i den kommende nyttårsfeiringen.

Til sist godt dektivtiv arbeid, men med bakgrunn i det jeg beskriver over.....var det klokt?

t

over 18 år siden

t

Kloke ord Simen

Stakkars ØB

over 18 år siden

Stakkars ØB

Å legge seg ut med Gutta Boys på Miklagard betyr dødsdom her på forumet, og har stakkaren i tillegg meldt seg inn i Klubben (legg merke til stor K) og til daglig må møte RiksGolfSynserne under motorveibrua på RV2 da er han også ferdig som golfspiller.
Hvil i fred

LPG

over 18 år siden

LPG

Bestill Maltby M45 Forced på golfworks med True Temper eller Royal Precision skaft, monter selv. Du får køller som du aldri trodde var mulig til den prisen

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Simen (drunkduck)

Hvis du leser godt, så hentydes det nok til at Sidewatcher bare er et forumtroll, og ikke ØB som det blir antydet at kan være eneste person som stemmer med matematikken til vår egen Fjosok.

Det han skriver er bløff, og når han nå ikke gidder å svare engang, så heller det enda mer i retning av at han er en bløff selv også.

å si at forumets rolle blir borte med at en som blir beskyldt for å være jålehandicapper "avslører" hvem vedkommende må være, sammen med å forsvare sin egen kappe ved å dokumentere at vedkommende bløffer, mener jeg er å trekke dette temmelig langt ut på juss-viddene.

at en bløffer blir avslørt som bløffer er helt greit, og hvis man skal komme med påstander om enkeltpersoner, enten det er anonyme eller navngitte, så må det være hold i påstandene, ellers mener jeg det er helt på sin plass å gjøre detektivarbeide slik Fjosok nå gjorde.

har ingen ønske om at moderator skal fjerne navn-avsløringen i denne tråden, da den rett og slett ikke "avslører" noe som helst, men heller gir vedkommende sjansen til å avsløre seg selv som enten en bløffmaker, eller en som bare har en torn i siden til Fjosok.

I tillegg, hvis sidewatcher, uansett hvem han er, bare er her for å lage kvalm og slenge ut barnslige påstander som han ikke kan stå inne for, så har vi heller ikke bruk for hans tjenester, så da skal han få trolle videre til andre forum.

hvis ikke vi skal kunne stå til rette for meninger, når meningene handler om personflåseri, DA derimot, har forumet mistet sin kraft, og vil bare bli et tåpelig fjortischatteforum med uthenging og påstander over støvleskaftene...

oisann.. det ble et langt og litt småkrasst innlegg.... ikke ment som annet enn en meningsytring, så ikke avslør min identitet nå altså!!

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Simen: Jeg er i prinsippet enig med deg, og det er gode poenger du har. Det som gjør denne saken litt spesiell (mener jeg) er at for det første begynte "sidewatcher" å gi karakteristikker av person og ikke sak. Igjen, med hånda på hjertet så tror jeg ikke disse var ment veldig ondsinnet, og jeg tok dem ei heller slik.

Mitt nick er som du sier temmelig gjennomsiktig, alle har tilgang på den informasjon som skal til for å finne ut hvem jeg er. Derfor blir karakteristikkene sidewatcher serverer en beskrivelse av en reell person, han beskylder meg for bla. løgn og det er dette jeg tilbakeviser.

Sidewatcher røper så selv hvem han "er" (tilsynelatende), også ved offentlig tilgjengelig informasjon. Dette er altså ikke noe jeg har funnet ved å luske i kulissene og det er et viktig poeng.

Ei heller har jeg hengt ut noen, eneste grunn til at det kan oppfattes som uthenging er i såfall fordi noen synes det sidewatcher har ytret er av en sånn karakter at det ikke er særlig flatterende å bli assosiert med dette nicket.

Jeg legger merke til at noen synes at det er greit å beskylde personer for ditt og datt, men ikke å bli stilt til ansvar for det selv om man har røpet hvem man er selv. Jeg er uenig i dette, og får sikkert ikke flere venner på bakgrunn av det :)

Men da dette er en ikke-sak, og jeg tror sidewatcher bare ville være litt tøff i trynet (noe jeg sympatiserer med hundre prosent) så er det ikke noe å tvære ved. Jeg vil likevel be om unnskyldning til en navngitt person i denne tråden som jeg har gjort urett, og det er Marit Christensen! Marit, det jeg mente å si er at du er litt fyldigere enn hva jeg foretrekker :)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

puh... godt den kom, Fjosok.

I saw another lawsuit coming up!!!!

tilskuer

over 18 år siden

tilskuer

Sitat "Yngve":
"... Da derimo, har forumet miste sin kraft, og vil bare bli et tåpelig fjortischatteforum med uthenging og påstander over støvleskaftene..."

Vel jeg må ærlig innrømme at jeg synes dette forumet har vært farlig nær denne tilstanden ganske lenge. Jeg er litt i tvil om hvilken kraft det er forumet kan miste, for det er ganske langt mellom trådene med særlig faglig substans. Og skulle det dukke opp en interessant tråd tar det vanligvis ikke mange innlegg før den er ødelagt med uthenging og påstander over alle støvleskafter.

Men temaet var vel bladkøller, eller.... ?

Jada,gitt

over 18 år siden

Jada,gitt

Dersom Ari hadde spillt golf, hadde han garantert spillt blades.
Den saken er i allefall klar.

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Molemei, jeg spiller dessverre ikke med Mizuno MP 60, men hvis du vil prøve de innendørs selger Lasse køllemaker de på golfsenteret sitt på Romerike.

Og hvor ble det av Sidewatcher? Har Fjosok rett?

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Hei Fjosok, du skriver:

"Sidewatcher røper så selv hvem han "er" (tilsynelatende), også ved offentlig tilgjengelig informasjon. Dette er altså ikke noe jeg har funnet ved å luske i kulissene og det er et viktig poeng."

Dette er offentlig tilgjengelig informasjon som man kan bruke til å finne ut hvem han eventuelt er hvis du i tillegg vet hvem Fjosok er. Og det er det jo ikke alle som vet.

Spørsmålene er imidlertid disse : Det at du fant ut hvem han er (muligens), er det informasjon du trenger å dele med oss?
Og ville han ønsket at du skulle skrive hvem han er?

Svarene er : til nr 1 tja.
til nr 2 nei.

Totalvurderinigen bør derfor bli at nei ,du burde ikke gjort dette. At du vet hvem det er (muligens) gjør jo at du kan ta dette opp med han personlig om du ønsker å skvære opp. Du trenger ikke gjøre dette i all offentlighet da han skriver under nick og vil være en anonym person.

I tillegg hvis det bare er en som gir seg ut for å være en annen. Da er det jo også mulig at personen som blir omtalt her ikke en gang leser scangolf forumet, og dermed ikke kan forsvare sitt mulige gode navn og rykte.

Nesten utrolig at jeg skriver dette med tanke på all tynen jeg har fått fra anonyme gjemt bak nickene sine her inne he he:-) (ja jeg vet hvem mange er mouahhh mouahh mouuuuaaaah )

Men du ba om en forklaring og det fikk du. Du skremmer nok en del "debattanter" som har vært tøffe i trynet med denne "avsløringen"

Tenk om flere andre gjorde det samme....Det kunne blitt interesant.....

Jeg ser det for meg : "Mann med sterke meninger muligvis avslørt som den han er på et golf forum... " Det hadde vært litt av en overskrift he he

Til sist til ettertanke : Hvis du skriver noe stygt om noen gjemt bak et nick, gjør det deg til et bedre/værre menneske enn om du gjør det under fullt navn?

.

over 18 år siden

.

totalt uinteressant.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Nei nei...det du herr prikk skrev, var helt uinteresant.
Slett arbeid, dårlig argumentasjon og for liten inlevelse.

I beste fall (og da er jeg snill) 14,5 , 15 , 15 , 13,5 og 14,5.
Og da lengden var særs kort i tillegg misset du kvalifiseringen i tillegg:-)

Herr prikk!

over 18 år siden

Herr prikk!

hm, det var synd. Da får jeg bli profesjonell istedet da, så får man jo slengt både køller(blades?) og penger etter seg... ;)

Forøvrig, og fortsatt HELT off-topic, vil jeg si meg enig med jonsokk her! Når en person på et forum kommer med SÅ tydlige hint om hvem han (kan) være, så ser jeg ingen hindring i at en person som er så smart som fjosok(og hvilken som helst annen også, som klarer å legge sammen 1+1 ) "avslører" denne personen.

Hvis jeg sier at jeg kjører rød ferrari, spiller på Liverpool, og kommer fra ålesund, så kan man vel påstå at det ikke er en STOR hemmelighet hvem det er lengre?
Det er jo isåfall han som kom med hintene som får tenke over hva han sa/ikke sa, som røpet ham...

Lykke til.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Fulland: Mener du virkelig det du sier??

- Jeg overraskes over de verdivalg og prioriteringer som kommer til overflaten her. Som jeg har sagt så er denne spesifikke saken en ikke-sak, men det prinsipielle er meget viktig.

- Det er ikke jeg som påstar at sidewatcher er denne personen, det er han selv. Han kommer med disse opplysningene etter at Belinda har avslørt mine prestanda i år (som gjør meg lett identifiserbar for de som ennå ikke har fått det med seg).

- Setter du retten til å være anonym, selv etter å ha blåst sitt eget cover, høyere enn retten til å slippe og bli urettmessig beskyldt for juks og løgn?

- Mener du at forumet blir fattigere hvis de som gir feilaktige personkarakteristika av identifiserbare personer avsløres på bakgrunn av informasjon de selv gir?

- Jeg stiller sidewatcher overfor to muligheter: 1. Han bløffer 2. Han er den personen han hevder å være. Han velger ikke å svare, ergo så er dette opp til hver enkelt å trekke slutninger. Jeg har ikke konkludert om 1 eller 2 i forumet.

- Jeg tar gjerne kritikk for ting jeg må ha sagt i dette forumet, men i denne saken klarer jeg ikke med min beste vilje å se at jeg har opptrådt uredelig. De som mener noe annet mistenker jeg å være farget av at det er nettopp Fjosok det handler om.

Belinda

over 18 år siden

Belinda

Simen Fulland: Nå tar du jo helt av fra alle støvlene du har i huset. Hva med å roe ned vendettaen din og kravle ut av sandkassa?

Jeg synes nå det var ganske morsomt når denne sidewatcher, hvem han nå enn er, fortalte om hvilke turneringer han hadde bedre resultater enn Fjosok. Man skal ikke ha så veldig mange hjerneceller i huet sitt for å skjønne at man røper sin identitet ved å si slikt. Som Fjosok sier, enten er det bløff, eller så tabbet han seg ut. HVIS han nå tabbet seg ut, så fortjener han tyn pga det han klarte å lire ut av seg lenger oppe i tråden.

Men Simen Fulland synes vel det var helt greit med idiot-innlegg kun fordi de gikk ut på å sjikanere Fjosok? Jeg undrer ...

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Fjosok og Belinda, jeg tror nok dere misforstår meg.

Først : jeg ligger ikke i en personlig vendetta med Fjosok ,vi bare taste duellerer litt av og til. Dette er ikke en slik duell.
Jeg er fullt istand til å skille mellom sak og person. Fjosok som jeg har møtt under scangolf turneringen viste seg å ha et stort hjertelag, jfr innsamlingen til kreftsyke barn. Masse respekt til han for det.

Dernest : Fjosok stilte et spørsmål. Det var : "Kan noen evt. forklare meg hvorfor jeg er den som har gjort noe galt i denne saken her?

Vel , jeg svarte og reiste en del prinsipielle problemstillinger. Jeg er helt enig i at det er det prisipielle som er viktig her.
Noen i forumet er opptatt av at anonymiteten skal være absolutt uansett hvordan man formulerer seg ,eller hvilke personangrep/beskyldninger man kommer med.

Belinda , jeg vet ikke hvor lenge du har lest dette forum, men jeg har hele tiden vært for bruk av navn og klubbtilhørlighet. Jeg synes det er mest redelig og øker seriøsiteten. Det er mitt syn.

Så Fjosok, du ba om et svar på hvorfor du muligens hadde gjort noe galt. Jeg lekte djevelens advokat og tok tak i det prisipielle. Utifra de hensyn som ble reist kan nok enkelte synes at det du gjorde var galt.

I tillegg kan det diskuteres om han blåste sitt cover.For å blåse det må man vite hvem du er. Ellers kan man ikke vite hvor man skal lete i listene. I tillegg gjør han deg lett identifiserbar ved å nevne hvor mange poeng du fikk i scangolf turneringen. Så dere gjør jo nesten det samme....

For min del synes jeg anonymitet og personangrep er feigt. Sier man noe stygt om noe eller noen ,bør en ha baller nok til å stå for det 100% med navn (og klubb).

Men hvis du skriver bak et nick og ingen vet hvem du er i den virkelige verden,hvordan kan du egentlig føle deg sjikanert?

Det interessante her er at flere vet hvem det er som skriver under hvilket nick. Noen vil vite ,som jeg ,at fjosok aka .............., har blitt beskyldt for juks, mens resten ikke har peiling. Dermed oppstår en gråsone.

Og ja jeg er enig med deg Fjosok i at man i en del tilfeller,som der man er beskyldt for løgn, juks o.l er det på sin plass og ta til motmæle og kanskje slippe katten ut av sekken og navngi løgneren/beskyldneren.

Men da bør man også vise ansikt selv.

Håper dette var klargjørende for mitt syn i denne "ikke off topic saken" som reiser en del interessante problemstillinger.

Uansett : Godt nytt år til dere alle , anonyme eller ikke:-)

Jezus

over 18 år siden

Jezus

Herre min gud... Har du lest hele tråden SF? Fjosok blir angrepet av en halvtulling (sidewatcher) og kalt for jålehandicaper i flere innlegg. Fjosok vinner diskusjonen fordi Sidewatcher driter seg ut. Fjosok blir mislikt (trolig av noen få) fordi han rett og slett er såpass klok at han ikke skriver påstander uten at han vet han har bakgrunn for dem. Han har heller ikke navngitt noen som helst, det har Sidewatcher i tilfelle klart å gjøre selv.

Men nei selvfølgelig: Fjosok får svi, for ingenting er mer irriterende enn folk som har rett. Skjerp deg, Fulland. (Du får ikke mere rett selv om du skriver en hel novelle heller)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

"Jezus", har du lest hele tråden?

Da vil du se at Fjosok blir angrepet av en person for å "navngi" en anonym.

Om han navnga seg selv eller ikke kan diskuteres.

Fjosok stilte da et spørsmål om noen kunne si hva som eventuelt var galt med det.

Jeg svarte. Både prinsipielt og hva jeg selv synes.

Fjosok tok seg forøvrig tid til å lage et lagt innlegg med flere spørsmål til meg.

Disse har jeg svart på som seg hør og bør.

Hvem som vant av "Sidewatcher" og Fjosok er ikke interessant, de prisipielle sidene med avsløring av nick (på den ene eller andre måten )på et anonymt forum er interessant.

Så nei,jeg skjerper meg ikke, men siden det er deg Jezus skal jeg vende det andre kinn til:-)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

drar du den ikke noe langt nå, Simen?
å vinne en diskusjon er en ting, men du ser dette kun fra en side, din, og det blir litt snevert for min del.

Sidewatcher har driti på draget, og Fjosok har antydet at han kan vite hvem han er, noe sidewatcher selv la opp til med sine påstander fra amatour.

du snakker som om dette skulle være av stor betydning for den ene eller den andre, mens det virker som om den eneste som dette har noen betydning for er deg.
akkurat som når vi snakker om Hakadal, som du selv dro inn i diskusjonen.

Fjosok er opptatt av rettferdighet i forhold til sin egen person og eget nick, og hva som er prinsipiellt galt med det fatter jeg ikke.
jeg er ofte uenig med Fjosok, og har diskutert en del ting som vi begge har ristet på hodet over den andres synspunkter, men det er langt ifra det og til det du holder på med, som virker mer som en vendetta for å få satt han på plass.

tro meg, det virker ikke. du stiller kun deg selv i et dårlig lys akkurat nå med å krangle videre med Fjosok om dette temaet.
Den eneste som bør ha noe mer å si nå, er Sidewatcher, som enten bør forsvare seg eller innrømme at han har driti seg ut, ellers er det vel liten tvil om hvem som har "tapt" denne diskusjonen.

Jezus

over 18 år siden

Jezus

Haha, hadde heller ikke ventet at du ville ta noen kritikk SF.
Kreves kløkt for å innrømme at man gjør noe dumt.
Jeg, for eksempel, gidder å svare deg. Det er dumt av meg...

Traktor-Jens

over 18 år siden

Traktor-Jens

Kan noen stappe den forbaska sytinga til Simen Fulland om anonymitet inn i det mørkeste kammer på jorda? Herregud jeg er lei av den. Det er forbanne meg ganske vanlig å bruke nicknames på forumer over hele Internett. At du har mer erfaring med å plukke potet, Mr Fulland, der oppe i Hakadalen din enn å ferdes i communities på Internett er din egen feil. Nå må du snart innse at dette forumet, og de fleste andre, bruker nicknames og ikke ekte navn. At du og noen gamlinger som ikke forstår bedre bruker deres eget navn får være deres egen sak. Alle dere syter og gneller om at det er så useriøst med nicknames, og at alle skal stå for alt dem sier. Lag deg nå et nickname så slipper vi dette uvinnelige gnålet.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Yngve, det var ikke jeg som nevnte min hjemmebane først i denne tråden.

Dessuten krangler jeg ikke med Fjosok her. Som Fjosok selv skrev :
"- Jeg overraskes over de verdivalg og prioriteringer som kommer til overflaten her. Som jeg har sagt så er denne spesifikke saken en ikke-sak, men det prinsipielle er meget viktig. "

Det er dette prinsipielle som jeg har skrevet om, ikke den spesifike saken mellom "sidewatcher og Fjosok".

Jeg tar gjerne kritikk jeg ,så lenge den er sakelig:-)

Traktor Jens, du og andre kan være så anonyme dere vil på et anonymt forum med nick. Helt greit det.

Det debatten dreier seg om er om det er greit eller ikke av meg og offentliggjøre ditt navn hvis jeg finner ut hvem du er....

Herr Prikk

over 18 år siden

Herr Prikk

Men, du bommer jo på målet ditt simen. For de fleste som har ytret seg her nå, er enige om at sidewatcher "røpet" seg selv, med overlegg eller ei. Og når det da ligger så i dagen hvem den personen er, så er det ikke noen offentliggjøring som har skjedd! Det er bare fakta!

Det blir vanskelig å forklare mer, når det virker som du ikke vil skjønne det vi sier til deg..?

Traktor-Jens

over 18 år siden

Traktor-Jens

Tusen takk Fulland for at jeg får lov av deg å være anonym.

Det skrives forsåvidt saklig, og ikke sakelig.

Fulland. Når sidewatcher "misbrukte" sin kunnskap om hvem Fjosok er i det ekte liv, med å "skjelle" han ut om hans spille-egenskaper, så må han kunne tåle å tabbe seg ut på denne måten når han identifiserer seg selv uten helt å skjønne det ;) Det mener nå jeg. Jeg er forsåvidt enig i at det er på kanten av Fjosok å leke detektiv og røpe navnet. Det ville ikke jeg gjort. Meeeeeen. Jeg synes nå sidewatcher fortjente det siden han var såpass frekk i tonen sin i starten av tråden.

sidewatcher

over 18 år siden

sidewatcher

jeg tror ikke ØB er spesiellt blid over denne nissen Fjosok sine kalkuleringer.....

mens dere har sittet her inne og lekt detektiver har undertegnede trent og spillt golf :-))

må jo det skal jeg klare mer enn 23p i neste års Scangolf turnering....vær så snill å ikke legg den til den fryktelige vanskelige Hakadal banen......Miklagard er lettere er den ikke ?

Belinda

over 18 år siden

Belinda

Og sidewatcher fortsetter med sin vanlige fientlige stil. Fikk du ikke fine nok julegaver i år?

Mens du både har trent og spilt golf, ja da har vi ledd av deg bak din rygg siden du er så dum i hodet ditt :-))

Klart at Miklagard er lettere enn Hakadalen. Der slipper man å ha med laser for å vite hvor langt man har igjen til stokken :-))

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Bare hyggelig "Traktor Jens:-) og takker for retting av skrivefeil.

Herr Prikk. Jeg skjønner utmerket godt hva du og andre sier ,jeg er bare ikke enig i premissene.

Hvis du vet hvem fjosok er og at sidewatcher ble bedre en fjosok i de to nevnte konkuransene og ikke spilte på Mikla blir 2 + 2 = 4.

Vet du derimot ikke hvem Fjosok er ,kan man ikke slutte dette.
Derfor mener jeg at det kan diskuteres hvem som offentliggjorde hvem. Ham selv, eller fjosok som naturlig nok kjenner sin egentlige identitet og dermed kan finne ut hvem sidewatcher er via listene.

Så om det "ligger i dagen" er avhengig av om du vet hvem fjosok er eller ikke.

I tillegg er det ikke sikkert at sidewatcher var 100% ærlig/korrekt om sine plasseringer i disse turneringene og da er plutselig feil person offentliggjort.

Jeg tror vi alle er enig om at det er lite heldig.

Sidewatcher var frekk, men det er det nå mange andre med eller uten nick som er også da, eller husker jeg feil? he he.

Til sist Belinda, jeg lover at problemene med avstand vil være løst til neste år,slik at laser ikke trenger å være med i baggen på runden.

Belinda

over 18 år siden

Belinda

Jeg er ikke enig i at det er så veldig uheldig. Hans feil, hans ansvar.

Det eneste fjosok gjorde var å peke på hvem sidewatcher hevdet han var. Og siden sidewatcher ikke tør å bekrefte om han er eller ikke er den nevnte personen, ja da viser det ikke mye baller hos personen. Derfor et bekreftet forumtroll som bare er ute etter kvalm.

Jeg syns nå det var litt morsomt at en frekkas fikk en smekk på fingeren sin :)

Fulland: Det med laser var mer et stikk til sidewatcher som ikke kjenner til hvorfor resultatene på turneringen var noe labre :) Fint at banen får eksakte målinger!

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Belinda, skjønte det.Ville bare opplyse om at dette har blitt tatt tak i:-)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

jeg prøvde meg på en "den eneste som bør uttale seg nå" taktikk, men det gikk ikke...

Simen, du kan ikke fortsette å argumentere på vegne av sidewatcher og Fjosok, for så å si at det ikke handler om dem men om prinsippet.
prinsippet er greit nok, men du tar feil i din hentydning når det gjelder å bryte et prinsipp.

den eneste som bryter et prinsipp her, er du, som bør vite bedre enn å tråkke i andres salat. hvis vi skal være prinsippryttere, så bør jo et prinsipp være "gi seg mens leken er god", eller hva med "Vend det andre kinnet til!"...

mange prinsipper som brytes, men om det er uheldig eller ikke, er ikke opp til meg å avgjøre, og det er helt klart at dine uttalelser står for din regning, og ikke vår.
ref. sitat fra ditt forrige innlegg:
"I tillegg er det ikke sikkert at sidewatcher var 100% ærlig/korrekt om sine plasseringer i disse turneringene og da er plutselig feil person offentliggjort.

Jeg tror vi alle er enig om at det er lite heldig."

Jeg er ikke enig med deg, for når sidewatcher kaller fjosok en jålehandicapper, og skryter på seg plasseringer som ikke stemmer, så vil heller ikke den antatte avsløringen kunne stemme, og dermed er INGEN prinsipper brutt inntil du tuter videre som en advokat som prøver å vri alt til sin fordel og mot sitt synspunkt.

problemet er som sagt at du greier det ikke denne gangen. jeg tror ikke det er så mange som er enige med deg nå, så kanskje du bør gi deg mens leken er god i stedet for å smi mens jernet er varmt.

mange ordtak som inneholder gode prinsipper............

godt nytt år, og la oss håper 2007 blir litt mer ærlig og litt mindre kranglete....

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Yngve, jeg trodde det var konsensus om at mulig offentligjøring av feil person er uheldig i et anonymt forum. Det er jo ikke sikkert at personen som blir navngitt setter pris på å bli assosiert med "sidewatchers" meninger hvis de ikke er hans egne.....

Er det ikke tilfellet ,trekker jeg det tilbake og sier at JEG synes det er uheldig slik at ikke andre risikerer å inkluderes i mitt syn.

Dessuten, Fjosok spurte og jeg svarte. At enkelte ikke likte svaret er greit nok. Dermed ble det litt skriverier ut av dette også:-)

Men jeg er enig i at nok er nok. Så i julefredens og det nye årets ånd lover jeg å ikke skrive mer i denne tråden.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

For å oppsummere og legge denne død kan jeg nå opplyse om følgende:

Sidewatcher er IKKE Øyvind Bjørnstad. Øyvind Bjørnstad og sidewatcher er IKKE samme person, selv om de opplysninge sidewatcher ga entydig ga det svaret så er det altså ikke tilfelle. Grunnen er at sidewatcher løy om sine plasseringer.

Jeg har for N`te gang heller aldri påstått at sidewatcher var ØB. Jeg vet nå hvem sidewatcher er, men jeg skal skåne ham fra å si det. Kalkuleringene mine var helt riktige, problemet var at sidewatcher skrøt på seg noen titalls plasseringer.

Da jeg ikke regner med at sidewatcher kommer til å beklage til noen hverken her eller der, så vil jeg beklage overfor Øyvind Bjørnstad den påkjenning det må være urettmessig å bli koblet til dette nicket :)

Hohoho, så morsomt!

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

øøøøøø, bare en ting til....

Sidewatcher: Hvor mange poeng ble det på nøtterøy egentlig? Det var vel ikke veldig langt oppe på 20 tallet det heller var det vel? ;)

Jada,gitt

over 18 år siden

Jada,gitt

Fjosok. Jeg er ikke veldig imponert.
Du har driti på draget og hengt ut en uskyldig person.
Fy skam.

Akkurat

over 18 år siden

Akkurat

A: "B" er en jålehcper og fikk 23 poeng på hakadal, mens jeg vant 3 major titler i 2000.

B: Da er "A" enten Tiger Woods, eller så ljuger A

A: "B" er en nisse og har kalkulert feil

B: Det viser seg at A ikke vant 3 majortitler i 2000 og er ikke Tiger Woods

Jada,gitt: B har driti på draget og hengt ut en uskyldig person. Fy skam.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Meget god sammenligning, ettersom det å komme foran Fjosok i to turneringer kan tilsvare å vinne 3 major-turneringer samme år... :D

Jada,gitt: *sukk*

sidewatcher

over 18 år siden

sidewatcher

og mens dere har fortsatt å leke detektiver har jeg trent styrke og fått meg min velfortjente pilsner :-))

uansett så har vel trådstarteren fått mange gode råd om nye køller og mange har hatt noe å gjøre i dag....

Fjosok:
skriv gjerne hvem du tror jeg er, så får vi alle oss en god latter :-))

Godt Nytt År alle sammen, ses på Amatouren neste år !

og for ordens skyld...jeg hadde ingen anelse om hvem fjosok var før diskusjonen startet.....men jeg vet det nå :-))

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

sidewatcher: Ikke drikk for mye øl, da for du ikke igjen for styrketreninga. Husk du trenger å være i god form for alle bakkene du skal gå til våren :)
Vi sees på Amatour, og kanskje P4-tour?!

Godt nytt år!

sidewatcher

over 18 år siden

sidewatcher

jeg skal ta det rolig med ølen, jeg trenger styrken :-))
men det er ingen fare med formen.....

får håpe man kan klare å få spillt noen P4 tourer til sommeren, personlig kunne jeg godt tenkt meg å få spille NM på Onsøy !

synes du det er så mange bakker på hauger :-)

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Frontnine på hauger er tung, beinhinnebetennelse under Canon i fjor bla....
Men det finnes baner som er tyngre å gå også...

NM på Onsøy?... har ikke spilt, bare gått caddie der. Får dra til Svalbard å kvale da kanskje ;)

sidewatcher

over 18 år siden

sidewatcher

...er ikke et registrert nick, så derfor kan man skrive hva man vil

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Hei.... HEI! SA JEG!!!!

ikke slutt denne tråden med å liksom bli VENNER!!!!

det blir skikkelig tragisk...

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Slapp av Yngve, jeg har ikke en venn i denne verden, og har ikke tenkt å begynne med sidewatcher ;)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Hvis du lover å holde ut til den bitre slutten, så skal jeg være vennen din..... ;O)

Hjelp

over 18 år siden

Hjelp

Jeg blir så imponert over gutta på haugen.
Sånn briljering med ord og sarkasmer.
Trådstarter har sikkert blitt mye klokere

Molemei

over 18 år siden

Molemei

Ja, her var det mye hjelp og få gitt.

Sidwatcher: Hvorfor er det så utrolig gøy å forsøke å drite ut andre og lyge på seg at du er en bedre spiller en det du er?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her