Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Intelligolf

Jan B. Sørensen

over 21 år siden

Jan B. Sørensen

Ville gjerne komme i kontakt med brukere av Intelligolf programmet. Har nettopp kjøpt 7.0 versjonen (Birdie) og har en bluetooth GPS som jeg tenkte jeg skulle bruke samtidig. Ser det er mange baner å hente ned.
Vil altså gjerne komme i kontakt med andre brukere.

Rolf Hagen

over 21 år siden

Rolf Hagen

jeg bruker Intelligolf, er storfornøyd men bruker ikke Gps.
Har en eldre Palm Vx uten fargeskjerm. Ute på rundn registrerer jeg slag og antall putter for meg og mine venner.
Har stort set lastet ned baner fra nettet og så kontrollsjekket disse med data på hjemmesiden til banen ol.

Enda Litt Tregere Spill

over 21 år siden

Enda Litt Tregere Spill

Hvor mye ekstra tid bruker du på dette da?
Jeg forslår at du venter med å bruke Palmen til du er ferdig med runden.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Jeg hadde intelligolf på min palm, men dessverre er det uendelig mye treger enn å bruke et scorekort...... jeg endte opp med å legge inn data etter runden - og det er det eneste fornuftige ift. medspillere etc.

Rolf Hagen

over 21 år siden

Rolf Hagen

For å skrive 4 * score og antall putter bruker jeg mere eller mindre nøyaktig samme tid eller mindre! som å skrive med penn i et scorecard. Ikke glem at jeg svært ofte skriver for alle, alle vet at jeg alfabetisk ønsker antall slag og så antall putter, dette går kjapt og systematisk.
Jeg skriver ned i ledige stunder etter jeg har puttet, enten er jeg først ferdig og står og venter på de andre, eller mens vi går, eller mens vi / jeg venter på å slå utslaget.
I tillegg er det ikke snakk om å skrive, men å trykke på tall på en skjerm.
Hvordan skulle jeg huske alle tallene til etter runden?, hadde jeg skrevet ned hvert slag on fullstendig slaganalyse hadde det vært noe annet.

Jan B. Sørensen

over 21 år siden

Jan B. Sørensen

Etter mine "tester" jeg har gjort her på stua for å se hvor lang tid jeg vil komme til å bruke på å legge inn den informasjonen jeg ønsker, er det helt minimal forskjell. Det er alltid tid nok i nærheten av green eller på vei til neste hull eller for den saks skyld mens man venter på utslaget.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

...la det da være sagt at de som bruker like lite tid på å tukle med Palm'en sin som jeg bruker på scorekortet - de må gjerne bruke Palm... Men la meg slippe sånne som han dusten jeg spilte med i september i fjor som brukte tre minutter ekstra på hvert hull, i tillegg til å skulle diskutere statistikken sin med alle andre i flighten. Det er ikke moro.

Jeg er dessuten fristet til å utfordre alle Palm brukere til duell - hvem skriver scoren fortest den med kort eller den med Palm. Jeg setter en kasse rødvin på at dere er sjanseløse..... Og vi snakker ikke
tidsbruk fra du står med den i hånden, men om tidsbruk fra du begynner å finne den frem.

Rolf

over 21 år siden

Rolf

Det er fordeler og ulemper med begge selvfølgelig..
Pennen funker ikke, du har skrevet feil og må begynne å klusse, scorekortet er blitt vått osv osv..

Men skjønner svært godt at en slik nisse som du beskriver er ulidelig smertefullt, sånt skal vi ikke ha det..

Og seriøst, det går fort når man har palmen lett tilgjengelig, og KAN programmet, og derfor ikke får panikk om man trykker feil, DA går det fort :-)

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Rolf, vi er ikke så uenige... En ting bare; fornuftige golfspillere bruker ikke penn. De bruker blyant - og har scorekortet på et tørt sted.

Steinaldermannen

over 21 år siden

Steinaldermannen

Kommer jeg bak en tulling med lomme PC som sinker spillet, og jeg må vente, så slår jeg! (ballen altså) Roper for ordens skyld fore!

Utrolig at penn og papir fungerer for de beste spillerne, mens dere må ha disse dustegreiene. Tror dere at statistikken skal gjøre dere bedre, når svingen etter all sannsynlighet er problemet?

Og hvis dere ikke husker runden etter spill, bekrefter det min påstand - for da bruker dere for mange slag!!! Konsentrer dere om spillet, ikke alle disse duppedittene, antall putter kan også skrives på kortet. Det er helt uvesntlig informasjon på dette nivået om driven traff fairway!

SB

over 21 år siden

SB

Statistikk er gøy.
Men klarer man ikke notere det man trenger av info på tilnærmet samme tid som andre bruker på å notere score, så lar man være.

Bruk de statistikk-scorekortene du kan få printet ut i Scangolf Community, eller lag dine egne tilsvarende, så bør det gå kjapt. Da kan du bruke tid på å plotte de inn i Palm/PC når du kommer hjem.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

SB, nettopp. Verre er det ikke.....

Enda Litt Tregere Spill

over 21 år siden

Enda Litt Tregere Spill

Det går an å kjøpe kjølebag og air condition til golfbilen også...

Det er vel plass til det man trenger på et scorekort: Slag i midten, fairwaytreff oppe til venstre, greentreff oppe til høyre, straffeslag nede til venstre og putter nede til høyre. Scrambling får du ut fra putter og GIR. Hvis du i tillegg har en måte å indikere at du ligger i greenbunker, har du sand saves også. Å føre statistikk over køllebruk tror jeg ikke er så viktig siden det er veldig væravhengig.

Og så er det bare å legge inn på scangolf etterpå...

Enda litt raskere

over 21 år siden

Enda litt raskere

Til "Enda litt tregere";
Bare husk på å spisse blyanten før du går ut på runden. Tallene må jo bli ganske små..... ;-)

Golfer

over 21 år siden

Golfer

Golfere bruker scorekort. Klarer man ikke å huske slagene på en runde, trenger man å trene på alt. Særlig nærspill. Gadgets har en fordel, og det er at det er ustyrtelig morsomt å se folk hacke rundt banen, mens de knoter med en duppedings.

linki

over 21 år siden

linki

SB skrev et innlegg hvor det ble inkludert følgende: "Bruk de statistikk-scorekortene du kan få printet ut i Scangolf Community, (...)"

Ja, takk: Kan noen si meg hvor dette finnes??

SB

over 21 år siden

SB

community-logg inn-ny runde-velg bane-skriv ut scorekort

Hvis du ikke er/ikke vil være medlem av community prøv denne:
http://www.home.no/rgolf/

Compaq Ipaq bruker

over 21 år siden

Compaq Ipaq bruker

Herregud å mange sytepaver her da ? Går jo an å skrive mens man går, eller mens dine medspillere slår ut fra tee. Når man får inn teken så tar det jaggu ikke lange tida.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Problemet hr. Compaq Ipaq er at det du sier er helt OK - mens virkeligheten for mange av oss blyanttilhengere er at en hel del av lomme-PC brukerne bruker mye tid på å plotte.... Ingen sutrer over de som ikke bruker mer tid enn det tar et normalt menneske å skrive et 4 tall og et par streker her og der....

Compq Ipaq bruker

over 21 år siden

Compq Ipaq bruker

Ja til helv... med tregingene... :-) Skjønner hva du mener...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her