Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva er Hcp målet ditt for 2007

Drunkin`driver

over 18 år siden

Drunkin`driver

Jeg har satt meg som mål å komme meg ned mellom hcp 18 og 20 i løpet av `07 sesongen

hcp utgang 2006 :29,5

morten

over 18 år siden

morten

Har per idag 28 hcp, ønsker å komme meg ned på ca 20 hcp iløpet av 2007. Jeg skriver meg da ikke ned ved første anledning, men bare når jeg spiller stabilt bedre enn mitt hcp tilsier.

kabel

over 18 år siden

kabel

Det får du ikke muligheten til til neste år....da er alle runder hcp tellende

driving like a drunky

over 18 år siden

driving like a drunky

mitt mål er komme under 3, har 4 og en halv

704

over 18 år siden

704

Med tanke på de nye reglene er målet mitt å ikke bevege meg vekk fra de 5 som står der nå :o)

Johan

over 18 år siden

Johan

Hehe, jeg må le av alt det hcp maset. Jeg bare spiller og koser meg jeg. Bryr meg katta om hcp og innlevering av scorekort. Noen ganger spiller jeg 10 over banens par andre ganger ikke, so what? Finnes ikke en kjeft i Norge som marker noe til sånt likevel...

driving like a drunky

over 18 år siden

driving like a drunky

Ja, Johan, vi ler oss i hjel....! :-P

God Jul!

Singel

over 18 år siden

Singel

HAr 23,8 nå, målet er singel neste år. Det skal jeg greie!

Singel:

over 18 år siden

Singel:

Det greier du ikke med din sving;)

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Målet er under hcp 6, starter sesongen på 12.

Hovedmålet er dog å bli stabil på rundt 80slag, hcp blir et resultat av dette.

golfer

over 18 år siden

golfer

alle runder er ikke hcp-tellende.. man må stemple i kortet før runden spilles for at du kna skrive deg ned eller opp! så kabel, der tar du feil..

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Målet er å komme meg opp de tilmålte 2 enhetene jeg har lov til, og så klatre oppover vært år for å kunne holde tritt med sandbaggerene som har fått en gavepakke fra forbundet.

lett

over 18 år siden

lett

2 tallet

Tiger

over 18 år siden

Tiger

+10

Daniel

over 18 år siden

Daniel

Mitt mål er at flest mulig golfere i Norge slutter å spre denne særpregede norske HCP-hysterien og istedet koser seg på golfbanen og holder sine HCP-ambisjoner og HCP-refleksjoner for seg selv eller venner som er intressert.

God jul! =)

:)

over 18 år siden

:)

NEd fra 8 til under 5 er målet men er egentli fornøyd med alt som heter nedskriving

t

over 18 år siden

t

Målet er +-80slag
Men det aller viktigste er å ha det morro med gode kamerater eller nye bekjentskaper på hver eneste runde.
En golfrunde er en sosial greie som vi bare burde sette pris på og nyte.
Folkens vi er heldige!!!

Old Course

over 18 år siden

Old Course

24 eller under! (Handicapkravet på Old Course er 24...)

flise

over 18 år siden

flise

målet mitt er å komme i klasse a på ladies tour, og det er under 11,4.
Har nå 12,4 - så det er vel oppnåelig..

Titleist

over 18 år siden

Titleist

Skal prøve å spille stabilt under 80. Da er jeg fornøyd.

morten

over 18 år siden

morten

daniel:
Mitt mål er at flest mulig golfere i Norge slutter å spre denne særpregede norske HCP-hysterien og istedet koser seg på golfbanen og holder sine HCP-ambisjoner og HCP-refleksjoner for seg selv eller venner som er intressert.

God jul! =)

Hvorfor gidder du å bry deg om å lese denne tråden, hvis du bare kommenterer det negative med at folk bryr seg om hcp? Jeg er selv et konkurransemenneske, derfor blir nedskrivning av hcp et tegn på at jeg stadig forbedrer meg. Golf er en fantatisk sport, trenger ikke være blodig seriøs bare fordi en bryr seg om sitt eget og andres hcp. Andre får ha de mål de måtte ønske, jeg ønsker å ha det kjekt på banen, den gleden føler jeg at kommer, ved stadig å bli en bedre golfer.

GOd jul til deg også :)

Derten

over 18 år siden

Derten

Jeg støtter morten i innlegget hans!

Daniel

over 18 år siden

Daniel

Jeg gidder å bry meg om å lese denne tråden fordi jeg vet om så utrolig mange som er så lei av at alle maser på de:

"Hva har du for handicap?"
"Hvorfor hiver du ballen ut fra skogen"
"Du vet at du ikke kan droppe på den måten"
"Du puttet ikke i den siste putten"

Når de før runden ikke har sagt at de har tenkt å spille en handicap-tellende runde.

Håper det blir forandring med dette etter nyttår med de nye reglene der en MÅ stemple kortet før runden hvis en har tenkt å spille en handikaptellende runde... Da bør de som ofte spør slike spørsmål kun spør: "Har du stemplet kortet?"... Og hvis de svarer NEI, så kan de la være å være pirke-Petters.

Ja golf er en fantastik sport, har selv spilt i 17 år og er som de aller aller fleste mennesker et "konkurransemenneske" men føler ikke at jeg gidder å konkurere på vamlige selskapsrunder ettersom jeg ikke er optimalt forberedt for dissse sammenlignet med MEDAL, konkurranser og lignende.

Du sier at "Andre får ha de mål de måtte ønske, jeg ønsker å ha det kjekt på banen"...

Helt enig med deg, men tingen er at det er mange som er så inne granskuen møkka-lei av folk som flere ganger under en runde pirker på ting og tang selv om deres partner ikke yttret at han spiller etter de nøyaktige reglene som en handicaptellende runder krever.

Så kos dere med deres handicap frem og tilbake, men respekter folk som ikke spiller handikaptellende og la vær og "informere" de om hva de rent hypotetiskt burde ha gjort i den og den situasjon dersom de spilte en handikapptellende runde.

Bare fordi en ikke ALLTID spiller handikaptellende, betyr ikke at en er konkurransemenneske... Selv om en ALDRI spiller handikaptellende, så kan en allikevel være et "konkurransemenneske" (et ord som forøvrig er en klisjé uten like, men la gå...

God røyk og gott nyttår =)

Ulf

over 18 år siden

Ulf

Målet mitt neste år er å klare å senke hcp på en annen bane enn hjemmebanen min.
Går ofte banen på 1-2 over par både på selskaps og turneringsrunder, men klarte ikke bedre enn +4 på bortebane i fjor selv om hjemmebanen min er slopet som mye vanskeligere enn de fleste andre baner.
Forøvrig er hcp-målet å komme ned på scratch en eller annen gang i livet, men de siste 2 poengene er jaggu seige......

Twiggy

over 18 år siden

Twiggy

Målet er å bli ere stabil... Hvis jeg snitter 79 slag i år, så er jeg meget fornøyd...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her