Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Provosert av andres for høy hcp.

Titleist

over 18 år siden

Titleist

Jeg har opplevd at enkelte spillere har blitt rasende på andre som de oppfatter som ”skurker” for at de spiller til mye lavere hcp enn de har på kortet, og ved bare en vanlig runde golf uten press overhodet.
Jeg kan ikke forstå hva som rører seg inne i hodet til sånne. Det må da være knekkende likegyldig hva andre har som hcp. Man har vel mer enn nok med sitt eget spill om man ikke skal rote med andres også?
Det oppfattes at disse som styrer med andres hcp på en måte føler seg snytt aller lurt. Jeg har flere ganger hørt kommentar fra en om en annen i flighten og kommentarene går som regel på at de anser den tredje for å lure systemet. Merkelig synes nå jeg.
Noen som har meninger om dette?

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Poenget kommer vel kun fram når de samme "snikerne" drar hjem de beste premier i turneringer.

Ellers er det bare generelt pinlig.

OH

over 18 år siden

OH

GJENNOMSNITT GOLF SPILLER I NORGE HAR 5 SLAG DÅLIGERE EN DET SOM STÅR PÅ H`CAP KORTET.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

OH: Jepp, men det er pga systemet vårt.

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Dette er jo bare en liten smakbit på at golf ikke er nøkkelen til fred på jord.

H

over 18 år siden

H

Har kun blitt provosert pga andres for høye hcp noen få ganger.

Første gang da jeg spilte en match mot en som fortalte at han hadde spilt to runder med 39p uten å skrive seg ned. Men det var på en bane som var så mye lettere enn vår at han ikke skrev seg ned noen av gangene.
Andre gang var da jeg spilte 36p og tapte førsteplassen i turnering for en tosk som fikk 37 p og som uka før hadde 37 p i konkurranse og ikke skrev seg ned.
Ellers hadde jeg en tvilsom opplevelse i sommer med 3 svensker som spilte 42, 43 og 45 p og som ikke ville skrive seg ned fordi at de skulle konk uka etter.
De manglet forøvrig alt som het etikette. Kan se ut som visse ting henger sammen.
Felles for de to første og de tre svenskene var at de ikke skjønte/ville ikke skjønne at de var usportslige.

--

over 18 år siden

--

Reiser H ofte alene til Sverige og golfer tro???

704

over 18 år siden

704

hvis man blir sur av å konkurrere med hcp, så er det bare å slutte med det. eneste gleden man kan ha av å vinne en hcp-turnering er jo uansett premien (ettersom det umulig kan gi noen glede å slå andre som egentlig er bedre enn seg selv bare fordi man får starte langt foran), så da kan man heller bruke startavgiften på å kjøpe seg noe fint i stedet.

hvis man ikke liker hcp i utgangspunktet (slik som meg) så kan man enten følge reglene på kortet for ikke å gjøre andre sure eller så kan man gi fullstendig f... og bare ha kortet fordi NGF krever at man har et sånt søtt lite bevis på at man klarer svinge en metallpinne og treffe en ball i ny og né.

hcp er, og vil alltid være (helt til jeg får viljen min og det blir avskaffet), en kilde til uenighet, sure miner og latterlige diskusjoner. det eneste som nytter er å ta det med et smil og glede seg over hvor morsomt det er å hacke seg fram til den kortklipte delen av banen.

kjære julenissen! jeg ønsker meg et handicapfritt system til jul! ettersom jeg har stort sett har vært snill i hele år syns jeg ikke det bør by på store problemer.

H

over 18 år siden

H

til --

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Jeg spiller en del i Sverige. Med familie, meb kamerater og alene.
Er vel uansett ikke temaet som skal diskuteres

--

over 18 år siden

--

Synes bare at din historie høres litt overdrevn ut, men dersom den er sann er det vel ingen som liker luksere. Har opplevd det samme men da kun med spiller i konkuransen en som skulle ha justert seg og ikke gjorde det.

Julenissen

over 18 år siden

Julenissen

704, du skal få det dumme hcp-systemet fjernet for evig og alltid. Det har nisserådet gått inn for. Nå blir det bare kos på golfbanen! surpompene kan spille fotball i stedet:-)

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Livet er for kort til å irriterere seg over golfere som går rundt å lurer seg selv.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her