Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ingen grunn til å handle dyrt i norge!!

golfballen

over 18 år siden

golfballen

Er like overrasket hver gang jeg går i en proshop og ser på prisene, sitter en del på nettet og følger med på priser i usa osv, og det skjer aldri at jeg ser køller til lavere priser uansett salg her i norge, så til alle dere som er redd for å kjøpe på nett, så er det faktisk ingen grunn til det. Har selv bestilt fra usa opp til flere ganger, og det skjer aldri feil med frakt, kurser osv.. Ikke bare er det billigere, men du har som oftest bedre og flere alternativer til skaft og grep også. Så til deg som er ute etter nye køller og vet hva du vil ha, så finner du garantert det du skal ha mye billigere på nettet!! Bare sjekk at de shipper til Norge og hva shippingen koster. Mitt eksempel er 3-P callaway x-tour stiff, callaway erc fusion 9 grader firm, Ben Hogan riviera sand og gap, callaway heavenwood 23grader(hybrid), alt dette ferdig ink. frakt/moms, endte det opp på ca 8000, dette er ca halv pris av norske priser om ikke enda billigere. Så jeg vil bare anbefale til dere som skal bytte ut køllene deres, sjekk på internett først!

OK

over 18 år siden

OK

Har du oversikten over hvor mange proer som bytter jobb/ slutter i yrket etter denne sesongen? Hva med litt lojalitet ovenfor din egen hjemmeklubb? Det er kanskje ikke noe poeng med en proshop på banen din?

Killer Queen

over 18 år siden

Killer Queen

Man må jo også tenke på at det er mange eldre personer som spiller golf. Disse mennesken fikk ikke PC i julegave som femåring. En god del har heller aldri hatt bruk for en, så for disse er proshopen et must, dersom de ikke har, eller ønsker å bry sine unge slekninger/venner.

Alt er liksom så mye bedre i USA, men vi har faktisk råd til å holde liv i de menneskene som yter oss max service.

Golfkølla

over 18 år siden

Golfkølla

Han tester vel køllene hos den lokale proen og handler på nett.
Tøfft.

sonny

over 18 år siden

sonny

syns han skal få lov til og kjøpe på nett jeg..

Tjalle

over 18 år siden

Tjalle

Lojalitet til din egen pro? Er du full?

Jeg foreslår at de setter opp prisene til det tidobbelte, så kan de som synes synd på disse folkene som driver proshop, virkelig få vist at de er lojale.

Er det ikke marked for egen proshop hos en klubb, så legg den ned. Det er absolutt ikke ett must for alle klubber å ha en proshop med alt det nyeste utstyret til blodpriser.

y

over 18 år siden

y

Det er jo ikke sikkert kopikøllene på nettet har samme kvalitet som originalvarene i Proshop, men det kan dere lese om i en annen tråd.

Lojalitet??

over 18 år siden

Lojalitet??

Hvorfor skal man kjøpe dyrere enn man må? For å være lojal slik at de som selger det kan få sette fortjenesten sin selv? Dummeste våset jeg har hørt. Markedet regulerer seg selv, de som klarer å tilpasse seg og har livets rett klarer seg, de som ikke klarer seg er ikke gode nok. Og det er selvsagt ikke bare pris det går på. Service er også viktig, noen vil alltid være villig til å betale mer for de som gir god service og rett og slett er gode selgere. Men for å ta det jeg begynte med; begynne å skjelle ut folk som velger å handle på nettet eller i utlandet er sprøyt og blir bare dumt.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Deja vu...

sonny

over 18 år siden

sonny

selvom du handler på nett så er ikke alt kopi "Y"
De store nettbutikken har det real ting. De fleste på ebay er også ærlige forhandlere.
Proshopene kunne satt ned utstyrert en del.
Var på jobbintervju en gang på en av Norges største importør. Da fikk jeg vite hva slags margin proshopene hadde.
Det var en veldig bra bruttofortjeneste. Men så er jo proshopene åpne bare et halvt år så de må ta igjen for det andre halvåret også kanskje..

Henke

over 18 år siden

Henke

Det kanskje viktigste argumentet i denne tråden må være utvalget man får på nettet. Hvis du ikke tilfeldigvis lar deg lure til å tro at nettopp et av de tre jernsettene den lokale shop'en har er det rette for deg.

Det er ikke snakk om kopier her - riktig Solskinns... Det er snakk om noen av de største forhandlerne i verden - f eks Edwin Watts - som har sine egne butikker, men som har valgt å være store og bra på nettet. Det er ingen andre sporter som tar det som en selvfølge at det skal være en spesialforretning for sporten, kloss på banen.

Og til sist: Det er lov å satse på nett i Norge også, men det er ingen som har gjort det. Ikke skikkelig. Og til dere som var tidlig ute med sure miner - nærmest indignerte, vil jeg si, av en eller annen grunn: Hva om man ikke har en lokal pro? Hvis man er fjernmedlem, er man da dobbelt idiot?

mr tee

over 18 år siden

mr tee

I Norge er det ikke proene som tjener mye penger på å selge golfutstyr....
Importørene tjener sykt med penger.

gamebreaker

over 18 år siden

gamebreaker

Jeg handler selfølgelig på nett. Hadde det ikke vært store pris diff på norsk pro shop og amerikansk nett butikk så hadde fiolinen min spilt en annen sang men faktum er at jeg sparer tusenlapper!!!!
Klærene mine handles stort sett på pro shoppen men finner jeg en (nett)butikk som leverer billigere klær.........så er jeg der!!

Til OK.
Er du pro?

y

over 18 år siden

y

Solskinnsgolferen - har du sett..

Det alle må vite er at alle køller som selges på nettet er kopikøller - helt klart......................... eller i hvert fall så er det kjempestore sjangser for at det er bare billige kopier som forhandlerene kjøper kjempebillig i Kina...

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Herregud y!
Håper du tøyser her.

Så TGW.com som PGA samarbeider med selger kopikøller? Edwin Watts som er milliardbutikk i USA selger kopier?

OK det finnes nok noen lugubre sider som selger kopier, men de er lett å luke ut. Og er du i tvil så spør her.

RABLA

over 18 år siden

RABLA

Bare idioter som handler i proshop når man kan finne alt til ca. 1/3 av prisen på EBAY

y

over 18 år siden

y

Nææei tøyser ikke i det hele tatt - er nok bare kopikøller på nettet, stort sett.

Indek Såtte

over 18 år siden

Indek Såtte

idiot.
det var ikke morsomt forrige gang, og er minst like morsomt denne gangen.

Skomaker Ali

over 18 år siden

Skomaker Ali

Hahaha y! Godt ikke du handler på nettet da slik at proshopene kan loppe deg for penger! Hvor tror du forresten importørene skaffer sine køller fra? Tror du ikke det er samme sted som f.eks TGW eller Edwin Watts?

Luring

over 18 år siden

Luring

Tror alt golfutstyr som selges billigere enn i Norge er kopier jeg.........

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Kan jo ikke prate for alle proer, men den lokale holder tålig lave priser. Derfor handler jeg hos ham (men jeg pruter litt, ligger i min natur)

Killer

over 18 år siden

Killer

Kjøper du på nett er du kjip.

(Gammelt jungelord)

ulven

over 18 år siden

ulven

Kan ikke skjønne at hver lille klubb må ha en proshop med alt det hotteste av utstyr, og at man skal bli uglesett hvis man ikke handler der. De fleste andre idretter klarer seg fint uten dyre shopper tilknyttet klubbene. Hvorfor skal golf absolutt være annerledes?

Ta en fornruksvare som golfballer. Når en toppmodell koster USD 40,00(ca NOK 250.00) for dusinet, grenser det til svindel å selge dem her for 500-600 kroner.

Killer Queen

over 18 år siden

Killer Queen

Nei, killer. Det gamle jungelordet ditt passer ikke på meg:-) Er du medlem av fantomeklubben?

Killer Queen

over 18 år siden

Killer Queen

Ulven: Tror ikke du blir uglesett selv om du kjøper på nett/ferier, eller hva som passer deg.

Ingen er tvunget inn i ei prosjappe. For egen del tenkte jeg litt på dem som syntes det er greit å kunne handle på banen.

Killer

over 18 år siden

Killer

Når en toppmodell koster USD 40,00(ca NOK 250.00) for dusinet, grenser det til svindel å selge dem her for 500-600 kroner.

Tror du at det er proshoppene som bare dobler prisen for å tjene mer?

Når man intet vet,hold kjeft.

(gammelt jungelord)

Fluksa

over 18 år siden

Fluksa

Killer: Er du klar over at lønnsnivået i Norge cirka er dobbelt så høyt som i usa? Tror du ikke da at markedene vil måtte være noe forskjellige?

Enig med Killer Queen. Ingen er tvunget inn, men alle har tilbudet.

Killer

over 18 år siden

Killer

Jeg bare refererer ti ldet som er skrevet før.
Proshopprisene i Norge er litt dyre ja,men ikke i forhold til lønninger.

Nordmenn er paranoide når det gjelder priser.

(Gammelt jungelord)

Ok

over 18 år siden

Ok

Til Gamebreaker.

Ja, jeg er en pro. Har jobbet i yrket i 12 år. Den neste sesongen blir den siste!
Jeg er pålagt av klubben å ha en åpen proshop fra morgen til kveld gjennom hele sesongen. Får definitivt ikke fett betalt for det, ikke i nærheten av nok til å dekke de lønnsutgiftene jeg har til bemanningshjelp. Lønnsutgiftene dekkes ved salg av vafler, is og brus, IKKE golfutstyr. Prisene er presset til smertegrensa, og det en ikke får solgt med litt fortjeneste i sesongen, går ut døra disse dager i julesalget.

Kan nok høres ut som jeg er furten, men er jo tross alt litt vemodig å forlate yrket etter 12 år i bransjen!

Kjøp mer i shoppen, ellers må jeg gå på gata å selge snoppen!

(nytt jungelordtak!)

Ok

over 18 år siden

Ok

Jeg er kanskje litt trøtt, men ordtaket hørtes fint ut akkurat nå. Kanskje ikke i morra!

Tjalle

over 18 år siden

Tjalle

OK: Det betyr jo bare at du må gjøre som alle oss andre. Finne en jobb som andre setter pris på at du gjør. Tydeligvis setter ikke mange nok stor nok pris på den jobben du gjør.

Hvis ikke kan vi jo evt få statlige tilskudd til proshoper.

Killer Queen

over 18 år siden

Killer Queen

Det er neppe fordi ikke folk setter pris på jobben han gjør, men folk er for kjipe til å kjøpe for den prisen han må ha for å leve av salget.

Nettkjøp er for gniere som vrenger og vrir på hver krone før de kan kjøpe noe. Faen, ta med brannslukningsapperat hvis du er redd at visakortet ditt (el.) tar fyr av friksjonsvarmen når du drar det.

Pro-snoppesalg, og tjall under disken er vel noe vi ikke ønsker, eller hur Tjalle?

Georg

over 18 år siden

Georg

Støtter innlegget fra golfballen, men du skal ikke lengre enn til broderfolket før du i tilbudssesongen mm får køller til samme priser som i USA, særlig vhis du legger på momsen vi må betale inn til norge fra USA. Kjøpte selv 2 køller på Mjølkerød i september for 3.000 SKr der vanlig pris i norge var 6.000 Nkr, i tillegg fikk jeg med 12 nye pro v1 x baller på kjøpet av proen. Svenske proer forstår i mye større grad enn norske hvordan vi tenker. Han forsto at jeg ville komme tilbake neste år og kjøpe for like mye osv. I tillegg spiste jeg en genialt god stor lunsj på banen for 59 Skr inkl en brus. På veien hjem stoppet jeg på polet og i kljøttbutikken og sparten vel ca 1.000 Nkr til.

Jeg mener også det er viktig å ha en god pro i klubben, men å støtte dette ved å kjøpe utstyr unødvendig dyrt er jeg ikke tilhenger av. De norske proer som ikke tjener penger må tenke annerledes, større og jobbe mye hardere. Se på de som proene som lykkes økonomisk, de bor på feltet........

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Dette blir bare for dumt....

skal vi drive veldedighet ovenfor en proshop bare fordi proshoppen ikke "kan noe for" at prisene er så høye som de er?

kan noen komme med ETT eneste godt argument for å betale dobbelt så mye for et produkt i en butikk fremfor en annen?

og da snakker jeg ikke om Lojalitet og "nettbutikker er for gniere", for det er ikke sant.

å være prisbevisst og tenke på egen økonomi er da for pokker en menneskerett. Å støtte proshoppen ved å kjøpe golfutstyr som OK nå sier at han ikke tjener penger på alikevel er jo som å pisse i buksa!!!!

tipper golf-motstanderne rister godt på hodet når dere mener at det er viktigere å gi penger til den lokale proen enn å tenke på egen økonomi.

Enig med Georg. hvis butikken ikke tjener penger, så må den enten legges ned, eller tenke annerledes.
kan vel ikke skylde på kundene for at utstyr er svinedyrt i shoppen????

Guk

over 18 år siden

Guk

Jeg er lojal mot min egen lommebok. Proens økonomiske situasjon er utenfor mitt ansvarsområde.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

helt enig med deg. greit nok at man handler på egen proshop, og kanskje ikke på alle andre klubbers proshopper. da snakker vi om lojalitet, men når det handler om å velge mellom å bruke 5 000 eller 10 000 på samme produkt, da har ikke lojalitet noe med saken å gjøre lengre!

Lojalitet??

over 18 år siden

Lojalitet??

Har en følelse av at det er to grupperinger i diskusjonen - de som gjør det selvsagte og sjekker priser og kjøper der det er rimeligst bruker egne penger. Men de som snakker om lojalitet, støtte proshopen selv om det koster mer etc. bruker pappas penger.... .

y

over 18 år siden

y

Ønsket er jo ikke hovedsakelig å ha en pro på klubben for å ha en butikk, ikke for å kjøpe køller der heller, men for å ha Proen tilgjengelig når jeg har bruk for protimer...... Greit nok om han selger nok timer til å være tilstede uten butikken men det er det de færreste som gjør.

Derfor kjøper jeg mest mulig hos egen pro. Selvfølgelig er det en grense for hvor dyrt det betales for å beholde ham der, men jeg forventer ikke at han skal være desidert billigst på absolutt alt, men om han er 10 - 15 % dyrere enn andre steder på noen saker og konkurerer på annet så kjøper jeg i egen Proshop.

I tillegg er det jo greit å kunne kjøpe utstyr uten å planlegge i dagevis før også.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Er forsåvidt enig i at 10-15% ikke er så mye, men jeg snakker om langt større forskjeller når jeg handler på nettet.

y

over 18 år siden

y

Det gjør du for såvidt ikke. Du har vel aldri nevnt at du kun snakker om kjøp på nettet når det er kjempestore forskjeller.

Du og de aller fleste andre har entydig snakket om at når det er billigere så kjøper du på nettet og resultatet av det kan bli at klubben blir uten pro når du trenger ham. Hva du har ment er noe annet.

Ok

over 18 år siden

Ok

Selvfølgelig tilsier all fornuft at en bør handle der man får best pris. Da er det bare naturlig at mange handler på nettet. Jeg som driver proshop har da ikke lenger noe inntektsgrunnlag. Undervisningen alene er ikke nok til å dekke bemanningsutgiften og egen lønn. Ergo må jeg finne en ny jobb, som jeg resonerte tidligere i debatten.

Hvem erstatter så meg?

Jeg er på ingen måte noen undervisningsgud, men føler at 12-13 år med undervisning gir en viss balast, og dermed kvalitet over undervisningen jeg gir. Når golfnorge mister mange av min sort, hva skjer da med den sportslige utviklingen av landets lokale talenter? Havner under vingene til en nyutdannet instruktør uten erfaring annet enn å ha spilt golf 3 sesonger?
Tygg litt på det dere som kritiserer utviklingen av norsk elitegolf. Kom gjerne opp med forslag til løsning på problematikken!

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Tror ikke man kommer så langt om man tror at golfspillere med nettilgang skal sponse proshop'er rundtomkring.

Dersom golf-Norge skal satse på å ha bra lærerkrefter rundtom og satse på utvikling av talenter bør vel heller golfforbund og golfklubber være de som har "ansvar" ift det økonomiske.

Jeg kjøpte nytt sett i norsk klubb i år, og har brukt mine tusenlapper på protimer, uten at jeg absolutt mener at alle andre skal gjøre det samme. Jeg har også sammenlignet priser mm på diverse nettsider, og protimene er jo fordi jeg selv vil bli bedre, ikke som økonomisk støtte til noen.

Men satsinga bør komme fra sentralt hold, man kan ikke forvente dugnad fra oss i allmuen. Antar at pro'er snakker sammen og formidler utad og til NGF og andre et behov?!

y

over 18 år siden

y

Selvfølgelig - staten kan jo betale Proen din - eller NGF.

Og hvem er så NGF andre enn kjøpt og betalt av golfspillerene i Norge som synes det er så dyrt å hande i Proshop.

Å betale Proen via klubb, en kjempeeffektiv NGF organisasjon som vi alle er så glade i og tilbake til klubben og Proen det skal vi være villige til - jo takk, jeg synes jeg ser det.

Det som kjennetegner alle andre idretter er jo nettopp dugnad, ta alle ballidretter, skjøyter, osv. Det er kun en gruppe som stiller lite opp når det gjelder dugnad og det er i golfnorge, med visse hederlige unntak. Her skal det serveres perfekte greener og fairways gjennom hele sesongen så vi kan spille golf og ikke tenke på annet - vi betaler jo for det .........

y

over 18 år siden

y

Y går lite på hverken skjøyter eller skøyter forstås..:)

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Tror du er rinelig alene nå y, Gerhardsen-ånden fra 60&70-tallet er på en måte forduftet.

nooo

over 18 år siden

nooo

det er importøren som gjør at proshopene må ha høye priser... jobber selv i proshop og det er ikke så veldig mye å gå på blodprisene fra importørene....

y

over 18 år siden

y

Hvis Fooore med det mener at dugnadsånden er slutt så er det tull. Det arbeides dugnad over alt og det er positivt for alle de som holder på. Det er svært synd på klubben deres dersom alt skal betales for.

- du (Fooore) mener kanskje det er mer aktuellt å få staten til å betale - kommunismen er vel også enda mere ut på dato enn dugnad.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Tror jeg skrev ovenfor hvor jeg mente "ansvaret" for en del lå:

a)hos forbund og klubber
b)hos proene selv

Du skjønte oppsettet?

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Ok: Du sier jo selv at du primært er instruktør. Kan du ikke da bare bli ansatt av klubben som nettopp det? Så slipper du å leke kjøpmann i tillegg? Kanskje kan du også gjøre noen administrative oppgaver slik at administrasjonen kan kuttes litt ned?

y

over 18 år siden

y

Hvorfor skal du og jeg være totalt uten ansvar for hva som skjer i egen klubb? Det har jeg liten sans for.
NGF har forsåvidt ikke vist at de er sitt ansvar bevisst ut over i landet når det gjelder juniorer, men de er jo også totalt avhengige av at de har medspillere ute i klubbene som legger ett grunnlag og da er det to alternativer eller en kombinasjon av disse, Proene og dugnad.

Hvis du mener at dugnad er i Gerhardsens ånd og derved ute så er det kun proene igjen. Klubbene drives jo hovedsakelig på dugnad.

y

over 18 år siden

y

Til Sola - er det noe som sier at ikke proshop eies og drives av klubben og at et eventuellt overskudd tilfaller klubben.......

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Ok er inne på noe vesentlig, flere erfarne proer slutter som pro og begynner med andre ting, og økonomi er et viktig del av begrunnelsen.

Det er iferd med å bli etablert grupper som tar over driften av proshoppene. Proene får da hjelp til en profesjonalisering av driften, og kan få en tryggere og bedre økonomi. Noen klubber tar over ansvaret for proshopen selv, andre klubber ønsker ikke det for å redusere økonomiske usikkerhetsmomenter mest mulig. På grunn av mange klubbers stramme økonomi må det skje mye mht organiseringen av hvordan klubbene drives i årene fremover, inkl. proshop, driving range og green keeping.

Kølla

over 18 år siden

Kølla

Akkurat fått Taylor Made R5 tilkjørt på jobben fra UPS..tok 2 dgr og kostet 1900 kroner, ink frakt og mva...Hmmmmm, lurer på hvorfor jeg ikke kjøpte denne i en Proshop til 3200 kroner gitt.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Jeg tror flere klubber etterhvert vil samarbeide om en del rundt admin og drift, det tror jeg vil bedre klubbenes drigft.

Pro'er som yrkesgruppe bør selv ta ansvar for egen situasjon og "drift", noe jeg er sikker på at de gjør også. Men jeg tror de kan gjøre mer!

Tjalle

over 18 år siden

Tjalle

"Killer Queen (13.12.06 kl. 05:33)

Det er neppe fordi ikke folk setter pris på jobben han gjør, men folk er for kjipe til å kjøpe for den prisen han må ha for å leve av salget."

Morsomste jeg har lest på lenge. Grattis. Hvis du leser det du har skrevet ett par ganger til så oppdager du kanskje hva "setter pris på" faktisk betyr".

Fååååre!

over 18 år siden

Fååååre!

Kan vi ikke bare lage regler som gjør det ulovlig og handle golfutstyr utenlands? Så kan man også lage et forbud mot å spille utenlands samtidig.Man viser jo bare at man ikke setter pris på de Norske golfbanene ved å spille i utlandet uansett.
På denne måten vil alle prosjapper i Norge blomstre igjen:)

Det er dumt å betale for mye

over 18 år siden

Det er dumt å betale for mye

Er vel noen her som aldri handler på Rema 1000 eller Elkjøp av prinsipp. Bedre å betale noen tusenlapper ekstra for å holde liv i Elektrikern i bakgata og kjøpmannen på hjørnet. Samme personene fyller heller aldri bensin på Smart eller Jet, eller sjekker hvor de får billigst strøm.
Det er så patetisk å lese enkeltes argumenter for hvorfor man skal betale dobbelt pris. Er ikke den lokale proen konkurransedyktig så er han det ikke. Ganske opplagt og enkelt.
Hvis det er noen som har problemer med at proen forsvinner må dem gjerne betale ham for å bli, men selv trenger jeg hverken proen eller proshoppen så lenge jeg får alt jeg trenger for en billigere penge andre steder.
Men det dummeste er at disse personene har så lite omløp i tankegangen at de tror de skal klare å omvende internettonauter med argumentene sine. Sorry pals, dere pisser i motvind.

Fake

over 18 år siden

Fake

Kølla. Sikker på at det ike er fake da.

Ikke worried

over 18 år siden

Ikke worried

Har Pro shop selv og er ikke beskymret pga. internett handling.Er umulig å konkurrere og sån er det.Må bare endre innkjøp og satser på ting som folk flest gidder ikke å kjøper utenlands.Er enig med det fleste her inne at det er dumt å betale dobbelt.I wouldn`t men samtidige hvis du synes proèn din er grei så kan du støtte han/hun opptil din egen smertegrenser.Er det fair nok?Hilsen en pro som trives i Norge.

y

over 18 år siden

y

Det er så patetisk å lese om de som er så sort hvit at de ikke ser at det kan være noe som ligger midt i mellom.
Mangel på erfaring og fjortisargumentasjon.

Det er svært, svært få som går og handler i proshop og handler til dobbel pris bare fordi det er i egen proshop og det er det ingen som har hverken argumentert for eller sagt. Men når det er mulig å handle i Proshop uten at det koster mye mer enn andre steder så støtt Proshop.

Om man er så enfoldig at man ikke klarer å lese de 4 linjene over og ta det inn over seg og fortsetter å snakke om dobbel pris etc så får det så være.
En tilng er sikkert er at det er mye fake på nettet, ellers hadde det ikke vært falske køller på LAGER for 10 millioner norske kroner klare for salg på nettopp internett, men de er sikkert like gode og så er de jo billige.

Håper ikke du forventer å finne pro på din egen bane når du har behov for ham

y

over 18 år siden

y

De 10 millene var hos en leverandør som ble tatt hvor mange leverandøere det er igjen vet man jo ikke....

Killer

over 18 år siden

Killer

Lykke til når du trenger å kjøpe en pose pegger og din lokale proshop er borte.
Jeg ler meg fillete av alle mislykkede nettkjøp.

Bønders.

Ok

over 18 år siden

Ok

"men selv trenger jeg hverken proen eller proshoppen så lenge jeg får alt jeg trenger for en billigere penge andre steder."

Hva når du ikke lenger kan prøve utstyret i din lokale shop før du handler på nettet lengre?
Hva skjer dersom favorittkølla knekker dagen før KM? Spikke ett nytt skaft sjøl?
Hva når grepa på køllene dine er såpeglatte og må byttes?
Hva når du ikke lenger har spikes under skoa dine og tryner før balltreffet?

Lykke til!

PS

over 18 år siden

PS

Må bare si at 1 900 for en TM R5 ikke er spesielt billig. Dette er en utgått modell, og det er vel en stund siden den kostet 3 200. Vi solgte akkurat den siste vi hadde for 2 000,- i forrige uke.

Ha

over 18 år siden

Ha

Men geniet sparte jo 100 spenn da

y

over 18 år siden

y

Får vel kanskje ett problem hvis skaftet knekker og det ikke er noen pro til å fixe det......... 100 lappen blir lite da.

Nope

over 18 år siden

Nope

Er det ikke bedre å la en køllemaker skifte skaft fremfor en pro?

y

over 18 år siden

y

Selvfølgelig - og de vokser jo på trær - på nettet.

Nope

over 18 år siden

Nope

Det var jeg ikke klar over, men jeg er rimelig sikker på at de driter i om jeg har kjøpt den ødelagte køllen i en proshop eller på nettet.

H

over 18 år siden

H

y
De fire første linjene dine er fornuftige.
Deretter faller du selv direkte i enfoldig-fellen med tullet ditt om fake-varer.
Jeg har kjøpt ett dame-sett, ett herre-sett og en driver i løpet av siste året fra TGW. Alle køller er kjente merker i dyr klasse.
Herre-settet var levert tilpasset fra fab med sertifikat.
Driveren fikk en feil da det løsnet en epoxy-bit inni den. Tror du i din enfoldighet at jeg satt der med et kjempeproblem? Køllen ble reparert på fabrikk i UK uten noen kostnader for meg. TGW henviste til WW-garanti og norsk importør måtte fikse dette som en del av at de var importør for merket, helt uavhengig av at jeg hadde kjøpt det i USA og tatt dem med hjem som bagasje. Regner med at norsk importør får payback fra prod slik at de neppe blør.
De fleste nettkjøp er på kjente merker. Glem skremsel om fake. Det eksisterer ikke fake-køller fra seriøse aktører som TGW og Golfsmith.

En køllemaker i Norge gikk ut i NG for ett år siden med at de kjente oem-merkene som ble levert til Norge kom med dårlige skaft/dårlig sammensatte køller.
Han skulle da skremme oss til å kjøpe køller han hadde limt sammen.

Argumenter med fakta og slutt med skremsels-propagandaen mot nett-kjøp. Deter for mange uriktige påstander som slenges lettvint ut.

Tjalle

over 18 år siden

Tjalle

"Hva når du ikke lenger kan prøve utstyret i din lokale shop før du handler på nettet lengre?
Hva skjer dersom favorittkølla knekker dagen før KM? Spikke ett nytt skaft sjøl?
Hva når grepa på køllene dine er såpeglatte og må byttes?
Hva når du ikke lenger har spikes under skoa dine og tryner før balltreffet?"

Jeg har aldri!! hatt bruk for noe av dette. Men jeg burde kanskje likevell sponset proen min med noen 1000lapper hvert år ifall jeg skulle få bruk for han?

Cber

over 18 år siden

Cber

Å skifte grep er like enkelt som å skifte do-rull.
Å skifte brukne skaft er like lett som å skifte dekk på bilen.
Utstyr er selvfølgelig greit å prøve hos den lokale proen, men det er ganske begrenset hva proen har inne som kan prøves. Jeg prøver alltid utstyr hos de jeg spiller sammen med, da får jeg prøvd 100 ganger mer enn i proshop.
Er det virkelig noen som må ha hjelp av pro for å skifte spikes ?????

Apropos klonekøller og falske køller osv: Med tanke på at Olyo er et klonemerke med elendig kvalitet som finnes i uhorvelige mengder i norske proshopper så er muligheten for å kjøpe en drittkølle mye større der enn å kjøpe en seriøs kølle på nettet.

Ok

over 18 år siden

Ok

Jeg vet utmerket godt at det ikke krever høyskoleutdanning for å skifte spikes. Det var ment som en kommentar til vedkommende som handler absolutt alt av golfartikler på nettet.
Det virker noe tungvint for meg å lete på Ebay etter 1 spike for å erstatte den som jeg mista under forrige runde. Litt enklere å gå innom shoppen å kjøpe den der!!!!!!!

Cber

over 18 år siden

Cber

Det virker utrolig tungvint for meg å gå innom shopen for å skifte en spike.
Spikes (ihvertfall softspikes) er forbruksvare som må skiftes ganske ofte. Greiest å ha en boks eller 2 liggende og skifte etterhvert.
Går du innom shoppen når du har mista peggen din også ???

rett skal være rett

over 18 år siden

rett skal være rett

Kjøpt Callaway FT-3 igår på Losby for kr. 2995,-

Hvis denne tråden er riktig så kan samme kølle kjøpes på nett for mellom kr. 1000,- til 1500,-

Utfordring.............hvor kan jeg kjøpe dette til halv pris?

Fikk prøvd forskjellige køller på simulator først samt veiledning fra proen der? Synes det var greit jeg.

De hadde også Taylor Made OS jernsett til kr. 4000,- samt mange andre sett til bra priser

Tror dere må få fakta på plass før dere slenge dritt om proene. Dete r greit at dere handle på nett men ikke rettferdigjøre handelen ved å blåse opp prisene her i Norge....blir for dumt

Close out kongen

over 18 år siden

Close out kongen

Kjøpe dere gammal dritt fra nettstedene til lave priser og tro at det er "bargain". det viser hvor oppdaterte dere er

Sannheten er at det er en del billigere på det siste utgavene...men bare 10-15% maks.

Blir bra det når alle klubbene er uten proshop......koselig det.

Jeg lurer på hvordan restaurantene overlever når det går an å kjøpe det samme maten på Rema 1000 til en 1/10 del av prisen (hvis du lager det selv). Hva med øl da? Billigere å kjøpe det på super'n enn i en baren.

Snakk om "cheap ass"........

Ikke synes synd på proene i dette landet.......det er ingen som har tvunget dem til jobben....og er de dyktig til å instruere så kan de legge inn en liten snapphook på alle de som ikke kjøpe utstyr hos de!!!! Uten at de vet noe......

Ler av dere som skal frakte varene rundt hele kloden for å snyte proen for noen hundrelapper...........herregud!

Kølla

over 18 år siden

Kølla

Vis meg en annonse hvor TM R5 med Adilia skaft koster 2000 kroner? Jeg har sjekket ALLE proshops rundt om på Østlandet og ikke funnet noen som selger de til under 3000 kroner. Var i Sverige, der kostet den 3200 kroner.......

Til dere som tror man får Fake varer fra Tgw.com og edwinwatt.com: dere har peiling. Sikkert bare surmagede proer og proshop ansatte som poster negative innlegg i denne debatten.

HIO

over 18 år siden

HIO

Halve morroa med å bestille på nett er jo å følge med på trackingnummeret :-))

Lojalitet??

over 18 år siden

Lojalitet??

Innlegget fra "Close out kongen" bekrefter tesen min om at det er to leirer her; en som bruker egne penger og en som bruker mamma og pappas penger.

Lojalitet??

over 18 år siden

Lojalitet??

Liten historie om priser: Jeg kjøpte i sommer R7 driver og TM jern 3-P i USA. Betalte 200 dollar for driver og 400 for jerna. Totalt ca 4000 kroner med kurs 6,5. Vel hjemme sjekket jeg prisene på NØYAKTIG samme vare i lokal pro-shop: 11.000,- kronasjer ville det kostet meg å kjøpt det der.... . Mulig jeg kunne fått det noe billigere hvis jeg hadde sjekket flere shoper, men tviler på at det ville vært i nærheten av det jeg betalte. I USA gikk jeg inn i første og beste golfbutikk. Inkludert i prisen var skifte av grep. Vel ville det tilkommet mva på 25 % hvis jeg hadde bestilt over nett, men fortsatt tusenlapper spart.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Det er med golfkøller som alt mulig annet. Er man villig til å betale for ekstra service i en vanlig butikk eller ikke?

Man driver ikke veldedighet overfor butikker som i dagens samfunn ikke har livets rett. Sånn er det bare. Man handler der man, etter egne preferanser, får mest for pengene.

Men om du så og si aldri handler i proshoppen, så kom ikke å klag om den blir lagt ned.

kølla

over 18 år siden

kølla

I de proshoppene jeg har vært i har det jobbet vestkantsnørrvotter på 20-24 år som har prøvd å prakke på meg det dyreste de har, uten å gi noen form for råd eller veiledning i kjøpet. Virker som de som jobber i en proshop skal være så mye bedre enn alle andre...... Dette er mine opplevelser. Jeg holder meg langt unna proshoppene, kjøper til nød noen baller eller pegger hvis jeg må det, ellers styrer jeg unna. Alt av golfklær/sko/hanske kjøper jeg når jeg reiser til utlandet, køller handler jeg via tgw. Har kjøpt 2 komplette sett (TM) siste 6 årene og begge gangene spart 3-4000 kroner på settet. I tillegg kjøpt 1 rescue wood, 2 faiwaywood og 1 driver via tgw og aldri vært misfornøyd.

Tone

over 18 år siden

Tone

1495,- i asker gk sin proshop.. leta lenge du eller kølla.. tapte du 500 spenn. hi hi

kølla

over 18 år siden

kølla

Jeg sjekket selvsagt Asker GK sin proshop, dette er R5 med M.A.S.2 5-65 skaft, IKKE Adilia NV 65 som jeg har kjøpt. I tillegg har de kun høyrekøller, ikke venstre som jeg trenger.

Har du flere gode forslag?

Killer Queen

over 18 år siden

Killer Queen

Tjalle, det jeg mener er at folk har rett til å velge selv. (mange blir nok lei seg om proshopen forsvinner, men å handle her eller der er noe folk bestemmer selv ).

Mange foretrekker prosjappa, men kanskje ikke mange nok?

Killer Queen

over 18 år siden

Killer Queen

Innrømmelse: Jeg var utrolig sliten og kunne nok holdt meg vekk fra PC`en. Unnskyld! :-)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

y:
er du advokatstudent du også? du vrir og vrenger på ting så jeg ikke kjenner igjen mine egne uttalelser etter at du har tygget på de!

let me explain:
1. helt korrekt at jeg aldri har nevnt at det er nettkjøp når jeg snakker om store forskjeller. det var nettopp derfor jeg avklarte det i det innlegget du hakker på!!!
2. jeg har heller ikke sagt at jeg kjøper noe som helst så lenge det er billigere på nett. jeg har kun argumentert med at det ikke holder å komme med komiske utspill om lojalitet for at folk skal bruke mer penger på et produkt de ønsker seg.

å skylde på netthandlerne for at en proshop går konkurs er også for dumt! det vitner bare om hvor sykt tradisjonsridende en del golf-folk er! nettopp slike ting som medfører anti-golf holdninger hos de som fra før av ikke har så mye til overs for golf!

så, "y", hva jeg mente skrev jeg i forrige innlegg, og her har du det igjen, med teskje...

y

over 18 år siden

y

Yngve - er nok ikke advokatspire nei OG jeg bruker egne penger (tjent på ærlig vis etter skatt)
Hvorfor ikke skylde på de som handler på nettet når proshop går konkurs? Det er vanligvis ikke så mye omsetning som mangler ved en konkurs (om ikke drifta har vært helt ute av kurs) så der vil de som ikke handler i shoppen ha ett relativt stort ansvar.

Paralellen blir nærbutikkene - de fleste storhandler andre steder helt til nærbutikken går konkurs og nærmiljøet ser hva de holder på å miste - da trør de til og kjøper aksjer og setter inn tusenvis i butikken"sin" og redder den..

Killer

over 18 år siden

Killer

Kølla:Til dere som tror man får Fake varer fra Tgw.com og edwinwatt.com: dere har peiling. Sikkert bare surmagede proer og proshop ansatte som poster negative innlegg i denne debatten.

Sikkert bare surmagede linksklovner som skriver i denne debatten.
Du har ikke mye selvinnsikt hvis du forventer at proshopper skal ha spesialdrivere i links.
Har ikke forventet R5 med Aldila NV-skaft i en norsk shop i det hele tatt.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

y:
Så det du sier er dette:

Hvis en butikk går konkurs, uansett virksomhetens marked, så er det kundenes feil, siden de handler et annet sted...

ok, så vrir jeg også på det nå, men ut ifra ditt parallelleksempel, så er det jo slik.

Hvor mange nærbutikker kjenner du som har blitt "reddet" av bekymret lokalbefolkning?

veldig dårlig argumentasjon.
At det er lite omsetning som mangler ved en konkurs???? lol!! hva er det for noe tøv å si? Hvis en butikk går konkurs, så er det enten fordi eieren ser at det ikke er liv laga, og legger ned virksomheten, eller fordi butikken skylder mer penger til kreditorer enn den har i omløp og verdier. Dette er ikke fordi kundene handler et annet sted, men derimot fordi butikken ikke drives etter markedet og etterspørselen.
resultatet av dette, derimot, er at kunden ikke handler mer.

hvis jeg slutter å handle på Rema, og begynner å handle på Rimi i stedet, og Rema går konkurs. er det da min feil?

Hmmm

over 18 år siden

Hmmm

Hvis jeg er ute etter god service, drar jeg heller på JYSK enn i min lokale proshop, der vet de sikkert mer om golf!

kølla

over 18 år siden

kølla

Til Killer: de hadde det på Losby i høst, men til 3295 kroner....Vet ikke hvem som har minst selvinnsikt her jeg....

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Man kan jo være uhelig med proen, men hviken klubb ansetter en pro uten mer kunnskap en ansatte på JYSK?

Snålt at jeg for en gangs skyld nesten være enig med Yngve :-)

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Kan falt ut.(sorry Lærer)

Killer

over 18 år siden

Killer

Tipper at Losby er en av SVÆRT få shopper i Norge som har hatt den køllen inne,

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her