Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bernt er i gang?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Ser på forsiden at det er lansering og salg av Pilotputteren, eller ProFound som den nå heter, på fornebu i morgen.

noen som skal dit? jeg rekker det ikke selv dessverre.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Alle er hjertelig velkommen, også de som kun vil prøve køllen og er nysgjerrige.
Bernt

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

For de av oss som ikke kan ta fri fra jobben, 16-18 er feil tidspunkt, hvor og når kan vi få kjøpt putter'n?

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Sorry Sam, men TV teamet bestemte det slik.
Men vi blir værende utover kvelden dersom folk er der og vil prøve, så du rekker det nok om du kommer senere;)

Se nettsiden, distributør er på plass, og de vil komme i de fleste proshops som ønsker selge den.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Da får vi se om ikke jeg rekker utom senere...

Bernt

over 18 år siden

Bernt

ring 41141701 i fall du er sen, så du ikke får deg bomtur, OK:)
For vet ikke hvor lenge vi blir etter 18, skjønner.....

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Sam, jeg kan sørge for at du får intropris selv om du ikke rekker det....om du vil

?

over 18 år siden

?

Hva er intropris?

Bernt

over 18 år siden

Bernt

1500,- kr.
Se forsiden her på scan, der ligger link og annonse:)

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Høres bra ut Bernt. Jeg ser hva jeg rekker. Jeg ville jo gjerne testet den før jeg kjøpte.... :-) Men jeg ser etter en nr. 2 putter - og synes det er kult om en norsk putter finner veien ned i bag'en.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Vi ordner så du får testet før kjøp uansett vi:)

?

over 18 år siden

?

Hva blir ordinær pris?

Bernt

over 18 år siden

Bernt

klikk nå på den linken på forsiden davel:)

?

over 18 år siden

?

Hvor finner jeg forsiden?

Bernt

over 18 år siden

Bernt

"Home" i venstre kant her i det blå feltet:)

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Flere muligheter til intropris?

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Yngve låner mer penger i banker og gir til alle snobbene , mot vennskap i motytelse.

Pettern

over 18 år siden

Pettern

2000.-. ganske stivt for noe som ikke har bevist hva den duger til blandt de store. Kjøpte en ny Never Compromise med carbon stål fra Japan. Kostet 1450.-=:-). Men for all del det er ca 1000 .- billigere en hva Devil Ray hadde og de er vel borte nå. Ønsker dere lykke til men få ned prisen til under 1000 så kansje.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Pettern har peil:)
God Jul

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Hyggelig dette Bernt. Ikke lenge siden du ble skjellet huden full - av de samme som du snart kan vifte med tusner av dollar under nesa på.
Undermålerne vet aldri når de skal holde kjeft.

Pettern.

over 18 år siden

Pettern.

Hei Bernt (Peil) Stellander
Har ingen ting med peil å gjøre men hva jeg synes. For 2000.- kjøper jeg ikke, men kansje for 1000.-. Hvorfor betale mere for den en hva andre kjete merkenavn koster?.
Ønsker deg lykke til men JEG synes 2000 er for mye.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Ikke meningen å gjøre narr av deg Pettern, eller JO det var det, unnskyld for det, OK:)

MEN

Har man et patentert og unikt siktesystem som ingen har klart å løse geometrien til før, og i tillegg har et patentert design som gir en unik høy MOI (treghetsmoment - motstand mot vridning ved treff utenfor sweetspot), så er man rimelig tett om man ikke sikter i øvre segment.

Dessuten koster det å lage slike køller som teknisk er krevende og kostbare å produsere til slik kvalitetskrav vi stiller. Dermed MÅ man ta en pris man kan tjene penger på.

Det siste jeg vil si er at ingen kan vise til resultater uten å gi det en sjans å starte, og skal man overleve må man tjene penger. ikke dermed sagt at alle vil overleve som prøver seg i øvre segment, mange har gått på trynet der, og det er en naturlig og dynamisk prosess inne innovasjon.

Den risken tar vi fordi responsen har vært så positiv fra spillere og media. Og vi har selskaper fra de største golfnasjoner vi nå innleder samtaler med i Orlando i januar om distribusjon, uten distribusjon er man ferdig før man har startet.

Vi kan med hell dekke 5/6 av verdensmarkedet innen 6 mnd, men det er ikke mye å skryte av egentlig, for det er bare å få en avtale i USA og Japan så er man nesten der:) Men flere andre land er meget aktuelle. Sør-Korea med 2 mill golfere, Canada, UK (er rimelig klar)....

Så dersom du mener at man skal satse i segmentet under 1000 kroner så ødelegger man faktisk det man har som er unikt, for ingen tar noen seriøst, som med slike unike egenskaper/ting ved putteren som vi har, og sikter dit du vil, da blir man oversett og glemt dessverre, og dessuten tjener man ikke penger.

Det viktigste er at man i et slikt segment ikke bryr seg om teknologi og egenskaper, så hva er vitsen og markedsføre slikt til en gruppe osm ikke bryr seg, det faller på sin egen urimelighet, håper du ser dette bedre nå :)

At DU ikke kjøper for 2000 viser hvilken kategori du er i, og det er helt greit, for du er ikke i målgruppen vår:) sånn er markedsføring, sjeldent at man kan tekkes alle, ikke sant:) Men det finnes klart flotte og greie puttere til tusenlappen, DET GJØR DET:)

Lykke til selv;)

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Under Pressure. Takk

Penger er grobunn for svært mørke krefter i samfunnet.
Min drøm dreier seg ikke om penger, men om å realisere en drøm, få ut et produkt jeg har utviklet selv. Det og se køllen ute på gresset, og fornøyde spillere som skryter av noe en selv har laget, der ligger motivasjonen.

Klart en skal tjene penger på det en brenner for, men drivkraften bør ikke være der, mener jeg!

Jeg har aldri hatt penger, så jeg klarer meg fint med lite jeg.
Og skulle så skje som du spår, så er ikke jeg den som vifter, hverken med det ene eller andre;)

Bernt

Pettern

over 18 år siden

Pettern

Bernt.
Få ned nesen og ikke vær så oppblåst. Kjøpte i år samme putter som David Toms bruker og betalte 1450.-. Du kan sikker også ta 2000.- for puttern din når du har 4-5 på PGA topp 20 listen. Før det kan du jo forsøke å være litt ydmyk og se om det hjelper. Er forresten ikke sikker om jeg kommer til å ønske lykke til lengre heller.
Har forresten lavere hcp en deg men det viser vel hvilken kategori jeg er i. Skjerp deg.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Hva har Hcp med dette å gjøre hmm?

Du vil kun betale 1000 for putterne våre, da er du ikke i målgruppen.
Lykke til

Pettern

over 18 år siden

Pettern

Lykke til??
Synd jeg ikke kan si det samme. Tosk.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Prøv å selge parfyme for 100 kroner flasken:)
Uansett hvor bra den parfymen er, vil den aldri selge....

Dersom du ikke forstår markedsmekanismer, så er det kanskje ikke jeg som er tosken.

Lykke til allikevel;)

Eggum

over 18 år siden

Eggum

Så var det på han igjen

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Bernt: Det var egentlig ikke så ille ment som det kan se ut til, men av og til ler de talentløse så alfor ondskapsfullt, av de som virkelige "skaperne".

Man kan nesten plukke ut et "geni" på hånfliren til allmuen. Det har historien vist oss gang på gang.

Lykke til. Penger er neppe roten til alt ondt:-)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

du må skjønne at du ikke kan krangle med Pettern Bernt, han har jo trumfkortet i lavere handicap!!! dessuten har han samme putter som david toms...OMG!!! han har sikkert dødspeiling på golf assa.

Mega

over 18 år siden

Mega

En svært anerkjent forsker innen putting mener at Bernt sin putter ikke er revolusjonerende i det hele tatt.
Det er jeg helt enig i.
Spiller ingen rolle om du står rett over ballen hvis du ikke har rett linje eller har lest rett.
Dessuten er den alt for lett. Og har stygg design. Men det er min mening.
Funker kanskje som treningshjelpemiddel,men ikke noe mer.
Og siden tydeligvis Bernt er en kverulant blir nok dette et nytt Clyve,O-putter,Devilray osv.

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Ett eksempel på hvilke folk jeg mener, selv om Mega er ganske ynkelig i forhold til de væreste hudfletterne.

Hennes mening om at den er for lett og STYGG er rimelig latterlig. En golfkverulant i bleier?

Purnorsk

over 18 år siden

Purnorsk

Herregud så patetisk! Her har en mann jobbet i flere år med noe han brenner for og syntes er en god idè. Så setter den typisk norske motstandsbevegelsen igang med å rakke ned og kaste dritt! Dette slår faen ikke feil! Så flaut det er å være norsk i tilfeller som dette!

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Dere er nå søte da, savner nesten litt gamle dager her hehe

Mega:
Putteren er tung(375gram), men enkelte oppfatter den som lett pga formens luftige ramme. Det er gjort med den hensikt å flytte vekt vekk fra geometrisk senter, med andre ord, skape et tilgivent design.
Dark ACE modellen har 62% høyere MOI enn 2-ball putteren til info, hvilket gjør den til svært motstandsdyktig mot vridninger ved treff utenfor sweetspot.

For å kunne sørge for at ballen starter der du ønsker, med andre ord, at den ruller på linjen du har valgt, er det to vesentlige ting som mæ være tilstede. Det første er at køllehodet er vinkelrett mot målet ditt, og det andre er at øynene er over ballen. Det er det mest kjente instruksjonstipset, og årsaken kan du lese på nettsiden min.
PS! Se siste Norsk Golf, hva som er første tips på putteinstruksjonen!

Analogien her er som når du skal sikte med et gevær, da vil du at ditt mesterøye er i linje med siktemidlene framm og bak! Skal du være oppstilt korrekt må øynene være på planet som dannes av ballsenter og targetline.

Det eneste du sier som er korrekt er at man må velge linjen. Derifra er alle putter rette putter:) Med andre ord, starten på targetline/puttelinjen er en rett linje der man vil ballen skal starte rulle på.

At du synes den er stygg er helt Ok. Smaken er som baken, det fine er at du er i mindretall denne gangen;)

Men hver linje på dette køllehodet har en årsak og mål. Minske visuell støy, oppfatte en basis T-form for å lettere se om køllehodet er square, og to parallelle finner for å understreke retningen køllehodet beveger seg i, samt fordele vekt bort fra senter.

Ett spørsmål Mega:
Dersom du hadde et hjelpemiddel som du selv mener hjelper, og du da fikk lov å bruke den i turnering, ville du da brukt den i turnering?

Vel Hverken DevilRay elelr Clyve var kverulanter, så da ser det lovende ut, om jeg skulle bruke den logikken.
Ønsker ikke være kverulant, har bare sterke meninger om faglige ting som gjelder syn og putting, siden jeg har synsfaglig utdanning.

Bernt

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Mega:
Hvilken anerkjent forsker på putting har uttalt dette, og hva har denne forskeren selv skapt? :)

Pettern

over 18 år siden

Pettern

Purnorsk.
Er ikke puttern jeg reagerer på. Det er resten av pakke.
Prøvde å si at jeg synes 2000 er mye penger for et puttermerke som ikke akurat er verdenskjent. Ønsket til og med lykke til men nei. Det var ikke nok, jeg er tydelig en kunde som ikke var i riktig katogori.
Synes bare fyren er vel høy på pæra og ganske uspiselig. Han om det.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Revolusjon er et relativt begrep, og jeg har ikke brukt dette begrepet nettopp av den grunn.
Innen golfbransjen roper man Hallelujah bare noen gir ut en putter med ny farge på, sånn er marketingverdenen:)

I programmet Skaperen ble dette ordet brukt, men det er TV det.

Det jeg har sagt, er at jeg har utviklet det mest avanserte siktesystemet for puttere noen gang, og det står jeg for. Ikke dermed sagt at alle skal like det eller bruke det fordet!
I tilegg har køllehodet en ekstrem tilgivenhet, sannsynligvis den stålkøllen innen normal vektnivå med høyeste målte MOI på 5524 g/cm2 noensinne. (2-ball har 3400g/cm2 til info)
Bobby Grace (nå designer for McGregor, tidligere Cobra) trodde ikke det var mulig under 400 gram køllehode å komme over 5000 g/cm2. Han var forbauset over dette. Han lager som kjent høy MOI køller, men lager dem i Aluminium og copper/tungsten for å få høyt tall.

Men formen på køllehodet mitt er årsaken, -vekt er flyttet vekk fra senter, og dersom du prøver køllen vil du skjønne fordelen av slike tall. Køllehodet vrir seg ikke så lett ved treff godt utenfor midten av slagflaten

Bernt

over 18 år siden

Bernt

I Norge, dersom man er meget rygg på det en driver med, da ringer Jantebjella og haukene biter til. Sånn er livet og sånn er mitt elskede Norge;)

Det er vel ikke uspiselig å si at den som kun vil betale 1000 kroner er utenfor vår målgruppe, det er et faktum basert på markedsstrategien vår. Begrunnelsen for den fikk du der oppe.

Det merkelige er at majoriteten av singleHcp'ere som regel er i målgruppen vår, så da er du et stort unntak da, siden du har lavt Hcp og ikke vil betale 2000 for en meget bra putter;)

Mega

over 18 år siden

Mega

Forsker har skapt en av dine konkurrenter. Sier ikke mer.
Tror nok han vet.
Men jeg tror ikke det er så lurt at du krangler på nettet.
Du taper på det.
venn til venn-tips.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Hvem krangler?

Det er åpenbart det lukter sur norsk konkurrent ja hihi.
Mange år på idrettshøyskolen og tusen timer i lab har vel ikke akkurat gitt resultater da, eller hur;) Men synd de ikke lyktes, de hadde et poeng, men kun i teorien! I praksis gir slik balanse store problemer på lange putter, slik de fleste proffene jeg har snakket med som har prøvd den køllen bekrefter. Jeg heiet på dem jeg;)
Dessuten finnes det vektfordelingmåter som også er patenterte som man kan omgå deres teori med. F.eks messingvekt i butten(unnskyld ordbruken hehe) slik Balance Certified gjør.\ for å flytte balansepunktet høyere opp for mindre potensial for flipping i håndleddene. God teori faktisk, men problem på langputter pga lite feel for avstand. Man må slå hardere til enn man er vant til med vanlig balanserte puttere.

Tror du en konkurrent som er på vei ut av markedet vil skryte av en annen putter som kommer etter hehe morsom du, og lite saklig:)

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Mega er det ikke du som krangler? Bernt har et produkt. Du kan kjøpe det eller la være. Han har kunder mer enn nok selv om han ikke selger en i norge.

Megalattelige venn til venn-tips.(og det vet du j....godt)

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Under Pressure.
Tenk å hatt slike venner haha

Pettern.
Dersom du kjøper putter etter merke/brand er du i en kategori svært mange er i. Det fine er at innen putterbransjen er man svært følsom for innovative, nye puttermerker. Det ser man lett ved at selv små ukjente merker allikevel er på tourene. Og DET sier jo seg selv at det ikke skorter på performance for disse små, ikke sant. Også tatt i betraktinig at de store merkene dessuten har rimelig bra kontrakter til spillerne, som ikke de små kan konkurrere med.

Så de små, nye og innovative får sin plass om produktet leverer varene.
Så det er faktisk mulig å tjene penger selv om man går rett i strupen på de største. MEN man må ha noe unikt ikke de har, og det har vi i design og system.

Men kjøp en merkeputter du, for der er du også utenfor vår målgruppe hehe

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Da trenger du ingen uvenner :-)

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Mega.
En teori som professorn gikk glipp av ved utviklingen av den putteren du sannsynligvis henviser til, er det faktum at man skal passe seg for å flytte vekten for langt vekk fra geometrisk senter.

De har svært høy MOI på målinger, men samtidig har de konstruert et meget stort potensial for rotasjon straks køllen er ute av balanse. Med andre ord, at straks du roterer køllehodet, vil dette momentet som er skapt pga formen, øke rotasjonsvilligheten og det føles forferdelig. Det kjennes ut som køllen kjemper mot deg. Bare spør de som har testet den, eller kjenn etter selv dersom du finner en kølle. Denne effekten de har glemt da de kjørte for maks MOI ved å bruke tungsten ute på hver side i halen, kalles "train wreck effect". Det er som et tog vrir seg ved kollisjon pga vognen er lang og festet er framme, så hekken vrir seg ut. Akkurat dette skjer ved rotasjon av dette køllehodet du sannsynligvis sikter til:)

De fremste ekspertene blant annet fra Carbite putters noen år tilbake, som idag jobber i diverse putterselskaper mener man skal være varsom pga. denne effekten!
Se Goolie putter (gooliegolf.com tror jeg), det er tidligere Carbite folk som står bak, og deres balanseteori og basis for hele deres selskap er at man skal finne det triangulære balansepunkt, og ikke avvike for langt fra det, ikke for langt bak og ut!

Det er nettopp dette jeg har gjort, og som gir denne trygge balansen alle proffene som har prøvd køllene føler.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

HenrikFan.
Dersom du ringer imorgen og bestiller så får du til den prisen. Da skriver vi bare opp navn og da får du til intropris selv om du ikke kan møte opp på kick off.
Skulle bare mangle.
Men kun imorgen;)

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Pokker - rakk ikke demo session...... drittjobb

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Ingen fare.
Vi treffes sikkert en gang i vinter så du får testet. Har lovet deg en til intropris.
Bernt

Noen som var der?

over 18 år siden

Noen som var der?

Nå har det jo vært all slags prat om denne putteren på forhånd. Noen som rakk/var til stede på demoen og fikk prøvd vidunderet? Er nysgjerrig.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Du får se på TV2 den 19. da kommer det klipp derfra.
Intro til neste runde av Skaperen.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Takk Bernt. det tilbudet skal jeg med glede huske. Du har en veldig potensiell kunde, og behandler kunden godt. Det er et meget bra utgangspunkt for god drift.

Noen som var der?

over 18 år siden

Noen som var der?

TV er bra det, men jeg tenke mer på om noen her faktisk hadde testa ut skaperverket selv.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Gunder har en slik en hvis jeg ikke husker feil. Han mente det var den beste putteren han hadde hatt da jeg spilte med ham tidligere i år.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Simen: Das stimmt! Men nå er jeg ikke helt objektiv i saken da ;) Tør uansett ikke gå tilbake til min centreshafta Odyssey som jeg virkelig elsker. Den nye modellen har jeg bare testet litt i går og er spent på hvordan forbedringene funker i spill.

king Ben

over 18 år siden

king Ben

Jeg var der og testa!
Jeg har også testet den forrige modellen.....

Må si jeg ble positivt overrasket, spesielt over vor tilgivelig den var! Med den nye inserten ble også "treff-følelsen" og ikke minst lyden mange ganger forbedret enn prototypen.

Veldig bra balanse og utrolig "vridningsterk" Man må helt på tåa eller hælen for at den vrir seg.....

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Gunder......det finnes vel ingen objektive debatanter her inne vel? :-)

Rent bortsett fra meg selv da....og det mener jeg helt objektivt he he....

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Jeg mente bare at der blir noen intervjuet og spurt om den, var det jeg mente..

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Sam.
Problemet nå er at sikkert 10 stykker kommer til meg i løpet av våren og sier de er blitt lovet intropris og kaller seg for Smilende Sam hihi

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Da ville jeg med en grådig fart solgt den til alle sammen..

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Hei. Så ikke før nå at jeg ble lovet en til intropris om jeg ringte i går.

Takk for ideen med å kalle seg "Sam" Bernt! Det hadde jeg ikke tenkt på :)

Pilot-Jens

over 18 år siden

Pilot-Jens

Har den gamle modellen og ønsker den nye, men var utenlands og fikk ikke vært på Fornebu
Hvor lenge selger du til intro-pris, Bernt ???

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Jeg skal nok fikse intropris til de som ikke har vært altforstygg med meg her hehe Neida, gjør selvsagt ikke forskjell på det, var en spøk;)

Skal se om jeg kan lage en liste her hvor de først til mølla på et visst antall køller, får til intropris, -skal bare ta en runde med distributør:)

"I'll be back" (har lov å si det jeg, -siden jeg er født i Graz:))

Bernt

over 18 år siden

Bernt

HenriF
DET er vel ikke no problem det, ordner seg!

veggiss

over 18 år siden

veggiss

Bernt: lurte på å kjøpe en i julegave til dama...hvor lang leveringstid er det på dem?

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Er det til dama, eller for at du skal kose deg med hennes pakke hehe

Vi fikk et lite lass nå, og de går til diverse demo og R&A og USGA og sånt, men jeg foreslår du kjøper et gavekort vi har trykket opp, og da får hun køllen i januar, da den store forsendelsen kommer.

Vi har fine gavekort hehe :)

Todd H.

over 18 år siden

Todd H.

Har ikke orket å lese hele denne tråden og det er mulig noen lenger opp har spurt allerede. Fåes denne puttern for venstrehendte.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Sorry Todd.........
Men det kommer, jeg lover

Pettern

over 18 år siden

Pettern

Tror nok ikke du heller er i "målgruppen" Todd. lol

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Du vet Pettern, ett sted må man begynne, og det er rimelig logisk å begynne med righties;)
Men jeg liker ikke at vi ikke har begge deler, men det kommer, til sommeren.

Selv er jeg lefty på bordtennis og handskrift, men ballkast, volleyballsmashing og golf er jeg righty hehe. Men poenget er at jeg kjenner til det der, og det er synd vi ikke kan ha begge deler med en gang, sorry.

Hadde en som likte konseptet så godt, vel og merke FØR han fikk prøvd køllen, at han vurderte skifte fra leftyputting til righty :)

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Men i tennis server jeg med høyre, så skifter jeg hånd og spiller forehand og backhand med venstre..... :))

Det finnes folk som spiller righty men putter lefty og omvendt,, sier ikke Todd skal det hehe men artig likevel

ManoWar

over 18 år siden

ManoWar

Bernt:
Fikk du solgt noen puttere på tirsdagen? Hvordan tror du salget vil utarte seg i løpet avsesongen?

Prøve å få et godt rykte er vel et nøkkelord?

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Vel Mano,
Alle som prøvde den sier feelen er mye bedre enn protoen, dette pga. det insertet jeg har lagt BAK slagflaten, for å dempe vibrasjoner, men beholde lyden fra stål som så mange savner på disse insertene i slagflaten.

Balansen er mye bedre og enda mer tilgiven enn protoen. 62% mer vridningsmotstandsdyktig/tilgiven (norsk er et herlig språk :)) enn 2-ballen.

Med signert distribusjonsavtale kan jeg bare si at svært mange puttere ble solgt der og da. Men vi rakk ikke gjøre klart god nok tid i forkant til å annonsere slik at man fikk mange folk dit, og dessuten ville TV2 ha opptaket på et tidspunkt de fleste enda er på jobb, men sånn er det. vi er igang ihvertfall og jeg er trygg på at vi vil selge svært bra. Opptaket kan du se på TV2 19. introprogram til Skaperen2.

Salget i Norge er vanskelig å si, men straks vi får ut noen puttere på banene og ikke minst i proshops, så vil folk prøve dem, og kjenne hvor tilgiven denne er, og hvor lett det er å repetere oppstillingen sin med systemet.

Vi skal i forhandlinger med distribusjonsselskaper i mange store golfnasjoner i januar på verdensmessen. Det er flere vi har hatt kontakt med siden messen ifjor, men først nå har vi køller til salgs, så det er umulig å si antall vi tror vi vil selge.

Vi er på vei inn i noen store kjeder i USA, og der er jo hovedmålet vårt, sammen med Japan og Sør-Korea. Men UK er så og si klar, Canada, Australia, Sør-Afrika og noen europeiske land er på gang.

Det var sikkert Norge du tenkte på, men umulig å si. Men muligheten for å selge bra i Norge er tilstede, siden vi har distribusjonsavtale med en av de aller største i landet, nemlig Chrisco.

Ryktet må kvaliteten på produktet ta seg av, og der er jeg trygg pga. tilbakemeldingene vi har fått sålangt.

søring

over 18 år siden

søring

Jeg har prøvd flere ganger å teste med 2ball putteren min - når jeg tror jeg er rett over puttelinjen slipper jeg en ball fra øyet og jeg er aldri helt riktig over linjen. Noen ganger veldig galt påde over og under linjen.
Så nå har jeg bestillt en putter av Bernt og er trygg på at denne tar vekk dette usikkerhets momentet når en for meg viktig putt skal settes.
Håper den rekker frem til sørlandet så den får plass under treet.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Søring.
Det er nettopp det som er problemet med slike 2dimensjonale systemer, de har ikke feedback, andre må fortelle dem hvordan de står.

Skal fikse det:)
Takk forresten;)

Olle

over 18 år siden

Olle

Ser ut som om mange tok seg litt nær av at de ble definert som ikke i målgruppen.

Er sikker på Armani også kan selge klær vesentlig billigere enn det de gjør, men da vil de vel miste alle de eksisterende kundene.

Hvis du føler 2.000 kroner er for dyrt for en genser, så er du ikke i målgruppen til Armani. Føler du 2.000 kroner er for dyrt for en putter så er du ikke i målgruppen til Bernt.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Poenget er at det blir for dumt å si at de som ikke er villige til å betale 1999,- for en putter er i målgruppen vår, når vi har satt en slik pris, ikke sant ;)

Det finnes helt greie puttere til rundt tusenlappen, gode nok for de som ikke ser viktigheten for å være godt rustet på greenen, eller trener særlig med putteren for den saks skyld. Og det er både normalt og greit, men vi lager gode putteinstrumenter som koster 1999,-.

Det som er litt synd og rart, er at nettopp disse som ikke trener med putteren virkelig vil ha hjelp av systemet og tilgivenheten på køllene våre. Så om det handler om å få ned Hcp litt, vil den tusenlappen ekstra, hjelpe betydelig mer enn en dyr driver:)

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Det er vel logisk at de som KUN kjøper merkenavn og ikke vil betale 1999,- for en putter på vei inn i markedet, ikke er i målgruppen vår.

Det som er så flott, er at resten av markedet er meget stort:)

Dyrt er bra

over 18 år siden

Dyrt er bra

Jeg vet ikke jeg, men innbiller meg vel at en noe mer "kunden har alltid rett-holdning " kan være på sin plass om man ønsker å drive det stort i forretningsverden.
Som sagt jeg vet ikke, men det er noe med holdningen som ikke virker helt heldig.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Kunden HAR alltid rett, men ALLE kan bare ikke være kundene/målgruppen!

Ser det er noen som ikke liker at folk sier det som det er.

Synes du ikke det er tåpelig å prise noe utenfor målgruppen sin?

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Dyrt er bra.

Så du tror det er mulig å gjøre det stort i forretningsverdenen ved å selge svært billig bare for at alle skal kunne kjøpe den?

Da tenker du ikke at dersom denne hadde kostet 1000 kroner hadde vi hverken tjent penger, eller ville vår opprinnelige målgruppe kjøpt den!

Du glemmer markedsmekanismer som eksklusivitetsfaktoren, at har man noe som ikke andre har, så er det dumt å ta for lav pris. Man har en strategi, og da faller ofte noen grupper utenom.

Prøv å selge verdens fineste parfyme eller Champagne for en hundrings, tror du du får solgt noen og vil gjøre det stort i forretningsverdenen??? :))

Bernt:)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Klage på prisen er helt latterlig. Bernt har satt prisen til 2000kr. Det er dyrt synes jeg men so what?

Har du nok penger løp og kjøp hvis man liker produktet. Er 2000kr for mye kjøp noe billigere. Enkelt og greit.

Har enkelte golf venner som bruker over 3000kr på en putter. Finnes jo dyrere enn det også.

I tillegg har Bernt et godt poeng til. Hvor mange av oss har ikke driver i baggen til 3000kr +?

Den bruker vi kanskje et sted mellom 4 og 14 ganger per runde avhengig av slaglengde og banen man spiller på. Putteren derimot brukes mellom ca 24 og 36 (eller mer) per runde.

Ergo : putteren er viktigere enn driveren. Noe som stemmer bra med uttrykket "putting for money, driving for show"

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Dyrt er bra.
For å selge puttere på verdensmarkedet må gode spillere bruke dem, for de sterkeste kreftene i markedet ligger i begrepet "buy a better game"! Med andre ord, at spillere ser hva andre bruker, og man ser gjerne på bedre spillere hva de bruker, ikke minst på TV fra turneringene.

Spiller ikke de gode, aktive og proffene med køllene, er det ikke mulig å gjøre det bra i stor skala.

Med andre ord, skal man lykkes i dette markedet, må man få toppspillere til å bruke dem.

Å selge puttere med patentert teknologi for under 1000kroner er ikke bare idiotisk, det er en dødsdom fordi SIGNALET du da gir, gjør at man blir totalt oversett av media, og ihvertfall disse spillerne man gjerne vil skal bruke dem, for de anser ikke en putter til 1000 kroner som et hypermoderne produkt.

Dessuten er dette produktet ypperste kvalitet, bare det gjør at produktet skal konkurrere med andre puttere i 2000-klassen.

Av og til setter man prisen høyt selv i den viten at man vil selge færre enheter, men allikevel tjener en mer penger på dette lavere antall.
Kommer alt an på strategi og hva man tror vil gjøre at man vil selge masse i framtiden. Og det mener jeg jeg har gitt et greit svar på.

Er ikke fair at du da snakker om holdning til kunden og ydmykhet, dette handler om markedskunnskaper og kalle en spade for en spade, ikke deg altså;) men målgruppedefineringen.

Lake Placid

over 18 år siden

Lake Placid

Hadde jeg vært Bernt - så hadde jeg holdt meg langt unna dette forumet. Blir på kanten useriøst at den som skal selge sitt produkt går på pinnen og forsvarer sitt produkt til det ytterste.

La "bermen" få mene hva de vil - og gi f... i å forsvare deg i tide og utide.

Bare et velmenende tips. Lykke til med salget! Håper det går så det griner!

Bernt

over 18 år siden

Bernt

OK.

Jeg er enig der, men jeg vil jo gjerne ta folk på alvor og svare så godt jeg kan.

Mulig det er et svakt trekk, men det er ihvertfall slik jeg er. Men skal ta det til etterretning.

Takk

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Bernt, det er bare en Smilende Sam..... Han har hcp kort fra Drøbak og 14,8 i hcp....

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Vær deg selv og ta folk på alvor, selv som du sier, det muligens er et svakt trekk (det finnes mye rart blant annonyme, det fikk du sett i fjor).

All dritten du fikk, får du nå betalt og respekt for. Du forklarer mye bedre nå enn tidligere og får nok bedre formidlet budskapet av verket ditt.

Antar at mange av dem som kalte deg både det ene og andre av sjalusi og misunnelse, neste gang velger DIN putter. Fortsatt lykke til.

Lake Placid

over 18 år siden

Lake Placid

Skjønner at det klør, men det er ofte det lureste å ikke klø.......

Bernt

over 18 år siden

Bernt

I det lille landet her, tenkte jeg kanskje det kunne være hyggeligere om man deler kunnskap og informasjon.

At noen har meninger som jeg ikke er enig i er helt greit, men da klør det lett og jeg vil komme med mitt syn. Kanskje da den personen som ikke er inne i bransjen og hvordan den funker ser det litt annerledes etterpå, det var hensikten.

Klart jeg kan ikke tekkes alle, sånn er livet. Enten er det stilen eller så er det påstandene mine, kan ikke være venner med alle.

Men min intensjon har ikke vært å innprente mine teorier eller no som helst, kun svare så godt jeg kan på det som blir spurt om.

Men ser det hadde vært enklere å ligge unna og heve seg over ting. Jeg er elendig der, det vet alle her:)

Håper de som velger putteren min gjør det av den ene årsak at den viser seg bedre enn den de har i baggen.

Men tar det til etterretning LP

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Dyrt er bra:
Hva synes du er best når det gjelder holdning til kundene; Ta dem på alvor og svare så godt en kan, eller heve seg over dem?

Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det ang. den listen vi skulle lage her for at scangolfmedlemmer kunne få intropris litt lenger.....får sikkert kjeft for DET OG kjenner jeg enkelte her inne rett ;)

God Jul allihopa

Krutt

over 18 år siden

Krutt

Æ vil ha intsjopsjis, førsj hælvætæ!

snappy

over 18 år siden

snappy

Hei Bernt..

Ser du har fått det til.. Det var bra..

Føler den introprisen er en fin ting.. Kommer du til Stavanger til våren eller?

Er spendt på å prøve den.. Kanskje det er noe for meg?

Håper vi snakkes!

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Snappy.
Feirer Jul i nærheten, og ETJ skal prøve den, så kanskje jeg kan informere where and when så får du testet. Send epost så sender jeg sms senere. Er der borte 21. til 26.

Er det no bra innendørssenter der eller er dere fremdeles ute i friluft og vaser :) ?

snappy

over 18 år siden

snappy

Vi er nok ute vil jeg tro.. Solastranden eller Sola GK ar ok greener enda.. Kan prate med Tage når han kommer hjem eg, så sender han en sms til meg når dere har en avtale..

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Jeg har kun snakket med treneren, jeg ringer han når jeg kommer bortover.

t

over 18 år siden

t

Etter å ha lest en annen tråd, er det tydeligvis bare idioter som handler i proshop.
Så jeg er nok redd du må selge putteren din på nettet Bernt, og da til halv pris.
Selv håper jeg at shopen på min bane overlever lenge nok til at jeg får prøvd putteren din.

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Håper at Kvinesdal også stå på lista di :-)

Skeptisk

over 18 år siden

Skeptisk

I mai kan du kjøpe puttern til Bernt på nettet til under intropris fra USA inkl frakt og moms .Til høsten får du den til 995,- på XXL

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Hei, siden du er skeptiker er jeg ikke så sikker på om putterern haver på XXL for kr 995,- men......

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Skeptisk.
Det er faktisk ikke teoretisk mulig engang, - de ting du spår:)

Under Pressure.
Hvor pokker er Kvinesdal hehe ;)

BerntFan

over 18 år siden

BerntFan

Kvinesdal er en liten bygd i vest-agder hvor det til stadighet skjer grusomme ulykker som rammer hele lokalbefolkningen. Best å holde seg unna...

Bernt

over 18 år siden

Bernt

hehe mener jeg så skiltet da jeg kjørte nedover sørlandet ja

wahtever

over 18 år siden

wahtever

Kom til tromsø! Med intropris for fattige studenter :D:D

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

BentFan, kan du nevne en av disse grusomme ulykkene som rammer HELE lokalbefolkningen?

ok

over 18 år siden

ok

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1523951.ece

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Blir nok en tur til Tromsø i sommer ja:)

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

BerntFan, Kvinesdal i Tromsø?. Vestegdene har en god del penger. Du har heller ikke pønsket ut ulykkene som rammer hele lokalbefolkningen

Bernt: selv om du mener at penger ikke er poenget, må det vel være litt av målet?

Oppriktig lykke til Bernt!!

BerntFan

over 18 år siden

BerntFan

Hva med dynamittsprengninger på ungdomsfest, bilulykker hvor alle i bilen stryker med, kvinnen som ble knivdrept av ekskjæresten sin i fjor osv, mannen som drepte sin to år gamle datter og deretter seg selv for 5-6 år siden...osv osv. Ganske hyppige tragdier i en så liten bygd.

Jeg jobber med ei dame fra Kvinesdal, og hun sier selv at de snakker om at det hviler en slags forbannelse over bygda. Du lever tydeligvis i en liten boble hvis du ikke får med deg disse hendelsene.

Hva du mener med "Kvinesdal i Tromsø?" aner jeg ikke.

Det er for øvrig ikke jeg som la fram den linken tre innlegg over her under nicket "ok".

Bernt

over 18 år siden

Bernt

UP
Om du leser på nettsiden vår så har jeg vokst opp i Tromsø, så det er vel naturlig å endelig få sett den fine banen de har der oppe og vise fram kølla mi ;)

Pengene er ikke drivkraften nei, men klart et delmål ja. For min del handler det om lidenskap for selve produktet og de framtidige produktene vi vil komme med. Er produktet bra nok, kommer pengene allikevel, om man har de rette folk rundt seg og gjør de rette markedsgrepene selvsagt.

La nå ikke dette ende med mobbing av ei bygd :) pliiiiiiis

BerntFan

over 18 år siden

BerntFan

Har ingen intensjon om å mobbe bygda, men det er en kjennsgjerning at det har skjedd mye fælt der det siste tiåret. Dessverre.

jaha

over 18 år siden

jaha

Kan ikke la være

du skal til tromsø og vise fram kølla di?prøve å selge den også da kansje?:)

Sol

over 18 år siden

Sol

BerntFan
Alt det vi gjør for å lage litt spenning i hverdagen her nede på sørlandet og så blir det holdt mot oss sånn.
Det rare er at om jeg skulle si at jeg skulle til Chicago så hadde du antakelig funnet frem alle golfbanene i distriktet og andre positive ting om C. og fortalt hva som burde besøkes - ikke at det var melom 500 og 1000 mord i året, dvs i løpet av dine 10 siste år 5000 - 10000 mord, så vær forsiktig.

Pittulf

over 18 år siden

Pittulf

Hihi. ALT er bedre i Chicago!

Sol

over 18 år siden

Sol

Hva er Hihi det høret ut som du har fått Hihikke

Pittulf

over 18 år siden

Pittulf

Jøssenam, den fikk du klem på!

Bernt

over 18 år siden

Bernt

jaha:
Det skrives kanskje ;) jeg kunne heller ikke la være hehe

Trippel

over 18 år siden

Trippel

Jeg vil også ha intropris, men måtte til Stavanger pga. jobb på tirsdag! Står jeg på den kommende listen nå??

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Skal høre med redaktøren om han vil sette opp en liste....
For de som tror den vil koste 1500,- i shoppene tar feil, kun de på denne potensielle listen får intropris!

Erik

over 18 år siden

Erik

hahahahaha!! Minner om et lokalt fjøsutsalg for gårdens flotte egenystede meierprodukter dette her.........

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Eric ser virkelig det hyggelige i dette, men skal ikke la han ødelegge for en intropris til kun Scangolfdeltakerne:)
I disse tider synes jeg det er hyggelig å gi utvidet intropris til de som ikke hadde mulighet til å komme til kick off på Fornebu dersom en slik liste kommer opp. Handler om rettferdighet, ikke om fjøsutsalg, man artig innlegg hehe

Ok

over 18 år siden

Ok

Får håpe du ikke utvider introprisen for lenge da!? Hilsen en som vurderer å selge det i shoppen.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Dette er bra Bernt. Forumdeltagere er engasjerte golfspillere og fortjener god service :-)

Finnes putteren på Fornebu for test ?

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Sam.
Ja, med to forskjellige lie-vinkler 68 og 70 grader.
Men skal du virkelig få godt inntrykk av siktesystemet, ta den ut i dagslys, for inne der er det kun vertikalt lys, ikke no horisontalt lys som ut:) Men stikk ikke av med den hehe

Bernt

over 18 år siden

Bernt

ok.
Neida, ingen fare med det, tenkte bare kjøre en liste på et visst antall puttere der det blir først til mølla, siden scangolf har vært en arena jeg har kjempet litt i:)

Er bare en liten gest til enkelte her som ikke kunne komme.
Kun snakk om kanskje 10 køller:) Men må avklare med sjefen her inne først. Jeg gidder ikke bli slaktet for at jeg skal pushe køller her. Regner med det, men regner med flertallet skjønner dette er kun for å være hyggelig.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

For å gjøre det enkelt er det bare å sende epost til meg, og de 10 første kommer på en liste jeg fører, der jeg holder disse oppdatert per epost, så legger vi denne ballen død nå.

Køllene leveres da i januar til de som har innbetalt beløpet. 10 første som responderer og betaler får til intropris, ikke verre.
Men da vil jeg si på forhånd at ingen får bli dritsur om de ikke kommer blant de 10. De som ble lovet er sikret til intro.

send epost til bernt@profoundputters.com
-oppgi navn og adresse.

?

over 18 år siden

?

Følger det med headcover til putteren Bernt?

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Selfølgelig, og jeg er meget godt fornøyd med dem!

pro

over 18 år siden

pro

Bernt du virker litt desperat når du driver med direktesalg.
Hva sier leverandøren om dette, hva med butikkene som skal ta inn putterne til våren?

Tom

over 18 år siden

Tom

Hysjjjj de får ikke vite det. pls. lol

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Distributøren er informert om de 10 putterne som skal selges til intropris til mine frender her på Scan.

Storm i vannglass fikk plutselig ny mening for meg:)

God Jul

Tom

over 18 år siden

Tom

Hei Bernt.
Hvor mange solgte puttere er målet for Norge og resten av verden neste år??. God Jul.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Hei Tom.
Svært vanskelig å si, for jeg kjenner ikke data for solgte puttere per år i Norge.

Kan dessverre ikke oppgi de tallene der, men jeg har helt klare mål for Norge og verden forøvrig. Håper du skjønner hvorfor jeg ikke vil oppgi slike tall :) (Nei, ikke fordi jeg er redd for ikke å nå målene mine;) )

God Jul Tom:)

søring

over 18 år siden

søring

Bestillte og betalte putter den 14/12 og den rakk ikke frem til jul. det var skuffende. ble sendt 22 ?
Går fortere fra USA. Skal bli gøy å prøve i romjula.

Golf

over 18 år siden

Golf

Tour win

One of the players that have been testing a prototype of the Dark ACE model finally got his first ever victory on the European tour. He uses the putter as a preperation tool and practises with it before tournements.

Ubetalelig

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Nettopp, hadde vi brukt hans navn, måtte vi ha betalt hehe

Men han kommer kanskje inn i stallen etterhvert, men slikt koster, så vi får se de nærmeste månedene. Vi vet ennå ikke om han brukte den i selve turneringen, men han har brukt den siden i sommer foran hver turnering for å komme inn i korrekt set up og korrigere/sjekke stroket sitt.

henrik færevåg

over 18 år siden

henrik færevåg

Hei Bernt og lykke til med satsingen.
Alle gründere fortjener et klapp på skulderen. Stå på og hold troen på produktet ditt. Har du kommet i kontakt med Henrik G og Tutta, Tage? Hvis dette er en teknologisk forbedring som virkelig vil gjøre det lettere å putte så trenger du ikke frykte noe.
For meg høres det ut som en god ide at spilleren kan kontrollere om oppsettet er riktig hver gang han eller hun putter.
Den kommer i min bag ganske snart. Og jeg trenger ingen intropris. Jeg betaler gjerne de 1999 du vil ha fordi det er en god ide som jeg ønsker å teste. Folk betaler 5-6000 for en driver uten å blunke uten at det får noe å si for hdcp. I verste fall øker det.
En putter som gjør det lettere å putte, derimot, hvis den holder hva den lover, kan fort bety ett slag eller tre.
For han andre Henrik ville det betydd fotsatt spill på PGA. For Tutta topp 30.
For denne Henrik og de andre hackerne der ute ; enda færre slag rundt allerede vanskelige nok baner, men også mye moro og muligens golfens for meg, hellige gral, singlehdcp (13.3)
Ønsker deg alt hell i det nye året, Bernt. Og at putteren holder hva den lover.

Søring

over 18 år siden

Søring

Har fått putteren og det ser bra ut, men jeg måtte male orangsj i feltet mellom den orangsje og hvite fargen ca 1 mm. Så nå er den mye mer nøyaktig og gir ikke så mye dødgang før du ser du står feil.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Færevåg.
Se hva Annickas trener sier om putting, elementært og enkelt, men viktigst, DETTE ER KOREKT det han sier.

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=106366

Tren oppstilling med speil eller finn en putter som kontinuerlig gir feedback,,,,, dessverre ikke mange av dem der ute.... vi leverer varene der ihvertfall:)

I tillegg sikrer vårt system kontinuerlig triangulært forhold mellom hender, køllehode og øyne( sett "down the line"), hvilket hjelper stroket og fremmer konsistenthet.

søring

over 18 år siden

søring

Riktig at det blir en antydning til orange synlig, men ble lettere å stille seg opp helt riktig.
- kan umulig være lurt å begynne å lansere nytt system før det første er ute på markedet??

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Den blir lansert januar 2008 på messen:)
sorry, var vel litt unøyaktig med den infoen, - mente at vi utvikler den ferdig i løpet av sesongen som kommer, men kommer ikke på markedet før 2008.
Da kommer nok et system i tillegg til den, slik at vi da vil ha 3 systemer og forskjellige køller i tillegg til langputter vi nå lager for kommende sesong. Vi lager også lefties nå.

y

over 18 år siden

y

Bernt, jeg kjenner ikke deg men - nå må du gi deg- sånt bør være hemmelig helt til lanseringen av den nye løsningen og lanseres med brask og bram når den nye løsningen er ferdig produsert og klar.
Jeg venter med å kjøpe til du kommer med den neste versjonen for den er sikkert bedre.................... tror jeg mange tenker nå.

Kompis Light

over 18 år siden

Kompis Light

Når skaffer du meg en langputter, Bernt ???

Bernt

over 18 år siden

Bernt

y
Det er vel åpenbart at innovative selskaper vil lansere produkter som er bedre i framtiden. Neste modell kan bli bedre, elelr annerledes om du vil.
Om du vil vente til april 2008 med å kjøpe putter fra oss så greit for meg:) Men kanskje du skal vente til 2010, for mulig jeg klarer lage enda bedre produkter da, vi får se....
Det er ingen hemmelighet at jeg har totalt 6 siktesystemer jeg vil bruke i framtiden, ett må man begynne med, ikke sant, og det er tåpelig å begynne med de mest avanserte. Men klart du har et poeng, men at jeg opplyser slikt her i Norge er kun fordi jeg har valgt å ha en åpen dialog med mine kunder og kritikere. Det gir meg mulighet til innsikt i potensielle kunders tanker. Det er givende for meg og håper det er interessant for noen av deltakerne her som vil delta eller spørre spørsmål, men jeg opplyser ikke alt, som du kan lese lenger opp, som er strategiske mål og metodene vi bruker.

Kompis light hmm :)
Vi har langputtere til våren, men kan nok fikse deg en via distributøren vår eller kommende webshop som også går gjennom dem.

Det blir sikkert mulighet for å teste køller før våren, skal opplyse når og hvor senere. Langputterne blir vist fram på verdensmessen i Orlando om 3 uker.

Front

over 18 år siden

Front

Så nettopp et innslag fra golfmessen "PGA Merchandise Show" på Golf Channel UK. Der sto det sannelig en fyr fra Golf Channel med tre puttere i hånda, inkludert Bernt sin. Han viste siktesystemet veldig raskt og påpekte at putteren var utviklet av en nordmann. Jeg tror dette innslaget også vises på den amerikanske Golf Channel.

Knallbra Bernt!

Bobby Peru

over 18 år siden

Bobby Peru

Prøvde putteren på figc her om dagen; fint førsteinntrykk.
Er ikke helt min smak (mallet-type), men er svært enkel å bruke - spesielt mht feedback om man har øynene rett over ballen. Uansett; det er om regel opp til den som holder putteren ;-)

Back

over 18 år siden

Back

Jeg sier jatakk til den hjelpen jeg kan få :) Max forgiveness.

Linkie

over 18 år siden

Linkie

Jepp! Så nettopp innslaget på amerikansk Golfcentral på GC. De nevnte også at den var en norsk oppfinner.

Yankee

over 18 år siden

Yankee

Så også innlegget på amerikanske Golf Channel. Dette er en bra start i USA!

Pelz

over 18 år siden

Pelz

Putteren kan nok muligens ha noe for seg,
men det blir nok kun som et trainings aid.

Hvem vil ha streker og farger til å forstyrre puttingen?

XXO

over 18 år siden

XXO

Ser du på strekene og fargene som forstyrrelse så er nok ikke putteren noe for deg, herr Pelz.

Det må vel være en forutsetning at putteren og systemet systemet er til hjelp under puttingen.

2ball

over 18 år siden

2ball

Har ikke 2ball putteren også strek i seg? Da er vel ikke den heller noe for deg Pelz.

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hallo Bernt !,

Har akkurat kjøpt meg en nybrukt! putter til 400$, men kunne godt tenkt meg en sån langputter!. Har aldri prøvd en sån en og når jeg først har lyst til å skaffe meg en ... Så er det vel best og begynne med din !?.
Så hvis du klarer å skaffe en til "Kompis Light" så klarer du kanskje en til meg også ??.

Ellers så sier jeg lykke til videre og håper du snart tar en tur innom Stavanger og viser fram systemene/putterene dine !.

Mvh
Amici Sumus

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hallo Bernt og alle andre !

Sjekk ut Charlie's Hot List på Puttere som står på Rankmark.

http://rankmark.com/hotlist/putters/index.html

Hvordan ble det med den lange putteren ??!

mvh
Raymond

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Jeg har den lange putteren hjemme jeg, finnes bare to i verden;)
Var bare en test run.

De kommer til sommeren dersom distributøren vil ta de inn.
Skal ta en runde med dem så de har noen ihvertfall.

Bernt

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Imponerende arbeid Bernt! Norge trenger slike grunder typer som deg!

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Jeg takker og bukker ydmykt :)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

apropos det...hvor blir det av putterne? jeg betalte min i desember og har ikke sett snurten av den, var forespeilet begynnelsen av februar. har sendt mail til dere men ikke fått noe svar der...

Aldri

over 18 år siden

Aldri

betale noe på forskudd!

Bernt

over 18 år siden

Bernt

De er sendt fra Asia.
Har ikke motatt mail fra deg vegiss!

veggiss

over 18 år siden

veggiss

sendte mail til henrik, ikke til deg. (fikk fakturaen fra han)

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Veggiss, dette er tåpelig å ta her, siden våre telefonnummer står på nettsiden. Har sjekket med Henrik, og han har ikke mottatt epost fra deg :)

Schmooo

over 18 år siden

Schmooo

hvis det er tåpelig å ta her, hvorfor svarer du i den kunde-fiendtlige tonen da Bernt?

merkelig mann.....

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Siden er vel grei å ha, så lenge det er utelukkende positiv omtale.

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Jeg er enig med Bernt her. Veldig dumt å lage en konflikt på et diskusjonsforum FØR man har prøvd å løse problemet direkte. De aller fleste (helt sikker minst 90% jf en tidligere debattant:-) konflikter dreier seg om misforståelser.

Schmooo er tydeligvis forutinntatt, Bernt har ikke svart i noen kunde-fiendtlig tone som jeg kan høre ihvertfall.

Arnebjarne

over 18 år siden

Arnebjarne

Veggiss er bare litt digital av seg ;)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

er vel forsåvidt enig med Bernt, men når han svarer her inne, så bli jo konflikten bare underbygget. jeg ville ignorert tråden og svart pr. epost i stedet, men det er nå meg da....

NB! epost siden veggis har epost-symbolet tilgjengelig....

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Enig, men vil ikke folk skal få inntrykk av at vi overser kundene våre.

Kundefiendtlig er jeg aldri!

Her er ingen konflikt, bare en kunde som er sugen på å få køllen han har bestlt, men kunne nok ha tatt kontakt med meg personlig om han lurte på no.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

bra svar...... :)

Hmmm..

over 18 år siden

Hmmm..

Kansje ikke kundefiendlig men du kan være ganske personfindelig om du ikke er enig med folk. Du tenker kansje ikke på det men det er måten du svarer folk på.

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

Nå må dere gi dere folkens. Å ta denne typen ting opp på et forum er ren trakassering. At Bernt, når så skjer, svarer er helt fair.

Jeg skjønner ikke hvorfor familien Jante er så ute etter Bernt. Uansett om man liker putteren eller ikke så er det en tøff satsing med alle gründer elementer på plass i et ikke aklkurat typisk norsk produkt segment (med mindre man regner Karsten Solheim som norsk :-))

Litt pinlig å være norsk og lese en del av den dritten som spres av noen.

Arnebjane

over 18 år siden

Arnebjane

Here we go again.

XXXO

over 18 år siden

XXXO

Hovedproblemet er vel heller - Hen - at Bernt han har så lyst til å skrive og forsvare dette på nettet hvor han tror han er blandt sine egne.
Bernt gjør dette med seriøst alvor og mange trekker i ham for alt det er verdt, og så sitter det en masse folk og ser på og stilletiende aksepterer alt.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Synes Bernt har endret skriblinga si her inne betraktelig, til det mye bedre.

Å trekke inn "gamle synder" er ikke fair. Men noen vil tolke på værste måte uansett, de foka kommer en sjelden unna.

Stå på Bernt, lykke til!

Speedy

over 18 år siden

Speedy

Bra sagt Fooore!

xxxxx

over 18 år siden

xxxxx

I Norge er missunelsen sterkere en kjønnsdriften. Stå på Bernt du gjør en utmerket jobb og vi er mange som gleder oss over at du lykkes!

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Hmm.
Jeg burde kanskje fått bedre fram at jeg kjenner Veggiss og derfor tok meg den frihet og si at det var tåpelig å ta det opp her.

Takk for støtten.
Ingen klarer trekke meg opp her, men veggiss sitt innlegg mente jeg burde kommenteres da det kunne gi et feil inntrykk av vår kundebehandling, som jeg forøvrig er svært opptatt av! Kundene er eneste årsak til at man kan eksistere som selskap.

Bare så det er sagt

over 18 år siden

Bare så det er sagt

Nå er det sånn at Jante har blitt et noe slitt uttryk etterhvert, på linje med rasist,nazist og mobbing.

Å komme med saklig skepsis og kommentarer har ikke noe med Jantelov å gjøre.

Potet

over 18 år siden

Potet

Er det plutselig saklig skepsis om en vare er 12 dager forsinket?

Bare så det er sagt

over 18 år siden

Bare så det er sagt

Nå tenkte jeg ikke på dette innlegget, men generell konstruktiv kritikkkritikk

Potet

over 18 år siden

Potet

DET er jeg helt enig i ;)

Jezus

over 18 år siden

Jezus

Da vil jeg få legge til at Svada også har blitt noe slitt etterhvert.

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

12 dager forsinket...? Er vel å ta i...
I mailen jeg fikk het det: "Levering forventes første uke i februar 07". Med såpass vag tidfesting tenkte jeg at jeg fikk vel vente til midten av februar før jeg etterlyste mer nøyaktig dato for levering.
Og nå har jo Bernt meddelt at de er undervegs. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet.

Potet

over 18 år siden

Potet

Støtter St. Able Ford på den ja.

Jeg skjønner heller ikke hva folk skal med køller nå. Er jo bare snø og tull der ute. Er jo et halvt år til det blir grønt igjen. Nesten.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

jøsses...var da voldsomt til liv det ble pga mitt lille spørsmål om putteren :) for min del kan den komme neste år, men det var en julegave til dama, og hun maser på meg HELE tiden, derfor min uåtolmodighet. har hvertfall fått et svar på når den kommer nå om ikke annet...

Sulle

over 18 år siden

Sulle

Hvor får man kjøpt/sett/testet putteren for tida, noen som vet ?

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Køllene er snart tilgjengelig de steder som har åpent på denne listen fra distributøren, flere kommer på denne listen snart:
Køllene ankommer Norge 20. mars, så ikke mange dager senere er de i shop'ene på listen.
http://www.chrisco.no/profound.html

Legger ved en review fra PutterTalk:
http://www.puttertalk.com/2007/03/11/profound-dark-ace-review/

Noen resultater:
Cast (milled face) 189 $ PROFOUND Dark Ace score: 8.8
Milled 280 $ NIKE Unitized score:4.2
Milled 250 $ Never Compromise GM2 Exchange Series score:7.4
Milled 280 $ PING's Redwood score: 7.8

Superteddy

over 18 år siden

Superteddy

Imponert :)

Beundrer

over 18 år siden

Beundrer

Dette har du fortjent Bernt! Gratulere!

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Imponerende...og de fleste norske golfnettsteder skriver om dette nå,og har linket til testen. Den var jo strålende,grattis Bernt. Keep up the good work!

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Takk, setter svært pris på støtten!

Beundrer

over 18 år siden

Beundrer

Det eneste nettstedet som ikke skriver om dette er golfsiden.no, der råder jo Kim Il Sung... det han skriver om må han jo helt sikkert få betalt for på en eller annen måte...

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Er ikke derfor, er personlig vendetta mot meg som er saken der borte, på golfsiden.com......fordi jeg argumenterte litt hardt mot redaktøren i flere saker som ikke har noe med putteren å gjøre.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Til info så var redaktøren der borte den første som overhodet så idéen og skrev en flott tilbakemelding jeg brukte videre i min kamp for støtte fra Innovasjon Norge. Men han mistet vel troen fordi jeg var litt streng med han på forumet i andre saker. Så skille sak og person er ikke hans sterkeste side......

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Påske ifjor anmodet jeg han om IKKE å skrive om putteren og derved sendte ikke prototyp til han av den grunn.

Men hva påsto han i artikelen/ "testen" av putteren, jo at jeg hadde spurt instendig at de måtte skrive om putteren, hvilket faller på sin egen urimelighet, og er selvsagt usant.

Men hva skjedde, han tittet på putteren jeg gav til Rojahn noen minutter og klarte dermed å skrive en "grundig" test av proto (vel og merke), og i tillegg la han tyngde i "testen" ved å henvise til køllespesialister og kølleutviklere som ikke ble navngitt engang, for å sparke litt ben under meg som takk for sist.

Sånn er verden og sånn er mange mennesker.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Det stemmer. Mine innlegg der borte er til og med endret så jeg skal komme dårligere ut i øynene til de som leser dem. Det er toppen på unfair play!

Dilter

over 18 år siden

Dilter

"Just because you're paranoid, it doesn't mean that nobody's out to get you"

Webmaster

over 18 år siden

Webmaster

Bernt, jeg syntes ikke det er passende å formidle din missnøye i denne saken på dette forumet. Dette må du evt. ta opp med Ramnefjell selv. Vi står ikke inne for negativ uttalelser fra andre i saker vi ikke kjenner til. Spesielt i denne saken hvor personen er en respektert konkurrent.

Webmaster

over 18 år siden

Webmaster

Jeg har nå mottat en epost fra Ramnefjell. Han uttrykket sterk missnøye rundt dine uttalelser her. Han mener dette er "blank løgn", noe jeg fikk lov til å sitere han på.
Evt. videre diskusjoner syntes jeg du tar videre med Ramnefjell.
Denne tråden avsluttes med dette.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her