705
Dette er nok en undertone fra Pål Næss som er direkte myntet på Asbjørn Ramnefjell. NGF i glasshus og herre over det meste, i likhet med sjefsjefsjefsjef Espelid. Og til Doh (kanskje Næss eller Espelid i forkledning) golfsiden.com er i mine øyne den mest seriøse golfsiden av dem alle. Tror faktisk den har flere lesere enn golferen.no Sammenblandingen er i mine øyne perfekt. De har fått den med mest kompetanse til å bli daglig leder. At han i tillegg har en hjemmesidetjeneste er jo et pluss. Men som han også tidlig gikk ut med skal han ikke forfordele eller på annen mulighet bruke golfsiden i sitt øyemed.
Og til Doh igjen, han skriver om det som interesserer ham og speiler overhodet ikke golfsamfunnet? Hvilken planet og golfmiljø kommer du ifra.? Han skriver og uttaleler seg som en ekspert, samme som i andre idretter. Han tør også sette spikeren der den hører hjemme når det er tilfelle og roser opp i skyene når noen fortjener det (jamfør prestasjoner) Vi er ganske mange som hele tiden er interessert i litt bakenliggende journalistikk og ikke minst historie. For purunge golfere som kun er interessert i hva som skjedde i forrige uke og ikke har hverken kompetanse eller erfaring eller grunnlag for ytring, har vanskelig for å se sammenligninger og utviklingen i eks. utstyr, teknikk, baner, storheter, diverse hendelser osv.
Det at noen skal hetse på denne måten gjør meg kvalm. Jeg får inderlige håpe at AR blir enda mere kvass og tør å utfordre MR Næss og hans disipler. Og fortjenere ikke NGF kritikk? Enten det gjelder medlemsjukset (i mine øyne) ang. idrettsregistreringen og det eneste forbundet som lar medlemmene i klubbene betale en egen avgift som skal finansiere NGF adminsitrasjonen og drfiten generellt, mens andre forbund baserer drift på sponsor og aktivitetsmidler og andre innteksmuligheter.
Nei, AR var ute med engang og fortalte meget fint og ydmykt om den nye saken, og det er ikke alltid. Og vips så kommer denne sure poteten som henger lenge etterpå av Pål Næss.
Golfnorge vil også bli meget fattig hvis andre enn AR skulle skrive på siden sin. De fleste av oss lesere bruker nemlig å kikke både på golfsiden og golferen. Golf.no er jo ikke med på notene og NGF siden kaller jeg lite oppdatert.
Sikkert mange meninger her, men slik høstjakt og hets får meg fly forbanna og jeg har mine anelser om hvor kvalmen kommer fra. Vi er små og sårbare i bittelille golfnorge, ikke ødelegg det lille vi har.