Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Rolleblanding

skeptisk

over 18 år siden

skeptisk

Iht til vær varsom plakaten pkt. 2.3 er det mildt sagt svært uheldig at ikke Asbjørn Ramnefjell selv ser at dette kan bli et stort problem.
Jeg håper at NGF kommer på banen og stopper dette engasjementet eller evt. gjøre seg totalt uavhengig til gruppen som bidrar med midler inn i Team Norway.
Jeg mener artikkelen til Pål Næss på golferen.no belyser nøyaktig hva som kan bli problemet.
Det vil i fortsettelsen være helt umulig for AR å fortsette sin jobb som redaktør i golfsiden.com på de premisser som ligger der i dag. Hans troverdighet rudt såkalte objektive vurderinger rundt laguttak og team Norway sine disposisjoner vil bli useriøse.
Jeg tror heller ikke dette er en ønsket situasjon fra NGF sin å få en av sine største kritikere servert på fanget.
Mest overraskende er det allikevel at ikke AR ser dette selv og det sier jo litt !

Vær Varsom-plakaten pkt 2.3
Redaksjonelle medarbeidere må ikke ha oppdrag, verv, økonomiske eller andre bindinger som kan skape interessekonflikter i forhold til deres redaksjonelle oppgaver. De må unngå dobbeltroller som kan svekke deres troverdighet. Vis åpenhet om forhold som kan påvirke redaksjonelle medarbeideres habilitet.

?

over 18 år siden

?

Hvorfor skriver du ikke innlegget på golfsiden.com?

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Høstjakten på AR er i gang. Stadig like festlig for noen.

At Valebrokk har styreverv utenfor TV2 er ikke et problem. At Bernander har det er ikke et problem. For ikke å snakke om at Hege Duckert fortsatt sitter pent på plass i Dagbladet, vernet av Anne Aasheim, og skriver forsvarstaler for Trond Giske - som er helt løsrevet fra kongefamilien (eller er han Aris beste venn?)

Men at AR skal gjøre en enkel jobb ved siden av sin redaktørgjerning er et samfunnsproblem - tydeligvis. Jeg kimser ikke av at det kan bli rolleblanding - for det kan det bli. AR må gå varsomt. Han har begynt godt - ved å informere om situasjonen. Da oppstår det noe som heter transparens og som innebærer at alle som leser det han skriver kan forholde seg til dobbeltrollen. Mange lesere vil være etter ham på forumet her og på hans egen golfside når situasjonen er som den er. Det bidrar normalt til at redaktøren Ramnefjell blir ekstra varsom og da har transparensen gjort sitt.

Løsningen er ikke at Ramnefjell legger ned sin penn. Løsningen er kanskje heller at han etablerer en freelancer som fokuserer på de områdene AR nå ikke kan dekke. Kanskje Hege Duckert kunne tatt jobben? Et poeng er at det er få personer i golfmiljøet som har lang erfaring p.t. Det er trolig det som fører AR inn i posisjonen. Jeg lukker ikke øynene - jeg synes bare man skal gi mannen en sjanse....

Det er forøvrig spenstig at kritikken kommer fra Pål Næss som er ansatt i en bedrift eiet av det minst etiske pressemiljøet i Norge. Hørte jeg det single i glass?

Doh!

over 18 år siden

Doh!

Er det nen som virkelig tar golfsiden.com seriøst? Det er jo en privat hjemmeside/blogg for en erfaren (og respektert?) mann i golfmiljøet. Han skriver om det som interesserer ham og speiler overhodet ikke golfsamfunnet. Jeg ser i hverfall ikke på denne siden som en uvhengig nyhetsside.

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Doh, endelig en som sa det. Golfsiden.com er jo akkurat som du sier, mer en privat hjemmeside/blogg, med ingenting som likner på journalistikk. Man kan ikke kalle noen for redaktør for den siden. Underholdende er den absolutt, men det er jo bare synsing og Ramnefjells personlige meninger om alt. En samling "ledere" kunne man kanskje kalle det.
Hilsen en som er avisredaktør når tiden ikke tibringes på golfbanen.

705

over 18 år siden

705

Dette er nok en undertone fra Pål Næss som er direkte myntet på Asbjørn Ramnefjell. NGF i glasshus og herre over det meste, i likhet med sjefsjefsjefsjef Espelid. Og til Doh (kanskje Næss eller Espelid i forkledning) golfsiden.com er i mine øyne den mest seriøse golfsiden av dem alle. Tror faktisk den har flere lesere enn golferen.no Sammenblandingen er i mine øyne perfekt. De har fått den med mest kompetanse til å bli daglig leder. At han i tillegg har en hjemmesidetjeneste er jo et pluss. Men som han også tidlig gikk ut med skal han ikke forfordele eller på annen mulighet bruke golfsiden i sitt øyemed.
Og til Doh igjen, han skriver om det som interesserer ham og speiler overhodet ikke golfsamfunnet? Hvilken planet og golfmiljø kommer du ifra.? Han skriver og uttaleler seg som en ekspert, samme som i andre idretter. Han tør også sette spikeren der den hører hjemme når det er tilfelle og roser opp i skyene når noen fortjener det (jamfør prestasjoner) Vi er ganske mange som hele tiden er interessert i litt bakenliggende journalistikk og ikke minst historie. For purunge golfere som kun er interessert i hva som skjedde i forrige uke og ikke har hverken kompetanse eller erfaring eller grunnlag for ytring, har vanskelig for å se sammenligninger og utviklingen i eks. utstyr, teknikk, baner, storheter, diverse hendelser osv.
Det at noen skal hetse på denne måten gjør meg kvalm. Jeg får inderlige håpe at AR blir enda mere kvass og tør å utfordre MR Næss og hans disipler. Og fortjenere ikke NGF kritikk? Enten det gjelder medlemsjukset (i mine øyne) ang. idrettsregistreringen og det eneste forbundet som lar medlemmene i klubbene betale en egen avgift som skal finansiere NGF adminsitrasjonen og drfiten generellt, mens andre forbund baserer drift på sponsor og aktivitetsmidler og andre innteksmuligheter.
Nei, AR var ute med engang og fortalte meget fint og ydmykt om den nye saken, og det er ikke alltid. Og vips så kommer denne sure poteten som henger lenge etterpå av Pål Næss.
Golfnorge vil også bli meget fattig hvis andre enn AR skulle skrive på siden sin. De fleste av oss lesere bruker nemlig å kikke både på golfsiden og golferen. Golf.no er jo ikke med på notene og NGF siden kaller jeg lite oppdatert.
Sikkert mange meninger her, men slik høstjakt og hets får meg fly forbanna og jeg har mine anelser om hvor kvalmen kommer fra. Vi er små og sårbare i bittelille golfnorge, ikke ødelegg det lille vi har.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Helt enig med Doh! og Snedd. Til ?: Grunnen til at det skrives her er vel at det bare ville blitt sensurert på golfsiden.

Enig med 705

over 18 år siden

Enig med 705

Du blir helt sikkert tatt skikkelig seriøst Solskinnsgolferen. Har du snev av troverdighet igjen noen plass? Ellers helt enig med 705, kunne ikke sagt det mere tydelig.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Tydeligvis ikke, men mener du virkelig at golfsiden.com er sammenlignbar med vg.no eller dagbladet.no? Jeg stortrives med golfsiden.com og ser ikke helt problemet med at Asbjørn skal begynne i toppgolf kombinert med at han driver golfsiden, og det mener jo tydeligvis de fleste andre her også.

Enig med 705

over 18 år siden

Enig med 705

Sammenlignbart med Vg eller Dagbladet? Vi får da mye bedre info. om golf gjennom golfsiden fremfor dagbladet og VG. Til og med klubbsider er jo bedre på info. om golf generellt enn VG og Dagbladet. De andre du snakket om var 3 mot 2, det var mange det Solskinnsgolferen. Regner med at det kommer mange flere som støtter ditt syn fremfor mitt og 705, men det bekymrer ikke meg. Jeg holder meg mest til golfsiden da den er seriøs så lenge du holder deg unna. Takk for meg.

wahtever

over 18 år siden

wahtever

Personlig ser jeg på dette som en agurk tråd.

Hvem bryr seg?

Får et inntrykk av at halvparten av brukerne her inne er konspirasjonsteoretikere med aluminiumsfoliehjelmer og analprobes.

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Ramnefjell er en kommentator, også når han prøver å være journalist. Golfsiden.com er en avansert blogg, en svært god sådann. Kan ikke forstå at hans rolle der skulle skape noe problemer for hans nye stilling.

Doh!

over 18 år siden

Doh!

Synes selv Golfsiden er en grei privat side. Problemet er når AR påberober seg å følge alskens Vær Varsom-plakater og Redaktør-plakater. Det er jo rent vås! Bortsett fra det så er Golfsiden er god kommentatorplass...

705

over 18 år siden

705

Men da er vi jo enige Doh, med tanke på at golfsiden er bra.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Men det er jo jeg også enig i. Snakker om storm i et vannglass...

Flipper

over 18 år siden

Flipper

Enig med Doh om at golfsiden.com er en privat hjemmeside.
AR bryter Vær Varsom-plakaten bortimot daglig med sine anbefalinger av annonsører og venner.
AR er old school-Bogstadmedlem som verden ikke bør ta seriøst uansett.

Ensom Vet

over 18 år siden

Ensom Vet

Pål Næss har truffet spiker'n på hodet! I alle år har godeste AR kun presset på hans personlige favoritter gjennom dårlig journalistikk.

Jeg synes han er på rett plass i Topp Golf siden han er lidenskapelig opptatt av golf og vet en del om disse spillerne. her kan han satse på sine favoritter på en objektivt måte. Nettsiden hans burde han leggge ned. Den er utdatert og partisk til alt som handler om Oslo og Miklagard. Blir vanskelig å holder midtlinjen når han har valgt den posisjon han har nå

Grattis med ny jobb sier jeg bare, og RIP Golfsiden.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Det er jo ingen grunn til å legge ned golfsiden. Alle vet jo at det er Asbjørn som skriver der, og at det han skriver naturlig nok er farget av hans eget syn. Sånn vil det jo være med det aller meste som skrives. Journalister er jo også farget av eget syn i tilfeller hvor de vurderer hensiktsmessigheten av ting.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Synes AR har mange bra artikler og innspill, mye info om golf all around.

Skjønner godt at han blir lei av sutringa fra noen som evnt er uenig i en av hans meninger eller klarer å finne en skrivefeil i et innlegg.

Stå på AR, kanonbra med en så engasjert person i en slik stilling!

705

over 18 år siden

705

Veldig enig med Fooore. Veldig mye bra artikler som omhandler essensen i selve spillet og utviklingen. Hans kritikere er uenig i alt han sier uansett, og det må de fortsatt få lov til å være. Fint å ha en side som har synet og kommentarene fra en av Norges mest kompetente på området. Tenke seg til kun å ha golferen.no, da blir vi ihuga golfere en attraksjon og et bra medium fattigere.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

De av dere som også er brukere av golfsiden vil nå se hvorfor denne diskusjonen passet best her...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her