Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Juks

Overasket

over 18 år siden

Overasket

Hvor mye jukser folk med scoren?
Jeg har registrert mine runder her på Community i etterkant av sesongen, overførte fra excel-ark.
Gikk en runde i høst med en kar med lav hcp. Han hadde ikke helt dagen iflg han selv og spilte 7 over banens par.
På Community klarer samme karen å registrere +4 på denne runden.
Hva da med de gode rundene som er registrert? Er det noe juks der også.
Pinlige greier hvis man må jukse med scoren. Da er det vel bedre å la være å registrere. Jukser slike karer i konkurranse også?

Sam Arve

over 18 år siden

Sam Arve

Det er dessverre MANGE som jukser der ute. Denne karen du beskriver er en type jeg vil mistenke å jukse i turnering også. Det er så utrolig mange som er opptatt av handicapet. Det skal ned uansett om scoren ikke stemmer. Irriterende greier.

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Skulle ønske at en ærlig sjel kunne fortelle oss hvorfor han/kun egetlig jukser. Det er jo ikke noen vits med mindre man vil imponere andre.

Og i turneringer, om det blir oppdaget steng personen ute fra tevlinger i et par år.

Struck

over 18 år siden

Struck

Opplevde her for et par år tilbake at en deltager på Senior klubbmesterskap jukset med¨å forbedre leget til sin egen ball.
Vi(3-ball) ble så forfjamset at vi ikke sa noe der og da, men melddelte turneringskomiteen i etterkant .. De følte episoden som så ubehagelig at de ikke ønsket å fronte spilleren med vår "påstand".
Dermed oppnådde han å "vinne" 2 premie i turneringen.
Så det er ikke bare å melde "juks" inn for de riktige organer, for har jukseren en hyere/større "status" enn anmelderen(e) så er jo svaret gitt.

Pity, pity.....

kubein

over 18 år siden

kubein

Noen ganger, når jeg egentlig slår et veldig bra slag, men ballen er helt borte i roughen så slår jeg en ny ball uten straffeslag, pga jeg fortjener det.....dette fordi at de jeg spiller med, ikke gidder å leite, eller se hvor ballen lander. Jeg tenker at hvis jeg hadde leitet i 5 min, så hadde vi funnet den...

Runarb

over 18 år siden

Runarb

Alle her har jukset på en eller annen måte, så hvorfor være så naiv?? Under pressure har helt sikkert jukset i løpet av sin karriere han også. Hvorfor kan ikke du si hvorfor du gjorde det?

Kalvanakken

over 18 år siden

Kalvanakken

Jeg jukset som faen en gang jeg spilte en selskapsrunde på møkkabanen Bergen GK. Jeg jukset på den måten at jeg satte en ny ball i spill fra det stedet den forrige ballen min hadde gått gjennom torvlaget og blitt borte midt på fairway. Ble vel ca 15 nye baller, dvs jeg skulle hatt minst 30 slag dårligere score som ville gitt 40 over par i stedet for 10.
Forøvrig lurer jeg på hva medlemmene selv mener om Bergen GK. Verre møkkabane har jeg aldri besøkt bortsett fra at de skal ha skryt for gode greener.

Fridropp

over 18 år siden

Fridropp

Jeg gjør som kubein. Sparer først og fremst tid. Jeg dropper selvfølgelig i røffen og legger ikke ballen oppå gresset slik at slaget blir noe enklere. Dette gjøres selvfølgelig ikke i turneringer. Dessuten hender det at jeg skriver meg ned selv om jeg har fått noen putter på 20 cm av det jeg spiller sammen med. Det handler om gangsyn.

Pittulf

over 18 år siden

Pittulf

Hvis ballen din ble plugget i fairway har du faktisk lov til å droppe - uten straffeslag. Selv om du trodde du jukset :-)

Oddvar

over 18 år siden

Oddvar

Pittulf: men da må han finne den først :) hvis han ikke finner den, ja da kan man ikke ta fri dropp.

Jeg er er en jukser. Jeg har jukset. Men jeg jukser ikke mer. Dette fordi jeg har blitt mer voksen sammenlignet med når jeg jukset ;) Dog, turneringsjuks har jeg enda til gode å prøve. Kanskje jeg skal jukse meg en dårligere score bare for å se om jeg blir ekstra deppa.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Jeg jukset på en juletentamen i Norsk på ungdomsskolen.
da hadde vi kollektivt gått sammen og laget jukseark som vi festet med tape bak speilet på dass. hehehehehehe.
læreren lurte fælt på hvorfor så utrolig mange måtte på do under den tentamen.lol.

Jeg jukser på golfbanen rett som det er, for jeg er så distre at jeg teller feil innimellom på selskapsrundene.
Jeg skriver sjelden scorekort, for jeg teller slag, men så spiller jeg alikevel relativt stabilt til hcp også. kan det være at mitt juks ikke er juks alikevel, siden jeg ikke er bedre enn det jeg spiller til uansett?

hmmm. disse moralistiske gåtene.

vel, når jeg spiller konkurranse er selvsagt saken helt annerledes, og dersom noen av mine distre selskapsrunder noen gang skulle medføre at jeg har feilaktig skrevet meg ned, så er det kun meg selv det går ut over, siden jeg da stiller dårligere med færre tildelte slag.

JA, jeg spiller stort sett stableford konkurranser, for det er ca. det eneste som er tilgjengelig for oss tantegolfere med over 10 i hcp..
Jeg har aldri vunnet en stablefordturnering heller, så sandbagger er jeg i hvertfall ikke.
:O)

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

hahahahahaha, og så norsk tentamen da, hadde det enda vært matte.. :)

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Yngve skriver:
"Jeg har aldri vunnet en stablefordturnering heller, så sandbagger er jeg i hvertfall ikke..."

Du vet Yngve, du KAN likevel være en sandbagger. Bare ikke så veldig vellykket... (hihi)

Nei, golf er en alvorlig sport. Fokus på golf! (ref: Morris, golfsiden.com)

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

vel, den ble jo slettet nå..
så da er den reffen ubrukelig.. :)

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Herregud...

Bullshit

over 18 år siden

Bullshit

Ja NGB
Vi er nok noen som sier det samme som deg når du og vennene dine starter med den private fjasingen som burde ha vært holdt utenom.

Greitt med litt humor, men den form som du ofte kommer med kan virke litt pinlig for de som ikke er inne i gjengen.

Bra at det ble fjernet

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Enig med Bullshit.

(Bli kvitt møkka!)

Bullshit

over 18 år siden

Bullshit

Eller skyt Oksen

Han produserer skiten

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Stakkars NGB..

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Det er jo påfallende at flere og flere av diskusjonene nå foregår på dette forumet...

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Fan. Helgen er ødelagt!

Hva blir det neste?

Oddvar

over 18 år siden

Oddvar

La meg presisere. Jeg er ikke vennen til NGB, det er det jesus maria som er. Jeg er bare en bekjent av ham.

Enig med bullshit. Drep alle oksene. Dessuten fiser kua mye, drep henne også.

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Kua også?!? Jamen... jamen...

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

for pokker la nå kua være, hun kan ikke for sur nedbør og dermed økende flatulens blandt drøvtyggerne!

wahtever

over 18 år siden

wahtever

Gjør også som kubein i selskapsrunder, om jeg slår et bra slag og den bare forsvinner (ja det skjer av og til) så legger jeg ned en ny en og spiller videre.. Er helt vanlig i den gjengen jeg spiller i :)

Under Pressuer

over 18 år siden

Under Pressuer

Runarb: Jeg har aldri spilt annet enn selskapsrunder, og har ikke noe behov for å jukse.

Reglene er jeg ikke helt stø på, så det er nok blitt noe juks uten at jeg har skrevet meg ned.

Det kan kanskje være juks å ikke skrive seg ned også, hvis man er flinkere en sitt hcp?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

så lenge jeg lager god mat, så vil NGB være min venn. Han vet å utnytte andre på områder han selv ikke er særlig god.

hihi

hvis det ikke er rom for litt chatting her inne, så er jeg spent på å se reglene som definerer det.

Awaw

over 18 år siden

Awaw

Juks?
Ikke juks. Ikke skriv scorekort, ikke juster hcp eller noe bare spill og kos deg.
Kan det være juks?

sad

over 18 år siden

sad

Typisk Norsk og være god å jukse!!

Awaw

over 18 år siden

Awaw

helt enig sad.
slutt å juks. begynn å spill golf

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Fantastisk Awaw. Det er så mange som glemmer dette. Grunnen til at man spiller golf. Man spiller golf fordi man synes det er morsomt. Dersom man ikke spiller turnering, hvorfor skal man da ikke unne seg en mulligan dersom det gjør runden morsommere for deg?

Nybegynner

over 18 år siden

Nybegynner

Selvfølgelig skal man bruke mulligan.
Og de idiotiske reglene ser vi bort ifra.
Vi skal jo bare ha det morro

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her