Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Launch monitor

O

over 18 år siden

O

Noen som vet hvilken type launch monitor som står på simulator-rangen på golfsenteret i sandakerveien? Er nyskjerrig på teknologien i disse.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Lillebroren til radaren som sitter i simulatorene på samme senter.
Gå til aboutgolf.com . Står en del om teknologien deres der.

O

over 18 år siden

O

Står ingen ting om lillebroren på nettsidene til aboutgolf. Er det samme sensoren som står i simulatorene men med enklere software? Eller er det en helt annen sensor det er snakk om?

Yankee

over 18 år siden

Yankee

Flightscope er den launch monitoren som brukes av AG og produseres av EDH. Så vidt jeg vet har AG monopol på å bruke denne i golf simulatorer, men det er flere leverandører som bruker Flightscope i forbindelse med både innendørs og utendørs driving ranger. AG selger en driving range simulator med Flightscope, som en billigløsning for de som ikke ønsker en full golfsimulator. I følge en selger jeg snakket med hos AG sist sommer er dette samme sensor som i simulatoren. Jeg vet ikke hvilken leverandør Golfsenteret har brukt. Jeg har imidlertid kikket inn i simulator-range rommet og ble overrasket over hvor nær duken man står og slår. Det betyr at sensoren må lese av ballparametere over en meget kort avstand, og da må det være en stor utfordring å få dette riktig.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Det er samme sensor. Flightscope leverer 2 radarer. Hvis jeg ikke husker feil heter den som brukes på simulatorene "cheetah" og den som står i launchmonitorene kudu.

Nøyaktig samme radar teknologi i begge.

Nå har jeg 12.8 i hcp og er dermed ikke en autoritet på området, men sim rangen virker bra satt opp med tanke på realisme. (Har brukt den noen ganger nå)

Interessant å høre hva noen av under 5 gutta synes etter å ha prøvd dem.

Yankee

over 18 år siden

Yankee

Denne artikkelen forteller litt mer om Flightscope fra AG:

http://www.golfer247.com/news/2734.asp

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Prøvde den i dag, absolutt realistisk og et lass av informasjon om hvert enkelt slag og gruppe av slag.

Anbefales.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her