Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Fjernmedlemskap

øj

over 18 år siden

øj

Har fjernmedlemskap på Østmarka, men har aldri vært å spilt der. Vurderer å bytte til Krokhol for faktisk å spille der noen ganger da det er nærmere enn Østmarka.

Hvordan er Krokhol som bane?

Av de som har fjernmedlemskap, hvor mange spiller på den aktuelle banen?

Ørjan

ernst

over 18 år siden

ernst

Krokhol er en skikkelig møkkabane! Krokhøl!!
Dårlig bane, feil avstandsmålinger, elendig sevice (det siste trenger ikke være representativt da dette er basert på kun 1 besøk).
Men generelt et skikkelig dårlig inntrykk!

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei !

Enig med siste mann ... De 9 førte hullene er bare dårlige og de 9 siste kaller jeg ikke golf engang ... Det er BINGO.

mvh
Amici Sumus

Nicolai

over 18 år siden

Nicolai

Jeg har kun spilt den en gang, som VELDIG nybegynner.
Likte den ikke. Veldig trang, mye skog og fjell.

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Hvis valget står mellom Krokhøl og Østmarka, hadde jeg uten tvil valgt Østmarka. Det er ikke så langt i mellom de (10 min med bil?)

Leif

over 18 år siden

Leif

Jeg støtter de som sier at Østmarka er langt bedre enn Krokhol.

HIO

over 18 år siden

HIO

Spilt denne banen 7-8 ganger siste 2 sesongene og den er ikke bra. 2-3 av hullene på første 9 er helt greie. Resten av banen er ikke bra altså. Siste 9 er helt håpløse. Noen hull er fairwayen 10 meter bred....og det blir mer som en skogstur enn golf. I tillegg er det utrolig mye høydeforskjeller mellom hullene. Spiller denne banen kun fordi et par kompiser er medlemer og i sommer kostet det bare 150 kroner for en runde. Det er helt greit for å trene litt.

Silje Svingstang

over 18 år siden

Silje Svingstang

Tjihi. Mange muskelgolfere med ødelagt selvfølelse ser jeg. Ikke glem at golf spilles med hodet. Enhver med litt kompetanse på banedesign forstår Krokhols dybde. Her får du bruk for alle køllene i baggen, men banen er nok ikke for folk som må dælje løs med overdimensjonerte Drivere på hvert eneste hull.

Banen er ikke vanskelig å spille, men den krever at du bruker intelligens og ikke blir kjepphøy. Dessuten har golfklubben et fantastisk godt miljø med masse hyggelige og, ikke minst jordnære mennesker.

Torturisten

over 18 år siden

Torturisten

Hmmm.. spille med hodet? ja jo det må vel være med det også.

Dybde klarte jeg ikke å se så mye av den ENE gangen jeg spilte der men derimot store høyde forskjeller ( takk og lov for Golfbilen ), og med så korte hull trenger man strengt tatt ikke bruke alle køllene vel?

Det eneste jeg likte med banen var at det var fin natur ( som jeg fikk sett mye av da det var utrolig mye venting ) Kanskje det blir en tur til dit men da bare for å plukke bær. Tilslutt ønsker jeg deg bare en riktig god Jul, Frk/Fru Svingstang.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg synes det er urettferdig å ekskludere de av oss som kanskje ikke er blant de skarpeste knivene i skuffen. Banen skulle skamme seg.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Sunny: tidligere kunne du ha noen ok innspill ift golf, nå i din eksamensperiode har du kommet ned på et nivå som passer bedre på et chatteforum for unger.

Fokus på eksamen nå!

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Overbelastning av hjernen, det er bare å beklage...

Awaw

over 18 år siden

Awaw

Det er riktig at Østmarka er bedre enn Krokhol, men det endrer ikke det faktum at også Østmarka er en ganske elendig bane. Det forteller vel bare at Krokhol kun er enda mer ræva enn Østmarka. Har selv aksje på Østmarka og ingen vil kjøpe den. Sier vel også litt. I gjor forsøkte noen å gi bort sin aksje på Østmarka men til ingen nytte.

Janne

over 18 år siden

Janne

Østmarka er ikke noe bedre enn Krokhol, etter min mening. Men har du virkelig tenkt å bytte klubb pga. hva noen andre syns??? Krokhol (og Østmarka) er utmerkede treningsbaner. Det tar nok ca 15 minutter ekstra å kjøre til Østmarka, så du burde kanskje ta deg en tur dit ved anledning også? Krokhol er tøff å gå, og det er trangt på endel hull, men har mange fine hull og er en suveren naturopplevelse. Veldig trivelig i det hele tatt, men ta med mye baller vhis du har tenkt å trene mue med driveren på banen! Men det kan du jo gjøre på rangen..

Torturisten

over 18 år siden

Torturisten

Østmarka er mye bedre ( etter min mening ) enn Krokhol ( PS! Ikke medlem på Østmarka ). Tror ikke det er så mange IKKE medlemmer som er enig med deg Janne. Et godt miljø gjør ingen god bane men at det blir trivelig rundt klubbhuset er jo bare positivt, så lykke til med neste sesong.

øj

over 18 år siden

øj

skjønner jo at mange vil ha kilometer brede fairways slik at de kan dælje løs med drivere får og slå sinnsykt lang og slå så hardt de kan med jerna for å skrive seg fortest mulig ned for å bli akseptert blant "golfvennene" sine. Kall meg gjerne kritisk og eplekjekk, men er det ikke slik i golf at men higer etter det perfekte slag? Hva er da galt med litt trange fairways og litt kupert terreng, er dere i dårlig form?

Snabela

over 18 år siden

Snabela

øj: har du vært på Krokhol?

Hvis du har såpass lavt handicap at du tenker på strategi, så ser du hvor elendig banen er. Hull 8 og hull 18 (utslagene på toppen og slår mot klubbhuset) er jo helt elendig utformet. Det er jo ikke noe fairway å legge ballen på. På hull 8 så er det en enorm "kul" midt på fairway, med OB på høyreside og skog på venstre side. Hvor skal man da legge ballen for å kunne spille seg inn på neste? Disse 2 hullene ødelegger veldig mye av mitt inntrykk av banen. Her har de bare kastet inn 2 hull for å få 18 hull.

H

over 18 år siden

H

En 18-hcper skrev lengre oppe: De 9 første hullene er bare dårlige og de 9 siste kaller jeg ikke golf engang.
Hva kaller man spillet til en 18-hcper da?
Golf?
Neppe, ihvertfall ikke hvis man sammenligner med scratch.

Åge

over 18 år siden

Åge

Flott innlegg H. Jeg er sikker på at den typen innlegg sikrer god rekruttering til norsk golf de neste årene. Hvilket jålehandicap er det du spiller på da med den eplekjekke holdningen din?

H

over 18 år siden

H

Åge

Jeg er veldig ydmyk i forhold til min spillestyrke.
Jeg er bare oppgitt over hvor finspiste folk er i forhold til hvilke baner som er bra nok. Krokhol er for dårlig, Østmarka er for dårlig, Hakadal er for dårlig, ja nesten alle baner er for dårlig.
Poenget mitt er at vi som er mid-hcpere bør være litt mindre eplekjekke med å kreve at banene skal være så eller så gode.
Vi er langtfra gode nok til å sette krav til de fleste baner. De fleste baner er bedre baner enn vi er golfspillere.
Til din info så er jeg midhcper og soiller til ca 8 i hcp og vet at jeg da er langt unna noe som er grunn til å være eplekjekk over

Snabela

over 18 år siden

Snabela

Nå som alle runder blir hcp tellende, så blir det jo slutt på jålehandikap etterhvert....kjempebra for norsk selskapsgolf synes jeg. Er nok mange som må skrive seg opp til neste sesong.

Mr. X

over 18 år siden

Mr. X

Østmarka er faktisk en av de banene jeg har forhold til som videre-utvikler banen sin hele tiden. Det er litt igjen, men de viser vilje til å utbedre:
- Høvling av kul på hull 14
- Forlenging av hull 1 (par4>>5)
- Ny bunker mellom hull 2 og 6
- Ny green hull 3
- Bedre vann hindre i "dalen"
Samtidig som de har veldig fokus på å forbedre greenkvaliteten.

Alt for mange baner står på stedet hvil...

Krokhol er faktisk ganske morsom å gå som avveksling av og til. Noen ekle hull, hvor man må slå ut med 8-jernet og spille inn med et høyere jern, men ulik de fleste andre banene på østlandet. Egner seg dårlig til Stablford, men ypperlig til match-spill!

Konrad

over 18 år siden

Konrad

Snabela,
Ang Krokhols hull 8, det er god landingsplass både foran og bak kulen du snakker om. Dersom du ikke er god nok til å slå forbi kulen, bruk et kortere jern og slå kort av den. For en 18-HCPer har du ett (muligens også to slag) ekstra på dette par 4-hullet. Strategisk tenkning har med andre ord ingenting med hvor lavt handicap du har. Hva angår hull 18 er dette et temmelig åpent hull med mye plass og lande på. Hvis du også her har problemer, foreslår jeg at du lar være å dra frem driveren, og heller spiller strategisk og tenker på hullet som et par 5 hull, så skal du se ting blir mye bedre. Golf er i utgangspunktet et intelligent spill, men det er klart at golf-boomen på slutten av 90-tallet blant annet har tatt med seg en del avdankede hockeyspillere som fremdeles preger golf-bildet her i Norge.

Hacker

over 18 år siden

Hacker

Krokhol er den dårligste golfbanen jeg har spilt på i Norge(av ca. 30). Riktignok var det bare 9 hull sist jeg spilte den, men de var til gjengjeld dårlige.

Trange korte hull, ingen semiruff og hellende fairways gjorde spillet til ren bingo-golf. Greenen på hull 9 helte så mye at selv en sekk poteter ikke hadde blitt liggende.

Hadde man derimot plantet potetene, så hadde man fått mer ut av dette området!

Janne

over 18 år siden

Janne

Hacker, når Krokhol hadde 9 hull, var det INGEN av de 18 som er idag! Morn du! På tide å vurdere hva du skriver om?

får

over 18 år siden

får

Krokhol er nok konk i løpet av max et par sesonger.Hyggelig miljø,men med smerta(ski),oppegård,grønmo,østmarka rett i nærheten blir nok konkurransen for hard tenker jeg

Konrad

over 18 år siden

Konrad

Hacker,
de to dårligste banen jeg har spilt i Norge er Larvik tilbake i 1991 og Miklagard i 1996. Riktignok var ikke anleggene bygget enda, men likevel vil jeg si at Larvik og Miklagard var fryktelig dårlige. Hva med å vite hva du snakker om før du uttaler deg? Du burde skjerpe deg sammen med de andre sutrehuene her som bruker banene som unnskyldning for manglende golftalent og dårlig spill.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Mener du virkelig at alle som sier de ikke liker Krokhol er dårlige golfspillere?
interessant!

Konrad

over 18 år siden

Konrad

Yngve,
hva var det du ikke forstod med setningen: "...de andre sutrehuene her som bruker banene som unnskyldning for manglende golftalent og dårlig spill."? Som du ser står det "banene", altså flertall av én bane, noe som betyr at jeg ikke snakker kun om Krokhol.

I sommer har jo en gjeng Forum-flamers kritisert årets the Open bane for å være i dårlig forfatning, og Old Course @ St Andrews har jo også fått mye pepper for å være en "dårlig" bane, stort sett av forstårsegpåere som har et par års golferfaring i bagasjen, så slik sett er jo Krohol i godt selskap. Og før du og dine likesinnede begynner å mase om at jeg sammenligner banekvaliteten mellom Krokhol og Old Course så gjør jeg altså ikke det. Likheten deres ligger i at ukyndige golfspillere kritiserer og banene nord og ned etter eget forgodtbefinnende noe som i beste fall kan betegnes som det reneste sludder og vissvass.

Henke

over 18 år siden

Henke

Jeg har hatt mye moro på Krokhol, men jeg må få fortelle at jeg har opplevd å miste ball på "fairway" på 8'ern. Ikke mye golfhull å snakke om der. De har blitt rene long drive-hull for min del. Ikke moro å spille strategisk når man ikke vinner på det.

Tipper Krokhol sliter hvis Keith forsvinner.

Snabela

over 18 år siden

Snabela

Endelig en som vet hva jeg snakker om....Tipper Konrad sitter med ræva full av Krokhol aksjer. Hvis du mener at hull 8 er helt greit, så sliter du skikkelig med å være objektiv. Hull 8 har ikke noe med golf å gjøre.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Hvis du ikke skal sammenlikne banene, så bør du kanskje også la være å kalle alle du tydeligvis er uenig med for sutrehuer da.

Det er ikke alle som har grunnlag for kritikk av en golfbane, det skal jeg være enig i, men det hjelper ikke på sakligheten i en debatt at man blir kalt sutrehue og nedlatende også kalt "likesinnede" som om debattantene her inne skulle tilhøre en sekt som sosialt og intellektuellt sett ligger langt under din egen standard.

Det fremmer i hvertfall ikke egne meninger, og da er jo spørsmålet om motivet bak ditt småsure angrep på kritikerne bare er oppgulp eller om du har noe smart å fare med selv, uten å måtte skjære alle over en kam etter at du tydeligvis fortsatt er sår etter at noen påsto at The Old Course var i dårlig stand i sommer.

:O)

Konrad

over 18 år siden

Konrad

Veldig bra, Yngve, spesielt andre avsnitt. Du har funnet motivet mitt og oppfattet poenget! La oss håpe at de andre her har like stor selvinnsikt.

:O)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her