Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kongsberg, ikke bare positivt!

Petter

over 24 år siden

Petter

Først må jeg bare si at banen på Kongsberg er veldig fin den!
men...
Var der sammen med en kammerat og skulle spille! Begge har akkurat tatt gk, og er derfor nybegynnere! Så blir vi satt i en flight sammen med 2 andre som også akkurat har tatt gk,en av dem knappe 10 år! Flighten vår var kanskje ikke av de raskeste, men når vi så at vi fikk folk tett innpå slapp vi dem forbi! Litt ut i runden, får vi så besøk av MARSHALL, med sin lille hvite bil.Vi blir fortalt at vi må speede opp litt og holde følge med de foran, hvis ikke blir vi tatt av banen! Greit nok! Men Marshall gir seg ikke der,han følger oss med haukeblikk de neste 6 hullene! Ved hvert slag vi slår ser vi den lille hvite bilen enten rett ved siden av oss,eller i skråningen ovenfor!
Jeg kan jo ikke akkurat si at det hjelper på konsentrasjonen å se en liten hvit dott i synsfeltet hver gang man skal slå!! Golf er jo som sagt et konsentrasjonsspill! Jeg synes det greit at Marshall kommer og sier vi må speede opp litt, men han burde gitt seg der og heller kommet tilbake senere for å se hvordan det gikk! Han hadde ikke trengt å leke "flue på veggen".
Et annet spørsmål er vel kanskje hvordan Konsberg kan sette sammen en flight bare bestående av nybegynnere ,for så å true de med å bli tatt av banen i første setning! Det var ikke noe: "hei hvordan går det"? Men, Sitat Marshall: "Dere må speede opp litt, hvis ikke blir dere tatt av banen"! Han var til og med litt morsk i stemmen.
De kan ikke forvente at 4 nybegynnere skal holde følge med folk som har 4 i hc? Da synes jeg ihvertfall de bør sette sammen flighter på en litt annen måte, eller få en hc- grense!
Den framgangsmåten som Marshall her viste synes ihvertfall jeg er uakseptabel, den ødela en ellers så fin dag for oss, og alle må vi jo begynne et sted.
Håper ikke dette er en standar som er representativt for golfbaner rund om i Norge!

M@x

over 24 år siden

M@x

Ikke la deg skremme, Petter!
Dette er heldigvis ikke gjengs for norske baner.
En marshalls hovedoppgave er å skape trivsel på banen, og det skaper man ikke ved å komme med opprivende trusler ved første tilnærming. Man skal oppføre seg på en høflig måte, og gjerne heller hjelpe spillere som "sliter" litt med f.eks. å finne baller for å øke tempoet.

For en del av trivselen på banen er jo også det med tempo...

Det er i alle fall helt feil av de som har marshall-vakt å bare sitte på rattata og ikke bidra med annet enn å vise folk av banen for å oppnå raskt spill.

Men banen har jo selvsagt også seg selv å takke når de setter sammen fire GK-spillere i samme flight. Helt hårreisende, spør du meg. Noe av det viktigste i begynnelsen er jo å lære rutinene for raskt spill, for det er hovedsakelig rutine det er snakk om, ikke bare antall slag. Og det lærer man vel best av de som har travet noen hundre golf-mil...
Og etter hvert lærer man seg å spille raskt uten å stresse.

Jeg håper at en i Kongsberg GK leser ditt innlegg, og tar dette opp med klubben/banen. Slikt bør ikke forekomme !
Vi ønsker selvsagt alle nye golfere velkommen i vår golf-gale verden !

Lykke til med sommerens spill !

Kai Andersen

over 24 år siden

Kai Andersen

Til Petter.
Takk for positiv omtale av banen.
Vi beklager hvis dere følte dere overvåket av marshall. Vi har regler som sier at det skal være maks to med grønt kort i hver flight, så dette var en feil fra oss. Vi vil fortsatt kjøre marshall for å holde tempo oppe på banen og vi forsøker å være hyggelige og tilbyr mat og drikke på banen.
Dere må ha tuffet en dårlig dag.
Vi vil likevel oppfordre alle som er ute å spiller til å holde tempo og gå raskt til egen ball og være forbredt til neste slag, plukke opp ballen når de har brukt opp slagene sine, sette bagen på riktig side av greenen når dere putter,osv.
Håper alle får en hyggelig runde på Kongsberg og ikke blir skremt om det kommer en liten hvit bil med en stor marshall.

Hilsen
Kai Andersen
Daglig leder

Thomas

over 24 år siden

Thomas

Hei
Jeg er helt klart enig i at en marshall ikke skal virke som en busemann på banen.
Men til Kongsberg sin Marshall sitt forsvar denne dagen må følgende sies.
Han hadde selv fått mye kjeft denne dagen av de 10++ flightene som ble holdt igjen.
Jeg var selv en av de som mente at tempoet var noe vel tregt.
Litt ut i runden så ble det faktisk stående 2 flighter å vente på hver tee.
Dette blir naturlig nok noe irriterende for mange.

Forøvrig så vil jeg legge til at jeg har spilt på 5 norske baner så langt denne sesongen og INGEN kan måle seg med de forholdene Kongsberg har å by på akkurat nå. Kjempeinnsats Kongsberg!!

Børge

over 24 år siden

Børge

Dette er ting som dere burde ta opp med klubben etter runden, både oppsettet av flight og marshalen. Jeg antar at klubben er interessert i den type feedback for å unngå uheldige episoder i fremtiden.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her