Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Landslag og OBS-Grupper

Norge

over 18 år siden

Norge

Nå er tiden inne for å gjette hvem som blir tatt ut på amatør-landslaget og OBS-gruppen til neste år:

De som har vist seg frem i år som ikke var med i fjor:

Daniel Bøe, Tor Erik Ulberg, Morten Emil Bergan, Elias Bertussen, Ole Fremstad. Flere???

Hmm?

over 18 år siden

Hmm?

Denne debatten er like rar hvert år, blir jo alltid andre enn de som omtales.

Som sagt de siste 2 årene: Fremstad og Bergan har jo enda ikke vært med. Fremstad med fantastisk puttingen og Bergan med fair-Green spill!

Er vel snart på tide at de blir med!

Hmmmmmmm

over 18 år siden

Hmmmmmmm

Hva med Espen Bergen. Hører han har trykk i kulen

??????

over 18 år siden

??????

hvem er espen bergen????
hjelper uansett ikke bare å ha trykk i kula! nok av folk som har det!

Hmmmmmmmmm

over 18 år siden

Hmmmmmmmmm

Nei mente Espen Bergan. Han spiller bra golf.

Krutt

over 18 år siden

Krutt

Ja, han er dritgod. At han spiller på hcp 19 er nok bare en tilfeldighet...

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Hahaha. Den var mosjom!

(Sorry, Espen)

Hmmmmmmmmmmm

over 18 år siden

Hmmmmmmmmmmm

Jeg syns Espen har klem i planeten. Jeg syns han burde representere Norge.

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

Geir Lundkvart burde vært inne. Ingen slår så langt som ham..... bortsett fra Gunnar Bull, King Ben og Gunder. Men de er vel inne på landslaget allerede?

Saklig

over 18 år siden

Saklig

Her er mitt tips:

Amatør-Gutter: Amatør-Jenter:
Anders Kristiansen Amalie Valle
Joakim Mikkelsen Lene Hafsten
Frederik Kollevold Marita Engzelius
Marius Thorp
-------------------- --------------------
Morten Emil Bergan Mikaela Gunhildsrud
Ole Fremstad Carita Oslo GK
Daniel Bøe Jacobsen

Utenlandsgruppe: Børsheim
Kofstad
Krogh

usaklig

over 18 år siden

usaklig

har du glemt are friestad?!

Saklig

over 18 år siden

Saklig

Ja, selvfølgelig... beklager!

Snikskytter

over 18 år siden

Snikskytter

Gutter:

Kristiansen
Friestad
Thorp
Mikkelsen
Kollevold
Bøe Jacobsen

snappy

over 18 år siden

snappy

Trodde Thorp røyk ut jeg pga alderen.. Er ikke han over 18 neste år... Dersom det er spillere over 18 bør man vel velge Knut Børsheim før mange av dem som står på listen over... Ser at dere glemmer spillere fra vestlandet hele tiden her

hans

over 18 år siden

hans

børsheim, begynner ikke han på collge i usa da. får vel ikke så mye ut av å være på landslaget da.

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

Lundekvart grisebanker Thorp neste år. Thorp er god, men han må tilbake i fokus....

SVARET!

over 18 år siden

SVARET!

Tipper våre unge lovende blir satt opp slik:

JuniorLandslag:
Mikkelsen
Kollevold
Kristiansen
Friestad

Obsgruppe:
Bergan
Fremstad
Bøe

TeamNorway;
Thorp

Collegegruppe:
Kofstad
Børsheim

Babi

over 18 år siden

Babi

Knut Alexander Schiager !!!

babi

over 18 år siden

babi

Han har trykk i kula!

Mitt Tips

over 18 år siden

Mitt Tips

Hjelper ikke med bare trykk i kula! man trenger resten også!

Drive for show, put for money!

Tipper Landsen blir:
Kristiansen
Kollevold
Mikke;)
Fremstad
Fristad
Også har jeg trua på gode gamle Wang-Erlandsen(BoGK) hørte han var blitt god i høst! fikk beste runden på KM og Greier:D
Noen bedre!?

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Jeg tipper at Niklaes Diethelm og Lars Vangsdal fortjent og garantert ryker ut. Tenk å utelate Amalie Valle fra siste landslagsamling. Han må levere bra eller ha gode kontakter der oppe.

Ikke bra!

over 18 år siden

Ikke bra!

Niklaes Dithelm har gjort en utrolig god jobb med gutta, så at han ryker ut av det litt tvilsomme ngf-systemet hadde vært litt rart. Men hvis vi snakker om Lars Vangdal er det en helt annen sak! De norske golfjentene har mislykkes alt for mange ganger de siste årene og det er selvfølgleig jentene som selv må stå for treningen og det er de som skal slå ballen, men her snakker vi 13-20 åringer.. De er ikke voksne og trenger hjelp av foreldre som stiller velvillig opp og dyktige landslagstrenere. Lars Vangdal utelater spiller som har vilje og talent til å bli skikkelig gode i golf. Amalie får nok være med på det meste for hun er en av de beste Lars Vangdal kan velge mellom men det er flere enn Amalie Valle Lars har utelatt de siste årene. Han klarer ikke å skape den motivasjonen og engasjementet jentene trenger for å lykkes. Han kunne godt trengt en prat med Marit Breivik i disse dager!

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Er enig med alt du skriver om Lars Vangdal. Når det gjelder Niklaes tror jeg du tar feil, selv om gutta har hatt enorme resultater. Mye av de gode resultatene skyldes meget godt klubbarbeid. Hvem er det han trener nå?

God påske

over 18 år siden

God påske

Men hva med Knut Børsheim i Team Norway??

hmd

over 18 år siden

hmd

Og hvor er Ole Fremstad ?I Ingen av gruppene..
Det må vere sportstabbe synses jeg etter de resultatene han har levert iår.Idiotisk

bdk

over 18 år siden

bdk

Ikke at det spiller så stor rolle, men det heter vel "Drive for show, put for dough".

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Det har du helt rett i, bdk.

Når det gjelder jentene til Lars, hvor er det blitt av Solveig Helgesen, Rachel Raastad og Charlotte Andresen?

Salt

over 18 år siden

Salt

De er blitt skikkelig dårlige!

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Har Niklaes begynt å trene de også?

Unnskyld meg

over 18 år siden

Unnskyld meg

Mener dere asså at Niklas Diethelm har gjort guttene dårligere ? Da synes jeg at du bør finne deg noe annet å finne på.

Det renner misunnelse av alle dere som ikke klarer å så at noen klarer å oppnå suksess og resultater.
Selve jobben ligger i spillernes hender, men uten hjelp og støtte fra coacher fra NGF hadde de aldri oppnådd de resulatene.
Syns heller at dere skal støtte de som prøver å hjelpe norsk golf ut i verden.

Ikke sant

over 18 år siden

Ikke sant

Unektelig noe dårlig timing for de som kritiserer landslagstrenere for gutter/herrer akkurat nå.
Synes å huske at vi har noen titler de siste par år.
Men, noen koser seg best med misnøye.

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Det at Norge har tatt mange medaljer er ikke ensbetydende med at alt er såre vel! Våre gutter fortjener den beste oppfølging med hensyn til trenere dersom man ønsker seg en positiv utvikling fremover. Kan ikke se at Niklaes innehar de kvalifikasjoner som kan bringe dette laget videre, på tross av at han selv er en meget god golfspiller. ( Tidligere Challengtour spiller ).

Facit

over 18 år siden

Facit

Nå må du gi deg, Golfer. Det er Niklas som har bygd opp dette laget gjennom flere år. Uten den team-spiriten som disse gutta har så hadde ikke gutta vunnet noe... Til og med de andre nasjonene beundrer den norske team-buildingen.

y

over 18 år siden

y

Kanskje noen her som ville ha vært med i ett av teamene men ikke nådde opp?? Jeg bare spør.......................

Til de negative

over 18 år siden

Til de negative

En ting lukter det her: MISUNNELSE

Klarer ingen å si noe positivt om noe som helst? Kanksje en ide å prøve å støtte norges framtid istede for å presse den ned i dritten igjen.

Nosehårn

over 18 år siden

Nosehårn

EN ting er sikkert; det er ikke landslagene som skaper gode golfspillere.
Landslagene bidrar til en trivelig ramme rundt satsingen til noen av de beste, men 10-15 dager sammen hvert år gir ikke store gevinsten.
I mine øyne er NGF en organisasjon som henger seg på suksessen snarere enn å skape den.
Jeg gir all ære til de spillerne som har oppnådd toppresultater, null ære til NGF.

y

over 18 år siden

y

Nosehårn må jo ha misforstått ganske mye nå. Selvfølgelig har ikke NGF spesielt mye av æren for at spillerene kommer opp på toppnivå.

NGF sin jobb og oppgave er å legge forholdene til rette for spillere som allerede er kommet opp på toppnivå. De skal matchesmot de beste i utlandet samtidig skal de holde seg på ett topp internasjonalt toppnivå.

Om noen tror at dette går av seg selv så er de ikke så rent lite på bærtur. Hvem er det internasjonale miljøet laget av, tror dere, andre enn de nasjonale forbundene som samarbeider om å lage turneringer og samlinger osv..

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Her kommer det noen gode poenger! Det er ingen som er misunnelige, tvert imot, vi engasjerer oss for sammen å skape de beste resultater. Min subjektive mening er at Niklaes kun har fått gode spillere til å stagnere! Det holdt kanskje mål for noen år siden, men ikke idag! De fleste som er involvert rundt lagene vet dette. I tillegg så driver han med andre ting i stedet for å ta seg av guttene. Hvem trener han nå ?

Facit

over 18 år siden

Facit

Golfer, så vidt jeg vet er Niklas trener på NTGs golflinje ved siden av å være landslagstrener.

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Og hvem er han trener for der da? De fleste spillerne på NTG har egne trenere. Det er ikke noe problem for han å plukke av talentene, men om han kan bidra med noe til de, det tviler jeg sterkt på! Hvis du har et godt eksempel facit, så kom med det.

Facit

over 18 år siden

Facit

Nei, ikke noe godt eksempel. Men jeg ønsker ikke å være med i hylekoret mot Niklas. Tross alt gjør han en god jobb for NGF og NTG. Vet også at han bidro til å få fram mange talenter hos Losby før han fikk jobb i NGF. Han trente vel også Lene Krog før hun dro til USA...

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Det er ikke noe hylekor, men min enkle mening om saken. Hele NTG opplegget er bare for dårlig, det er ikke NTG eller NGF som har fått frem de gode spillerne, men god innsats hos de lokale klubbene i Norge. Med alle de talentene vi har idag, har vi gode muligheter til å utvikle våre spillere videre. Da hjelper det ikke å dra på sydentur med NTG og coachgruppa, det tror jeg selv spillerne skjønner. Niklas må gjerne være reiseleder, noe han helt sikkert duger godt til med sitt gode humør, men spillerne fortjener bedre oppfølging. Dette er ikke ment som noe surmaga innlegg, eller at jeg har noe personlig imot Niklaes, Christer eller Lars Vangsdal, men det bør være takhøyde for å lufte sine meninger her. Så får kanskje endel andre være litt uenige. Husk det er veldig vanskelig for spillere å stå frem, da de selvsagt er, og bør være lojale mot det opplegget de blir tilbudt.

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Golfer, hvis det ikke hjelper å dra på "sydentur", dvs. trene og spille på gress jevnlig gjennom vinteren, hva mener du da opplegget bør være for å utvikle spillerne bedre?

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Da må man ha kvalifisert treningsopplegg og gode trenere med seg. Vi drar jo alle til syden for å spille golf om vinteren uten at vi utvikler oss noe nevneverdig av den grunn.

Lurer

over 18 år siden

Lurer

Da spør jeg Golfer:

Har du hatt noe som helst innblikk i treningsopplegget til NTG og NGF siden du sier det er for dårlig? Kjenner selv en spiller på NTG som skryter veldig mye av Christer Bengtsons opplegg.

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Jeg har et meget godt innblikk i treningsopplegget til både NTG og NGF! Christer Bengtson er både en hyggelig og flink fyr, men det er ikke boddy builder man skal bli når man er ferdig på NTG, men golfspiller. Hadde bare Christer hatt noen ordentlige golfproer, så kunne kvaliteten på skolen vært betraktelig forbedret. Hvilken preferanse har en 16 - 17 åring om kvaliteten på treningen og hvilken har jeg? Skal man måle resultater så kan man ta utviklingen på spillere som har vært elever de siste 5 årene. Overfor her i tråden er det svært negative karakteristikker av elever som ble tatt opp ved NTG for 1 - 2 år siden. Det nytter liksom ikke å komme drassende med utviklingen til Thorp, Kristiansen, Fristad eller etc. Kollevold, da de kommer fra helt andre trenings miljøer...Det er ikke stor uenighet om det jeg skriver blandt erfarne golfproer i Norge.

undrende

over 18 år siden

undrende

til Golfer:
jeg foreslår at du forteller hvem du er og hvem de proene i Norge er som er enig med din "karakterestikk" av NTG og utviklingen av talenter...
det som gjøres ved NTG er eneste rette veien å gå for å få frem flere gode golfere....man blir ikke bedre av å trene med de man er bedre enn....samler man de beste blir treningen bedre, så enkelt er det faktisk.

hvorfor tror du det bobler over av gode golfere fra Australia ?
de har drevet med "samling" av talenter i årevis..

og til dine latterligheter om "bodybuildere"; du må ha saft i kroppen i fremtidens golf, du ser det allerede nå...de kortslående hevder seg kun i spesielle turneringer...
"skoleeksemplene" Tiger W og Adam S ser vel ikke akkurat ut som noen pingler ?

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Til undrende... Det eneste du er opptatt av er min identitet. den kjenner de involverte parter meget godt til. Alle vet at man må ha styrke i golf, men man slår faktisk lengere med god teknikk. Knut Børsheim er på ingen måte en bodybuilder, men hans gode svingteknikk gjør faktisk at han slår lenere en mange med en helt annen fysikk.

Hadde du fulgt med i timen ville du visst at en stor del av de som ble plukket ut av den såkalte coach gruppa til NTG for noen år siden, ikke fullførte løpet, men sluttet. Snakk om skivebom!

Det er gjort en stor undersøkelse ved Idrettshøyskolen at over 70 % av junior Norgesmestere innen alle idretter ikke kommer videre til seniornivå! Dette tror jeg skyldes dårlig ledelse og feil fokus.

Ta en utøver som Amalie Valle, en av norges største talent på jentesiden, ble ikke tatt ut til landslagsamling før jul med den begrunnelse at hun ikke virket motivert nok. Her skal man lære å prestere under press... De andre skjønte vel ingen ting....

Husk at golf er en marginsport, bare det å bli tatt ut i seg selv kan gi store utslag!

undrende

over 18 år siden

undrende

egentlig så driter jeg i din identitet.....du kan virke som en eller annen som har blitt satt på sidelinjen og gulper frem dritt....

børsheim er blitt ganske sterk selv om han ikke ser ut som en bodybuilder...men du visste kanskje ikke at han er en av de som trente mest styrke før denne sesongen ?

frk Valle er, som de fleste andre norske jenter, altfor slapp....skal jentene kome noen vei må de minst doble treningsdosene sine...selv om jeg ikke er noen fan av Vangdal så kanskje Valle trengte ett spark bak ?

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Snakk om selvmotsigelse, først så ville du at jeg skulle stå frem, etterpå er det ikke så viktig. Du er ihvertfall konskvent. Bra!

Ikke er jeg på noen måte på noe sidelinje heller, totalt bomskudd.

Børsheim har trent masse styrke og det har gitt han mange positive effekter. Men han har gjort noe i tillegg, han har hatt oppfølging av en meget dyktig pro Per Sundberg. Jeg har personlig aldri vært stor noe fan av Per Sundberg, men jeg bøyer meg i støvet for hans resultater!

Hvem skal ha et spark bak neste gang da, Niklaes og Lars selv kanskje... eller tupp og rett ut! Vi trenger alle korreksjoner vet du....

Husk at det er ikke mange av utøverne selv som tør og kommentere dette, disse lederne er en hevngjerrig gjeng...og hvem vet kanskje er du en av dem...

undrende

over 18 år siden

undrende

jeg trodde kanskje du var Per Sundberg siden du trakk fram Knut :-))

synd at Per ble borte....

du kommenterte ikke mitt spark til jentene ?

nei, jeg er ikke en av de omtalte lederne :-)) jeg tror kanskje det ikke er så enkelt for unge enkeltutøvere å gå aktivt ut å kritisere hva som skjer....

hvilken side er du på ?

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Du har dessverre rett idet med jentene!

Enig at det var synd at Per ble borte!

Enig!

Jeg mener at jeg er på utøvernes side. Det er viktig å få med seg nyansene i det som forgår selv om det er lett å bli beruset av suksess.

Min personlige mening er at opplegget idag er altfor smalt og lederne slipper alt for billig når de ikke gjør jobben sin. Man har hvert år kommet opp med nye konstruksjoner etter som man selv ønsker seg gruppene. Når brikkene har falt i trenerens favør så har man gjort et raskt uttak og begrunnet det med at utøverne må få tid til planlegging. Når det ikke har ramlet ned i trenerens favør har man utsatt uttak nesten til siste dag. For et par år siden mistet man en lovende utøver fra Losby på grunn av det.

I tillegg virker det som om alt er avtalt på forhånd. Siterer spørsmål fra landslagsutøvere etter representasjon i Tyskland, hvor en lovende spiller ved navn Morten Emil Bergan ble nevnt på grunn av sine sterke resultater, det ble afeiet med at han skal da vel ikke til noe EM, istedet tar man med seg en utmerket 14 åring....
Over tid er det litt for mange slike situasjoner og hendelser som gjør at man mister tillit til lederne...

Vi har også spillere som Ole Fremstad som jeg mener blir bevisst holdt tilbake. Det er ikke lett når man i turnering etter turnering presterer og likevel aldri kommer i betraktning.

Golf

over 18 år siden

Golf

Noen som vet hva Per Sundberg skal gjøre?
Hørte Atlungstad ikke var avklart.

Golfer??

over 18 år siden

Golfer??

Er du en av spillerne kanskje, ettersom du vet så mye om spilleres utsagn og "inside stories", f. eks som den fra Tyskland...

Jeg bare spør, svar ærlig??

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Tror du virkelig noen av spillerne ville sette seg ned på dette forumet for å kritisere opplegget, nei de ville selvfølgelig ha tatt det opp direkte.
Helt ærlig jeg er ikke en av spillerne....Ikke er jeg sjalu på noen, forbigått eller har noen skult agenda, jeg mener at opplegget idag er altfor dårlig i forhold til kvaliteten på spillerne. Man kan være enig eller uenig, men jeg tror at flere mener at noe bør gjøres for å forbedre forholdene. Så kan man spørre seg om dette er det rette fora, men når alt foregår i lukkede rom, og innspill ikke blir hørt kan dette være en ventil....de som er involvert leser.....

Golfer??

over 18 år siden

Golfer??

Kan du da fortelle meg hvordan i all verden du kan ha så stor innsikt i NTG og NGF?

Og hva slags bakgrunn du har for å kunne uttale deg om at treningsoppleggene er for dårlige osv??

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Hvis du er en aktør her så vet du at jeg har stor innsikt. Min person er uinteressant når det gjelder denne saken. Det viktige er at det blir satt et fokus på problemene. Her tror jeg at NGF selv vil rydde opp!

Det holder å følge litt med i timen! Det er ikke gull alt som glimrer...

Miss

over 18 år siden

Miss

"Her tror jeg NGF selv vil rydde opp", sier du. Startet ryddeprosessen i sommer da Per Sundberg ble borte...?

Julenissen

over 18 år siden

Julenissen

Synes det blir litt tynt at en anonym person ingen vet hvem er (Golfer) skal sette i gang prosessen med å ordne opp i NGF's problemer. I dette tilfellet diskutere hvilke personer som er bra nok og ikke, og om treningsopplegget holder mål.

I mine øyne bør man vite en god del om hva toppgolf og trening av teknikk innebærer, og være tilknyttet NGF/NTG systemet direkte for å ha et solid grunnlag for å komme med relevante synspunkter rundt dette temaet.

Det jeg mener er at hvis du ikke er tilknyttet til dette, og vet hva som legges ned av arbeid på de "nytteløse Sydenturene", så har du ikke peiling på hva du snakker om.

Hva som skrives her inne kommer ikke til å ha noen ting å si for hva som skjer i Norges Golfforbund eller NTG; hverken når det gjelder uttak av lag, eller innsetting av nye trenere/coacher.

For det første er slike innspill irrelevante når de kommer fra personer med lite eller null grunnlag for å uttale seg...
Og for det andre har de som sitter med makten garantert funnet seg for gode til å lese alt det misunnelige tullpratet som blir skrevet her for lang tid siden.

Selv skriver jeg veldig sjelden innlegg her, men når utsagnene beveger seg så langt ute på viddene at de blir komiske, sånn som nå, klarer jeg rett og slett ikke å dy meg.

Sutring inne på et anonymt debattforum vil ikke endre laguttak, ei heller hvem som styrer toppgolfen i Norge. Selv om noen tydeligvis liker å tro det!

Ogsågolfer

over 18 år siden

Ogsågolfer

Hihi, Golfer sier: "Hvis du er en aktør her så vet du at jeg har stor innsikt."
Hmmm. Jeg er aktør her, men jeg visste ikke at Golfer har stor innsikt :-)

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Det er helt ok for meg...

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Til Julenissen...prosessen med å rydde opp er det selvsagt NGF som må starte.....

Jeg vet en hel del om hvordan det manglende systemet fungerer.....

Jeg vet også svært godt innholdet på sydenturene........

Jeg tror ikke noe av det jeg skriver kommer til å påvirke uttakene til NGF, det var heller ikke meningen, men kanskje det kan komme noen synspunkter i så måte. Det hadde vært fint, for debatt i seg selv skader vel ingen....eller kanskje Kim Il Sung

Du har jo lest tullpraten, så hvorfor ikke andre, du er vel ikke så ubetydelig ifølge din viten om dette. Eller er du bare en sofasliter som skal forsvare høyt gasjerte folk som ikke gjør jobben sin...

Komikken for deg forstår jeg, men for en unge golfspillere som trener livet av seg for og bli best, er ikke dette fullt så komisk!!!

Hansken er kastet, nå gjenstår det bare å se om noen tar den opp...

Hmmm

over 18 år siden

Hmmm

Ingen som tør å plukke opp hansken igjen?

Hanske

over 18 år siden

Hanske

De eneste som plukker opp hansker her inne, er vel anonyme hobby-kverulanter. Lykke til!

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Jeg ser det!!!! Ingen ønsker vel å miste jobben sin..... Uanset hvor dårlig jobb de gjør.......

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Golfer sier til oss andre at hvis du er en aktør så vet du at jeg har stor innsikt. Åpenbart ingen som vet hvem du er og det er heller ikke godt å vite om du har stor innsikt. Mye klaging og lite med konkrete innspill for å bedre situasjonen gjør det ikke lettere for andre å ta opp hansken.

Noe av det som ser ut til å mangle hos NGF er klare tilbakemeldinger til de spillerne som er gode, men som allikevel ikke blir tatt ut til representasjonslagene. De bør få vite hvorfor de ikke er med, og hva de må gjøre for å forbedre seg. Det er heller ingen dialog med klubbene. Det er spillerne det kommuniseres med, til nød klubbproene, men de som styrer juniorarbeidet i klubbene får ingen informasjon om planer for samlinger, reiser mv, for spillerne sine. Det er klubbene og klubbproene som hjelper til å utvikle spillerne frem til NGF blir interssert, og NGF bør være tjent med en bedre kommunikasjon med klubbene for å sikre et godt samarbeide til felles beste.

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Bra innlegg pepper, det er slike innlegg vi trenger! Konstruktive. Det er veldig mye bra i systemet, det ønsker vi jo selvsagt å ta vare på!

Satsningsgruppene er utelatt iår. det synes jeg er veldig bra! For der fikk de ingen oppfølging, med kun en eller kanskje to samlinger i året uten mål og mening!

luringer alle sammen

over 18 år siden

luringer alle sammen

Kan ikke noen ta jobben til Aalbu og fikse alle problemer? det kommer ingen vei ved klaging her inne... Dere som kan alt og vet hvordan det skal gjøres burde jo ikke sitte her............. hahahhahahha, scangolf ftw

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Luring du må først lære deg å lese............ Vi ønsker bare noen synspunkter............ Hvor skulle vi ellers ha sittet?....... På kontoret ditt hos NGF..........

luringer alle sammen

over 18 år siden

luringer alle sammen

hahaha, jeg er så langt fra ngf som det finnes, var spiller der for en stund siden, men kan ikke si at jeg var veldig imponert....

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Da er du kanskje ikke så uenig som du i første omgang hørtes ut...

luringer alle sammen

over 18 år siden

luringer alle sammen

jeg er ikke uenig, er veldig enig, men poenget mitt er at det skjer ikke noe hvis man sitter her og diskuterer...

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Hva skjer hvis man ikke gjør noen ting da?

luringer alle sammen

over 18 år siden

luringer alle sammen

ingenting, alt blir som før og alle fortsetter å klage....

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Hva synes du om peppers innlegg?

En som undrer

over 18 år siden

En som undrer

Hvorfor er det så mange som synes at Niklaes Deithelm og Lars Vangsdal er så dårlige trenere. Trodde at gutta hadde sterke resultater å vise til? Er ikke Niklaes pro til Marius Thorp?

..

over 18 år siden

..

haha,, nei!

hylebanan

over 18 år siden

hylebanan

don't fix it if it aint broken! Hvorfor klage? Gutta vinner jo alt som finnes? for meg virker det som om systemet fungerer helt fint.

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Til en som undrer.... Nei Niklaes er en utmerket reiseleder, men kun det!!! Han er ikke pro til Marius Thorp eller noen av gutta på landslaget lengere.... Til hylebanan.... fortsett med det du er best til å hyle....

xxo

over 18 år siden

xxo

De har jo PRO alle sammen som har gjort en god jobb allerede - de har jo kommet på landslaget allerede....

Skal de ha en PRO i tillegg -- de bør jo egentlig være godt fornøyd med den de har siden de har kommet så langt de har. Vil ikke en aktiv PRO blande seg inn i noe som han egentlig ikke bør blande seg inn i.

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Bra xxo! Helt enig! Saken er at Niklaes har vært pro for flere av spillerne, men de har kuttet han ut av forskjellige årsaker....
Da blir det litt for dumt å reise til syden med han og en fys. trener mener nå jeg da.
Pengene dette koster kunne vært benyttet helt anderledes og mye bedre....
Til de som kun leser resultatlister, synes sikkert det er superbra...

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Ny kost på jentesiden, hva skjer med guttesiden????

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Sakset fra " Golferen.no "

Treningsamling i Sør - Afrika!

Her er det som skal til for å få norsk golf i verdensklasse!

Dette må jo bare bli bare! God ferie til dere alle....

Fire trenere er med for å bidra med sin kompetanse: NTGs Christer Bengtsson samt NGFs Lars Vangdal og Niklas Diethelm. Samtidig knytter de til seg Caroline Diethelm, Niklas´søster.

Caroline Diethelm er pro ved Losby Golfklubb på fjerde året. Hun kom direkte fra damenes Europatour og er nå ferdig med HTU-utdanningen. (Caroline Diethelm trener Daniel Bøe Jacobsen og tre spillere i ungdomsgruppa.)

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Jeg synes dette er et strålende tiltak.

Facit

over 18 år siden

Facit

Aner jeg en liten sarkasme her, Golfer? Hva skulle de ellers gjort på denne årstiden?

Absolutt Anonym

over 18 år siden

Absolutt Anonym

Synes denne turen med 24 spillere som satser seriøst er OK. De som er på høyeste nivå satser hardt og fortjener å få trent under gode forhold.
Er mer skeptisk til egen klubb som sender 10 juniorer på en ukes tur i vinterferien. Vi medlemmer betaler minst halvparten, det dreier seg om 50 lapper fra oss andre i klubben.
Det verste er at nesten ingen av dem er seriøse. Snitt hcp på gutter på 16-18 år er 7. To har 4. Et par har 10 og spiller ikke til sin hcp i det hele tatt og har dårlige holdninger i tillegg. Nevner brutte turneringsrunder pga dårlig score, idiot oppførsel på banen. Men, pappaene deres som er ledere og tar ut gutta sine til "elite-laget" tror disse skal bli best i norden.
Hvor stokk dumme går det an å bli? Skal man bli god i golf nytter det ikke å være 17 år, ha 7 i hcp etter 5000 protimer i de siste 10 år for andres regning og ikke trene hverken fysikk eller golf utenom treningene.

Linkie

over 18 år siden

Linkie

Hvilken klubb er dette?

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Jeg synes det er veldig bra at de spillerne forbundet sater på får et slikt opphold i Sør-Afrika. Det er helt nødvendig med trening på gress om vinteren hvis spillerne skal vise fremgang. De må også ha med et visst støtteapparat på en sånn samling.

Når det gjelder Absolutt Anonym er jeg enig med han. Min klubb sender ikke lenger spillere til syden i vinterferien hvis vi ikke kan følge det opp med en ny tur i mars. Vi bruker heller påsken og helgene mellom påsken og sesongstart. Og det er kun de som trener systematisk med pro gjenom vinteren og har fysisk trening i tillegg som klubben er villig til å støtte. Egenandelen er forøvrig betydelig.

Absolutt Anonym

over 18 år siden

Absolutt Anonym

Vil ikke oppgi klubbnavn.
Skal noe endres skal det tas internt uansett. Håper vi klarer det.

MPete

over 18 år siden

MPete

Til Absolutt Anonym: Dere har ca 1000 aksjonærer, det gir 50 kr pr aksjonær. Dette er ikke mye for en idrettslig satsning. Ditt utspill er kun et bevis på misunnelse og smålighet. De 50 lappene er lett å spare inn på andre tiltak, dette vet du meget godt.

Enig med AA

over 18 år siden

Enig med AA

Dette dreier seg absolutt ikke om misunnelse og smålighet! Det dreier seg om bortkasta penger. Penger som kunne ha vært brukt på mer fornuftige ting i klubben. Hva har man forresten igjen for en treningsleir 1 uke i februar når seongen ikke starter før om 3 mnd allikevel?

herregud

over 18 år siden

herregud

hva de enkelte klubber måtte ønske å gjøre har vel egentlig ikke så mye med hva de beste i Norge må gjøre, eller er det noe jeg har misforstått ?

ønsker man å få frem talenter må det brukes penger, spørsmålet er vel heller om ambisiøse foreldre som oftest sitter i ulike jr.grupper rundt omkring klarer å satse på de rette....

men det er mennesklig å tro at sine egne bestandig er de rette.....

uansett hva man måtte mene om de ulike personene som sitter i nøkkelposisjoner i NGF så kan det ikke stikkes under en stol at Norge får resultater....om det er deres "skyld" skal ikke jeg mene noe om, men det som er bra er at det satses på de som kan bli gode......

noe jeg iallefall vet med sikkerhet er at de som er talentfulle vet at de som oftest er sterke i sine meninger her inne sjelden er å finne i toppen i noen resultatlister :-))

Enig med AA

over 18 år siden

Enig med AA

Som om den siste setningen din har noe med saken å gjøre...

herregud

over 18 år siden

herregud

poenget med den siste setningen er at manges mening her inne er farget av mangel på egne prestasjoner eller muligheter for å bli bedre....

Absolutt Anonym

over 18 år siden

Absolutt Anonym

Kunne ha vært slik, men jeg tør ikke gå for langt for å unngå å bli avslørt.
Kan bare si at jeg slo noen av dem i siste KM, uten at jeg føler meg spesielt god.

Enig med AA

over 18 år siden

Enig med AA

Men skal man ikke kunne si sin oppriktige mening selv om man ikke har noen ambisjoner om å bli verdensmester da?
Opplever selv at den såkalte eliten i min klubb får mye penger hvert år. Dette får de år etter år uten å ha utmerket seg i særlig grad, hverken på resultatlister eller hva gjelder spesiell iøyenfallende fremgang på nivået. Da ser jeg på dette som veldedighet og pengene kunne like så godt ha blitt donert til seniorgruppens årlige avslutningstur til Strømstad!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her