Brainy
Jeg har hcp 5 og har holdt meg til forskjellige varianter av oversize cavity back køller med høy playabillitifaktor i alle år. Har generelt vært svært skeptisk til blades og når jeg har testet blades på rangen har mitt inntrykjk alltid blitt bekreftet. Stor var overaskelsen da jeg testet et sett med KZG forged zero offset. Balltreffen ble renere og crispere og jeg kunne beherske ballen bedre, følte jeg fikk mye bedre ballfølelse. Ballbanen ble lavere og følelsen i picher og chipper bedre. Jeg tror det må ha noe med å gjøre at settet hadde de nye rifle project X HL skaftene som er mer beregnet på oss amatører, pluss at nye blades er mer tilgivende (zero offsett har fått flere priser bla..). Project X spilles vel nå snart av alle proffer på de store tourene. Når jeg forsøkte HL utgaven forsto jeg at skaftteknologi i stål har tatt et steg videre. Tidligere tester har jeg nok fått for stive skaft med for lite torgue og feil stivhetspunkt etc.
Jeg har slitt med å fade ballen med mine oversize cavity backs med mye offsett, med disse blades kunne jeg styre ballen bagge veier, kuult. Desverre er prisen for blades med slike skaft i norge helt hinnsides. Blir nok å avvente en tur til USA eller om det er mulig å finne riktig spec på nettet.........