Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Agressive golfspillere.

Kristian

over 18 år siden

Kristian

Hei, jeg vil først og fremst si at jeg ikke er noen stor golfmotstander, selv om jeg ikke liker det.
derimot har en en hund, og den må luftes, helst i skog
en dag hvor jeg tur med min lille hund rundt golfbanen fikk jeg ubehagerlige ord skreket etter meg jeg gikk turen fra Tømmersletta og bort rundt golfbanen.
i det jeg paserte golfbanen flyr det en ball over meg! noe som forundret meg veldig, for det var ingen hull i nærheten
"øy du, hva faen trur du det er du gjør?" fikk jeg skreket etter meg. det var en lekker liten sak som disse ordene kom ut av. rutete skjorte med matchene stripete bukse (ikke det at jeg trur dere kommer til å finne dette komisk, for dere går sikkert kledd sånn dere og.)
jeg lurte på hva jeg hadde gjort galt, men han svarte bare ved å skjelle meg ut. jeg hadde nemerlig ikke gjort noe galt. Etter vært kom det fram at karens argument var at jeg hadde "plaget" golfere ved å gå ved siden av banen. Jeg blei svært frustert men bare gikk videre, det var da han tok en ball og skøyt i retning meg, hans hensikt var helt sikkert ikke å treffe meg, men for å tøffe seg for sine alder ungdomerlige venner som sto bak og bare heia og så på.

king Ben

over 18 år siden

king Ben

Må si det høres rart ut. Kjenner meg ikke igjen slik du beskriver det....

Men, det finnes måter å¨unngå dette på! Det finnes tross alt mer skogsarealer enn golfarealer....

Luft hunden din i skog og mark og la folk i rutete klær for ha sin lille plen i fred. ;-)) Så er alle blide og fornøyde....

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Slik oppførsel hører ingen steder hjemme. Jeg hadde politianmeldt han. Tenk å kombinere ruter med striper... Makan!

Men helt seriøst så hadde jeg tatt kontakt med den aktuelle banen og fått han hevet vekk. Noen tror at de eier verden. Er ikke til å legge under en stol at mange golfere er mer enn gjennomsnittlig kvalme å forholde seg til.

gamebreaker

over 18 år siden

gamebreaker

Det var en merkelig og ubeklagelig hendelse du var satt i. Fortsett så klart å gå tur med din firbeinte venn der du føler.
En sånn person er ikke en ambassadør av golfere verden over og burde egentlig vært bortvist fra golf i sin helhet.

Og en annen ting; ruter OG striper......tisk tisk

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Den fyren må ha vært ekstremt aggressiv. Tror virkelig du har vært svært uheldig, jeg har hverken sett eller hørt om liknende tilfeller.

Ballen som fløy over deg, selv om det ikke var noen hull i sikte, kan ha vært en ball på skikkelig avveie. Sånnt hender meg stadig vekk, men jeg roper foore uansett, hvis jeg ikke ser ball eller om det er mennesker i nærheten. (bedre med en gang for mye en for lite)

At den rutete jyplingen slo en ball etter deg er med vilje er på grensen til drapsforsøk, med mindre det bare var helt løst ett par meter og ikke direkte mot deg.

Ellers enig med Solskinnsgolferen, du skulle fått kvalmisen kastet av banen. Det hender ofte at folk går tur på min hjemmebane, som har oppmerket turløype, noen kjenner jeg. De har sommerhus like ved, og har aldri blitt plaget.

Hyggelig liten snert du legger inn at vi andre golfere nok også går kledd i karnevalsutstyr. Desverre tror jeg ikke den "treffer" hissigproppene,, for de fleste går vanlig kledd etter værforhold.

(Ellers tror jeg jeg kjenner deg igjen fra tidligere innlegg under pseudonymet J... Cl...., ex Oslo gk. Rett?)

jæi lurer på

over 18 år siden

jæi lurer på

om de ær noe fæil med nårskn til fålk hær fårr tia?

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg må bare spørre, det var vel ikke Ramnefjell som var ute å gikk i sine nye ruter og striper vel?

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Jæi lurer på: Klart det er feil med norsken her. E de så nøde då? Selv ikke journalister vet forskjell på han og ham - men snålt nok behersker de forskjellen på hun og henne.

Ikke vær så pirkete å sutrete, de som vil, forstår, selv om det er noen slurvefeil hist og her. no problema.

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

ÆÆÆh..er Ramnefjell en lekker liten sak???

ENSOM VET

over 18 år siden

ENSOM VET

Golfbaner er farlig hvis du ikke vet hva du gjør

Noen ganger kan du bli truffet uten at du er i nærheten av hullet, den kan være en halvkilometer ned i veien.

Ta en tur gjennom skytebanen på Fossum du, så vil du opplever det samme respons. Tror egentlig at det ikke har noe å gjøre med golfere dette, men mer å gjøre med en som ikke helt forstår faren.

Golfere er som folk flest........ganske allright egentlig......bare ikke trøkk opp på ballene dems! da blir de sinte:-)

Vel

over 18 år siden

Vel

Den satt Solskinn.
Heldig med den.

Orve

over 18 år siden

Orve

Hehee.. Dette er årets tråd

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her