Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Årsmøte i Nes Golfklubb

Sam Arve

over 18 år siden

Sam Arve

Hva synes medlemmer tilstede på møte om det hele?

T :G

over 18 år siden

T :G

Tror nok de må ha littt mer grundigere gjennomgang av driften, jeg for min del kommer til å trekke meg ut fra klubben..

Medlem?

over 18 år siden

Medlem?

Grunneier gikk for langt i sin mistillit. Aldri har vel en golfklubb mistet så mange medlemmer på en gang som når grunneier forlangte "alle" sparket fra sine verv og jobber før underskrift av ny kontrakt.

USB

over 18 år siden

USB

Enig med deg Medlem? Først sparker man ut trener så stiller grunneier et krav at alle i styret og adm skal bort.
Kan ikke fatte hvordan klubben skal kunne samarbeide med personer som har så stor mistillit til styret og alle.

jaja

over 18 år siden

jaja

Da var det bare å finne seg en klubb for min del, noen som trenger en ny medlem??? Dette blir jo bare for dumt, vil jo bare ha det gøy med golf. Kan irritere meg på jobb eller hjemme, på banen vil jeg ikke tenke på problemer (utover svingen og scoren da...hehe)...

Yngve

over 18 år siden

Yngve

du er nå hjertelig velkommen til Tyrifjord golfklubb i hvertfall.... selv om det kanskje er langt unna med tanke på at du til nå har vært medlem på Nes.... :O)

Fisrompa

over 18 år siden

Fisrompa

Yngve: Hva vet du om han er hjertelig velkommen? Tror du at du eier Tyrifjorden nå bare fordi du er flink i kara-té? Prøver du å skremme inn medlemmer i klubben din? knis

HEHHE

over 18 år siden

HEHHE

STÅ PÅ KÅRE!!
DETTE HAR DU RETT I!!!

TULL

over 18 år siden

TULL

Tror noen forsøker å kvitte seg med gjeld på bekostning av medlemmene. Regner med at grunneier kjører Nes Konk for så å starte opp med gjeldsfri bane. Mitt tips bare

ok

over 18 år siden

ok

Var på medlemsmøte i Nes GK i gåt.
Alt går an for en bedriftsleder å stå fram og behandle ansatte på en slik måte. Nå har du lagt gullegget.

Enig med Tull

over 18 år siden

Enig med Tull

Gå konk og start opp igjen uten gjeld.
Holtsmark viser vei.
En utrolig genistrek, Hurra.
Foreslår at alle gjør det samme, så kan medlemmenes penger gå til banedrift i stedet for banklån.

Sam Arve

over 18 år siden

Sam Arve

Konkurs er ikke ønskelig.

USB

over 18 år siden

USB

Slik jeg forsto på medlemsmøte har klubben bare gjeld til grunneier og de medlemmene som har meldt seg ut da er det kanskje en genistrek for grunneier og kjøre klubben konk men medlemmer med medlemslån taper sine penger. Tror ikke det er lett og starte på nytt i disse dager med den store konkeransjen det er i golfmarkedet nå om dagen. Nå hadde vi muligheten til en ny start men når grunneier og han som la frem forslaget har mistillit til styret og adm tror jeg de skremte bort flere medlemmer. Det kreves flere personer enn de som klipper gresset for og drive en klubb med 1200 medlemmer. Valgkomiten har ingen lett jobb med og finne et nytt styre som siden skal finne personer som skal drive komiteer med det rotet de har skap nå.

bas

over 18 år siden

bas

Slik jeg ser saken har golfklubben en fin bane, men mangler en seriøs samarbeidspartner som kan drifte den. Klubben leier bare arealer og står helt fritt til å benytte seg av den de ønsker til banedrift. Klubben lyktes ikke i å få underskrift fra den som det ble ført forhandlinger med, og da er det helt naturlig å søke etter andre. Selv om det ser ut som det er våren skal vel ikke graset klippes for i slutten av april, så det bør være tilstrekkelig tid til forhandlinger med ny driver av banen.Det klubben nå trenger er medlemmer som støtter opp om klubben, styret og administrasjonen. Konkurs er ingen løsning.

Tull

over 18 år siden

Tull

Nes er spessiel. Grundeier står for velikehold og det står sikkert i kontrakten. Får han ikke det setter han opp leia. Ganske sikker på at han får det som han vil. Spendene å følgemed på.

Nn

over 18 år siden

Nn

Les Daglig Leders versjon av møtet i Raumnes.

http://www.raumnes.no/nyheter/nyhet.tpl?command=search&db=nyheter.txt&eqskudatarq=30112006090750

tullball

over 18 år siden

tullball

Synd alt går utover grunneier her.. han eier kun grunnen, ikke noen rett til noe annet! Er det ingen som har fått med seg at klubben er drevet elendig fra ledelsens side?? Tenk å drive en godt besøkt klubb så dårlig når driften av banen er av de billigste i landet!

Lurer?

over 18 år siden

Lurer?

Noen her som har drevet et firma i to år med dundrende underskudd og fortsatt sitter som leder??? Da burde du kanskje vurdere stillingen din?!?

hmmm

over 18 år siden

hmmm

Tenker du på pro shop vet att driver tømte en butikk i Oslo å forsvant forgått ...på natte tid brant mellom bena !!!

gultee

over 18 år siden

gultee

http://www.glomdalen.no/sport/article2441650.ece

Det er nok en konkurs på gang i løpet av kort tid. Etter diverse runder i forliksrådet i forhold til udekkede krav er det snart kroken på døra.

Det er ikke lenge siden daglig leder meget klart sa at med økonomien var det ingen vansker, man hadde bare noe dårlig likviditet (!).

Den som ikke klarer å betjene gjeld ved forfall, og i tillegg ikke har midler som kan omgjøres til kontanter, er konkurs i lovens forstand.

Skifteretten bør booke inn rettsmøte med det første.

gultee

over 18 år siden

gultee

I tillegg må en påregne betydelige utmeldinger før 31.12 slik dagens situasjon er...

?

over 18 år siden

?

Til hmmm..Hva sikter du til??

lurer

over 18 år siden

lurer

Hva skjer med pro shop? har pro fått sparken?

jaja

over 18 år siden

jaja

gultee sikter vel til at flere medlemer har sagt at de bytter klubb om ledelsen blir sittende...Nå går styret, på tide...,men de skal ikke bytte ut daglig leder...utrolig synes nå jeg. Ingen tvil for min del, jeg skal bytte ihvertfall. Vet vel om ganske mange flere som føler det på samme måte, så det blir spennende og se hva som skjer.
De har også sparket Proen så det blir morro med Kåre som Pro.......

Oskar

over 18 år siden

Oskar

Hva er egentlig problemet ?
Hva gjør styret galt ???
Det er ikke alle som kan trylle penger ut av åpne jorder.
Jeg synest Nes er en bra bane og har bare gode erfaringer både fra selskapsrunder og ama-tour der.
Skremmende at én person (grunneier) kan stelle i stand så mye faenskap.
Håper det ikke gir signaleffekt til andre baner i samme situasjon.

Huff

over 18 år siden

Huff

Stakkars medlemmer... stakkars stakkars

sukk

over 18 år siden

sukk

Jeg vurderte også å melde meg ut etter medl. møtet. Nå har jeg ombestemt meg. Hvorfor? Det er kun meg det går utover hvis jeg skifter klubb. jeg finner ingen annen klubb som jeg kan spille så mye på for samme pris selv om medl.kont. kan øke med kr 400 for oss med hovedmedl.skap. Det er fantastisk mange trivelige personer som spiller i Nes. Dette opplevde jeg ikke på samme måte i min gamle klubb og heller ikke når jeg er der som gjestespiller. Min oppfordring er at tenk deg om flere ganger før du melder deg ut. All erfaring tilsier at det ALLTID vil bli godt vær etter ett tordenvær. Tilslutt vil jeg gi honør til deg som kom med ideen om å snu banen - det bør vurderes - smart forslag. Alternativt endre rekkefølgen på hullene. Vi møtes på banen i mai.

oddemann

over 18 år siden

oddemann

For meg er det noe uklart hvorvidt Golfprosjekt ikke hadde tillit til det sittende styre fordi:
- man tror ikke at det nåværende styre vill være kapabel til å gjennomføre innholdet i det nye driftskonseptet
- man har ikke tro på det nye driftskonseptet fordi innteksgrunnlaget vil være for lavt til å å kunne tilby en god nok kvalitet på banen
- man har ikke tro på det nye driftskonseptet fordi kvaliteten på banen skal opprettholdes, men at man ikke får betalt for denne hele jobben fordi inntektsgrunnlaget ikke gir mulighet for dette

- Hvordan ser risikobilde ut med det nye driftskonseptet ?
- Jeg oppfattet det slik at hvis inntektene gikk ned vil også kostnaden bli redusert tilsvarende. Dette betyr at kvaliteten på banen vil være avhengig av inntektene ?
- Hvordan vil mulighetene da være for å får nye medlemmer, økte greenfree-inntekter og salg av aktiviteter til næringslivet ?

- Hva er konsekvensen av å slå klubben konkurs og starte på nytt med blanke ark ?

- Hva er konsekvensen hvis man taper saken i retten mht tilbakebetaling av medlemslån ?

- Hva er konsekvenser hvis flere medlemmer melder seg ut og forlanger tilbakebetaling av medlemslånet ?

- Hva er årsaken til at så mange som 140 medlemmer har meldt set ut ?. Svaret på dette kunne også være et innspill for videre handling.

- Hva er visjonen og målet for klubben ?

- Hvilke ønsker og krav har medlemmene til klubben - hvilket aktivitetstilbud vil man ha som tilbud til medlemmeme. Andre klubber til ulike typer programmer for at hver spiller skal kunne bli
en bedre spiller. På Miklagaard kan man tegne en pakke med X timer med en pro som lager et program for den enkelte spiller. På Losby har man det noe av det samme. Hva med å kunne tilby trening i vinterhalvåret. Hva med å tilby fysisk trening i vinterhalvåret - enkelte klubber har avtale med SATS hvor pro'en også er personelig trening.

- Hvilken kvalitet og servicetilbud må være på plass for at greenfee-spillere ønsker å spille på vår bane ?

- Hvilken kvalitet og servicetilbud må være på plass for at sponsorer og samarbeidspartener vil inngå et forpliktende samarbeide ?

- Det ble på møtet stilt spørsmål om villigheten av å kunne betale en høyere årlig medlemskontingent. Et slik spørsmål må forankres til hvilke konsekvenser det har for kvaliteten på banen.
Hvis vi øker den årlige avgifte med X % vil dette bety at kvalitet og servicetilbudet vil være følgende .......

!

over 18 år siden

!

Har ledelsen sovnet? Skulle være mulig å få inn noe info på hjemmesiden snart, men avisen får være informerende så lenge... http://www.raumnes.no/nyheter/nyhet.tpl?command=search&db=nyheter.txt&eqskudatarq=02122006081041
Bra innlegg oddemann. Meld deg til å ta i et tak! Vi trenger sånne som deg til å tenke litt klart. Jeg forsto det som at konseptet ikke var noe problem for golfprosjekt. Noe det også refereres til i dagens avis. Selv med et bra konsept hjelper det lite hvis klubben bruker mer penger enn budsjettert og ikke klarer å skaffe nye inntekter... Jeg forsto det som at dette er hovedproblemet..

!!!

over 18 år siden

!!!

Klubbens ledelse og styre beviser for alle sine manglende evner til å lede når de ennå ikke har greid å legge ut positive nyheter på nettsida til klubben. I stedet "går" DL ut i avisa å kritiserer klubben og nærmest oppfordrer til utmeldelse før 31.12. Hva er dette for slags ledelse?

y

over 18 år siden

y

Ett styre som ikke har tillit har vel vanskelig for å komme med noen uttalelser. Det er vel det som ligger i det å ikke ha tillit.

Medlemmene stoler ikke på at det styret sier og gjør er det riktige hverken for klubben og medlemmene. Styret kan derfor ikke foreta seg noe før ett nytt styre er valgt eller at sittende styre har fått fornyet sitt mandat.

Slik situasjnen fremstår i media må man nok bare vente til et nytt styre er valgt.

Dette burde derfor ha ventet til ordinært årsmøte rett over på nyåret slik at nytt styre kunne blitt valgt på ordinært vis og man hadde unngått det vacumet som klubben er i nå. Nå er klubben egentlig handlingslammet frem til årsmøtet som burde vært holdt tidlig i februar.

per t

over 18 år siden

per t

ja her snakker vi om å leke med andres penger !!!! få ett nytt styre på banen

oddemann

over 18 år siden

oddemann

Innen 31.12 er det mulighet for å skifte klubb og det er megeg viktig at man kommer med en uttalelse som vil gi grunnlag for å skape et positivt omdømme av klubben - både for eksisterende medlemmer, potensielle medlemmer og nærlingslivet i nærmiljøet. Det er viktig å også få frem det som er positivt og ikke utelukkende ha fokus på det negative - for det må da være noe som også er postivit med denne klubben ?

y

over 18 år siden

y

Kanskje meget viktig å komme med uttalelse før nyttår, men hvem vil tro på det de sier nå når man ikke tror på styret i andre styresaker.

Alt det de sier kan bli snudd totalt rundt på når det nye styret kommer inn etter valget - Nytt styre, bare nye medlemmer - ingen kontinuitet, ingen rutine osv. Det blir sikkert spennende år neste år. Det man bør være sikker på er at man får inn ett styre som blir samlende slik at alle trekker i samme retning for å få ett brukbart resultat, dette gjelder også kritikerene at de holder kjeft og gir de nye folka en skanse til å komme i gang og bygge opp klubben igjen.

oddemann

over 18 år siden

oddemann

Kan være enig i det Y, men allikevel kanskje bedre enn å ikke kommunisere noe som helst før etter det ekstraordinære årsmøtet 18 eller 19. desember.

Toss

over 18 år siden

Toss

Referat fra medlemsmøte ligger nå ute på hjemmesidene til Nes

Fortsatt medlem.

over 18 år siden

Fortsatt medlem.

Endelig et livstegn fra styret. Referatet fra medlemsmøtet er nå lagt ut på hjemmesiden. Bra referat og bra at styret kom med en beklagelse for at de ikke stoppet hetsen mot enkeltpersoner i tide.
Nå begynner jeg virkelig å tro på klubben.
Jeg håper nå alle kan legge ting bak seg å starte på nytt. Blir det resultatet, har den nye driftsformen mulighet til å løfte klubben videre. Det er ingen tvil om at klubben har livets rett.

Sam Arve

over 18 år siden

Sam Arve

Innkalling til ekstraordinært årsmøte 18.12.06

Innkalling til ekstraordinært årsmøte mandag 18. desember 2006.

Sted; Nes Golfklubb’s lokaler kl. 1800.

1 Godkjenning av innkalling

2 Valg av dirigent

3 Valg av sekretær

4 Valg av to personer til å underskrive protokollen

5 Valg av nytt styre

Nes-Medlem

over 18 år siden

Nes-Medlem

Nes Golfklubb sliter med dårlig økonomi som så mange andre klubber i Norge i dag. Styret har lagt frem en god skisse til et nytt og sundt driftskonsept.
Den nye driftsavtalen er foreløpig ikke underskrevet, men det er etter hva jeg har forstått ikke mange saker som gjenstår før dette kan skje.

Det nye driftskonseptet sammen med en redusert administrasjonen betyr at det faktisk ER tatt tak i problemene i Nes GK. Kanskje Nes med ny driftsmodell kan vise vei for mange av de andre klubbene som også sliter.
Er selv medlem på Nes og har tenkte å fortsette med det. Jeg kan vel ikke slutte i klubben, bare fordi jeg ikke er fornøyd med alt som er gjort og gjøres.
Tror faktisk at klubben vil komme styrket ut av dette og bli bedre, både klubb og bane i 2007.

oddemann

over 18 år siden

oddemann

Er enig med Nes-medlem. Håper bare at den nye driftsmodellen gir grunnlag for å kunne holde en god kvalitet på banen og servicetildbudet - og ikke slik at en variabel inntekt vil resultere i en variabel kvalitet.

Nes-Medlem

over 18 år siden

Nes-Medlem

Da er den nye driftsavtalen med Golfprosjekt AS signert. Dette betyr at Nes GK kan se frem mot en ny sesong med et optimisme; Budsjettforslaget balanserer, nytt styre er valgt og det er stort engasjement hos medlemmene for å delta i arbeidet med å gjøre klubben til en enda bedre klubb i fremtiden.

Snabela

over 18 år siden

Snabela

Det er bra, da skal jeg spille noen runder på Nes til neste år...som tidligere var min favorittbane :-)

Tom.

over 18 år siden

Tom.

Hva med proshopp og pro til neste år??

Favorittbane?

over 18 år siden

Favorittbane?

Hmmm. Vet om den del som syns Nes er en ok bane, men favorittbane var ny. Ønsker ikke være ekkel på noen måte, men ble utrolig nysgjerrig på hva som er så bra med Nes. Personlig havner den nemlig veldig langt ned på listen over baner jeg liker spille.

...

over 18 år siden

...

men det er sikkert fordi du slår kort, evt langt og skjevt. Da er den plutselig ikke så enkel...

Snabela

over 18 år siden

Snabela

Har jeg skrevet at banen er utrolig bra noe sted? Det var min favorittbane det første året jeg spilte golf pga jeg alltid fikk så mye poeng der. Slo ikke veldig rett i førsten, men veldig langt, så da var Nes en kanonbra bane for MEG. Pass dine egne saker du.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her