Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Noen som vet?

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Fant en ball i en dam, og gledet meg som et barn på julaften - men gleden skulle ikke vare lenge.

Enda lykkelig over tjente kroner pegget jeg denne ballen opp på tee, knallet til så jeg fikk bremsespor i buksene.

Resultat: Jeg trodde det begynte å snø, men det var den foræderisk billige ballen som ble knust i mange biter.

Pent på fairwayen lå en flott kjerne. Hva burde/måtte jeg nå gjøre? (Siden jeg ikke er noen kløpper i regelverket slo jeg videre på denne og fikk tre poeng - eller?)

Skulle jeg gått tilbake og risikert mer penger på ny ball, eller skulle jeg lagt ny ball der kjernen havnet?

Lenger en det klarer jeg ikke å tenke og slettes ikke finne ut av noe så problematisk i ei regelbok.

Kan andre klare å rettleide meg i en så vanskelig situasjon?

erstatt ballen

over 18 år siden

erstatt ballen

Dropp en ball der den største delen av første ball landet og slå videre (med eller uten straffeslag?)

Snabela

over 18 år siden

Snabela

Skulle slått en ny ball, fra utslaget uten straffeslag.

704

over 18 år siden

704

Du fikk altså 3 poeng etter å ha spilt med en brøkdel av en ball etter utslaget (som mest sannsynlig ikke var så langt ettersom ballen gikk i stykker)? I say, that's quite impressive...

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Takk for svar. Selv ville jeg anta at Snabelas svar må være mest korrekt.

704 - Kjernen var hel (grågrønn og ganske stor) det var bare skallet som knuste. Ble overrasket selv, for jeg har knust en ball før og den delte seg i to omtrent like deler med den røde kjernen likt fordelt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her