Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

STAVANGER !!!!

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

En kompis av meg er i Stavanger NÅ og han spiller NÅ på Sandnes og Sola's bane. Litt hardt og vintergreener er status der, men bedre enn å sitte hjemme....

Noen som vet status på andre baner i området ?? Han skal være der i dag og i morgen.

RS

over 21 år siden

RS

Jæren åpne greener.
Stavanger bløt med vintergreener.
Randaberg skal ha åpne greener i helgene.
Sola er ikke helt sikker, men tror greenene er åpne.
NB! Sandnes og sola sine greener er stengt pga sopp.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

...... nå er det rett før jeg flytter tilbake til Rogaland. Bill. mrk misunnelig.

Gunnar i George

over 21 år siden

Gunnar i George

Kunne ikke dy meg....: Her i George er det bare sommergreener, 27 grader og ypperlige forhold! ;) 80 kroner for dagens golfrunde :)

Golfentusiast

over 21 år siden

Golfentusiast

...og det neste er vel George i Gunnar, så er hvert fall de to fornøyd...!

BB

over 21 år siden

BB

Jæren holder stort sett åpne sommergreener så lenge det ikke er frost i bakken, det virker som om greenene der tåler det meste av vær og temperatur, mens derimot ikke alle fairwayene tåler så mye regn før de blir veldig våte.

Stavanger er jo dessverre sånn som den er på denne tiden av året; søkk våt. Trist, for det er en alle tiders golfbane, men den liker best tørt vær. Fordelen her er at sterk vind ikke på langt nær er så plagsom som på de andre banene i distriktet. Vi innfødte vet at når det er bevegelse i tretoppene på Stavanger, så blåser det stikker og strå på de fleste andre banene.

Randaberg har sikkert åpne greener både nå og da, men er mest en trenings-/nybegynnerbane.

Sola har nok stengt greenene for en tid siden, og tar jeg ikke feil må det også benyttes matter på fairway. (det har i hvert fall vært tilfelle tidligere år) I den ordinære sesongen bemerker banen seg etter mitt syn som en av de kvalitativt aller beste i landet. (Neida, er ikke medlem...)

Sandnes og Sola (også kjent som Solastranden Golfbane) har åpent med vintergreener. Denne banen tåler van(n)vittige regnmengder. I fjor høst måtte bl.a. Sola GK stenge banen pga overvann, samtidig som Solastranden hadde åpent med fine forhold!! Tro det eller la vær, men det er faktisk sant, noe også køen på Solastranden disse dagene skulle bevitne. Riktig at det er sopp på på en del av sommergreenene, men disse skulle uansett stenges senest 31.12.2003. Ifølge greenkeeper skal vi ikke langt ut på våren før greenene er godt brukbare igjen til tross for soppangrepet.

Sopp var jo ellers noe som flere av de lokale banene slet med i fjor. Det har blitt meg fortalt at uvanlige temperatursvingninger på våren gjorde at utviklingen utover i sesongen ikke gikk helt som planlagt verken her eller der. Det var vel mest Stavanger, men også Solastranden det gikk hardest utover.

Ellers er det vanlig at de fleste banene her stenger en uke eller to, vanligvis i slutten av mars, for å la banene hvile før de åpnes igjen med sommergreener. Åpning av banene er vanligvis fra ca 20.03-15.04, litt avhengig av banen og temperaturforholdene.

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

The reason that Jæren can stay open is that is was built with near perfect USGA greens. It was constructed by the Scottish company Glen Andrews Ltd.

The point about fairways is one of the most often discussions I have with potential clients. We are never allowed to put in enough drainage in any of the projects I have worked on so far.

Normally it is the fairways on a course that causes it to be closed. Greens built to USGA recommendations will almost never close because of rain but a fairway with little drainage or no catch basins will always suffer.

Brian

RS

over 21 år siden

RS

Sola har flagg både på vinter- og sommergreener. Ved temperaturer over 5 grader og uten frost i bakker brukes sommergreener.

Roger Land

over 21 år siden

Roger Land

Jodda Runar, kompisen din kan sikkert spille golf på Jæren, men dere skal vite at været her borte er helt for j..... Har jobbet noen uker i Stavanger, Haugesund og Bergen, og jeg kan love at været er alt annet enn golfvennlig. Banene har flere ganger vært dekket av snø, det regner vannrett, blåser som f... og er direkte utrivelig. Golf er bare for de mest hardføre.
Ærlig talt så fatter jeg ikke hvorfor det bor folk her i det hele tatt.....

Swinger

over 21 år siden

Swinger

Få se om det er noen som lar seg provosere. Her er det i alle fall en som har tenkt å dra i gang noe.
Synd at Olav ikke bor i Stavanger.

Joje

over 21 år siden

Joje

Enig med Roger. Det er greit (og fint for noen) at banene er åpne for spill, men personlig misunner jeg ingen. Når forholdene er enten klissvåte eller iskalde, så blir det så langt fra vanlig golf at jeg heller spiller på en simulator.

Ikke for at jeg synes det er noe stas heller...

SB

over 21 år siden

SB

Dere imbisile drittlendinger får tro hva dere vil. Sannheten er at vi i Stavanger-regionen har flere gode golfdager i året en hva noen andre i Norge har (dvs. golfdager med så fint vær at selv den verste godværsgolfer vil våge seg ut).
Klimaet i Stavanger er så nær klimaet på St. Andrews det er mulig å komme, hvilket betyr, i følge Joje, at været på St. Andrews ikke tillater "vanlig golf".

Hvis tre dager med fint sommervær på Miklagard og en uke i Malaga vinterstid er det dere kaller et godt golfår, så velbekomme. Jeg er bare glad vi slipper folk som dere her i Stavanger, som syter hvis ikke vimpelen henger rett ned. Dere godværsgolfere har ikke fattet hva golf er, og mister en ekstra dimensjon i spillet hvis solen alltid må skinne på speilblank sjø hver gang det skal spilles golf.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Nettopp pga. av at noen tror at de er nærmere "ekte" golf i en simulator enn ute på en våt, kald og forblåst fairway kommer Norge aldri til å bli en god golfnasjon.... Det som egentlig er like overraskende er at det ikke er en større Rogalandsdominans i norsk golf (joda jeg vet hvem E.T Johansen og Andre Thorsen er, jeg husker til og med Tore C. Sviland gammel som jeg er )

SB/Evig Optimist

over 21 år siden

SB/Evig Optimist

Rogalandsdominansen kommer nok om noen år. De fleste klubbene i distriktet er tross alt relativt ferske og har savnet en godt organisert talentutvikling. Dette har forbedret seg de siste årene og man vil se effektene av dette snart.

Joje

over 21 år siden

Joje

Hehe. Nå ble det skikkelig saklig her, ser jeg...

En ting er i hvert fall sikkert - vinden hjelper ikke mot hårsårhet:-)

Hva var det egentlig som provoserte deg, SB? At jeg ikke misunte deg?

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Kjør på Siddisser.
Gjør som vi gjorde i gamle dager i Stavanger.
Raukjørte dritthovne østlendinger hjem igjen.
Heia Viking
Hilsen en ekte siddis. (dvs. Født og oppvokst i Stavanger)
OER

Joje

over 21 år siden

Joje

Hei Olaf, der kom du også, ja... Bare sånn for syns skyld så må jeg jo få si at jeg er vestlending selv også, da.

Ikke for at det egentlig skulle bety noe, men:-)

SB

over 21 år siden

SB

Innleggene mine var da veldig seriøse, hvis du ser bort fra den første setningen i mitt første innlegg, som inneholdt et forhåndsprogrammert uttrykk, som kom som følge av likeså useriøse/uvitende utsagn som;
1. "Har jobbet noen uker i Stavanger, Haugesund og Bergen..."
2. "Ærlig talt så fatter jeg ikke hvorfor det bor folk her i det hele tatt."
3. "Når forholdene er enten klissvåte eller iskalde, så blir det så langt fra vanlig golf at jeg heller spiller på en simulator."

Så hvis jeg noen gang ble provosert var det vel relatert til disse tre vankundige uttrykk.
Det å snakke om nedbør i Bergen og Stavanger i samme åndedrag forteller alt om deres uvitenhet. Undersøk følgende linker og få en a-ha opplevelse.
http://met.no/observasjoner/rogaland/normaler_for_kommune_1124.html
http://met.no/observasjoner/hordaland/normaler_for_kommune_1201.html
http://met.no/observasjoner/oslo/normaler_for_kommune_301.html

Hvis du også er vestlending Joje, så tipper jeg du er fra et sted i Bergen og omegn.

Joje

over 21 år siden

Joje

Til SB.

Takker for svar, men klarer liksom ikke helt å støtte din såkalte seriøsitet. Det eneste Roger og jeg har gjort, er å si at vi ikke synes det er gøy å spille golf når forholdene er for dårlige. Å bli kalt for "imbesill drittlending" av den grunn synes jeg sier mer om deg enn om oss.

På den annen side kunne jeg selvfølgelig presisert bedre. Jeg spiller gjerne golf i dårlig vær, men når det blir så kaldt at ballen oppfører seg som en bordtennisball når den treffer greenen og bunkerene er som sement - ja da synes jeg det er bedre å være hjemme enn å spille.

Hvis du (eller SS:-) mener at det er nettopp slike forhold som skal til for å bli en god golfspiller, så må dere gjerne få synes det.

Jeg betviler det, og synes jeg må få lov til det, uten å bli forulempet av den grunn.

Og hvor får du Bergen fra? Jeg er født i Stavanger, selv om jeg bare bodde der til jeg var i skolealder.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Joje - det må gå an å være uenig med deg i din simulatorgolf teori uten at du blir trist av den grunn. Jeg er ikke i tvil om at rogalendingenes lange sesong er et pre for talentutviklingen. Jeg er heller ikke i tvil om at simulatorgolf er et dårlig substitutt for ekte golf, med mindre værforholdene er helt umulige. Hvor mange proer kjenner du som trener i simulator ?

Så sier du:

"Hvis du (eller SS:-) mener at det er nettopp slike forhold som skal til for å bli en god golfspiller, så må dere gjerne få synes det.

Jeg betviler det, og synes jeg må få lov til det, uten å bli forulempet av den grunn."

Ta en titt over til Aberdeen - der været er noenlunde det samme - sier Paul Lawrie deg noe eller Colin Montgomerie ? I sterk vind og vått vær er de gutta ganske konge sammenlignet med mange andre... Poenget med å spille i annet enn sol er at man blir pent nødt til å lære seg flere slagvarianter - og det er faktisk en fordel.

Skylder å gjøre oppmerksom på at jeg har vært medlem av Stavanger Golfklubb i noen år på 1970 tallet - så helt uhildet er jeg kanskje ikke.

Trist at OER var nødt til å melde noe her.... usaklig som han er. Ekte siddiser slik jeg kjenner dem er saklige...

SB

over 21 år siden

SB

Jeg gidder ikke gjøre dette om til nok en diskusjon om hvem som er mest/mints seriøs. Du leste tydeligvis ikke mitt forrige innlegg eller Rogers innlegg hvis du kan påstå at; "Det eneste Roger og jeg har gjort, er å si at vi ikke synes det er gøy å spille golf når forholdene er for dårlige".
En ting er jeg enig i. Akkurat nå(Des,Jan,Feb), er det langt mellom dagene det er brukbart golfvær selv i Stavanger, men disse kommer tettere og tettere nå som vi går mot lysere tider. Poenget mitt, som du prøver å vaske vekk med å henge deg opp i et enkelt kallenavn, er at vi har en lengre sesong med behagelig golfklima.

Gunnar i George

over 21 år siden

Gunnar i George

Kan ikke dy meg nå heller.... Her i Sør Afrika er det fortsatt evige sommergreener ;)

Joje

over 21 år siden

Joje

Greit, jeg gir meg. Har en dårlig dag, og er sur.

Problemet for oss alle er vel at vi prøver å få frem en mening uten å bruker flere ord enn nødvendig, og da blir det lett misforståelser.

Jeg har egentlig bare ytret min mening om golf for meg på mitt nivå, og er selvfølgelig enig med Smilende Sam om at man bør beherske all slags vær hvis man ønsker å leve av dette. Det er et stykke forbi mine ambisjoner. Dessuten MENTE jeg også å si at jeg ikke liker simulatorgolf noe særlig heller.

Og SB, beklager som sagt, ikke min dag i dag. Jeg er helt enig i at Rogaland har en lengre sesong med behagelig golfklima enn hva østlandet kan "skryte" av.

Til Rogers forsvar tror jeg nok at hans siste setning var satt på spissen og ment litt fleipete.

Ha en fortsatt fin ettermiddag:-)

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Til Smilende Sam
Du skriver; Trist at OER måtte melde noe her, usaklig som han er. De siddissene jeg kjenner er som regel saklige!
Sitat slutt.
Jeg tviler på at du kjenner Stavanger godt nok til å vite hva som er en ekte siddis. En ekte siddis har stolthet for byen sin, og er ikke redd for å vise dette. Ellers er det beklagelig at jeg oppfattes galt også når jeg prøver å holde meg til sjargongen på dette forumet. Dette beviser at det er personen Roalkvam som skal svi, og ikke det han skriver. For å være ærlig, så er jeg lei av å være høflig også når dritt slenges. Det er noen som øyensynlig har problemer med dritten den normale veien, og spytter den ut av kjeften. De som ber om hardt skyts her, skal i sannhet få det de ber om.
OER

x

over 21 år siden

x

En ting er sikkert.
Det finnes noen hårsåre golfspillere som klarer å produsere mange tåpelige innlegg.
Her spør Runar et par enkle spørsmål ang. åpne baner i Rogaland.
Det hele ender i patetiske personangrep og verbal krig mellom Rogalendinger og ikke Rogalendinger som er sjalu på åpne baner i Stavanger.
Skjerp dere. Vi kan ikke la omverdenen få et slikt inntrykk av golfsporten.

Golferen

over 21 år siden

Golferen

Jeg ser endel likhetstrekk mellom Olaf Roalkvam og den berømte Sven O.

Begge bør beskyttes mot seg selv.

SB/abstinentsymptomer

over 21 år siden

SB/abstinentsymptomer

Til moderator-x:
Vi får skylde på abstinentsymptomer etter lang tid uten golf. Jeg oppfordrer derfor alle de aktive på dette forumet til å ta seg en tur på en drivingrange/golfbane/simulator/garasje i løpet av uken og knalle til et par baller med full kraft. Kom så tilbake til forumet og diskuter hvilke teknikkproblemer som må løses før sesongen begynner for fullt.

Og til Golferen:
Neste gang går du heller og legger deg, og lar Torsdagsklubben ta seg av Sven O. vitsene.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

OER, en liten fakta opplysning: Jeg har bodd i Stavanger i 10 år og har de fleste av mine venner der - så noe vet jeg nok om siddiser.... Synd du ikke har flere av de positive trekkene til din navnebror Gunnar Roalkvam.

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Til Smilende Sam
Kort innlegg til å være deg.
Gunnar Roalkvam som bl.a. har skrevet mange sangtekster for "Stavangerensemblet" , er endel av vår etterhvert store slekt, og ikke bare en med samme etternavn.
Ellers må jeg innrømme at jeg var sur og irritert når jeg svarte deg. Jeg sier alltid at det er en fordel å lese gjennom det som en skriver før det sendes. Denne regelen glemte jeg selv.
OER

BB

over 21 år siden

BB

Hva i all verden er det dere holder på med?? Hvordan er det mulig å klare å lage en krangel omkring åpne eller ikke åpne baner her i Stavanger-området?

Kanskje det var en ide som en så treffende skrev litt lenger oppe; ta heller en tur på range/simulator eller hva det måtte være og ta ut aggresjonen/frustrasjonen ved hjelp av å drepe ett noen dusin golfballer med den største kølla du har! Deretter kan du skrive innlegg på forumet.

Selvfølgelig vet jeg at det er lett å bli småirritert når golfabstinensen begynner å virkelig dra seg til utpå vinteren, jeg kjenner symptomene selv fra tid til annen hvis det drøyer for lenge mellom golfrundene. Jeg kan likevel trøste meg med at det tilsynelatende er en del mennesker i dette land som er mer alvorlig angrepet enn meg...

Hans Olav Husa

over 21 år siden

Hans Olav Husa

He he

Ler så jeg nesten detter av stolen av innleggene her!!!

Til dere som ikke bor her (jæren kaller jeg det) så er det faktisk en meget bra plass å bo viss du spiller golf, enten det er sommer eller vinter.Denne vinteren har jeg spilt ca 1 runde pr. uke på sommergreener!! Kunne spilt mer men har desverre ikke tid. Avbrutt av en periode i januar,hadde faktisk litt snø da.
I dag er forholdene helt topp for litt golf...sol..liten bris..og sommergreener!! .Tror nok de fleste golfere i dette landet kunne tenkt seg dette.
Dette bare for å servere litt kalde fakta om forholdene her.Trenger ikke sjekke værmeldinger eller spør noen andre som har vert her,jeg bor og spiller her hele året.

Så Runar bare spør meg om baneforhold...så er det bare å reise her å spille golf om vinteren.

Det er bare å hive seg på flyet/bilen og komme å spille.

PS...sikkert bedre vær og golfbaner mange andre plasser,men så er ikke jeg like kravstor og god(spiller) som mange andre her.

Hilsen
En helårsgolfer
Hans Olav Husa--9,7

RS

over 21 år siden

RS

8 grader, delvis skyet, vind 7m/s.
Glimrende forhold for golf!

Det har vært en høst/vinter som har gitt oss mange bra golfdager.
De som kun har vært her i en kort periode på jobb har ingen forutsetninger for å gi en helhetsvurdering.

NB! det er ikke hver vinter som er så bra.

Drittlending

over 21 år siden

Drittlending

Jeg er så misunnelig at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!

Forøvrig trist å se at Smilende Sam har blitt like usakelig som OER var på sine verste dager. Jeg har bytta side og heier nå på OER.

Roger Land

over 21 år siden

Roger Land

Oi oi oi så dette tok av.
Jeg ber så mye om unnskyldning for mitt forrige innlegg. Tviler ikke på at Jæren kan tilby langt flere godværs golfdager enn Kløfta omegn, og i tillegg slipper man unna pysete greenkeepere som bare lengter etter å vinterstenge banene så snart bikinitoppene på Aker brygge drar på seg T-skjorta.

Men jeg skjønner likevel ikke at noen gidder å bo der........

SB

over 21 år siden

SB

Men så gav jo uttrykket mitt en passende beskrivelse allikevel da.
;-)

En vakker dag får du nok mot til å ta de første skritt ut fra Kløftas trygge favntak, og da lover jeg deg at du vil oppdage en helt ny verden.
...

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Jeg unner OER all den heiing han kan få hr. Drittlending.

...og nå har jeg booket Stavanger tur.

Hans Olav Husa

over 21 år siden

Hans Olav Husa

Jess smily du skulle vert der i dag...nydelige forhold ,åpne greener, sol og nesten vidstille!!!
Men dette begynner sikkert å bli litt kjedelig nå,så...

I rest my case

H.O.Husa

Jarle M

over 21 år siden

Jarle M

Kjekstad GK 21. feb 2004:

- 60 cm snø
- 1 varmegrad
- 100% skyfri himmel
- Strålende sol
- Gnistrende skiføre
- Pølsegrilling
- Mange hyggelige mennesker.

Slettes ikke noe dårlig alternativ som tidsfordriv frem til sesongstart!

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Ski, snø og pølsegrilling vil aldri bli et alternativ til golf..... Da heller Links eller TW 2004, kaffe og en tur på innendørssenteret etterpå.

Joje

over 21 år siden

Joje

Har du vært i Stavanger ennå, Smilende Sam?

RS

over 21 år siden

RS

Var en tur i Oslo i helgen og kan av dette konkludere med at området er totalt uegnet for golf.
"Jarle M" har uten tvil oppfattes hva dette området bør brukes til.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Om to uker Joje....

SB

over 21 år siden

SB

Da får vi håpe du er heldig med været, og at banene ikke har pausestenging av greenene før den endelig sesongåpning...
I dag har det snødd en liten cm, men på lørdag var det sommergreener sol og "varme".

SB

over 21 år siden

SB

For oppdatering i værforhold:
http://www.solastranden.no/index2.cfm?artid=14080

Joje

over 21 år siden

Joje

Hei Smilende Sam. Ble det noen tur til Stavanger, eller?

Er jo litt nysgjerrig jeg, vet du...:-)

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Først utsatt og så 18 hull på Forus den 10 mars..... kanskje ikke noen stor runde, men definitivt ganske fett å starte sesongen !!

Alfred

over 21 år siden

Alfred

Som svensk golfspelare måste man erkänna hur bra utveckling norges golfbanor har varit i genom på sistonde. Men det är fortfarande få banor i Norge man blir imponerad av. Men jag har varit på en hel del olika banor och spelat. Både Arendal, Larvik, Skjeberg, Meland och Sola var några av de banor som jag tyckte var bra. Speciellt måste Sola kommenteras, jag visste inte att det var möjligt att ha så bra och jämna greener i Norge som Sola har (och då var jag där i slutet av Oktober och spelade!). Även allt annat runt banan var bra, så som det fina klubbhuset och den gigantiska dríving rangen. Jag tror den norska sydvestkusten har mycket bra potensial för bra golfbanor då Rogalands klimat är väldigt mildt och samtidigt blåser det väldigt mycket (men inte för mycket).

Martini

over 21 år siden

Martini

Drittvær på vestlandet innbyr ikke til golfspill. Jeg er selv fra Bergen men bosatt i Vestfold.

Vind, regn og temp. på rundt ti-femten grader går det an å spille golf i.

Men du verden så mye deiligere det å sprade rundt på Borre, vestfold, Larvik og Nøtterøy i lette sommerklær og 15-25 grader.

Golf er best i varme, stille og sol.

Beste hilsener fra norges solkyst :-)

Smørje

over 21 år siden

Smørje

Martini.... solskinnsgolfer.... synd på deg som aldri får spilt links baner i Skottland. Der er det aldri stille og sjelden sol. Men du aner ikke hva du går glipp av.

Daniel Pedersen

over 21 år siden

Daniel Pedersen

Martini: Rogaland er Norges klart varmeste fylke... Rogaland har en gj.snitt temp på 7,13 grader (Sola har 7,61) (Skudenes 7,92) sammenlign gjerne det med Vestfold (3. varmeste fylket i Norge) på 6,46. Larvik har riktignok 6,62 og Nøtterøy 6,88. Regner ikke så mye mer på Sola (1180 mm) da, jfr. Nøtterøy (890 mm) Larvik (1050 mm) og Borrevannet (980 mm). Golf uten vind er som å spille fotball uten keeper, det er noe som mangler liksom.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Utrolig hvordan tall kan brukes. Tror kanskje du glemmer at noe av den høyere gjennomsnittstemperaturen skylde langt mildere vinter ?

...men bortsett fra det er jeg faktisk av den mening at det er få steder det er så morsomt å spille golf som i Rogaland. Det nærmeste man kommer litt skotske forhold i Norge.

Jerker

over 21 år siden

Jerker

Kommentar til Smilende Sams kommentar til Daniels kommentar:

Ja men det er vel på vinteren det er viktigst at det ikke er kallt. Synes det er mye bedre å spille golf i +25 enn i +30 og dessuten mye bedre å spille i +5 enn i -5 med frost...

Spiller da absolutt ingen rolle om gjennomsnittstallet gjenspeiler en varm sommer eller en mild vinter da golf er en 12 månderes sport (i hvertfall for meg her i Rogaland!).

Joje

over 21 år siden

Joje

Kall meg en dust, men jeg klarer ikke helt å holde meg unna denne tråden. Jeg nevnte tidligere at golf - for meg - krevde et minimum av bane- og værkvalitet før jeg syntes det var verdt å spille golf. Ikke slik ment at jeg krevde 20 grader og sol, men når banen er steinhard eller full av søle, greenene er av typen ujevn plen, eller været krever vinterplagg - ja da synes jeg personlig at det er bedre å legge golfen på hylla - rent midlertidig, selvfølgelig.

Personlig synes jeg derfor det er bedre med skikkelig vinter når det er vinter, og skikkelig sommer når det er sommer. Derfor, Jerker, synes jeg det faktisk spiller en rolle om gjennomsnittstallet gjenspeiler en varm sommer og kald vinter, eller en kaldere sommer og varmere vinter.

Så - nå venter jeg bare på at noen Siddisser skal kalle meg drittlending og påstå at været i Stavanger er nesten like fint som været på St. Andrews...:-)

Igga

over 21 år siden

Igga

Du var ikke på NM 2003 på Sola du skjønner jeg...

Igga

over 21 år siden

Igga

Skyfri himmel, +25-30 grader alle fire dagene. Synd bare at det ikke blåste noe...

Joje

over 21 år siden

Joje

Vel - så lang tid tok det... Nei, jeg var ikke på Sola under NM, men jeg har heller ingen problemer med å unne dere fint vær. Så vidt jeg vet.

Fred

over 21 år siden

Fred

Hei. Har tenkt å komme meg til Rogaland for å spille noen dager. Er det noen som kan fortelle hvilke baner som er åpne?

RS

over 21 år siden

RS

Jæren Åpen sommergreener
http://www.jgk.no/nyheter/baneforh.html

Sola Åpen sommergreener
http://www.sola-golfklubb.no/main/show.asp?page=znet_dagens_baneforhold.htm

Stavanger Åpen med vintergreener.

Sandnes & Sola stengt fra 15/3 til 27/3 for vårpuss!

Randaberg antar den fremdeles er åpen i helgene.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her