Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Endelig en golfbane paa Gran Canaria

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Tenkte bare aa sende en hyggelig hilsen til alle som har tenkt seg nedover til Gran Canaria og spille golf i vinter.

Tauro har (endelig) aapnet de forste 9 hullene, og de er dritfine! Jeg spilte der i gaar, og maatte bare tilbake igjen i dag.

Greenene er i toppklasse, rundt 10 paa stimpen, myke som en babyrumpe og tricky som helvete! Lander du paa feil sted blir det vanskelig aa toputte.

Fairwayene er ogsaa nydelige. Ondulerte paa kantene, flatere paa midten. Verken semirough eller vanlig rough. Triller du utenfor fairway saa ligger du enten i en slags hard sand (som det gaar an aa slaa fra) eller blant store steiner (som det ikke gaar an aa slaa fra:-)

Tenkte egentlig jeg skulle spille alle banene her nede naa naar jeg hadde sjansen, men fra naa blir det nok bare Tauro.

For ordens skyld: Banen har fortsatt bare 9 hull, og det er ennaa ikke noe klubbhus oppe. Mye bygging og arbeid rundt omkring, men det gjorde ikke meg noe ihvertfall. Hvis de klarer aa holde kvaliteten oppe, blir dette en skikkelig perle og definitivt den beste paa Gran Canaria.

Tom

over 18 år siden

Tom

Kos deg og ikke tenk på oss her hjemme i regnværet. =:-(((

faen

over 18 år siden

faen

Du som er der nede , kan du sjekke ut hvor langt de er kommet på golfbaneprosjektene på lanzarote? vet at det er to som er i sving.. så ro deg over og spør...

Tolle

over 18 år siden

Tolle

Bra Gunnar! Du er jo vant med bra baner fra før:) En liten hilsen fra Kuala Lumpur, som også har noen sinnsyke baner..

H

over 18 år siden

H

Har du prøvd Meloneras?

Hvis ikke så kan den være verdt et besøk.

II

over 18 år siden

II

Finn en mangel her:

"Tenkte egentlig jeg skulle spille alle banene her nede naa naar jeg hadde sjansen, men fra naa blir det nok bare Tauro."

"Hvis de klarer aa holde kvaliteten oppe, blir dette en skikkelig perle og definitivt den beste paa Gran Canaria."

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Hehe. Jeg har IKKE spilt alle banene paa Gran Canaria, men jeg kjenner mange som har spilt dem. Det er vel en kjent sak at Gran Canaria har manglet golfbaner av skikkelig god kvalitet. El Cortijo (tror jeg den heter) er vel den beste saa langt. Meloneras var jeg og kikket paa, den er ogsaa ny og i forholdsvis god stand. Men av en helt annen standard enn Tauro. Jeg spilte Maspalomas forste dagen sammen med et par engelskmenn som hadde spilt Meloneras, og de mente Maspalomas var hakket bedre.

Regner det der oppe ennaa? Da er det vel ingen vits i aa komme hjem... Frister nesten mere aa ro til Lanzarote...

King Ben

over 18 år siden

King Ben

Litt missunnelig nå! Selv om jeg var i spania for et par uker siden.....
Har du tenkt å spille Salobre!?
Den var bra siste jeg var der. Den mest spektakulære banen... Mange fine hull.
I forhold til Maspalomas som var som å spille Golf på en fotballbane! 150 Pensjonister og gode 6 timer.......
Sist jeg var der var det en bane under utbygging ved Puerto Rico. Er det Tauro? Så bra ut den gang.....

Yngve

over 18 år siden

Yngve

KB,

ja, den utenfor Puerto Rico er Tauro.

Enig med deg ang. Salobre, selv om jeg ikke har opplevd den i superstand selv.
greenene har båret preg av å ha gartner i stedet for greenkeeper som tilsynsverge.... :O)

Kos deg NGB.... du har sikkert fortjent det.... selv om du ikke liker Salobre.... hihi...

II

over 18 år siden

II

Man bør ikke reise fra GC uten å ha spilt en runde på Meloneras. Veldig morsom bane. Dessverre så er fortsatt ikke greenene 100% etter et heller mislykket forsøk på lufting tidligere i høst.

At noen kan foretrekke Maspalomas før Meloneras er uforstålig. Eneste positive jeg kan si om Maspalomas er at den er mindre anstrengende å gå og en pensjonist med dårlige bein som ikke tar seg råd til bil vil nok foretrekke denne.

En som spiller fra gul og ikke makter å slå over ravinene på Meloneras vil sikkert også foretrekke en mindre utfordrende bane som Maspalomas.

H

over 18 år siden

H

Helt enig II

Har akkurat samme oppfatning etter å ha spilt de to + Salobre.

evo

over 18 år siden

evo

En kjent sak at GC har manglet golfbaner av god kvalitet......
Vel, det var europatour på Cortijo for 5 år siden. Det er den klart beste banen på alle øyene i følge Carl Suneson (svensk-spanjol på ET,som er fastboende). Jeg har bare spilt alle på GC, og Cortijo er suveren. Så ta deg en tur nordover,GB, og spill Cortijo og Bandama.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Jeg har bare spilt MasPalomas og Salobre der nede og likte Salobra veldig godt. Synd at greenene var så rufsete som de var. Men banen var meget kul å spille.

GB: Tauro høres yppers yppers ut ! ! Angrer nå på at jeg ikke ble med deg. Snufs. Ta fine bilder til meg da ;)

Koz og Klemz fra mej

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her