Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bra treningsverktøy!?

Ivrig

over 18 år siden

Ivrig

Nå er tiden inne for vintertrening. Innendørstrening er et bra alternativ.
Ulempe med innedørshaller er at man ikke får sett hele ballbanen og full lengde på hvert slag. Med bakgrunn i dette har jeg gått til anskaffelse av nytt sett i blades. MB-køller.
Disse gir en direkte tilbakemelding på hvert eneste slag. Om det er et godt treff, eller litt dårlig.
Ofte kan man bli lurt av køller med mye offset når man trener fra matte. De fleste slag går rett frem i nettet. Når man kommer ut på gress skjønner man at de kanskje ikke var så bra som de så ut inne allikevel.
Jeg er usikker på om jeg kommer til å spille med dem til sommeren. Men, jeg skal ihvertfall bruke dem i trening.
Blir litt som å løpe med vekter på beina under trening og ta de av i løp. Eller trene skyting på en mye mindre blink en de du bruker i stevne.....

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Jeg har hørt om mange som har forbedret ballstrikinga (i mangel av bedre ord) si betraktelig med å spille med blades. De er ikke så tilgivelige og krever bedre fokus. Samtidig er det ikke så lett å gå noe ut av slag som man "scooper". Men dette har jeg ikke erfaring med selv da.

Har spilt noen runder med Ben Hogan Apex tour jern, og syntes de var helt nydelige å spille med. Men de lange jerna 4 og 3 syns jeg var noe herk. Som å slå med spett :) Skulle gjerne spilt noen runder nå for å teste hvordan de er.

Good luck! Ingenting er som å treffe ballen rent med en god MB-kølle.

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Det er enda noen plussgrader på dagstid. Prøver å trene/slå med de gule lette ballene fra gressplenen mot huset,( med forskjellige køller).

Klarer å slå rett med de fleste køllene, men da jeg prøvde på ca.200 meter med vanlige golfballer ble det slice, hook og andre unevnelige slag.

Er det vanlig at de lette ballene oppfører seg anderledes en de "normale", eller er det meg som som forandrer person med de "lette" om vinteren.

Noen andre som sliter med det samme?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her