Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Endelig fått prøve aboutgolf simulatorer

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

I diverse diskusjoner om simulatorer i dette forum har aboutgolf blitt anbefalt varmt av enkelte.

Nå som golfsenteret på sandaker har skaffet seg 4 av dem + 9 launch simulatorer (fungerer som range med enda mer info tilgjengelig), skjønner jeg hvorfor.

Spilles likt som på full sving men har 3D grafikk, valgmuligheter på kamera, mulighet til å slå alle typer slag, flopp inkludert,langt mer nøyaktig putting og nærspill.

Etter hvert slag får du anvist grafisk hvordan svingen din var. F.eks innenfra og ut, åpent/lukket køllehode ,ballhastighet, launch angle osv.

Du får dermed bekreftet hva du gjorde feil umidelbart.

Har nå spilt tre 18 hulls runder + range og er meget fornøyd. Kan anbefales:-)

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Når jeg gikk forbi på Sandaker så spesielt greenene "enklere" ut ift det å kunne lese/forstå den. morsomt!

Ettersom simulator-rangen fungerer slik du beskriver ovenfor, da skal range avgjort prøves når de får malt rommet/søylene i riktige farger(stengt i går).

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Tror simulator rangen åpner til uken. Den skal nok brukes en del ja. Du får mye viktig info under vanlig simulatorspill også.

På simulatoren får du anvist lauch angle, ballhastighet, grafisk anvist sving (utenfra og inn/innenfra og ut, åpent/lukket hode osv ,grafisk anvist hvor mye du er til høyre/venstre for siktepunkt/linje.

Hvis f.eks jeg slår et dårlig slag som går litt høyre får jeg anvist umiddelbart hvorfor. På slaginfo grafikken etter slaget kan jeg se at jeg f.eks kom inn med litt åpning på køllehodet.

Du får dermed direkte tilbakemelding på alle slag. Tilbakemeldingen er helt nøyaktig og du kan da lettere justere deg inn teknisk.

Disse simulatorene er ikke bare morsomme , de er lærerike også.

Kjevhendt

over 18 år siden

Kjevhendt

Vet dere om denne simulator-rangen som viser svingdetaljer også vil fungere for venstrespillere?

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Har forstått det slik at den funker like bra for venstre spillere. På simulatoren trenger man bare trykke på skjermen for å fikse dette.

Skal innom i dag og kan godt sjekke status på dette på simulator rangen.

M04

over 18 år siden

M04

Bor 100m unna golfsenteret, denne vintersesongen blir bra....

Gutten i ilden

over 18 år siden

Gutten i ilden

Jeg har også spilt denne simulatoren på golfsenteret.
Nærspillet er umulig, slag blir ikke registrert og det virker som et TV-spill.
Ikke imponert i det hele tatt.

Gullen i ilden

over 18 år siden

Gullen i ilden

Pluss at den IKKE leser ballskru.
Alle som mener noe annet tar feil.

M04

over 18 år siden

M04

Ai, gledet meg visst for tidlig.....

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Noen liker simulator, andre ikke, jeg er ikke skremt av negative innspill, gleder meg til å prøve!

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Har sjekket angående venstrespillere og launch monitorene. Det blir 8 for høyrehendte og 1 for venstrehendte.

Simulatorene leser uten problemer alle mine skruer, bevisste og desverre ubevisste he he....

"Gutten og gullen i ilden" enten har dere hatt en dårlig dag, eller dere ikke brukt riktige matter.

Står det sand, må slaget spilles fra sandmatten, rough fra rough matten, fairway fra fairway. Hvis ikke blir ikke slaget registrert.

I tillegg er de litt anderledes enn fullsving på interfacen, slik at noe må læres. Men det er jo bare og spørre de som jobber der.

Putting er indelt i tre punkter en spiller fra. Lang, middels og kort. Legger man ballen på feil punkt blir det feil resultat. Følger man anvisningene skjermen gir er puttingen meget bra.

Prøv selv "M04". Tror neppe du blir skuffet.

Olsen

over 18 år siden

Olsen

Jeg prøvde simulatorene på golfsenteret i dag og jeg er enig med Gutten i ilden i at den registrerer lite skru på ballen.

Problemet med at den ikke registrerer slag var jeg også borti, men det var nok fordi jeg ikke ventet lenge nok før neste slag.

Når man står på driving rangen på simulatoren er dette litt irriterende. Det er av begrenset verdi å se en lang 3D-animasjon av en ball som du kjente du bommet på, samt en side med informasjon om vinkler, avstander etc på dette slaget, før du kan slå neste slag. Simulatoren burde kunne "ta i mot" ditt neste slag samtidig som den viser all infoen. Dette gjelder selvsagt mest på drivingrange og ikke så mye når man spiller og må bytte kølle uansett.

Suveren grafikk, men litt treige og omstendige menyer synes nå jeg.

GII

over 18 år siden

GII

Tja. Om jeg hadde en dårlig dag er mulig.
Men denne simulatoren er ikke noe revolusjon.
Et TV-spill som man slår ballen selv på.
Det imponerer ikke med flotte kameraer som viser ballflukt når ballen går rett frem uansett hvilken vei den egentlig ville skrudd.

---

over 18 år siden

---

---

Yankee

over 18 år siden

Yankee

Hvor lenge man vil studere informasjonen etter hvert slag er en smaksak. Er man lite interessert i denne informasjon kan man f. eks. sette den tiden informasjonen vises til bare 1 s.

Forøvrig er min erfaring at AG simulatoren er god til å registrere spinn. Registrerer den at ballen går rett fram har du sannsynligvis slått ballen rett. Jeg opplever stadig på rangen at den måler både slice og hook som lander mer enn 50 m fra senterlinjen på drivingrangen, når jeg eksperimenterer litt med oppstiling og grep. Jeg spiller ofte med bedre golfere enn meg selv, og de har ingen problemer med å få registrert skru når de slår med skru for å komme rundt hindringer.

GII

over 18 år siden

GII

Glem det.
Maskinen er ikke korrekt angående skru.

Olsen

over 18 år siden

Olsen

Til yankee. Jeg vet at man kan stille ned infoen til 1 sek, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor man ikke kan få slå mens den forrige ballen triller eller denne info-siden er oppe. Sammenlignet med andre golf-TV-spill (som jo grafikk-delen av simulatoren er) så er dette litt treigt.

Men, for all det, moro er det.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her