Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Spam

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Har lagt ut et gammelt jern sett til salg på siden her for en måneds tid siden.
Etter det har spam mengden økt med 4 5 gangern. Får nesten 50 stk i døgnet nå. Noen andre som har opplevd det samme??.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

har ikke noe erfaring med denne siden,men bruker konsekvent andre mail adresser til slike ting. Opprett en hotmail o.l får sånne formål,en mailkonto som kun bruker til slikt. Erfaringsmessig blir det mye spam straks man registrerer en mail adresse på nett

snabela

over 18 år siden

snabela

De selger adressene til spammere....enkelt og greit. Vet om flere norske "seriøse" firmaer som også selger mailadresser videre.

Bønnings

over 18 år siden

Bønnings

Hei.
Jeg har lagt ut mailadressen på denne siden i forbindelse med annonsering tre ganger, men har aldri opplevd å være plaget med spam etterpå.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

snabela: Kanskje du skal tørre å si hvem du er også siden du tør å komme med dumme beskyldninger.

Det er sniffere som er innom sidene her og snapper opp adressene. Adressene burde helst holdes skjult og ikke ligge så offisielt som de gjør nå. Thats the reason.

H

over 18 år siden

H

Jeg har også hatt min mail-adr i annonser her og har aldri opplevd spam i etterkant.
Hvem sikter du til snabela, når du sier;" De selger adressene til spammere" ?

Snurrebart-a

over 18 år siden

Snurrebart-a

Lurer på hva en emailadresse gir i inntekt. Jeg skal selge alle vennene mine sine. Kanskje jeg får råd til en Bugg da.

Svampebob

over 18 år siden

Svampebob

Det er riktig at noen selger mailadresser, men det er registere på flere millioner adresser. Mener å ha sett prisen på slike et sted og syntes å huske at de kostet et par-tre tusen kroner. ScanGolf kunne kanskje ha tjent 15-20 kroner på "sine" mailadresser... hehe

Men det er nok som Flucker sier. Det er såkalte "bot's" som sniffer på allverdens nettsider og snapper opp mailadresser som ligger enten åpenlyst, eller bak "mailto"-tagger i html-kodene. Det er easy-as-anything. Det er for øvrig disse registerene som bygger seg opp som blir solgt.

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Har faen fått spam fra Kina også. Må nok skaffe en hotmail adresse også. Fortsetter dette blir jeg nøt til å bytte adresse. Ikke gøy.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her