Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ladies Q-school

flise

over 18 år siden

flise

Tror dere jentene klarer det da?

Erik

over 18 år siden

Erik

For å være ærlig så er dette ganske uinteressant.......... Klarer liksom ikke å bli så ivrig når Cecilie Lundgreen klarer å sikre seg en kategori for neste år - som gjør at hun ditcher Q-school - med 11 209 Euros og 109.plass.......

Greit at Laura har tjent nesten en halv million Euro, men det er et tankekors at nr 3 og 4 på listen kun har spilt 4 respektive 3 turneringer......

jeg tror

over 18 år siden

jeg tror

jeg tror vertfall en av dem klarer det men bryr meg egentli ikkje sørlig mye,tror nivået er "lavt" generelt i europa enn i usa.

ensom vet

over 18 år siden

ensom vet

Bra holdning folkens.................

Bidra til ett godt sportslig miljø dere...............

Erik

over 18 år siden

Erik

Kan du forklare hvorfor folk ikke går av skaftet for å se 2. og 3.divisjonsfotball her hjemme?? Blir litt samme problemstillingen - uten å forsøke å forsure noe "sportslig miljø" - håper begge klarer det selvfølgelig.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Selvsagt er ikke nivået all verden på LET. Selvsagt er det høyere på LPGA. Selvsagt er Eliteserie mer spennende enn 3 divisjon. Men; for den purunge golfnasjonen Noreg så er det faktisk viktig at vi får spilere inn på de lavere tourene - slik at det etterhvert blir et proff-miljø, slik at spillere ser at det går an å tjene noen penger, få erfaring og etterhvert komme seg oppover på listene, rankingene etc.

Dessuten - det kan være spennende med 3 divisjon også - hvis man er fan og heier på noen kan faktisk 8 divisjon være artig.

Jeg heier på alle norske spillere som forsøker seg internasjonalt - både proffer og amtører, uavhengig av nivå. Om de så heter Orveland og spiller Grey Goose, Helliesen på Futures eller Sundsten på Telia Tour.

Golf sitter i hodet - og hvis man får selvtillit på lavere nivå kan man fort komme inn i en positiv steam som leder til et høyere nivå....

Kanskje er jeg en dustete nerd ? Javel. Helt greit.

bønnings

over 18 år siden

bønnings

Lill Kristin har spilt godt idag: "Med -4 for dagen etter 11 spilte hull og -3 totalt er hun på en foreløpig 3. plass" (kilde: golferen.no)

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Bra, Smilende Sam! Da er vi i hvert fall to.

flise

over 18 år siden

flise

Nå ligger Sæther på 2. plass etter 15 spilte hull - med 6 birdies og en bogey

H

over 18 år siden

H

Helt enig med SS

Og til Erik.

Melder du deg først på heiegjengen når de er kommet opp i toppen og etablert. De trenger støtte på veien opp dit.
Finnes nok av dem som bare vil være med når ting går glatt.

flise

over 18 år siden

flise

Skarpnord med en birdie..

Svampebob

over 18 år siden

Svampebob

Rart at ikke folk bare kan godta at noen ikke er interessert i å følge med på de nevnte spillerne! Det må da ikke være et must at man skal det?

Selv har jeg ingen interesser av å følge med i det hele tatt, og ser heller ingen grunn til å heie på noen. DE får holde på med sitt så holder jeg på med mitt. Jeg høres nok sær ut nå, men jeg kan ikke noe for at jeg ikke klarer å engasjere meg i dette.

leif

over 18 år siden

leif

Hyggelig lesning dette. Til svampebob; rart at de som ikke bryr seg ikke kan godta at det faktisk er noen som synes det er spennende å følge med...

http://www.ladieseuropeantour.info/tic/
tmscores.cgi?tourn=QS02~params= PG0SSA999~season=2006~style=
20~groupties=Y~bordersize
=1~pr=Y~textout= N~cardlink=Y~winfocus=Y~

Svampebob

over 18 år siden

Svampebob

Enig i det! Jeg har ingenting imot det.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

For min del må alle andre i verden la være å følge med Svampebob. Har ikke sagt annet. Hvis du ser konteksten over så var mitt innlegg et forsvar for de som følger med - og ble latterliggjort - intet annet.

Kjære Svamp - for all del la være å følge med. Det er helt ok. Men da skjønner jeg ikke hva du gjør inne i denne tråden :-)

Erik

over 18 år siden

Erik

Jeg har som Svampebob - ingenting imot at folk engasjerer seg om Q-School for damene, men jeg klarer liksom ikke å ta helt av a la Henrik og Tages respektive Q-School finaler........ Kanskje er det fordi jeg etter flere "opptredener" i ProAms og som tilskuer til de påfølgende turneringene - har sett hvor fantastisk og overraskende dårlig mange av disse spillerne er. Da tenker jeg ikke på at de slår kortere enn gutta - men alt det andre som har med nærspill, course management mm.

I min verden er Europatouren for damer like heit som den Latviske toppserien i fotball - hvor Skonto Riga gjerne vinner serien hvert år med 30 poengs margin.........joda - vet at de ble vippet av tronen etter 13 strake seriemesterskap....

Geir

over 18 år siden

Geir

Fint for deg Erik.
Da foreslår jeg at golfnorge heretter dropper all satsing på damesiden, og først tar opp dette når vi har noen som kan hevde seg på lpga-touren... Stikk fingeren i jorda, og innse at dette helt klart er et skritt i riktig retning. Det er lett å sitte på sidelinjen å slenge med leppa over manglende ferdigheter, men dersom man skulle forsøkt å prestere selv over tid, så tror jeg kanskje man hadde holdt kjeft.

Erik

over 18 år siden

Erik

Vel vel Geir - hvorfor fotfølger ikke noen av sidene golferen.no, golf.no eller noen annen norsk golfside denne kvalikken????

Ser at golferen.no har spredte rapporter mens golf.no kjører en rapport etter ferdig runde.

Når vi fulgte Tage og JAL - så var i hvertfall oppfølgingen fra golferen.no meget tilfredsstillende - nesten slag for slag....

Angrip heller de som er ansvarlig - og det er vel golf.no som inntil videre er NGF's organ.

Erik

over 18 år siden

Erik

Glemte å si at jeg - personlig - blir påvirket av det dårlige nivået - ikke at dere andre skal bli det...........min mening teller bare en stemme.......

Aksepterer man ikke at andre er uenige - bør man i hvertfall holde kjeft!!

Lekestue

over 18 år siden

Lekestue

Sæther må da være datter av gode gamle Vibeke, klink lik!

Svampebob

over 18 år siden

Svampebob

Geir, man behøver ikke droppe satsningen selv om noen ikke er interessert i å følge med. De som satser på utvikling av damegolf, kan satse så mye de vil for min del. Det er selvsagt fint for de som oppnår suksess og for de som følger interessert med. Det er ikke meg imot, men jeg behøver vel ikke få kjeft fordi jeg ikke har samme interesse!

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Da er det bare å slutte å følge med på damesport generelt - for i de fleste grener er kvinner dårligere enn menn. Unntak er vel til nøds dragracing, sprangridning, skytterlagsskyting (hva det nå heter...) og synkronsvømming.... :-)

Ufattelig at "noen" ikke skjønner at det er den relative spenningen i resultatlisten som er greia - ikke om hele feltet er rævva....(noe det trolig ikke er..)

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Utgangspunktet for tråden er at "flise" lurer på om vi tror jentene greier å komme seg gjennom kvalen. Om det er noen som driter i om de gjør det, er helt uinteressant. Det er det sikkert mer enn 4 millioner nordmenn som gjør. Men det forstyrrer jo denne tråden for oss som syns det er underholdende å følge med. Hva med å starte en egen tråd hvor man kan diskutere om det er noe poeng i damegolf?

Lekestue II

over 18 år siden

Lekestue II

Ser ut som du har rett i det:
http://no.wikipedia.org/wiki/Lill-Kristin_S%C3%A6ther

Ensom vet

over 18 år siden

Ensom vet

He (she) who laughs last, laughs the longest. I dag var det Sæther som lo lengst samt satt Erik litt på plass.

Nivået på damegolf i forhold til herre golf er uintressante, de er to helt forskjellige grener. ja de spiller samme spill men med to helt forskjellige utgangspunkter.

Synes det er bra at hun følger opp Tage's prestasjon

Todd H.

over 18 år siden

Todd H.

Bra Snedd!

De fleste av dere som er inne her og diskuterer golf er langt dårligere til å spille enn unge Sæther. Da burde det vel være tilsvarende uinteressant å lese tråder hvor snakker om deres eget golfspill etc. Men, neida da "skravler" dere ivei som andre besserwissere... skjerp dere!

Tror forøvrig ikke at hun født og oppvokst i Lekestue på NRK.

Erik

over 18 år siden

Erik

Kjære "Ensom vet"!

Satte Sæther meg litt på plass?

Please explain!

Veldig spent!!

Gratulerer forøvrig Sæther med en meget bra runde og jeg håper inderlig hun klarer kortet - noen hun forøvrig bør gjøre i dette "feltet"...

Ensom vet

over 18 år siden

Ensom vet

negative kommentarer om cecilie sine prestasjoner samt de andre på touren.

67 er en bra score uansett mann eller dame og uansett feltet.

uten at du trenger å ta det så personlig. Det var ment mer som ros til Lill og ikke så mye mot deg.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Jeg setter en flaske god rødvin på at ingen jevnlige deltagere i dette forumet hadde slått Sæther over 72 hull slagspill - til tross for at genetikken har gitt dere en utgangsfordel....

Festlig av den som har lagt inn juksefakta i Wikipedia.... Blir litt som denne

http://no.wikipedia.org/wiki/Sam_Snead

(lover gjenoppretting i morgen)

Svampebob

over 18 år siden

Svampebob

Nå er plutselig noen av våres mangel på interesse etter å følge med på damegolf vridd over i noe helt annet. Skal man plutselig bli "satt på plass" av noen? Det var da utrolig til pepper man skal få da!

Det er heller ikke snakk om at "vi" er bedre en damene! Snakker om å bli missforstått!!!

Ensom vet

over 18 år siden

Ensom vet

Synes Erik og hans "male sjauvenism" skal ta deg på veddemålet.

Når dametour er sammenlignet med fotball i latvia taler det mer om hans kvinnesyn enn det gjør om en saklig vurdering.

La oss håper at Norge kan få flere spillere på tour så det viser veien for de som kommer etter. På denne måten blir også Latviske fotball ett hakk bedre.

erik....kansje du burde søke jobb som landslagstrener for de! jeg betaler flyturen

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Herlig. Bli uforurettet Svampis.... hvem sa at du var målgruppen for noe som helst i min siste melding? Begynner på P og slutter på ..noia

Svampebob

over 18 år siden

Svampebob

Sammy, jeg siktet vel egentlig mer til det Todd H. skrev.
Uansett, ikke tenk mer på det. Jeg håper bare ingen tror at jeg har negative tanker om damespillerne selv om jeg ikke følger med på hva de gjør. Jeg har overhode ikke noe i mot noen av de. Jeg håper de lykkes - de har sikkert jobbet hardt for det. Dette gjelder selvsagt også alle andre utøvere i idrettsgrener jeg ikke følger med på, uansett kjønn.

PS
Den generelle interessen for damegolf er mye mindre en for herregolf. Det er målbart i alle former.
Selv om jeg er norsk og spiller golf, føler jeg meg ikke forpliktet til å følge med på hva de andre "likesinnede" driver med sånn uten videre. Etter å ha lest flere av innleggene, skulle man tro at slik skal det være.

Svampebob

over 18 år siden

Svampebob

Sam Snead - "Har den ukjente sønnen Smilende Sam."

Hahahaha - så det først nå! :-D

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Tilbake til temaet:

Marianne åpnet dagen med 2 birdier, og er nå på+2 og 22. plass.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Dette er litt OT, men jeg bare lurer så veldig:

På livescoren er birdier markert med rødt, og bogeyer med grønt. Jeg er vant med at rødt er fy, og grønt er bra. Hvorfor er det da omvendt i golfens verden? Jeg bare lurer.

Erik

over 18 år siden

Erik

Jeg har da ikke sagt et vondt ord om Cecilie. Har spilt med henne og hun er en en suveren representant for golfsporten. Langt slår hun også....

Les en gang til så ser du at jeg mener at nivået er ikke storveis når nevnte CL slipper å kvale etter å ha spilt en såpass lav sum €.

Når det gjelder min sammenligning med Latvia - så er det min ærlige mening. Gjør jeg noe galt når jeg innrømmer å følge med på LPGA - eller har jeg blokkert den muligheten siden jeg mener at Europatouren for damer suger??

Ensom vet

over 18 år siden

Ensom vet

Kjære Erik....for en som sier de ikke følge med, eller LET er " like heit som den Latviske toppserien i fotball" så må jeg sier at du er fabelaktig godt oppdatert på hvem som leder serien samt hvor mange poeng de vant med etc. Betyr det at du er like detaljorientert på LET som du er på latviske fotball......ja, det betyr du følge med ganske nøye

Jeg tror du er en liten skap LET fan jeg............. :-)

Ensom vet

over 18 år siden

Ensom vet

PS.....nå kommer Skarpnord opp i teten i dag (-2 etter 9)

Blir bra dette!!!

for dere som følger med like mye på Skonto Riga.....her er hjemmesida til de......med live scoring antar jeg

http://www.skontofc.lv/lat/

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Dårlig avslutning av Marianne, men hun klarte cut'en, så da er den ok.

Bra runde i morra og hun kommer blant de 25, akkurat nå er det 4slag opp.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Grattis Lill-Kristin Sæther!!

Nesten for Marianne S som sikkert får spille noen turneringer neste år også.

Tre damer med fullt kort på LET og en med begrenset kort.

En dame med kort på LPGA og en på Futures.

En mann på ET

En mann på Nationwide

Tre mann med CT kort.

Jeg tror dette tilsammen er det største antallet kort som har vært på norske hender før noen sesong.

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

HenrikFan
Grattis!

Ol' Sam:
Tror det er flere enn tre kort på CT:

I hvert fall:
Peter Kaensche
Lars Petter Brovold
Jan Are Larsen
Paul Nilbrink (medical exemption?)

Får ikke også disse spille en god del: ?

Christian Aaronsen (klarte cutten i stage 2 på Qschool
Morten Hagen om han vil(2 års winner exemption gjelder vel også på CT?)

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Glemte Aronsen, men har han fullt kort?

Hagen har lagt opp. Nilbrink anså jeg som svensk, men du har rett....

Lurisx

over 18 år siden

Lurisx

Har Morten Hagen vunnet på CT ???
Når ??????????

Facit

over 18 år siden

Facit

Vant i 2005 - i Sverige

Lurisx

over 18 år siden

Lurisx

OK, takk

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her