Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Aalbu slutter!

Endelig

over 18 år siden

Endelig

Aalbu slutter som sportssjef i golfforbundet og har fått jobb i Vålenga fotball. Det var på tide.....
Har aldri hatt sansen for gubben og tror han har ødelagt mer enn vi tror for Henrik og Susann.

Hva synes dere?

Pedro Dimas

over 18 år siden

Pedro Dimas

Hater ENGA..........

Faen ta deg Aalbu, nå raser all satsing i golf Norge sammen!!!!

Dette ble en trist fredag:(

sonnak

over 18 år siden

sonnak

kor står d då?

Endelig igjen

over 18 år siden

Endelig igjen

På nettet...... Og skjermen din....Når du finner det!

Flipper

over 18 år siden

Flipper

Synes det er flott at Aalbu slutter.
Deltok på Idrettsforum og hørte et foredrag som handlet om sittestilling i hopping og som var identisk med det han holdt på samme treff i 2005.
Jan Erik har kommet flott frem når spillerne opplever suksess og eller har han ikke vært tilstede.
Det er ikke tvil om at Sundberg ble skjøvet ut i kulden av Aalbu og nå slutter norges største jobbshopper i NGF.
En befrielsens dag i golf-Norge.
Håper de bare IKKE ansetter Claes Brede Braathen nå.

.

over 18 år siden

.

Ah-MEN!!! Da er møkkaklubben Vålerengen fullendt!

aalbu

over 18 år siden

aalbu

tusen takk for alt du har gjort for golfen. Aalbu er en helt unik person.
Syns det er dårlig av dere og slenge dritt om han.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Jeg synes han har gjort en rimelig god jobb.

Men han har hatt mange jobber de seneste årene...

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Og hvor står så dette???
Er ikke 1. april i dag...
Enda et innlegg for å mobbe Aalbu??
Eller?

Flipper

over 18 år siden

Flipper

www.fxt.no

Endelig igjen og igjen

over 18 år siden

Endelig igjen og igjen

Personlig synes jeg Aalbu er en kjempefin og positiv person. Har møtt han flere ganger og det er bare positivitet rundt hele gubben, men......
Han er litt for mye klovn og det er ikke bra i en idrett vi ikke er i toppen av. Det var nok lettere og akseptabelt å være litt klovn når man allerede er i toppen.
Han er for tynn faglig og det skinner litt for lett gjennom nå i ettertid.
Men lykke til i ny jobb. Du gjør det helt sikkert bedre i Enga enn innen golfen!

Snedd

over 18 år siden

Snedd

I motsetning til flere her, er jeg ihuga Enga-fan, men jeg syns likevel det er trist at Aalbu skifter jobb nok en gang. Den oppmerksomheten han klarer å skaffe golf i mediene, har vært positiv, selv om naturligvis spillerne skal ha mye av æren selv. Mener han er viktigere for golfen enn han er i en direktørstol i Vålerenga. En litt trist dag egentlig.

Klanen

over 18 år siden

Klanen

En fordel for Golfnorge, og en tragedie for Enga!

...men han er jo aldri lenge i noen jobb alikevel! Håper han slår rekorden fra sin tid i Haga!

corcy

over 18 år siden

corcy

Hva er det egentlig Aalbu har utrettet i løpet av sin tid i NGF?

- Krangel mellom HB og Tutta
- fått HB nedgradert til nationwide tour
- En spiller på europa tour (vi hadde to før han begynnte)
- latterlig bruk av penger på sine reiser (som viste seg å ikke ha noen virkning)
- ikke støttet Tutta når hun virkelig trengte det, resultatet var hun ble lite populær i Norge

Vi ble nok litt blinde på hans suksess når HB gjorde det bra på PGATour, men det var nok til syvende og sist HB's ære alt sammen.

Det er flere personer og ikke minst klubber som har hatt mye større betydning enn Aalbu.

At han slutter nå sier litt om hvor "ekte" engasjementet hans var.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Jeg må si jeg er skuffa, og føler meg litt snurt. Jeg har hatt følelsen av at han har hatt et ekte engasjement for sporten, og tilført en del bra ting. HB uttalte seg iallefall positiv til aalbus inflytelse. Og at han kan skape blest er ingen tvil.

Nå kan det selvsagt ligge andre grunner bak, som at all reisingen ble en belastning for familielivet. Har ingen problemer med å se det. Vi vet heller ikke om han har blitt bedt om å finne en annen jobb eller om han har gått mot forbundets vilje.

Nå har forøvrig hele saken heller ikke blitt bekreftet av noen av de impliserte parter.

Sambola

over 18 år siden

Sambola

Vil gi corcy min totale motstand. Her snakker vi innsikt. Er det mulig å skrive noe slikt? Ærlig talt. Off. Vondt å lese.

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Dette er ikke offisielt. Bare TV2-Nettavisen som har meldt dette foreløpig.
NGF er tause.

Se hva Aalbu sa til Rogalands avis i dag:
http://www.rogalandsavis.no/sport/article2417951.ece

Vil jo være noe motstridende om han bytter til fotball igjen samme dag som dette publiseres!!!!!!

Forvirrende er det i hvert fall.

kåre kølle

over 18 år siden

kåre kølle

aalbu slutter alltid når han har skummet fløten. Tror dere han hadde sluttet dersom Bjørnstad ennå var i "toppen"? Aldri! Aalbu er og blir en klovn!

Kåre

over 18 år siden

Kåre

Hva var det vi sa? Mannen har ikke ryggrad når motgangen kommer og trekker seg fort han ser en åpning. At han prøver å selge dette som en kjempesesong for norsk golf sier vel det meste om kompetansen han ikke har.

Som Corcy helt riktig sier har han ikke fått til noe, hvis du da ikke teller noen junioresultater i 3 divisjon, der han ikke har hatt filla påvirkning.

Stakkars VIF og positivt for Norsk golf.......

Og stakkars alle dere som slaktet vår skepsis til Allbue. Når ser dere kanskje hva han er lagd av?

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Hva var det jeg sa sier du Kåre.
Til rykter?
Jeg kan ikke se dette på noen andre nyhetskilder enn på Nettavisen 18.39.

Dagbladet, Vg, Aftenposten(Golf.no), Golfsiden, Golferen etc har ikke slått opp dette. Ergo,kildene er ikke bekreftet,bare rykter

Vær varsom!

Kåre

over 18 år siden

Kåre

Er du blind

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178646

Liten tvil lengre om at dette blir utfallet

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

OK. Så den da jeg gikk på sporten og så inn på golf. VG skriver der 20.26 at TV2 har meldt dette.
Den er ikke på sportsforsiden av VG lenger.
Hvorfor er den fjernet derfra om det ikke er tvil lenger tror du?

mikkelrev

over 18 år siden

mikkelrev

Jeg blir helt matt av å lese hva enkelte kan få seg til å skrive...
Om det skulle bli slik at Aalbu slutter i NGF så er ikke det noe annet en trist og utrolig kjedelig for norsk golf...

Før Aalbu kom på banen ofret knappt norske medier en liten sidespalte på at henrik Bjørrstad spillte inn flere hundre tusen euro, og for dere som ikke har skjønnt det så er det medieintressen som styrer all idrett....liten medieintresse= mindre penger til golfsatsing, men det ville kanskje være synd om noen skulle få til noe for da får jo ikke besserwisserne her inne noe å hyle om

referering til "hva var det jeg sa" og opplisting av manglende resultater sier vel alt om de som skriver...

hvor lite peiling går det egentlig an å ha ? og hvor har dere egentlig vært de siste årene ?
golf er målbart.....snittscorene på de nasjonale turneringene i Norge går en vei og det er nedover...
Spør Joachim Schive; for noen år siden vant han Jr A tour med seks slag med en runde over 80 og en rettunder 80...de som spiller det i dag er heldige om de klarer cuten...

mitt forslag er at dere kanskje burde begynne å kommentere ting som skjer i cricket, antageligvis har dere like lite peiling på det....

minst2

over 18 år siden

minst2

Mikkelrev!
Nå har det seg vel slik at jo mer man trener jo bedre blir man. Du har jo 3,9 i hcp og vet hvor mye jobb det er å forsvare det. Utviklingen fra noen år siden til idag er nok ingen god sammenligning.

Overalt er det jo forbedring å spore. Score,utstyr,treningssentere o.s.v.
Det som skjedde da er dessverre ikke idag. Uansett hvor mye du ønsker det.
Jeg er helt enig med deg at Allbue har skaffet golfen mediadekning men det det skjer jo i alle idretter. les f.eks Tom Nordlie.
Nei, det er godt å få i en med pondus i stillingen Aalbu hadde!

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Nå er det en offisiell uttalelse på Vif.no

VIF vil tilby Aalbu jobben.
Han har ikke takket ja, men de skal i forhandlinger:

http://www.vif-fotball.no/article807935.ece

Gaute

over 18 år siden

Gaute

- Vi er veldig fornøyd med den jobben Jan-Erik gjør hos oss, og håper han fortsetter med det, sier generalsekretær Geir Ove Berg i NGF til golf.no.

- Jeg kan ikke gi noen ytterligere kommentarer, da jeg ikke har diskturert dette med Jan-Erik.

http://golf.no/article1536899.ece

Golfstyret sånn generelt

over 18 år siden

Golfstyret sånn generelt

Mulig Aalbu gjorde en kjempejobb i NGF.
Også mulig han ikke gjorde det.
Etter så kort tid i jobben er effekten ikke målbar.
Vi vet ikke hvor dårlig det ville gått med norsk golf om de hadde ansatt en idiot, og vi vet ikke hvor godt det ville bli om de ansatte David Leadbetter og Butch Harmon.
Det eneste man kan si er at Aalbu hadde mer pondus enn hele resten av NGF-styret tilsammen.
Hvorfor skal vi kritisere Aalbu som er den ENESTE som får ting gjort.
Hva med sjefs-VIP'en selv, Christian Anker-Rasch. Hva faen gjør han for noe ? Eller resten av styret og de som jobber der, og coachene som ikke har noen som helst innvirkning på kvaliteten av spillerne, men bare er med som reisefølge.
Skulle noen ønske Aalbu's avgang bør det være som sistemann som låser døra etter resten av koseklubben.

704

over 18 år siden

704

Aalbu gjør stort sett en god jobb der han er. Å si at han har som resultat å få Henrik ned på Nationwide blir jo helt idiotisk, for det var tross alt Aalbu som fikk Henrik inn på PGA Touren.

Men at han skifter jobb oftere enn folk flest skifter underbukser er nå bare et faktum. Det var det samme som ble sagt da han begynte. Ingen trodde vel han skulle bli lenger enn noen måneder...

704

over 18 år siden

704

og med måneder mener jeg mer enn ett år...

(måtte bare legge inn en forsikring mot alle kverulantene :o)

corcy

over 18 år siden

corcy

mikkel rev:
vi diskuterer Aalbu og ikke deltagerne i debatten, hold deg til saken eller begynn å krangle med andre likesinnede på www.golfsiden.com

704: Det var da ikke Aalbu som fikk HB inn på PGA touren, det var Henrik selv det. Aalbu skaffet ett wild card, var det scandinavian masters? resten gjore han selv.

Det som er positivt er at man ser viktigheten av en god sporssjef, selv om Aalbu ikke klarte å leve opp til seg selv, har han gjort det klart hvor viktig dette er .

Snømann

over 18 år siden

Snømann

Folkens...

Nå står NGF utne sportssjef og landslagssjef, både Aalbu og Sundberg har sluttet iløpet av året! Jeg mener disse to har mye av æren for norske golffresultater de siste årene.

Hvem skal kunne fylle skoene til disse to herrene? Kom gjerne med reaistiske og gode forslag..?

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Når jeg leser hva enkelte her inne skriver skjønner jeg godt at han slutter. Makan til sippete bedrevitere og negative folk tror jeg neppe man finner i andre idretter.

Huff, det er pinlig, er jeg glad jeg som regel spiller med 2-3 venner slik at slipper å spille sammen med slike multinegative folk.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Man må nok utenfor norsk golfs indre gemakker. Er ikke nok tradisjon for elitesatsing der. Over kjølen er det vel noen med litt golf-erfaring? Kan nok være fordel med en som kjenner guttaboys oppover i golfsystemet ute i verden.

Hva med et utradisjonelt valg av en som kan slå seg fram i både USA og Europa. Danse kan han også. Steffen Tangstad

Aalbu snakker

over 18 år siden

Aalbu snakker

Golferen.no har tydeligvis fått Aalbu i tale, og det virker jo som om saken er noe mer nyansert:

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=104236

Klanen

over 18 år siden

Klanen

Jeg håper virkelig at han ikke slutter i NGF. Han får gjort vesentlig mindre skade der enn han kan gjøre i Enga!

mikkelrev

over 18 år siden

mikkelrev

corcy:
du har ett nick som står i stil til dine uttalelser.....
er det du som setter "reglene" for folks mening ?

corcy

over 18 år siden

corcy

mikkelræv:

- nei selvfølgelig ikke, men det er da vittelig akkurat det du gjør?

Jeg mener at Aalbu ikke har bidratt med spesielt mye for norsk golf. At det var mye medie omtale skyldes HB fantastiske prestasjoner i begynnelsen av sesongen og ikke Aalbu. Det gjennstår å se hvor mye mediene bryr seg neste sesong, med en mann på europa touren. Aalbu har sikkert vært en enormt viktig person for HB, men norsk golf er da mye mere enn bare HB.

Jeg sier ikke at han har gjort en dårlig jobb, men synes ikke at han skal roses opp i skyene for sin innsats som sportsjef.
Han er en bailer som er flink til å snakke for seg og slutter alltid på topp, noe jeg synes er feigt.

Måten han har takklet Tutta på er direkte uproff.

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Norsk golf er mer enn HB, men for riksmediene er det ikke så mye mer. Litt Tutta og litt Thorp kanskje. Men sistnevnte er allerede i glemmeboka en stund for de store medier hvis han nå tar et år eller flere på college. Akkurat slik Eirik TJ var det et par år etter at han ble nevnt i mediene da han ble nr tre i amatør-EM for noen år siden.
En mann som Aalbu er gull verdt, fordi han god tilgang til de få store sportsredaksjonene og han er en kjendis.
En hvilket som helst annen må gjøre en veldig mye bedre jobb i starten for å få i nærheten av den samme oppmerksomheten. Sånn er det bare. Dessverre.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her