Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Lofoten

Knud

over 18 år siden

Knud

Noen som har spilt Lofotenbanen? Er banen så bra som 1golf.tv vil ha det til i sin video, eller er dette bare vås?
Planlegger tur nordover til sommeren. Har spilt Narvik og Tromsø tidligere men ingen andre baner i nord. Hvilke bør vurderes?

KN

orgi

over 18 år siden

orgi

banen er en unik opplevelse. har spilt den flere ganger, både i sol, snø og regn. virkelig en bane der forhold gjør den forskjellig hver gang.
kan anbefales.

Dag

over 18 år siden

Dag

Har spillt den midt på natten i midnattssol, og i liten storm! Utrolig artig begge deler!
Bare kos å gå i bunkeren da det er fløyelsmyk lofotsand med skikkelig tareduft og måkeskrik rundt.

Og en deilig Mack SMRPRTY i kafeen etter runden.

Til og min samboer som egentlig hadde gitt opp golf ble inspirert og fant frem køllene et par runder!
Anbefales!

Spartan

over 18 år siden

Spartan

Spilte der for ett par år siden. Absolutt en litt annerledes golfopplevelse. Men ikke forvent greener og fairways i toppklasse.

Ser du nevner Narvik og Tromsø. Hva med Bodø? Der har det nettopp åpnet to golfbaner. Begge er foreløpig nihulls, men skal etterhvert utvides. Jeg spilte den ene for 2 år siden da den var helt ny, og var positivt overasket. Ligger like ved Saltstraumen som er verdt turen alene.

Webmaster: Hvorfor er ikk disse banen lagt til i klubber/baner. Salten Golfklubb ligger der, men det er nok med den gamle 6 hullsbanen deres.

Vips

over 18 år siden

Vips

Spilte banen i fjor sommer. en helt unik opplevelse å spille den banen. Kvalliteten på bane og greener er ikke akkurat i verdensklasse, men det er imponerende å se en så bra bane så langt nord. All ære til de som har fått til det!!!!

Kan trygt anbefale alle å besøke den banen. Må oppleves!!

Knud

over 18 år siden

Knud

Takk for svar. Banen og området ser bare så nydelig ut, men det kan jo ha med måten videoen er lagt. Turen legges garantert innom Lofoten til sommeren.
Bodø. Noen som har gode, dårlige erfaringr?

KN

JohnnyBirdie

over 18 år siden

JohnnyBirdie

Spilte i Bodø i høst (siste helgen i september). Gikk Ilstad først (Bodø GK), veldig bra fairwayer og en grei bane. Ikke veldig vanskelig. Greenene var ikke mye å skryte av, men til neste sesong vil det være nye greener som vil bli veldig bra.
Myklebostad (Salten GK) gikk vi etterpå, banen var i veldig bra stand, men værutsatt (ligger rett mot Vestfjorden). Naturen er fantastisk og banen ligger veldig fint i fjæra. Hull 5(tror jeg det var) var nettopp i golfposten som et "signaturhull" hvor du slår over hav for å lande rett ved et naust i fjærsteinene. Vakkert.

Hvordan er egentlig banen i Tromsø? Vurderer å dra til Tromsø for å studere til høsten, men golfmulighetene virker en del dårligere en hva de er her i Trondheim

Olsen

over 18 år siden

Olsen

Banen i Tromsø ligger 40 min å kjøre fra byen og er en hyggelig skogsbane. En del fine hull, men omkranset av bjørkeskog så du bør kanskje pakke bort driveren på noen av dem hvis den ikke går helt rett. I år hadde de store problemer med isbrann (tror jeg det heter) og gresset kom seg vel aldri helt. Men det skjer vel overalt fra tid til annen. Tidligere sesonger har den vært mye bedre.

Siden det bare er denne ene banen i Tromsø så er selvsagt golf-mulighetene bedre i Trondheim, men banen i Narvik er jo veldig bra og ligger ikke så langt unna i Nord-Norsk målestokk (bare noen timer å kjøre). Og så kan du jo spille golf i sol hele natta og det er jo gøy.

Knud

over 18 år siden

Knud

Skulle tro jeg var betalt av 1golf.tv, men det er enda en video der (Verdens vakreste golfreise) som handler om Tromsø, Narkvi og Lofoten. Der ser Tromsø nydelig ut, og Narkvi er majestetisk.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Tromsø: Helt grei bane. Noen flotte hull, men elendige forhold på greens og fairway. I år var det bare en eneste stor hardbanke jord-klump.

Narvik: Helt fantastisk bane. Noe tøff banedesign, med greener som ikke er mottakelig for strategisk spill. Men min favorittbane å spille i Norge. Trist at de har dårlig økonomi og ikke kan ta vare på banen. Dårlige forhold der og, men ikke så platt som i Tromsø.

Lofoten: Flott naturopplevelse. Dårlig golfopplevelse. De har ettpar greie hull, resten er blottet for golf.

Harstad: Skeiv, kort og kjip bane. Masse blinde slag, og få strategiske valg å ta. Flott utsikt.

Leif

over 18 år siden

Leif

Jeg ser at Knud har satt stor pris på Narkvi. Jeg vet ikke om det er byen Narvik han snakker om, eller om det er narko som har gitt han en majestetisk opplevelse:-)

JohnnyBirdie

over 18 år siden

JohnnyBirdie

http://www.an.no/nyheter/article2433190.ece

Lofoten åpner igjen :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her